השוואת ביטוח דירה
צילום: shutterstock

המועצה לצרכנות: הסל האורגני יקר ב63% מסל מוצרים לא אורגניים

ההפרש במחירן של  ביצים אורגניות- 103%, חלב- 109%, קמח- 140% מתחילת השנה היתה עלייה ממוצעת של כ-3% במחירי המוצרים האורגניים.

משה כסיף |

צרכני המזון האורגני משלמים על סל המזון שלהם  כ 63% יותר מהתשלום עבור סל דומה של מוצרים לא אורגנים. כך עולה מבדיקת המועצה הישראלית לצרכנות ברשתות השיווק.

המועצה לצרכנות בדקה את מחירם  של מוצרי מזון אורגנים אל מול מול מוצרים לא אורגנים דומים. כמו כן, נערכה השוואת מחירים והיצע של  מוצרים אורגנים בין רשתות המזון הגדולות בישראל. השוואת המחירים היתה למחירים שלפני שנה, ולמחירים באמצע ינואר השנה. נכללו בבדיקה 210 מוצרים אורגניים.

021 (לפני שנה).

עליית מחירים: מהבדיקה עולה כי יש עלייה ממוצעת של קרוב לשלושה אחוזים, בהשוואה למחירם בתחילת השנה (ינואר 2022) במחירים של כלל המוצרים.

פער מחירים בין מוצרים אורגנים למוצרים רגילים: פער המחירים בין  המוצרים ה"רגילים" לאורגניים עומד על עשרות רבות של  אחוזים.

 

בנוסף, בדקה  המועצה הישראלית  סל של 36 מוצרים אורגניים מול סל מוצרים "רגילים"  הבדיקה נערכה על בסיס מחיר ממוצע מכלל הרשתות (כולל מבצעים,  ללא מבצעי אשראי) הבדיקה התבצעה בתריך 13.7.2022. 

סל מוצרים אורגני לעומת מוצרים רגילים

הבדיקה מעלה כי סל המוצרים האורגני יקר ב63%  ( 320 ₪ ) יותר מהסל הרגיל.  הרבה מהמוצרים האורגניים יקרים במאות אחוזים ממקביליהם הלא האורגנים, עיקר ההפרשים נמצא בפירות וירקות.

גזר ארוז בשקית נמכר במחיר ממוצע של 4.3 שקל, גזר אורגני בשקית נמכר ב 9.9 שקל בממוצע (5 ₪ הפרש, 127%).

 

ביצים רגילות (גליקסמן) גודל בינוני 12 יחידות - מחיר ממוצע 11 שקל. ביצים אורגניות בינוני גליקסמן 12 יחידות מחיר ממוצע 22.5 ₪. הפרש 11.5 ₪ 103% 

חלב טרי בקרטון 3% 1 ליטר - מחיר ממוצע 5.8 שקל. חלב טרי אורגני 3% מחלבות רמת הגולן 1 ליטר מחיר ממוצע 12.3 שקלים הפרש 6.4 שקלים שהם 109% 

קמח חיטה מלא טחנות ישראליות 1 קילו - מחיר ממוצע 5.9 שקלים. קמח מלא אורגני הרדוף 1 קילו מחיר ממוצע 14.2 שקלים. ההפרש עומד על  8.3 שקל שהם 140% 

  

אותו מוצר- יותר יקר

שמן קוקוס אורגני כבישה קרה גרין קוקו 1 ליטר- נמכר ברשת פוליצר  במחיר של 39 שקל במחסני השוק נמכר אותו השמן ב 60 שקל - הבדל של 54%, (21 שקל )

דבש אורגני מפרחי בר עין חרוד 1 קילו -  נמכר ברשת שערי רווחה  ב-50 שקל. ברשת  שופרסל גרין ושופרסל שלי נמכר הדבש ב 65 שקל. הפרש של 30% או 15 שקל.

קפה נמס מגורען אורגני מאונט האגן 100 גרם -  נמכר ברשת רמי לוי במחיר של 33 שקל.  ברשת סאלח דאבח נמכר הקפה ב  48 שקל. הפרש של  46%,

.

סירופ מייפל אורגני טהור תעשיות ברנרדו ובנו 236 מ"ל  -  נמכר ברשת רמי לוי ב 19.6 שקל. ברשת  טיב טעם בסיטי  וטיב טעם דלי, המחיר מגיע ל 33.5 שקל.  הפרש של  14 שקל

 

מהי הרשת המשתלמת  ביותר לקניית מוצרים אורגניים?

 

מתוך 210 המוצרים האורגנים, נבחר סל הכולל את 44 המוצרים הנפוצים ביותר. המחירים כוללים מבצעים למעט מבצעי אשראי.  כאשר מוצר לא נמצא, חושב לגביו המחיר הממוצע של שאר הרשתות שנבדקו.

 

הרשת הזולה ביותר - רמי לוי. היקרה ביותר סופר יודה.  ההפרש  ביניהן  28%  -   148 שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.