אורכית זינקה 18%: קרובה לעסקה עם לקוח מגרמניה

(עדכון)כך נודע ל-Bizportal; אחרי שפל של 4.5 שנים וצניחה של 82%. התקווה חוזרת לאורכית
אריאל אטיאס |

מניית אורכית נסחרה ביום רביעי, ה-30 לינואר, בעליות שערים חדות של עד 20% בבורסה בת"א. מניות החברה שהחלו ביום שלישי לטפס המשיכו היום את מסעם צפונה זה יום חמישי ברציפות והשלימו עלייה של כ-33%, זאת ללא כל הודעה מצד החברה.

העליות במנייה, שהצליחה להתרסק לשפל של ארבע וחצי שנים בשבוע שעבר, נובעות משמועות המסתובבות בשוק והגיעו ל-Bizportal על עסקה או עסקאות חדשות שחברת קוריגנט, חברת הבת של אורכית, חתמה בימים האחרונים עם לקוח אחד או שניים, שמוצריה היו בבדיקה אצלם.

נשיא אורכית, איציק תמיר, אומר כבר זמן מה למשקיעים, כי המוצרים של החברה, וביחוד מוצר הדגל החדש, CM-4000, נמצאים בבדיקה אצל מספר ספקיות תקשורת מובילות ברחבי העולם. "אנו נרגשים מאוד מההזדמנויות שעומדות בפתח, ומעודדים מהאפשרות של היתכנות הטכנולוגיה וקו המוצרים שלנו, מאחר שהביקוש לרוחב פס בנפח גבוה ימשיך לצמוח", כך אמר תמיר בשיחת הוועידה האחרונה לאחר פרסום הדוחות לרבעון השלישי בה הציגה החברה הפסד של 6.5 מיליון דולר על הכנסות של 1.7 מיליון דולר.

אורכית צפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון הרביעי של 2007, בבוקר יום שלישי, ה-12 לפברואר.

לקוחה גרמנית חדשה?

מוצר ה-CM-4000 הינו גרסה המתקדמת יותר של מוצר ה-CM-100. הוא בעל קיבולת העברת נתונים גבוהה יותר, מיועד בין השאר לאפשר לחברות הטלפון אספקה של יישומים הדורשים רוחב פס מוגבר, כדוגמת שידורי טלוויזיה באיכות גבוהה (HD) ושירותי וידיאו סלולאריים מדור 3.5.

היום, מדברות השמועות על לקוחה גרמנית חדשה, העונה לשם InTiCom System AG. מרחשים בשוק עולה, כי המוצרים של אורכית היו בניסויים אצל ספקית מוצרי החיבורים ל-DSL (קוי מנויים דיגיטליים) - המיועד לשירותי טרייפל פליי באמצעות VDSL ו-ADSL – ניסויים אשר הבשילו לחוזה חדש.

במידה והשמועות נכונות וחברת InTiCom הינה אכן הלקוחה החדשה של אורכית, הדבר לא רק משקף חדשות טובות לחברה אלא אולי גם קצה תקווה למשקיעים, אותם אלו שצפו בהשקעתם נחתכת בכ-82% מאז פברואר 2006, עת המנייה נסחרה במחיר של 28 דולר. InTiCom רשמה ברבעון השלישי של 2007 הכנסות של 9 מיליון אירו, סכום קטן בהשוואה ללקוחה המרכזית שלה.

חברת אורכית (סימול: ORCT) המפתחת פלטפורמת תקשורת להעברה מהירה של נתונים על גבי רשתות רחבות פס המיועדות לשירותי טריפל פלי (Triple Play), העברה של וידיאו, אינטרנט ושיחות טלפון ביחידה אחת, השיקה את המוצר הראשון שלה, CM-100, לפני מספר שנים. החברה נסחרת כעת לפי שווי של כ-100 מיליון דולר בנאסד"ק (אורכית חו"ל).

הצד היפני של הסיפור

המוצר המיועד להעברת שירותי טלפון, האינטרנט המהיר וטלוויזיה למנויים, נמכר בעבר בעיקר למפעילת הטלקום השנייה בגודלה ביפן - KDDI. החברה היפנית, רכשה מאורכית משנת 2005 בסכום מצטבר של מעל מ-150 מיליון דולר ושלחה את מניית החברה שנסחרה רק שנה לפני במחיר של כ-5 דולר למחיר של 28 דולר תוך פחות משנה.

אך בתחילת שנת 2006, החלום הרטוב של המשקיעים באורכית התמוגג לו, לאחר שההתקנות ביפאן הסתיימו והזמנות משמעותיות חדשות למוצרי החברה לא זרמו.

אך, מה יקרה אם יתברר, כי לא מדובר רק ב- InTiCom או בחברה אחרת, אלא מדובר גם בלקוחה הוותיקה של אורכית, KDDI. ביום שישי האחרון, הודיעה האחרונה, במקביל לפרסום דוחותיה כי היא תחל בבדיקות ראשוניות של מערכת אלחוטית חדשה בתחילת שנת 2009, וכי הזמנות לציוד הנחוץ למערכת צפויות להתבצע בחודשים הקרובים.

