הממשל הסיני נשבר: משתלט על ענקית הביטוח אנבאנג
לאחר חודש עצבני במיוחד, הממשל הסיני החליט לפעול ולמנוע נפילה של מוסד "גדול מכדי ליפול". הממשל הסיני השתלט לפנות בוקר על ענקית הביטוח והפיננסים אנבאנג, במה שמזכיר את השתלטות הממשל האמריקני על ענקית הביטוח AIG במהלך המשבר הכלכלי החריף ב-2008. כמו כן הגישה הממשלה תביעה נגד ראש התאגיד כנגד "פשעים כלכליים". והצפי לעתיד? לפחות עוד 3 גופים גדולים בסכנת פשיטת רגל.
נציין כי ההשתלטות של הממשל הסיני מגיעה לאחר שבימים האחרונים אסר הממשל על פרסום מדד התנודתיות (VIX) על המדדים המובילים, במטרה למנוע פאניקה בשווקים. ע"פ ההודעה הבוקר, השליטה באנבאנג תעבור לידי הרגולטור למשך שנה, שבמהלכה הממשל צפוי להזרים הון רב ולייצב את החברה (בין היתר ע"י מימוש מאסיבי של נכנסים שהחברה רכשה במהלך השנים האחרונות).
אנבאנג החלה את דרכה כחברת ביטוח בתחום הרכב עם תמיכה ממשלתית, ונהפכה לאורך השנים לאחד מהתאגידים העשירים במדינה הקומוניסטית.
בחודש נובמבר האחרון פרסמנו באתר את הצהרות של יו"ר הבנק המרכזי בסין שטען כי "כלכלת סין הפכה לפגיעה במיוחד, חלק מהחברות הן פירמידות פונזי" (לכתבה המלאה), אך הערכות בשוק היו כי המצב במדינה הקומוניסטית "גדול מכדי ליפול", ולכן הממשל הסיני לא ייתן לחברות גדולות להיכנס לצרות. הממשל בצעדים רבים בחודש האחרון ניסה ללחוץ מעט על החברות הממונפות, אך נראה הבוקר כי הוא "נשבר" ונאלץ להלאים את החברה.
הבעיה של הממשל הסיני היא שנכון להיום, לפחות עוד 3 מוסדות "גדולים מכדי ליפול" נמצאים בסכנה לפשיטת רגל. לפני שבועיים פרסמנו כאן על הקונגלומרט הגדול במדינה , HNA Group שנמצא בקשיי נזילות ונאלץ לבצע מכירות חיסול של נכסיו (לכתבה המלאה). מוסדות נוספים שנמצאים כעת בקשיי נזילות הן China Evergrande, וקונלומרט Dalian Wanda.
- כשחברת הביטוח לא מצאה את המבוטחת - האם היא יכולה להתנער מתשלום?
- בנקים לונג - ביטוח שורט; האסטרטגיה הזו יכולה להצליח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שווה לעקוב בימים הקרובים כיצד השוק יפרש את הצעד הנוכחי של הממשל, שכן ההבטחה לתת למוסדות ליפול בשל רשלנותם בהשקעות הופרה הבוקר בבוטות, וכיצד הממשל ינהג בשאר המוסדות הבעייתיים.
- 3.אין אמון 23/02/2018 17:13הגב לתגובה זוהממשל ילאים כדי למנוע בהלה שומר נפשו יוצא מהבורסות
- 2.הדרך למטה ברורה כשמש ביום בהיר הזמן יגיד את דברו.. (ל"ת)שורו 23/02/2018 16:30הגב לתגובה זו
- 1.העולם במשבר עצום צריך להלאים חצי מהחברות. (ל"ת)צחי 23/02/2018 15:10הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
וול סטריט השוק האמריקאיוול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%
שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.
התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.
במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.
אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל
במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI
- נעילה חיובית בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-3% לקראת הדוחות
- נעילה שלילית בוול-סטריט; סיוה צנחה ב-15%, נייס נפלה ב-12%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאקרו
הטור של זיו סגל: בתוך
הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל
ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?
