נייקי זינקה אחרי המסחר - אופטימיות להמשך
התוצאות בירידה, אבל טובות מהתחזית; נקודות אור בתחזית קדימה
נייקי סיימה את הרבעון עם ירידה חדה של 12% בהכנסות, שהסתכמו ב-11.1 מיליארד דולר, מעל התחזיות, אך מתחת לתקופת ההשוואה אשתקד. גם בשורת הרווח נרשמה ירידה דרמטית: מ-1.01 דולר למניה בשנה שעברה ל-14 סנט בלבד. עם זאת, גם כאן החברה עקפה מעט את התחזיות.
השוק,
כהרגלו, מגיב לעתים יותר לתחזיות מאשר לעבר. ואכן, עם פרסום התחזיות לרבעון הבא, שלפיהן הירידה בהכנסות תהיה מתונה יותר (בטווח הבינוני של חד-ספרתי) – המניה קפצה מעל 6% במסחר המאוחר
נייקי יצאה למבצע חיסול מלאים מסיבי, תוך מתן הנחות נרחבות, בניסיון
לפנות
מקום לקולקציות חדשות ולמוצרים חדשניים. במקביל, החברה מגבירה השקעות בפרסום ובפיתוח מוצרי ספורט ממוקדי ביצועים, מהלך שמכביד על שולי הרווח, אך עשוי להניח תשתית לצמיחה עתידית.
אחד האתגרים המרכזיים שנייקי מתמודדת עמו הוא עלות המכסים. החברה מעריכה
כי אלו
יעלו לה מעל מיליארד דולר בשנה הקרובה וישחקו את שולי הרווח הגולמיים בכ-0.75% לאורך השנה, עם פגיעה מרוכזת בחצי השנה הראשונה. כדי להתמודד, נייקי מתכוונת להעביר חלק מהייצור מחוץ לסין ולהעלות מחירים, אך זהו תהליך שצפוי לקחת זמן.
- נייקי חושפת דור חדש של מוצרים חכמים
- דוחות נייקי: טובים מהצפי אבל יש מכשולים בדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כרגע, כ-16%
מנעלי החברה מיובאות
מסין, ונייקי שואפת להוריד את המספר הזה לשיעור חד-ספרתי גבוה עד סוף 2026. רוב יצרני הנעליים עדיין תלויים באסיה.
המהלך האסטרטגי שמובילה ההנהלה החדשה, בראשות אליוט היל, אינו מצטמצם רק לתפעול ולמלאים. החברה משקמת את הקשרים עם
שותפים סיטונאיים שנפגעו בתקופת
המנכ"ל הקודם, במקביל להרחבת שיתופי פעולה עם שחקנים חדשים כמו אמזון. במקביל, ניכרת התאוששות קלה בביקוש למוצרי ספורט ייעודיים, במיוחד נעלי ריצה.
בזמן שהיא נסוגה מערוצים סיטונאיים מסוימים (כמו מייסיס ו-DSW), שחקנים
מתחרים, כגון On Holding ו-Hoka של Deckers,
מיהרו להשתלט על הנתח שהתפנה. מדובר במותגים רעננים יותר, עם דימוי ביצועי מובהק, שפונים בדיוק לאותם לקוחות שנייקי רוצה לשוב ולכבוש.
- מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
שאלות ותשובות: מה באמת קורה עם נייקי?
מה הסיבה המרכזית לירידה החדה ברווח למניה?
נייקי
העניקה הנחות גדולות בניסיון להיפטר ממלאי ישן, הוסיפה תקציבים לשיווק והשקיעה במוצרים חדשים. כל אלו פגעו זמנית ברווחיות.
כיצד החברה מתכננת להתמודד עם עליית עלויות הייצור בשל המכסים?
על ידי גיוון מקורות הייצור – הקטנת התלות בסין
– וכן עלייה הדרגתית במחירים כדי לגלגל חלק מהעלות לצרכן.
מה כולל תהליך ההתחדשות תחת המנכ"ל החדש?
תחת אליוט היל, נייקי מתמקדת בפינוי מלאי, חיזוק תחום הביצועים (כמו ריצה ואימונים), חידוש קשרים סיטונאיים ושיפור נראות המותג.
מדוע
המניה דווקא עלתה לאחר פרסום הדו"ח, למרות התוצאות השליליות?
התחזיות לרבעון הקרוב היו פחות גרועות מהצפוי, והמשקיעים מעריכים שנייקי הצליחה לייצב את הספינה.
האם מדובר בתהליך הפיך או בבעיה עמוקה יותר?
נראה שהחברה מצויה
בעיצומו של תיקון מבני. היא שומרת עדיין על מעמדה כשחקן הגדול בענף, אך כדי לשמור על ההובלה – נדרשת חשיבה מחודשת והתאמה לתחרות משתנה.
מי הם המתחרים המרכזיים של נייקי כיום?
מותגים כמו On Running ו-Hoka, שמביאים גישה חדשנית, קלילה
וממוקדת, ומצליחים לפנות לקהל יעד צעיר וביצועי.
האם תהליכי השיקום יפגעו בטווח הארוך במותג?
אם יצליחו לחזק את הדנ"א הספורטיבי ולהחזיר את נייקי למרכז הבמה – ההפך הוא הנכון. עם זאת, כשל בהטמעת האסטרטגיה עלול להחריף את הבעיה.
מה יכול לגרום לשינוי מגמה מיידי במניה?
אותות מובהקים לחזרה לצמיחה במכירות, התמתנות בעלויות הייצור, או חידוש משמעותי בקווי המוצרים לקראת עונות שיא.
האם ההתמקדות בערוצים דיגיטליים עדיין מרכזית בנייקי?
כן,
אך במקביל ניכרת הבנה שיחסים טובים עם שותפים מסחריים הם קריטיים להפצת המותג ולנראות הפיזית של המוצרים.
מה הסיכוי להתאוששות מהירה – או שמדובר בתהליך של שנים?
הסימנים הראשונים חיוביים, אך החברה עצמה מצהירה שמדובר בתהליך רב-שלבי
שיארך זמן. קצב ההתאוששות תלוי גם בסביבה הכלכלית הגלובלית ובשמירה על מובילות המוצר.
- 3.נייקי תעביר 60% מהייצור לוויאטנם כוח העבודה והנדלן זול (ל"ת)ליטאי 29/06/2025 03:07הגב לתגובה זו
- 2.ותסרב למכור נעלים בחנויות בשבת קודש פשוט תזרים לצמיתות ותיתן קנס גבוה לחנות. המניה תעוף ממש למעלה. (ל"ת)ליטאי 29/06/2025 03:01הגב לתגובה זו
- 1.נייקי תייצר נעליים איכותיות מחברות אחרות במחירים גבוהים בבלעדיות עם סמל נייקי בלבן או שחור לא באדום. (ל"ת)ליטאי 27/06/2025 18:22הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
