טאואר ו-CMT Medical בשותפות לפיתוח גלאים לצילומי רנטגן

שוק היעד של השותפות הינו מעל 500 מליון דולר עד שנת 2010 והחברה צופה להגיע לנתח של בין 20-40% משוק זה. ד"ר אבי שטרום, מנהל כללי בטאואר: "השותפות עם CMT מהווה עבור טאואר הזדמנות למנף את המצוינות הטכנולוגית שלה למוצרי קצה אסטרטגיים"
שי יוכט |

חברות טאואר סמיקונדקטור, ו-CMT Medical Technologies, ספק מוביל של מערכות הדמיית צילומי רנטגן דיגיטאליים לדיאגנוסטיקה רפואית, הודיעו היום (ד') על הקמת שותפות לפיתוח ומכירת גלאים לצילומי רנטגן עבור שימושים רפואיים.

הגלאים מתוכננים לשימוש במערכות רדיוגרפיה (צילומי רנטגן) ופלואורוסקופיה (שיקופים), צנתורי לב, אנגיוגרפיה (זרימה בכלי דם), ממוגרפיה ותחומים רפואיים נוספים הדורשים שימוש בגלאים גדולים. על מנת לייצר גלאים אלו, יש צורך בייצור "שבבים" בגודל של פרוסת סיליקון. אספקת הגלאים הראשונים מתוכננת להתחיל בשנת 2009.

"אנו מרוצים מאוד מהשותפות החדשה ומההזדמנויות שהיא מביאה", אמר מר יוסי קצב, נשיא ומנכ"ל CMT. "הטכנולוגיה המצוינת של טאואר והנוכחות המובילה שלה בתחום הגלאים לצילומי רנטגן בשילוב עם הובלת השוק שלCMT בתחום מערכות צילומי הרנטגן הדיגיטאליים למערכות רפואיות, מאפשרות לשתי החברות להתרחב לשווקים חדשים. שותפות זו תואמת את האסטרטגיה של CMT להמשיך ולחדש ולמעשה תגדיל את יכולתה של CMT לספק טכנולוגיות מתקדמות ללקוחות אסטרטגיים כמו גם לחזק את שיתופי הפעולה הנוכחיים שלה".

"השותפות עם CMT מהווה עבור טאואר הזדמנות למנף את המצוינות הטכנולוגית שלה למוצרי קצה אסטרטגיים", אמר ד"ר אבי שטרום, מנהל כללי של תחום CMOS Image Sensors וזיכרונות בלתי נדיפים בטאואר. "CMT הינו שותף אידיאלי המשלים את הטכנולוגיה שטאואר מספקת בניסיונו הרב בטכנולוגיה של מערכות דיגיטאליות לשוק הרפואי בכל העולם. שילוב מנצח זה יאפשר לנו לכבוש את השוק בהצלחה".

"CMT הוכיחה את יכולותיה הטכנולוגיות בהיותה ספק מוביל בתחום המערכות הדיגיטאליות לאחת החברות המובילות בתחום מערכות צילומי הרנטגן הדיגיטאליים. אנו מאמינים כי שילוב הידע של CMT על השוק ויכולות האינטגראציה שלהם יחד עם יכולותיה הטכנולוגיות של טאואר, יביא להשגת נתח מרכזי של השוק ששוויו מוערך בלמעלה מ-500 מיליון דולר, עד שנת 2010", אמר ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר.

טכנולוגית CMOS sensor לצרכי צילומי רנטגן רפואיים טובה משמעותית, בכל המובנים, מן הטכנולוגיות המודרניות הקיימות כיום המבוססות על סיליקון אמורפי או סלניום אמורפי ומאפשרת ביצועים טובים בהרבה (מהירות, רזולוציה, צריכת הספק ורגישות) במחיר נמוך יותר, בעיקר בשל תנובה גבוהה יותר ושילוב של System-on-a-chip על הגלאי עצמו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

פיקדונות בנקאיים מול קרנות כספיות, עוצב ע״י מנדי הניגפיקדונות בנקאיים מול קרנות כספיות, עוצב ע״י מנדי הניג

הריבית על הפיקדונות בבנקים ירדה - ריבית תעריף עד 3.5%

מנדי הניג |

הציפיות להורדת ריבית כבר גלומות בשוק האג"ח וגם במק"מ (מלווה קצר מועד). התשואות ירדו מאוד בימים האחרונים כשהתשואה לשנה עומדת על 3.5%. במקביל הבנקים הורידו את הריבית התעריפית - בבנקים הגדולים אתם תקבלו עד 3.5% בפיקדון לשנה בריבית קבועה. אם תנהלו מו"מ אולי תקבלו עוד כמה עשיריות, כנראה שמעטים יוכלו עדיין לקבל 4%. בקרוב גם זה לא יהיה אפשרי.

הבנקים לא חיכו לירידת ריבית בנק ישראל כדי להוריד את הריבית בפיקדונות. מנגד, הריבית על ההלוואות לא ירדה. זה אומר שהמרווח שלהם דווקא גדל - הפער בין הריבית שהם מקבלים לריבית שהם משלמים דווקא עלה.

כתבנו כאן רק לפני שבוע שיש חלון הזדמנות מאוד קצר כדי להשיג עדיין תשואות יחסית טובות בפיקדונות ( כמה תקבלו בפיקדונות - והאם הם הופכים לאטרקטיביים יותר מקרנות כספיות? ) החלון הזה לרוב הציבור נסגר, רק אלו שיכולים להתמקח מול הבנק וחשובים לבנק, יכולים לקבל ריבית עם קידומת 4. ואז עולה השאלה - מה צריך לעשות משקיע סולידי?

ובכן, מי שלא הספיק לקבע את התשואה בפיקדון שקלי בריבית קבועה, יכול לקבל סדר גודל של 3.5%, אולי 3.8% בבנק, כ-3.5% במק"מ והשאלה כמה בקרנות כספיות - המכשירים בשוק כבר מגלמים כאמור ריבית של 3.5% בשנה, והקרנות הכספיות לרוב מצליחות לעשות יותר בשל היתרון לגודל. סיכוי טוב שהתשואה שנה קדימה תהיה באזור 3.7%-3.8%, זה כמובן נכון להערכה הקיימת שמתבטאת בבשוק במחירי אגרות החוב והמק"מ. אם יהיה שוני בהערכות לגבי הורדת הריבית, אז זה ישפיע על התשואה והריבית.


מעבר לתשואה ברוטו, צריך לזכור את המס. על קרנות כספיות יש מס של 25% על הרווח הריאלי. בפיקדונות יש מס של 15% על הרווח הנומינלי. נניח , כפי שצופים הכלכלנים אינפלציה של כ-2.2% שנה מהיום. זה אומר שקרן כספית שתניב 3.8%, תשלם מס על רווח ריאלי של 1.6%. מדובר במס של 0.4%. יישאר לכם ביד כ-3.4%.