BYD
צילום: אתר חברה

הרכב החשמלי הכי נמכר בארץ ומי יכול לקנות אותו בהנחה?

השקות קרובות של רכבים סיניים חשמליים מביאים את היבואנים להוזיל את המחירים; כמה דוגמאות ואיזה רכבים יושקו בקרוב
דור עצמון | (7)

יבואנית רכבי BYD משווקת את הרכב החשמלי הנמכר ביותר בארץ בחודשים האחרונים  3 ATTO שעלותו כ-165 אלף שקל. המכירות של המותג הסיני עולות על רכבי טסלה וזו הצלחה גדולה, אבל צריך לזכור שבקרוב יוצעו עוד רכבים חשמליים סיניים נוספים בארץ לרבות רכבי Xpeng (הרחבה כאן) כך שהתחרות תלך ותגדל. זו הסיבה שהיצרניות המקומיות מתחילות להילחץ ולצאת במבצעי מכירות.

בשלב הזה המבצעים הם למועדוני צרכנים גדולים, אבל זה אומר שגם לקוחות פרטיים יכולים להתמקח וסיכוי טוב שהם יצליחו להוריד את המחיר.  3 ATTO מוצע בהנחה של 5% על מחיר המועדון באותם מבצעים. 

גם רכבי ג'ילי החשמליים נמכרים במבצעים למועדונים הגדולים. שם מדובר על הנחה קטנה יותר של כמה אלפי שקלים. המודל המרכזי  ג'ילי ג'יאומטרי C שנמכר ב-152 אלף שקל, נמכר במבצע ב-148 אלף שקל.

כך או אחרת, בחודש האחרון יש ירידה משמעותית במכירות רכבים חשמליים. בשוק מייחסים זאת לההאטה בכלכלה בכלל ובהמתנה לירידת מחירים במקביל לתחרות שתגדל בחודשים הקרובים. מעבר לכך, הרכבים החשמליים שנמכרים בארץ כמעט ואינן תחת קטגוריית "מכוניות סדאן", רובן רכבי שטח, ונראה שהצרכנים מחכים להשקה של רכבים משפחתיים נוספים.

השקה קרובה של רכב משפחתי חשמלי סיני תהיה של  JAC הסינית. מדובר ברכב IC5  שהשקתו צפויה בעוד מספר חודשים. מדובר ברכב משפחתי גדול עם טווח נסיעה של 450 קילומטרים.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    גוח 13/04/2023 10:22
    הגב לתגובה זו
    בכל חודש שומעים על עוד חברת רכב סינית שנולדה שלשום ונפטרה אתמול, ובדרך הספיקה למכור כמה אלפי יחידות לישראלים. מצב הזוי. זו לא חברות אירופאיות או אמריקאיות שבונות את המותג במשך עשורים, ולא הולכות להעלם, ואפילו לא טסלה ה"חדשה" שמוכרת מכוניות מאז 2008 - נצח במושגים של חברות סיניות. לקנות היום חשמלית סינית זה לשים 150 אלש"ח על קרן הצבי ולקוות לטוב
  • 5.
    בשל אפליית הלקוחות ושאר הטריקים של היבואנים, רק טסלה. (ל"ת)
    מושון 12/04/2023 15:50
    הגב לתגובה זו
  • מחיר טסלה ? (ל"ת)
    רמבו 12/04/2023 19:53
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לא יאומן 12/04/2023 15:19
    הגב לתגובה זו
    קונים מכוניות מסין , חכו קצת תנו לרכבים לעבור שנה שנתיים על הכביש שיעשו 100 טעינות ונראה מה הטווח מה שוק יד שניה ? שירות ? כלום כמו עדר הולכים קונים זה יגמר בבכי יש רכבים שמוכרים פה יותר מסין .... בישראל מכרו יותר מכל סין יהודים עם חכם ? תחמן קמצן ונע בעדרים
  • 3.
    מאיר 12/04/2023 12:54
    הגב לתגובה זו
    כולם יודעים מה שווים המוצרים שבאים מסין חחחחחחח
  • 2.
    ליאור 12/04/2023 11:16
    הגב לתגובה זו
    הרכב שלהם יקר להחריד, גם ביחס למחיר בחול. מדובר ברכב טוב אבל כמו ג'יליי הם צריכים להציע ליסינג פרטי של עד 1800 ש"ח עם מקדמה ובעיקר לתת מענה מה יקרה מחר שתושק סוללה של 1500 ק"מ, לערך הרכב שלי.כרגע הם מתעסקים בעושק ושיווק אבל זה לא יחזיק להם לנצח ככה.
  • 1.
    התוצרת הסינית רחוקה מאוד בכל הסטנדרטיים מרכב אירופ 12/04/2023 11:13
    הגב לתגובה זו
    התוצרת הסינית רחוקה מאוד בכל הסטנדרטיים מרכב אירופי או יפני. לא להתפלא שאנשים בעוד שלוש שנים ימצאו ערך אפסי.
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"

משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור

רן קידר |

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל. 

על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים". 

המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים. 

הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים". 

בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.