ניסאן גוק
צילום: יצרן

פריסבי השיקה את הניסאן ג'וק החדשה - יתרונות, חסרונות ומחיר

יואב פולס | (4)
נושאים בכתבה ניסאן רכב

פריסבי (לשעבר קרסו) השיקה בישראל את הניסאן ג'וק העדכני שמקבל עיצוב פנימי עדכני וגירסאות היברידיות ובנזין.

הניסאן ג'וק שהושק לראשונה בשנת 2009 הביא עימו בשורה של קרוסאובר מעוצב ומושך. ב-2019 הושק הדור השני של הג'וק, ועתה הוא מקבל מתיחת פנים של אמצע חיים, הנוגעת בעיקר במפרט ובעיצוב הפנימי.

הג'וק הוא קרוסאובר מעוצב שעם השקתו היה עמוק בסגמנט B-SUV כלומר ג'יפון המבוסס על רכב סופר מיני. הדור השני כבר גדל אך שמר על אורך כולל קומפקטי משהו של 4.21 מטר הוא שומר על אך עם תא נוסעים מרווח ובסיס גלגלים של 2.636 מטר המתקרב לזה של סגמנט C-SUV (לשם ההשוואה, קורולה קרוס עם בסיס גלגלים של 2.64 מטר, קיה ספורטאז' עם בסיס גלגלים של 2.68 מטר).

הג'וק העדכני ישווק עם שתי גירסאות הנעה – טורבו בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המפיק 114 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ, ומשולב עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים, ודגם היברידי המשלב מנוע 1.6 ליטר עם הנעה חשמלית, והספק משולב של 143 כ"ס וצכירת דלק מוצהרת של מעל 20 ק"מ לליטר.

את עיקר עדכון אמצע החיים תמצאו בתא הנוסעים בו שולבו צג לוח מחוונים ומערכת מולטימדיה כל אחד מהם בגודל 12.3''. המולטימדיה תומכת כמובן באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, עם שליטה מלאה מההגה.

הג'וק העדכני ישווק בשתי רמות גימור אסנטה טק ואסנטה טק TT, כאשר הבדלי האיבזור מינוריים. גמת גימור אסנטה טק TT תאובזר עם חישוקי 19'' במקום 17'' באסנטה טק, צביעה דו גוונית (כלומר גג בצבע שונה מצבע המרכב), ופנסי ערפל קדמיים בתצורת לד.

גם איבזור הבטיחות עבר שדרוג והוא כולל היום בלימה אוטונומית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוטומטיים ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 5. זה המקום לציין כי הניסאן ג'וק נבחן במבחן הריסוק של ה EuroNcap עם השקתו ב 2019 וקיבל חמישה כוכבי בטיחות.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    חיגז 11/06/2024 17:33
    הגב לתגובה זו
    עם כלהכבוד לניסן לטיוטהיאריס יש הברידי עםנסיון טיוטה דל 40 שנה.
  • 3.
    תמשיכו לקנות מכוניות פח במחירי פרימיום (ל"ת)
    אריק 09/06/2024 17:17
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אין חיישן שטח מת ואין בקרת שיוט אדפטיבית - אכזבה!! (ל"ת)
    א 09/06/2024 00:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עממי 08/06/2024 20:42
    הגב לתגובה זו
    150 אלף על רכב קומפקטי
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.