בנוסף להסלמה בין טורקיה ורוסיה: גזפרום עצרה את אספקת הגז לאוקראינה
יום לאחר הפלת המטוס הרוסי מעל שמי טורקיה, וירידה של המדדים המובילים באירופה כתוצאה מהמהלך, הבורסות מתקנות היום ונשיא טורקיה לוקח צעד אחרונה כדי לא להעמיק את המתיחות. במקביל, גזפרום הרוסית עוצרת את אספקת הגז לאוקראינה (על כך בהמשך).
נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן הודיע היום כי לא יתרום להסלמת המתיחות הגיאופוליטית בין טורקיה לרוסיה, וזאת לאחר שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר אתמול על הפלת המטוס הרוסי כי מדובר ב'תקיעת סכין בגב' וכי יש לצפות לתגובה. פוטין הזהיר כי רוסיה תשלח לגבול לאדמת סוריה אמצעי הגנה נגד מטוסים (S-400) שנמצאים ליד הגבול הטורקי.
ארדואן אמר היום כי הורדת המטוס הרוסי באה כפעולת מנע על מנת להגן על גבולות המדינה עם סוריה במסגרת "הזכויות של הגבולות בינינו". בדברים שנשא בוועידה עסקית באיסטנבול, אמר ארדואן כי המטוס הרוסי הופל מעל שמי טורקיה והתרסק בשטח סוריה.
בתוך כך, שרי החוץ של שתי המדינות שוחחו בטלפון וקבעו להיפגש בימים הקרובים. נציין כי בין המדינות קיימים הסכמי סחר הדוקים.
בנפרד, חברת הגז הרוסית גזפרום עצרה את אספקת הגז לאוקראינה בטענה כי המדינה לא שילמה את המקדמה לאספקת גז עתידית. מדובר במהלך שמגיע ברקע המתיחות הגיאופוליטית באיזור לצד ניסיונה של רוסיה בשנה שעברה לספח את האי קרים אל שליטתה. נציין כי אוקראינה משמשת כנקודת מעבר להולכת גז רוסי למדינות אירופה ומהווה קרקע נוחה לפוטין להפגין שרירים על רקע המתיחות באיזור.
- נשים, חיילים וכסף גדול: תופעת "האלמנות השחורות" שמטלטלת את רוסיה
- הנפט ממשיך לרדת לאור כוונת אופ"ק+ להגדיל תפוקה והערכה מחודשת של הסנקציות על רוסיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל גזפרום, אלכסיי מילר, אמר כי המשלוח האחרון לאוקראינה סופק עד השעה 7:00 ולאחר מכן לא יסופק עוד גז עד אשר אוקראינה תשלם המקדמה. מילר הוסיף כי אוקראינה רכשה במהלך החודשיים האחרונים גז רוסי לחורף הקרוב, אך לטענתו לא מדובר בכמות שתספיק לכל החורף.
רק לפני כחודשיים שתי המדינות חתמו על הסכם לאבטחת אספקת גז לחודש מארס. מילר המשיך: "הסירוב של אוקראינה לרכוש גז רוסי מאיים על העברת הגז לאירופה דרך אוקראינה ולצרכנים באוקראינה בחורף הקרוב".
זו לא הפעם הראשונה שהסכסוך בין רוסיה לאוקראינה הביא לשיבושים באספקת הגז הרוסי. בשנת 2009 אירופה נאלצה לספוג שיבושי אספקה על רקע סכסוך בין המדינות. עם זאת, בתחילת אוקטובר האחרון אספקת הגז הרוסי חודשה לאחר שגזפרום קיבלה 234 מיליון דולר מתוך 500 מיליון דולר שהובטח מקייב. בזמנו גזפרום הורידה את מחיר הגז ל-230 מיליון דולר ל-1 אלף מטר מעוקב, לעומת 251 מיליון דולר.
- מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
- 5.גרין 25/11/2015 15:13הגב לתגובה זווזה קרה בימים אלה. ניסיונות לתקן את קו החשמל לקרים סוכלו על ידי לאומנים אוקראינים, וזאת אולי הסיבה שגזפרום הפסיקה אספקת הגז.
- 4.בא 25/11/2015 13:01הגב לתגובה זואת המצב , הכיסא הקטן כבר מחכה לך .
- 3.אזרח 25/11/2015 12:54הגב לתגובה זוהגז שלנו והסיכסוך של אויבינו אחד בשני זה פשוט עושה טוב על הלב מי יתן והגז שלנו יצא מלוויתן ושונאינו האנטישמים ילחמו אחד בשני עד טיפת הדם האחרונה,כמה טוב השם!!!
- 2.אם שותים לא טסים . (ל"ת)בא 25/11/2015 12:24הגב לתגובה זו
- 1.בא 25/11/2015 12:11הגב לתגובה זוסגרו להם את הגז , איך יבשלו עכשיו בורש .
- לילי 25/11/2015 12:27הגב לתגובה זוכך זה כל חורף
- בא 25/11/2015 13:02באיבי .
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
