הרכב החשמלי הכי נמכר בארץ ומי יכול לקנות אותו בהנחה?
יבואנית רכבי BYD משווקת את הרכב החשמלי הנמכר ביותר בארץ בחודשים האחרונים 3 ATTO שעלותו כ-165 אלף שקל. המכירות של המותג הסיני עולות על רכבי טסלה וזו הצלחה גדולה, אבל צריך לזכור שבקרוב יוצעו עוד רכבים חשמליים סיניים נוספים בארץ לרבות רכבי Xpeng (הרחבה כאן) כך שהתחרות תלך ותגדל. זו הסיבה שהיצרניות המקומיות מתחילות להילחץ ולצאת במבצעי מכירות.
בשלב הזה המבצעים הם למועדוני צרכנים גדולים, אבל זה אומר שגם לקוחות פרטיים יכולים להתמקח וסיכוי טוב שהם יצליחו להוריד את המחיר. 3 ATTO מוצע בהנחה של 5% על מחיר המועדון באותם מבצעים.
גם רכבי ג'ילי החשמליים נמכרים במבצעים למועדונים הגדולים. שם מדובר על הנחה קטנה יותר של כמה אלפי שקלים. המודל המרכזי ג'ילי ג'יאומטרי C שנמכר ב-152 אלף שקל, נמכר במבצע ב-148 אלף שקל.
כך או אחרת, בחודש האחרון יש ירידה משמעותית במכירות רכבים חשמליים. בשוק מייחסים זאת לההאטה בכלכלה בכלל ובהמתנה לירידת מחירים במקביל לתחרות שתגדל בחודשים הקרובים. מעבר לכך, הרכבים החשמליים שנמכרים בארץ כמעט ואינן תחת קטגוריית "מכוניות סדאן", רובן רכבי שטח, ונראה שהצרכנים מחכים להשקה של רכבים משפחתיים נוספים.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- ענקית הרכב החשמלי BYD מדווחת על צניחה של 33% ברווחים: האם זו תחילתו של משבר מערכתי בשוק הסיני?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השקה קרובה של רכב משפחתי חשמלי סיני תהיה של JAC הסינית. מדובר ברכב IC5 שהשקתו צפויה בעוד מספר חודשים. מדובר ברכב משפחתי גדול עם טווח נסיעה של 450 קילומטרים.
- 6.גוח 13/04/2023 10:22הגב לתגובה זובכל חודש שומעים על עוד חברת רכב סינית שנולדה שלשום ונפטרה אתמול, ובדרך הספיקה למכור כמה אלפי יחידות לישראלים. מצב הזוי. זו לא חברות אירופאיות או אמריקאיות שבונות את המותג במשך עשורים, ולא הולכות להעלם, ואפילו לא טסלה ה"חדשה" שמוכרת מכוניות מאז 2008 - נצח במושגים של חברות סיניות. לקנות היום חשמלית סינית זה לשים 150 אלש"ח על קרן הצבי ולקוות לטוב
- 5.בשל אפליית הלקוחות ושאר הטריקים של היבואנים, רק טסלה. (ל"ת)מושון 12/04/2023 15:50הגב לתגובה זו
- מחיר טסלה ? (ל"ת)רמבו 12/04/2023 19:53הגב לתגובה זו
- 4.לא יאומן 12/04/2023 15:19הגב לתגובה זוקונים מכוניות מסין , חכו קצת תנו לרכבים לעבור שנה שנתיים על הכביש שיעשו 100 טעינות ונראה מה הטווח מה שוק יד שניה ? שירות ? כלום כמו עדר הולכים קונים זה יגמר בבכי יש רכבים שמוכרים פה יותר מסין .... בישראל מכרו יותר מכל סין יהודים עם חכם ? תחמן קמצן ונע בעדרים
- 3.מאיר 12/04/2023 12:54הגב לתגובה זוכולם יודעים מה שווים המוצרים שבאים מסין חחחחחחח
- 2.ליאור 12/04/2023 11:16הגב לתגובה זוהרכב שלהם יקר להחריד, גם ביחס למחיר בחול. מדובר ברכב טוב אבל כמו ג'יליי הם צריכים להציע ליסינג פרטי של עד 1800 ש"ח עם מקדמה ובעיקר לתת מענה מה יקרה מחר שתושק סוללה של 1500 ק"מ, לערך הרכב שלי.כרגע הם מתעסקים בעושק ושיווק אבל זה לא יחזיק להם לנצח ככה.
