פריסבי השיקה את הניסאן ג'וק החדשה - יתרונות, חסרונות ומחיר
פריסבי (לשעבר קרסו) השיקה בישראל את הניסאן ג'וק העדכני שמקבל עיצוב פנימי עדכני וגירסאות היברידיות ובנזין.
הניסאן ג'וק שהושק לראשונה בשנת 2009 הביא עימו בשורה של קרוסאובר מעוצב ומושך. ב-2019 הושק הדור השני של הג'וק, ועתה הוא מקבל מתיחת פנים של אמצע חיים, הנוגעת בעיקר במפרט ובעיצוב הפנימי.
הג'וק הוא קרוסאובר מעוצב שעם השקתו היה עמוק בסגמנט B-SUV כלומר ג'יפון המבוסס על רכב סופר מיני. הדור השני כבר גדל אך שמר על אורך כולל קומפקטי משהו של 4.21 מטר הוא שומר על אך עם תא נוסעים מרווח ובסיס גלגלים של 2.636 מטר המתקרב לזה של סגמנט C-SUV (לשם ההשוואה, קורולה קרוס עם בסיס גלגלים של 2.64 מטר, קיה ספורטאז' עם בסיס גלגלים של 2.68 מטר).
הג'וק העדכני ישווק עם שתי גירסאות הנעה – טורבו בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המפיק 114 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ, ומשולב עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים, ודגם היברידי המשלב מנוע 1.6 ליטר עם הנעה חשמלית, והספק משולב של 143 כ"ס וצכירת דלק מוצהרת של מעל 20 ק"מ לליטר.
את עיקר עדכון אמצע החיים תמצאו בתא הנוסעים בו שולבו צג לוח מחוונים ומערכת מולטימדיה כל אחד מהם בגודל 12.3''. המולטימדיה תומכת כמובן באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, עם שליטה מלאה מההגה.
הג'וק העדכני ישווק בשתי רמות גימור אסנטה טק ואסנטה טק TT, כאשר הבדלי האיבזור מינוריים. גמת גימור אסנטה טק TT תאובזר עם חישוקי 19'' במקום 17'' באסנטה טק, צביעה דו גוונית (כלומר גג בצבע שונה מצבע המרכב), ופנסי ערפל קדמיים בתצורת לד.
גם איבזור הבטיחות עבר שדרוג והוא כולל היום בלימה אוטונומית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוטומטיים ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 5. זה המקום לציין כי הניסאן ג'וק נבחן במבחן הריסוק של ה EuroNcap עם השקתו ב 2019 וקיבל חמישה כוכבי בטיחות.
- 4.חיגז 11/06/2024 17:33הגב לתגובה זועם כלהכבוד לניסן לטיוטהיאריס יש הברידי עםנסיון טיוטה דל 40 שנה.
- 3.תמשיכו לקנות מכוניות פח במחירי פרימיום (ל"ת)אריק 09/06/2024 17:17הגב לתגובה זו
- 2.אין חיישן שטח מת ואין בקרת שיוט אדפטיבית - אכזבה!! (ל"ת)א 09/06/2024 00:54הגב לתגובה זו
- 1.עממי 08/06/2024 20:42הגב לתגובה זו150 אלף על רכב קומפקטי

התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX במחיר של החל מ- 153,000 ש"ח. ה FX היברידי יצטרף ל 14,400 מדגמי ה FX בנזין וחשמלי שנמכרו עד עתה בישראל.
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל, ובהצלחה גדולה יש לומר (43,000 רכבי צ'רי מתחילת השיווק בסוף שנת 2022), החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX.
מאז תחילת השיווק של ה FX בסוף שנת 2022 נמכרו בישראל כ- 14,400 יחידות, מהן כ- 5500 יחידות מדגם הטורבו בנזין ועוד כ- 8900 מהדגם החשמלי. עתה מצטרף למשפחת ה FX גם הדגם ההיברידי שיכול להתאים לעוד מגוון של לקוחות שנמנעו מהחשמלי מסיבות תפעוליות וביקשו לקבל רכב חסכוני יותר מדגם הבנזין.
