מיקרון
צילום: טוויטר
לקראת הדוחות

מיקרון עלתה 100% מאז אפריל - מה צפוי בדוחות?

יצרנית שבבי הזיכרון מאיידהו הפכה לכוכבת הסמויה של שיגעון הבינה המלאכותית בזכות הביקוש הגבוה לזיכרון רוחב פס גבוה, אבל הציפיות לדוחות הרבעוניים גבוהות עד מסוכן עם זינוק צפוי של 158% ברווח למניה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מיקרון

בזמן שכולם מסתכלים על אנבידיה NVIDIA Corp. -3.15%  שמזנקת לשיאים חדשים, מיקרון טכנולוגיותMicron Technology, Inc -10.87%   רושמת גם היא הישגים מרשימים וללא כל הרעש. המניה עלתה כמעט 100% מאז אפריל והיא המניה החמישית הטובה ביותר במדד S&P 500. היום לאחר הסגירה, כשהחברה תפרסם את התוצאות הרבעוניות שלה, יתברר האם מדובר בסיפור צמיחה אמיתי או שמא בהתלהבות מוגזמת.

הכסף הגדול מתחיל להבין משהו שאנבידיה כבר יודעת מזמן: בלי זיכרון איכותי, הבינה המלאכותית לא יכולה לעבוד. מיקרון, יצרנית השבבים הוותיקה מאיידהו, מצאה את עצמה בלב הסערה הזו כשהביקוש לשבבי הזיכרון המתקדמים שלה מאלצים את הלקוחות לעמוד בתור. זה לא מצב שקורה לחברה הזו הרבה פעמים, ולכן המשקיעים מתלהבים.


השבבים הללו שעושים את כל ההבדל נקראים "זיכרון רוחב פס גבוה" - טכנולוגיה מורכבת שמאפשרת לנתונים לזרום במהירות בלתי נתפסת בין המעבדים של אנבידיה לזיכרון. בלי הטכנולוגיה הזו, מערכות הבינה המלאכותית הכי מתקדמות בעולם פשוט לא יכולות לעבוד. זה הופך את מיקרון לשחקנית קריטית במשחק, גם אם היא לא זוכה לכל הכבוד.


המרוץ אחרי הזיכרון המתקדם הזה יצר מחסור אמיתי בשוק. חברות כמו מטא, גוגל ומיקרוסופט מתחרות על כל שבב זמין, והמחירים מזנקים למעלה. עבור מיקרון, שנקלעה בעבר לתחרות מחירים קשה עם יצרניות דרום קוריאניות, זה מצב אידיאלי. לראשונה מזה שנים, היא יכולה לתמחר כמו שהיא רוצה.


ציפית גבוהות במיוחד

הציפיות לקראת הדוחות הלילה גבוהות. האנליסטים צופים הכנסות של 8.9 מיליארד דולר - עלייה של 30% על בסיס שנתי - ורווח של 1.60 דולר למניה, זינוק של 158%. אלה מספרים שמעמידים רף גבוה מאוד לחברה שתאלץ להוכיח את עצמה.


הבעיה עם ציפיות גבוהות כאלה היא שהן יוצרות סיכון משמעותי לאכזבה. המניה עלתה 95% מאז תחילת אפריל, וכל החדשות הטובות כבר מתומחרות בה. אם מיקרון תגיד משהו שיגרום למשקיעים לחשוב שהמסיבה מתקררת, המניה יכולה לקרוס ברגע. כמו שקורה בדרך כלל למניות שעלו מהר מדי.


נושא הרווחיות הוא הדבר הכי קריטי שמשקיעים יחפשו הלילה. ברבעון הקודם, שולי הרווח הגולמי של מיקרון אכזבו את וול סטריט, ויצרו שאלות על היכולת של החברה להפוך את הביקוש הגבוה לרווחים אמיתיים. אם זה יקרה שוב, המשקיעים יכולים להחליט שההתלהבות הייתה מוקדמת מדי.

קיראו עוד ב"גלובל"


8% למעלה או למטה

שוק האופציות מצפה לתזוזה של 8% במניה לאחר פרסום הדוחות - יותר מהממוצע ההיסטורי. זה אומר שהמשקיעים מתכוננים לתנודתיות חדה, בין אם למעלה או למטה. כשמניה עלתה כמעט 100% תוך חודשיים, אפילו דוחות טובים יכולים לגרום לירידה אם הם לא מדהימים מספיק.


ההקשר הגיאופוליטי מוסיף שכבת סיכון נוספת. החברה נמצאת במרכז המלחמה הטכנולוגית בין ארצות הברית לסין, והחלטות מדיניות יכולות להשפיע על הביקוש בן לילה. טראמפ כבר הוכיח שהוא יכול לזעזע שווקים עם ציוץ אחד, והמתיחות הגוברת יכולה לפגוע בתחזיות הצמיחה של מיקרון.


למרות הסיכונים, אנליסטים רבים נשארים אופטימיים לגבי הטווח הארוך. הביקוש לזיכרון מתקדם לא הולך להיעלם, והמחסור בכושר הייצור אמור להימשך עוד חודשים רבים. השאלה היא אם המניה לא קדמה למציאות ותמחרה צמיחה שעדיין לא קרתה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.