KILLER MOVE בשוק המט"ח, כיצד לנעול רווחים גדולים גם בלי יכולת חיזוי עתידות?

רובי סלם |

בתאריך 6.3.09, לפני כעשרה ימים לערך, נכנסנו לפוזיציית לונג על היורו דולר ברמת ה 1.2700 על פי סקירה שנכתבה ופורסמה מבעוד מועד. מאז מתנהג היורו על פי הספר וגם פתיחת הפוזיציה השנייה ברמת ה 1.2840 אכן פעלה כמצופה.

נכון לכתיבת שורות אלה משייט הצמד ברמת ה 1.3000 ומספק רווח של 300 פיפס. יעדי הרווח מצויים בין 1.32 ל 1.3700 אולם במצב כזה יש להתגונן גם מפני תיקון אלים. הדרך הנכונה לעשות זאת גם בלי לדעת מה יהיה, (כי מי באמת יכול לדעת???) היא להעלות את ההוראה לבלימת הפסד לרמת ה 1.2950 ובכך לסחור באפס סיכון עם רווח בטוח בכיס.

מהנקודה הזו הפוזיציה מפסיקה לעניין שכן אם תמשיך לעלות על פי התחזית הרווח יוכפל. במידה ותתהפך המגמה העסקה תיסגר ברווח של 250 פיפס ומה שיהיה אחר כך ממש לא משנה. בדיוק כמו אחד התחביבים שלי, גלישת גלים.

אתה מנסה לתפוס גל שמגיע לכיוון ? אם תחתור מוקדם מידי הוא פשוט יעבור אותך, אם תחתור מאוחר מידי הוא ישבר עליך, עניין של תזמון.

לאחר שתפסת את הגל ואתה עליו כל שנותר הוא לצאת לפני שנשבר כי אז תמצא את עצמך מרוח וחבול. תפסת, נהנת, צא וחכה לגל הבא. מבחינתי זו מהות המסחר.

מי שפספס או לא נכנס באיתות שניתן ברמת ה 1.2700 או שנכנס ויצא באמצע הדרך יכול לשקול כניסה בפריצת 50 פיפס מעל רמת ה 1.3070 עם סטופ 150-200 למטה ויעד רווח 300-400 מעל, תלוי בתנודתיות של השוק.

לגבי הדולר השקל, כשעוד היה ב 4.25 ההמלצה היית לסגור פוזיציית לונג כדי לא לספוג תיקון אלים וכדי לקחת רווח כאשר היעד לירידה היה 4.10-4.05. כרגע הצמד לא רחוק מרמות אלה ומי שבמקרה אף לקח אותו בשורט יכול לשקול מימוש רווחים של בערך 1000 פיפס בשבוע!

מאת: רובי סלם מנכ"ל RSTRADING

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.