תחנת הכוח רוטנברג באשקלון
צילום: יוסי ליאון חברת החשמל

"1000 טון קרסו": חיפושים אחר הנעדרים בעקבות קריסת העגורן באשקלון

בעקבות קריסת המנוף בתחנת הכוח רוטנברג, חיפושים אחר דייג ואדם נוסף שהיה על העגורן. יו"ר ענף בטיחות במכונות: "המסילה והמזח קרסו באזור מסויים והדבר הביא לנפילה של העגורן לים"
איציק יצחקי | (1)
נושאים בכתבה מנוף עגורן

באשקלון ממשיכים חיפושים נרחבים אחר שני נעדרים, זאת בעקבות אירוע קשה בו נפל עגורן בסמוך למסוע הפחם בתחנת הכוח רוטנברג. לפי המשטרה, שני בני אדם נפלו מהעגורן למים בעת ההתרסקות כשאחד מהם, בן 53, חולץ ופונה לבית החולים ברזילי בעיר במצב בינוני.

יחד עם זאת, המשטרה מנסה לאתר דייג שהיה במקום יחד עם העובד הנוסף שהיה על העגורן. בשעות האחרונות עושה המשטרה שימוש בצוללנים כדי לנסות לאתר אותם במים.

חברת החשמל מסרה בתגובה: "בשל מזג אוויר חריג ורוחות עזות, נפגע מזח הפחם בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון, כשאחד העגורנים קרס ויש חשש לנפגעים. צוותי חברת החשמל, כוחות ההצלה, משטרה וחיל הים נמצאים במקום. חברת החשמל תקים צוות שיתחקר את האירוע".

אלון שמש, יו"ר ענף בטיחות במכונות, מהאיגוד הישראלי להנדסת בטיחות בלשכת המהנדסים, התייחס לנפילת העגורן ואמר: "הארוע התרחש אתמול בלילה במזח הפחם של חברת החשמל באשקלון. מדובר בעגורן שמשקלו העצמי יותר מ-1000 טון והוא מיועד לפריקת פחם מאוניות. העגורן נע לאורך מזח ובמקביל לאוניות ופורק את הפחם באמצעות כף גדולה אל מסוע שמוביל את הפחם לתחנת הכוח.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עזרא מציון 14/03/2023 17:56
    הגב לתגובה זו
    מתכננים לבנות בים מול העיר תל אביב והרצליה? תחשבו פעמיים. תחילה תקדמו בשטחים הריקים כגון חוף התכלת בהרצליה ועוד.
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.52%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.