יואב גאון מונה לסמנכ"ל פיתוח עסקי לזכיינות קמעונאית בגאון סחר

דירקטוריון הקבוצה אישר אתמול פה אחד את מינויו של גאון; בתפקידו האחרון, כיהן כמנכ"ל קונספט טרייד פתרונות, חברת סחר ויבוא פרטית בה הוא שותף
משה בנימין |

דירקטוריון קבוצת גאון אחזקות אישר אתמול (ג'), פה אחד את מינויו של יואב גאון לסמנכ"ל פיתוח עסקי לתחומי זכיינות קמעונאית בחברת הבת גאון קמעונאות וסחר. בישיבת הדירקטוריון הוחלט לזמן אסיפה כללית של בעלי המניות של החברה, ולהעלות על סדר יומה את תנאי העסקתו של יואב.

לדברי מנכ"ל גאון אחזקות, שי פרמינגר, "גאון סחר נמצאת כיום בבחינה מעמיקה של מספר קונספטים וכיוונים אפשריים להבאת מותגי קמעונאות בינלאומיים לישראל. מינויו של יואב נעשה כחלק מהאסטרטגיה הכוללת של גאון סחר ליצירת שיתופי פעולה עם מותגים בינלאומיים בישראל ומחוצה לה. אני בטוח כי יואב, שלו 10 שנות ניסיון בעבודה בתחומים אלה, מרביתן בענק קמעונאות עולמי - יוניליוור, יסייע לנו בהגשמת מטרה זו".

יואב גאון (36), כיהן כ-7 שנים (1999-2006) בתאגיד מוצרי הצריכה הבינלאומי יוניליוור בתפקידי פיתוח עסקי, ניהול בכיר, סחר, מכירות ושיווק קמעונאי וזכייני של מותגים מקומיים ובינלאומיים. בין התפקידים אותם מילא: מנהל שיווק תחום קולינרי ומותג בינלאומי בכיר, בפורטפוליו שכלל מותגים כגון - "קנור", "מיונז הלמנס" ועוד; מנהל מותג בכיר - "קליק" של ורד הגליל; מנהל שיווק ללקוחות קמעונאיים בחטיבת המכירות של יוניליוור.

בתפקידו האחרון, בשנים 2007-2008, כיהן כמנכ"ל קונספט טרייד פתרונות, חברת סחר ויבוא פרטית בה הוא שותף. בחברה זו עסק באיתור מוצרים, זיכיונות וקונספטים שיווקיים לרשתות קמעונאיות וחברות מסחריות. כמו כן, כיהן כדירקטור במהלך 2007 בחברת שגיב, מקבוצת גאון אגרו, ומאז מרץ 2007 מכהן כדירקטור בגאון סחר. לגאון תואר ראשון בתקשורת וניהול מהמכללה למנהל בת"א והוא בוגר תכניות הניהול ופיתוח המנהלים של תאגיד יוניליוור.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד