עוזבת את השוק: פולקסווגן הפסיקה את ייצור השירוקו

גרסת הקופה של הגולף דור 5, ששווקה זמן רב אחרי שאחותה לפלטפורמה הלכה לעולמה, יצאה לפנסיה
רועי צוקרמן, אוטו |
נושאים בכתבה אוטו פולקסווגן

פולקסווגן שירוקו - הסוף. ייצור הקומפקטית הספורטיבית של פולקסווגן הופסקה לאחרונה, ושיווקה בגרמניה ובריטניה נגמר - כך על-פי דיווחים באירופה. בישראל נמסרו השנה 20 יחידות בלבד של השירוקו, מהן שתיים בחודש ספטמבר, כפי הנראה ממלאים קיימים שהיבואנית תכלה בקרוב.

השירוקו הוצגה לראשונה במרץ 2008, והחזירה לחיים שם משנות ה-70 - בין 1974 ל-1992 פולקסווגן שיווקה מכונית דומה בשני דורות, עד שזו הוחלפה בקוראדו (Corrado), שיוצרה בין 1988 ל-1995. השירוקו הנוכחית הייתה אמורה לסמל את חזרת השם וזכתה להצלחה נאה בהתחלה באירופה וישראל, אבל עם השנים דעכה ופולקסווגן לא השקיעה ביורשת מודרנית.

הבעיות התחילו כבר מוקדם יחסית, לאחר שביצרנית בחרו שלא להשיק את השירוקו בארה"ב - זאת לטענת בכירים בפולקסווגן בגלל שערי מטבע שימנעו ריווחיות. בהמשך, בשנת 2014, פולקסווגן הפתיעה כאשר בחרה להשיק מתיחת פנים קלה בלבד למכונית שהיתה אז כבר בת שש - גיל בו בדרך כלל מוצגת מחליפה. בשלב זה מכירות השירוקו כבר היו נמוכות יחסית והפלטפורמה בה השתמשה מיושנת.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
המטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפההמטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפה

בלאק פריידיי: מבצע מיוחד של אייר חיפה עד יום חמישי

החברה השיקה מבצע שבו היא מציעה 30% הנחה על כל הטיסות באמצעות קוד קופון, שבעזרתו ניתן לקבל מחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה

עוזי גרסטמן |

אייר חיפה השיקה היום מבצע מיוחד לרגל הבלאק פריידיי, שבמסגרתו מציעה החברה 30% הנחה על כל טיסותיה לכל היעדים במהלך 2026. ההנחה תינתן באמצעות הזנת קוד הקופון BLACKFRIDAY30 בעת ההזמנה, והיא תקפה עד ליום חמישי הקרוב, 27 לנובמבר, ב- 23:59.

במסגרת המבצע, עם מימוש הקופון, ניתן ליהנות ממחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה. כל כרטיסי הטיסה של החברה כוללים אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עד 24 שעות לפני ההמראה, וכן תיק יד ללא תשלום. ניתן גם להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. ההנחה חלה על רכיב הטיסה בלבד ואינה כוללת מיסי נמל, כבודה או הושבה.

החברה קיבלה את המטוס הרביעי שלה ביום רביעי האחרון, כחלק מהרחבת צי המטוסים והיערכות לקראת פתיחת קווים ויעדים חדשים ב-2026. המטוס נמסר לחברה במפעלי היצרנית ATR בטולוז, ונחת בשבוע שעבר בנמל התעופה בחיפה, בטיסה ישירה מצרפת. בדצמבר צפוי להצטרף לצי מטוס חדש נוסף, חמישי, ובמקביל עדכנה החברה על חתימת הסכם לחכירת מטוס נוסף, שישי, שצפוי להגיע במהלך הרבעון הראשון של 2026. 