הזמנה מצד KDDI למוצר CM-4000 החדש של אורכית, באיחוד בסכומים שהחברה נוהגת להזמין, בהחלט צפויה לתת את הטון, אם ותתקיים, על מניית חברת הטכנולוגיה הישראלית. החברה היפנית, גם זכתה לאחרונה בחלק ממכרז חדש עם ממשלת יפן להתקנת רשתות WiMAX ברחבי המדינה, דבר שלעצמו מהווה סיבה לתקווה.

ציפיות לעסקה חדשה והאנליסטים

לא רק תמיר, שחרר ציפיות באוויר לעסקאות חדשות. "אנחנו מאוכזבים מכך שלא הצלחנו להודיע על זכיות אצל לקוחות חדשים מוקדם יותר. עם זאת, אנחנו אופטימיים כי נוכל השנה עדיין להודיע על זכיות חדשות", אמר גדי רוזנפלד, סמנכ"ל השיווק של אורכית בכנס של בית ההשקעות RBC באוגוסט, שנה שעברה. ביולי, היה זה אביב בוים, סמנכ"ל הכספים לשעבר של החברה שאמר בכנס של אנטרברג, "אנחנו עדיין מעורבים בתהליך לקראת חוזה עם לקוח מסוים באסיה".

ניסינו לדבר עם מספר אנליסטים בנוגע לאורכית, אך מרובם נמסר לנו שעד שהחברה לא תפרסם הודעה חדשה, בצינורות המקובלים, אין להם על מה להתייחס.

כאמור, ההודעה האחרונה מהחברה, הגיעה ב-17 לדצמבר 2007, כאשר הכריזה על מספר שינויים בהנהלת חברות הבנות. אורי שלום מונה לסמנכ"ל כספים בקוריגנט והחליף את אביב בוים, שמונה למנכ"ל חברה בת אחרת, טיקרו.

אורכית בקצה המזלג

לאלו שלא כל כך בקיאים בנושא אורכית, נציין רק, שבימי טרום התפוצצות בועת ההיי-טק, בחודש מארס 2000, הגיעה מניית אורכית למחיר של 148 דולר, בנאסד"ק. עד סוף אותה שנה, הספיקה מניית החברה לצנוח למחיר של כ-3 דולר.

מצב החברה, התדרדר כל כך באותם ימים, שהחברה נאלצה בשנת 2002 לבצע איחוד מניות (Reverse Share Split) ביחס של 1 ל-5, וזאת כדי להגדיל את מחירה של המניה, כך שתעמוד בתנאי הסף של הנאסד"ק ולא תמחק ממסחר ברשימה הראשית, לאחר שלא עמדה בכללי השימור של הבורסה הדורשים מחיר של דולר למניה לפחות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

רשות המיסים: ״נסיים את 2025 עם יותר מ-100 מיליארד שקל מעל היעד״

בוועידת עיר הנדל״ן באילת הציג שי אהרונוביץ תמונה אופטימית של גביית המסים לשנה, דיבר על העלייה במיסוי נדל״ן, הסביר את כיוון מס הרכוש והתייחס לחובת הדיווח על שכר דירה ולמצב מדרגות המס

ליאור דנקנר |

ועידת מרכז הבנייה הישראלי באילת, שנפתחה אתמול (שלישי), הציג מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ נתוני גבייה גבוהים לשנה ואמר כי המדינה צפויה לסיים אותה ברמה משמעותית מעל היעד שנקבע בתחילתה.

אהרונוביץ אמר כי היעד לשנה עמד על גבייה של 460 עד 462 מיליארד שקל, אך עד סוף נובמבר נגבו כבר כ-466 מיליארד שקל. לדבריו, לאחר ניכוי רכיבים טכניים שמתבצעים בדרך כלל לקראת סוף השנה, ההערכה היא שהמדינה תסיים את 2025 עם כ-100.5 מיליארד שקל מעבר ליעד.

הנתונים האלה מתחברים לתמונה הפיסקלית הרחבה שפורסמה בימים האחרונים על ידי החשב הכללי. לפי האומדן המעודכן, הגירעון ב-12 החודשים האחרונים ירד ל-4.5% מהתוצר לעומת 4.9% בסוף אוקטובר, בין היתר בזכות עלייה של יותר מ-15% בהכנסות המדינה ובכ-15.6% בהכנסות ממסים מתחילת השנה. 

הקפיצה בגביית המסים שאהרונוביץ מציג באה לידי ביטוי גם ברמת המאקרו, בצמצום הגירעון - בשביל תמונה יותר מעמיקה על התכווצות הגרעון: הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%


נדלן חלש בחלק מהשוק אבל קפיצה בעסקאות מסחריות

לדברי אהרונוביץ, גם שוק הנדלן תרם לעלייה בהכנסות, אף שבחלק מסגמנטי המגורים נרשמה חולשה. הוא אמר כי בזכות כמה עסקאות מסחריות גדולות צפויה גביית המסים מהענף להגיע השנה לרמה של 18 עד 19 מיליארד שקל, לעומת כ-15 מיליארד שקל בלבד בשנה שעברה. לדבריו, מדובר בעלייה הן במס רכישה והן במס שבח.

מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.