- 1.התוצרת הסינית רחוקה מאוד בכל הסטנדרטיים מרכב אירופ 12/04/2023 11:13הגב לתגובה זוהתוצרת הסינית רחוקה מאוד בכל הסטנדרטיים מרכב אירופי או יפני. לא להתפלא שאנשים בעוד שלוש שנים ימצאו ערך אפסי.

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
כלי רכב חשמלייםשפורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)פניית הפרסה של פורד אירופה
המעבר מעבר מפואר לעתיד לא ברור של פורד אירופה
לאחרונה חתמו פורד אירופה וקבוצת רנו על הסכם לייצור כלי רכב חשמליים קטנים, סופרמיני ומיני, שיתבססו על פלטפורמה החשמלית שפיתחה Ampere, חטיבת כלי הרכב החשמליים של קבוצת רנו. מדובר בשני דגמים קטנים, שישתלבו בסגמנט B ואולי אף A, סגמנט שעדיין אין לו נוכחות גדולה בקטגוריית כלי הרכב החשמליים, בעיקר בגלל הקושי בשילוב סוללה בכלי רכב קטן. אולם בעיה זו תיפתר בעתיד - היא חייבת להיפתר - מאחר שלא סביר ששוק הרכב העתידי יתנהל ללא כלי רכב קטנים, שלא רק שהם מתאימים יותר לסביבה עירונית, אלא גם מחיריהם יהיו נמוכים יותר ויקרבו את המכונית החשמלית אל ההמונים.
כלי רכב חשמליים שב-2022 פורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)
עבור פורד אירופה זהו שיתוף פעולה שני בייצור כלי רכב חשמליים עם יצרנית רכב אירופית. פורד אקספלורר ופורד קאפרי, שני קרוסאוברים הנושאים שמות היסטוריים של המותג, שאין להם קשר למוצר עליו הם מודבקים (כשם שלמוסטנג מאך-E אין שום קשר למוסטנג המקורי), הינם קרוסאוברים חשמליים המבוססים על פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן ומיוצרים במפעל פורד בקלן, שהוסב בשנים האחרונות, בהשקעה של כ-2 מיליארד יורו, למרכז לייצור כלי רכב חשמליים וסוללות. אולם הפרויקט כשל, בין השאר בגלל הצמיחה האיטית מהצפוי בגידול התפוצה של כלי רכב חשמליים. כשלונו של המפעל תרם לכך שבעסקה הנוכחית עם רנו, כלי הרכב ייוצר במפעלי רנו בצפון צרפת, המתמחים בייצור כלי רכב חשמליים – מיוצרים בהם הדגמים רנו 5 ורנו 4 החשמליות - אחרי שפורד תעצב את כלי הרכב, מבחוץ ומבפנים, ותעניק לו את המאפיינים הוויזואליים של פורד אירופה. שני הסכמים אלה, עם פולקסווגן ועם רנו, מעידים שיתכן שפורד אירופה, כפי שהיתה מוכרת ב-58 השנים האחרונות, נמצאת לקראת סיום דרכה. בנוסף להפיכת רנו לקבלנית ייצור (contract manufacturing) לפורד, שתי החברות גם ינהלו מו״מ על שיתוף פעולה בייצור כלי רכב מסחריים. עבור פורד, וככל הנראה גם עבור רנו, סגמנט כלי רכב מסחריים הוא בעל רווחיות גבוהה.
שיתוף הפעולה עם רנו, מצטרף למהלך שנקטה פורד מוטור קומפני השנה, כאשר הזרימה לפורד אירופה, שהמטה הראשי שלה נמצא בקלן, גרמניה, 4.4 מיליארד דולר, והודיעה שהיא אינה מחויבת יותר לתמוך בחברה, במידה ותידרש תמיכה כזו. כלומר פורד אירופה צריכה להפוך לחברה רווחית לטווח ארוך.
- עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פיננסים
בשנים האחרונות התוצאות הפיננסיות של פורד אירופה אינן נחשפות, אחרי שבראשית 2022, בהתלהבות שנבעה מהצלחה הצפויה של המכונית החשמלית, פורד מוטור קומפני שינתה את צורת הדיווח מחלוקה לאזורים גיאוגרפיים לחלוקה לחטיבות כלי רכב: כלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית (פורד בלו), כלי רכב חשמליים (מודל e), וכלי רכב מסחריים (פורד פרו). החטיבה האחרונה היא גם החטיבה הרווחית ביותר של הקבוצה ובאופן ניכר.
למרות שנתונים מדויקים אינם ידועים ההערכה שבשנתיים האחרונות פורד אירופה אינה מפסידה, אולם רווחיה נמוכים.
