בהפסד של 687 מ' ד': ניסאן מוכרת את כל פעילותה ברוסיה ליצרן מקומי
החברה תמכור את פעילותה בעבור יורו אחד בלבד (0.97 דולר) ליצרן המקומי נאמי, זאת לאחר שהחברה לא פתחה את מפעלי המחקר שלה בסנט פטרסבורג ואת בסיס המכירות הראשי שלה במוסקבה קרוב ל-7 חודשים; החברה שמרה לעצמה את היכולת לרכוש בחזרה את זכויותיה ברוסיה בשש השנים הקרובות
חברת הרכב NISSAN NISSAN MOTORS ADR הודיעה כי תמכור את כלל פעילותה ברוסיה לחברה רוסית הנמצאת בבעלות הממשלה, NAMI, בעבור יורו אחד בלבד (שווה ערך ל-0.971 דולר). בכך תפסיד ניסאן קרוב ל-687 מיליון דולר, זאת לאחר שחברות דומות כגון מקדונלדס MCDONALDS ביצעו מהלכים דומים מוקדם יותר השנה בעקבות תחילת הלחימה בין רוסיה לאוקראינה.
מהלך זה מבוצע על ידי החברה לאחר שעל פי דיווחים, לא פעלה החברה במדינה מאז חודש מרץ האחרון, אז הפסיקה לפעול בעקבות משבר בשרשראות האספקה. מנגד, השאירה לעצמה חברת ייצור הרכב את הזכות לרכוש בחזרה את החברה מידי NAMI בששת השנים הקרובות, כך על פי משרד התעשייה הרוסי.
המכירה לנאמי תכלול את כל מפעליה של ניסאן במדינה, כולל מכון המחקר שלה שממוקם בעיר סנט פטרסבורג, ומרכז המכירות שלה שממוקם כעת במוסקבה.
מכירת החלק הרוסי של החברה מהווה תמונת מראה לבעל המניות הגדול ביותר בחברה, יצרן הרכב הצרפתי RENAULT, שכידוע מכרה בעבר את מרבית אחזקותיה ביצרנית הרכב הרוסית ATOVAZ למשקיע רוסי בחודש מאי האחרון.
לאחר ביצוע העסקה, דיווחה ניסאן כי היא צופה הפסדים של 100 מיליארד ין יפני (כ-687 מיליון דולר), אך שמרה על תחזית ההכנסות שלה לשנת ההכנסות הקרובה שתגמר בחודש מרץ הקרוב.
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
- שר החוץ הפולני הביא ללונדון כטב"מ איראני והזהיר: "רוסיה יכולה לתקוף בעומק אירופה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רנו, אשר החזיקה קרוב ל-43% מניסאן, העריכה כי הפגיעה תגרע מרווח החברה הנקי של יצרנית הרכב היפנית בסכום של כ-331 מיליון יורו (321 מיליון דולר) במחצית השנייה של 2022.
לדברי יצרנית הרכב ניסאן, זאת החליטה למכור את פעילותה במדינה לאחר שהבינה כי לא תוכל לשנות את המתיחות הפוליטית במדינה. בעקבות הדיווח, נמסר כי גם יצרנית הרכב מיצובישי שוקלת לצאת מרוסיה, כך על פי דיווח בעיתון המקומי NIKKEI. דובר מטעם חברת מיצובישי לא הגיב לדיווחים.
היציאה מרוסיה מגיעה כאשר קיימים שינויים ניכרים ביחסים בין יצרניות הרכב רנו וניסאן. החברות דנו לאחרונה בשיתוף פעולה מחודש בשנים הקרובות, כאשר ניסאן אף הודיעה שהיא שוקלת להשקיע ברכב החשמלי החדש אותו תפתח רנו. מדובר בשיתוף הפעולה הגדול ביותר בין החברות מאז שנת 2018, אז נעצר קרלוס גוהן – ששימש כמנכ"ל שתי החברות, זאת לאחר שדווח כי הרשויות ביוון עצרו אותו בחשד לעבירות על חוקי ניירות הערך.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
