סקר לקראת כנס חיפה לתקשורת צעירה: 69% לא ישלמו על חדשות באינטרנט
הציבור הרחב אינו מעוניין לשלם עבור צריכת חדשות, כל עולה מנתוני סקר שיפורסם בכנס חיפה לתקשורת צעירה שייערך ביום ראשון הקרוב. את הסקר הזמינה אגודת העיתונאים בתל אביב והוא נערך על ידי חברת המחקר הבינ"ל 'בלובריז'. הסקר יוצג במלואו בכנס שנערך זו השנה השנייה ברציפות יחד עם עיריית חיפה ובשיתוף פורום המכללות בחיפה. מהסקר עולה כי 92.4% מהציבור קוראים עיתונים יומיים, אך מרבית הנשאלים קוראים אותם בחינם. רק כרבע מכלל הקוראים משלמים עבור העיתונים מכיסם: 21.43% מנויים על עיתון יומי ו-4.76% רוכשים את העיתון בנקודות מכירה. מהסקר עולה עוד כי הציבור אינו מוכן לשלם גם עבור צריכת חדשות באינטרנט. 69% הצהירו על כך ללא היסוס, ואילו 16.5% ענו כי יהיו מוכנים לשלם, אך פחות מעלות עיתון מודפס. רק 4.5% מוכנים לשלם מחיר זהה לעיתון מודפס, ו-5% מוכנים לשלם יותר ממחיר עיתון מודפס. למרות זאת, הציבור מביע נאמנות גדולה לאתרים על פני כלי התקשורת האחרים: 91.8% נוהג להתעדכן בחדשות באתרי האינטרנט השונים, כ-74% נוהגים להתעדכן בחדשות באינטרנט מספר פעמים ביום. 48% נוהגים לשלב אתר חדשות אחד מרכזי עם עוד מעט אתרים נוספים, ואילו 30% גולשים לחדשות במספר אתרים במקביל. 22% נוהגים לבקר באתר חדשות אחד בלבד. 81% מהציבור מעדיף לקבל מידע על אירועים חדשותיים חשובים ויוצאי דופן, דרך האינטרנט, וכמקור ראשון פונים לאתרים השונים. 52% מעדיפים את הטלוויזיה, ואילו 16% יפתחו את הרדיו. ומה יקרה לפרינט? הציבור הרחב אינו מביע אופטימיות לגבי עתיד העיתונות המודפסת. 51% מסכימים עם הטענה כי זירת החדשות תעבור לאינטרנט על חשבון העיתונות המודפסת, 23% חושבים ההיפך, ואילו 26% מהססים. גם סוגיית צריכת האקטואליה באמצעות הסלולר נשאלה בסקר. 65% מהגולשים לא נוהגים לגלוש באינטרנט באמצעות הטלפון הנייד, 14% כן עושים זאת, אך לא לצריכת חדשות, ואילו 21% מתעדכנים בחדשות באמצעות הסלולרי. עוד נתונים מעניינים בסקר: 75% מהנשאלים חברים ברשת חברתית כלשהי ונוהגים לעדכן ולהתעדכן ברמה יומית, כאשר 63% נכנסים בממוצע 11 פעמים בשבוע לרשת החברתית בה הם חברים.