ה FX של צ'רי הוא קרוסאובר שתחילת שיווקו בישראל נעשתה בדגם טורבו בנזין, בדומה לצ'רי טיגו 7 וטיגו 8. בהמשך קיבל ה FX גירסה חשמלית צ'רי FX EV. ה FX הוא כאמור קרוסאובר, בסגמנט B-SUV עם מימדים נדיבים יחסית לקטגוריה. האורך הכולל 4.447 מטר, הרוחב 1.824 מטר, והגובה 1.588 מטר. בסיס הגלגלים של ה FX עומד על 2.61 מטר, והוא מהיותר גדולים מבין הקרוסאוברים בסגמנט B.
ה FX ההיברידי עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, בעל הספק של 143 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ. יחד עימו מניע את הרכב מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, המקבל אנרגיה מסוללה בקיבולת 1.8Kwh. ההספק המשולב עומד על 246 כ"ס ומומנט משולב של 34.4 קג"מ. ההספק והמומנט מתורגמים לביצועים טובים עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, בדרך למהירות מקסימלית של 175 קמ"ש.
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צריכת הדלק המשולבת בתקן האירופאי המחמיר WLTP עומדת על 5.3 ליטר ל- 100 ק"מ, כלומר כמעט 19 ק"מ לליטר.

הונגצ'י EHS7 – מבטיח הרבה האם גם מקיים?
ההונגצ'י EHS7 מצטיינת באולם התצוגה עם מפרט טכני מרשים ואבזור נדיב. על הכביש היא פחות מרשימה.
אהבנו: אבזור, סוללה, מרווח פנימי
פחות אהבנו: היגוי, התנהגות כביש, גג פנורמי ללא וילון, צריכת חשמל בפועל, ממשק משתמש
ציון מסכם 3.7 בסולם פולס
בתחילת השנה השיקה קבוצת סמלת את שני הדגמים החדשים של מותג הונגצ'י מבית FAW – המשפחתית EH7 והקרוסאובר EHS7. את הידיעה על תחילת השיווק פרסמנו כאן בביזפורטל וגם רשמנו "...ותהייה יחידה היא לגבי הגג הפנורמי בשמש של אוגוסט". אז אוגוסט הגיע עם גל חום קיצוני, וגם אלינו הגיעה ההונגצ'י EHS7 הקרוסאובר.
הונגצ'י - 'דגל אדום' בסינית, היא מותג הפרימיום של קונצרן FAW הסיני. אני יודע שנמאס לכם לשמוע על מותגים ויצרנים שעד אתמול לא ידענו על קיומם, אבל כן חשוב לדעת שלא מדובר ביצרן קטן אלא בקונצרן שבשנת 2024 ייצר מעל 3.3 מיליון כלי רכב. כלומר לא מדובר בסטארטאפ כזה או אחר, והונגצ'י הוא מותג הייצוא שלו לשווקים מערביים.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר – D-SUV |
מימדים (מטר) | אורך 4.925 /רוחב 1.95 /גובה 1.68 /בסיס גלגלים 3.0 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | חשמלית אחורית ב Core וב LR / חשמלית כפולה בדגם Performance |
הספק ומומנט | 340 כ"ס, 45.9 קג"מ ב Core וב LR / 610 כ"ס ו 77.1 קג"מ ב Performance |
סוללה וטעינה | 85Kwh ב Core / 111Kwh ב LR וב Performance. טעינה AC 11Kw, DC 250Kw |
טווח ותקן | 475 ק"מ ב Core / 600 ק"מ ב LR / 540 ק"מ ב Performance. תקן יצרן |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. כרגע ללא מבחן ב EuroNcap |
מחיר | 230.0 אש"ח ל Core, 260.0 אש"ח ל LR, ו- 290.0 אש"ח ל Performance |
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני של ההונגצ'י EHS7 מעט שונה ממה שהתרגלנו לקבל היום, בעיקר מהמזרח. החזית אטומה, עם יחידות תאורה ראשיות שממש נבלעות בתוך הפגוש של רכב המבחן שבצבע שחור. בצבעים האחרים של הרכב, ובעיקר בלבן הן משמעותית יותר בולטות. פס כרום בולט במרכז החזית נמתח לאחור על מכסה המנוע, כשמרכזו בצבע אדום (דגל אדום או לא דגל אדום). ידיות הדלתות שקועות, ומאחור שוב סידור תאורה מעט שונה, עם יחידות תאורה אחוריות שמזכירות לי בומרנג, ומחוברות ביניהם עם תאורת לד אדומה. עד רגע זה אני לא יודע אם אני אוהב את העיצוב או לא, ואולי דווקא מה שמפריע לי הוא הצבע השחור.