תקציב האינטראקטיב של יבואנית האופנועים מטרו מוטור יטופל בגורני

מטרו מוטור נכנסת לשנתה ה-30 כיבואנית והכריזה על 2011 כשנת הדיגיטל. ב-2010 עמד תקציב הדיגיטל על כחצי מיליון שקל ועתיד לגדול משמעותית
משה בנימין | (3)

תקציב האינטראקטיב של מטרו מוטור, יבואנית האופנועים הגדולה בישראל עובר לגורני דיגיטל. גורני זכתה בתקציב לאחר מכרז שניהלה מטרו מוטור בין משרדי דיגיטל שונים. התקציב יופנה לפעילות דיגיטליות מכירתיות ותדמיתיות לכל מותגי החברה. בשנים האחרונות מטופל התקציב אופליין ואונליין במשרד הפרסום אשכנזי זלצמן BSA.

השנה זו שנתה ה-30 של מטרו מוטור וכיעד אסטרטגי הכריזה החברה על שנת 2011 כשנת הדיגיטל שלה. בשנה זו גם תשיק החברה אתר אינטרנט חדש. ב-2010 עמד תקציב הדיגיטל של מטרו מוטור על כחצי מיליון שקלים ולקראת 2011 הוא עתיד לצמוח באופן ניכר.

"עולם המסחר ברכבים דו גלגליים עבר מהפך בשנים האחרונות בדומה לכל תעשיית המסחר ברכבים". אומר גדי אבירם, מנכ"ל מטרו מוטור. "משום כך קיבלנו החלטה אסטרטגית להפריד בין הפעילויות הפרסומיות ולצרף למערך השיווק שלנו משרד דיגיטל שמתמחה בפלטפורמות השונות והחדשות. גורני מביאה איתה את הניסיון והיצירתיות בפרסום דיגיטלי ובכלל זה בשיווק רכבים. אנו שמחים לצרף את גורני למשפחת הדו-גלגלי ומצפים לעבודה משותפת ופורה עימם".

ערן גרינברג, מנכ"ל גורני: "אנחנו שמחים מאוד על הבעת האמון ביכולות שלנו וברעיונות שלנו ומאותגרים מהמשימה שלפנינו. הפלטפורמות הדיגיטליות מוכחות כול יום מחדש כאפקטיביות ויעילות, ולכן אנחנו בטוחים שגם בתחום הדו גלגלי נראה את זה".

מטרו מוטור היא יבואנית הדו גלגלי הגדולה בישראל. החברה מייבאת שלושה מותגים: ימאהה, קוואסקי וסאן יאנג. סאן יאנג מחזיק בנתח שוק של 40% ונחשב למוביל בישראל.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יפי 06/04/2011 00:35
    הגב לתגובה זו
    עוד משרד שמשיג תקציבים בגלל קשרים של פישמן ובלי קמצוץ של כישרון
  • 1.
    לא היה באמת מכרז... (ל"ת)
    אחד שהשתתף 05/04/2011 17:49
    הגב לתגובה זו
  • מאמינה. (ל"ת)
    מישהי 05/04/2011 22:52
    הגב לתגובה זו
נתניהו וסמוטריץ
צילום: דוברות רהמ

ישראל נכנסת למירוץ - 120 מיליון שקל להקמת מטה לאומי לבינה מלאכותית

המטה צפוי לפעול במשרד ראש הממשלה, יפתח תשתיות מחשוב מתקדמות, יטמיע יישומי בינה מלאכותית בשירותי המדינה ויגבש תוכנית רב־שנתית להכשרת כוח אדם ולקידום רגולציה ואתיקה שיחזקו את מעמד ישראל בזירה הטכנולוגית העולמית

אדיר בן עמי |

הממשלה אישרה השבוע הקמת מטה לאומי לבינה מלאכותית עם תקציב של 120 מיליון שקל לשנתיים הקרובות, צעד שמסמן כניסה רשמית של ישראל למירוץ הגלובלי על עליונות טכנולוגית. המטה יוקם כיחידת סמך במשרד ראש הממשלה ויתמקד בשלושה צירים מרכזיים: גיוס כוח אדם איכותי, פיתוח תשתיות מחשוב מתקדמות והטמעת AI במערכות הממשלה. בתוך 120 יום תובא לאישור הממשלה תוכנית לאומית רב שנתית שתבטיח השקעות לטווח ארוך.


המהלך, ביוזמה משותפת של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ומשרד ראש הממשלה, נועד לשמור על מעמדה של ישראל בחזית החדשנות מול התחרות הגוברת של מדינות כמו סין, ארצות הברית וגרמניה. "הקמת המטה היא צעד חיוני שמבהיר שזו אינה אופנה חולפת אלא תחום אסטרטגי לעתיד ישראל", אמר סמוטריץ'. "למהלך יהיו השפעות כלכליות וביטחוניות עמוקות. הממשלה מאותתת מחויבות ברורה עם תקציב ראשוני ותוכנית לאומית בהכנה".


התוכנית כוללת הקמת תשתית מחשוב חזקה שתאפשר לישראל לעמוד בתחרות העולמית ולמשוך חוקרים ויזמים מהשורה הראשונה. במקביל, מערך הדיגיטל במשרד ראש הממשלה ישמש זרוע ביצועית ליישום בינה מלאכותית בשירותי הממשלה, כדי שהאזרחים יקבלו שירותים מהירים, פשוטים ויעילים יותר. זה אומר אוטומציה של תהליכים ביורוקרטיים, שירות לקוחות חכם ויכולות ניתוח נתונים מתקדמות שיכולות לשפר משמעותיות את איכות השירותים הציבוריים.


המטה גם ימפה את הצרכים האנרגטיים הנגזרים מהשימוש בבינה מלאכותית. מרכזי נתונים לבינה מלאכותית צורכים כמויות אנרגיה עצומות, ובישראל שכבר מתמודדת עם מחסור באנרגיה, התכנון המוקדם חיוני. בנוסף, המטה יבחן את השפעת הטכנולוגיה על שוק התעסוקה ויקדם מדיניות עדכנית בתחומי הרגולציה והאתיקה - נושאים שהופכים יותר ויותר רלוונטיים כשמערכות AI מתחילות להשפיע על חיי היומיום.


התקציב הראשוני של 120 מיליון שקל הוא רק תחילת הדרך. הממשלה מתכוונת להציג תוכנית רב שנתית שתכלול השקעות משמעותיות יותר, בדומה למה שעושות מדינות מובילות אחרות. המטרה היא ליצור מנגנון קבוע שלא יהיה תלוי בתחלופות פוליטיות ושיבטיח רציפות בפיתוח היכולות הלאומיות. ישראל מצטרפת בכך לרשימה של מדינות שהבינו שבינה מלאכותית היא לא עוד תחום טכנולוגי, אלא נדבך בביטחון הלאומי ובתחרותיות הכלכלית.