אייר חיפה ציינה בסוף ספטמבר שנה להמראת טיסת הבכורה שלה. במהלך השנה הזו הטיסה החברה כ-200 אלף נוסעים, עם תפוסה ממוצעת של 80%. לקראת תקופת החגים האחרונה החברה העריכה שתטיס כ-30 אלף נוסעים מ/אל חיפה. כחלק מהתרחבות הפעילות, החברה הודיעה גם על תגבור בקו חיפה–אילת: מסוף אוקטובר מופעלות שתי טיסות יומיות, ובתחילת 2026 מתוכננות כבר שלוש טיסות ביום. מחיר הכרטיסים מתחיל ב-149 שקל לכיוון. בנוסף, ובכפוף לאישורים, צפויות להיפתח טיסות ערב שבת מאוחרות במוצאי שבת, כדי לתת מענה למשפחות ותיירים המגיעים מהצפון ומהדרום לסופי שבוע.



אוטובוס אגד. צילום אגדאוטובוס אגד. צילום אגד

תלמידים בתחב"צ - 'חופשי חודשי' לא תמיד הכי זול

כ - 900,000 תלמידים יתחילו ב 1.9 את שנת הלימודים בחטיבות הביניים ובתיכונים. חלקם הגדול מגיע מדי יום לבית הספר עם תחבורה ציבורית. מבדיקת ביזפורטל בשיתוף Moovit ו- Pango יש פתרון זול יותר שמבצע אופטימיזציה בדיעבד. החסכון יכול להגיע למאות שקלים לתלמיד בשנה, ולמשפחות עם מספר ילדים בחטיבות הביניים והתיכונים אנחנו כבר מדברים על חסכון פוטנציאלי של אלפי שקלים בשנה. 

יואב פולס |

כ- 2.6 מיליון תלמידים צפויים לחזור למוסדות הלימוד, כאשר כ- 900,000 מהם לומדים בחינוך העל-יסודי – חטיבות ביניים, תיכונים וחטיבות עליונות. בעוד שבגנים וביסודי מרבית התלמידים מגיעים באמצעות הורים או בהסעות מאורגנות, תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים מגיעים בתחבורה ציבורית.

העלות של הנסיעה בתחבורה הציבורית לפחות פעמיים ביום, לבית הספר בבוקר וחזרה הביתה בתום יום הלימודים נופלת כמובן על ההורים, וברירת המחדל של מרבית ההורים היא רכישת 'חופשי חודשי' כזה או אחר, המקנה אפשרות לנסיעה בתחבורה ציבורית בעלות ידועה מראש. על פניו זה נשמע כלכלי, זול ומדויק.

 עוד נכון לציין כי בהסדרים אלו נהנים התלמידים שטרם מלאו להם 18 מהנחת נוער המקנה 50% הנחה מעלות נסיעה בודדת או 'חופשי חודשי'. לכאורה מדובר בהסדר הנכון ביותר והזול ביותר לנסיעות בתחבורה הציבורית, בפועל כפי שמיד תוכלו לראות, ניתן להוזיל עלות זו, ללא מאמץ, בחלק מהחודשים בעשרות אחוזים.

עלות הנסיעה במסגרת 'חופשי חודשי' עומדת על 157.5 ₪ לחודש. עלות זו אינה תלויה בכמות הנסיעות והיא קבועה. אבל בחודש בו יש חופשות מרובות כמו בספטמבר או באוקטובר, או בחודשים בהם מערכת החינוך שובתת מסיבה כזו או אחרת, את העלות החודשית יש לחלק לכמות הנסיעות, ואז אנחנו עלולים לגלות שאם מראש היינו רוכשים נסיעות בודדות, סה"כ העלות היתה זולה יותר מרכישת 'חופשי חודשי'. הדבר נכון כמובן גם למקרים חס וחלילה של מחלות, ולאותם תלמידים המעדיפים 'להבריז' מהלימודים, וליבנו עימם.

בשיתוף כמענה לכלל האתגרים הללו, אפליקציות Moovit ו-Pango בחנו את כמות ימי הלימודים בשלושת החודשים ספטמבר, אוקטובר ונובמבר, והרחבנו את הבדיקה למקרים בהם יש לימודים רק חמישה ימים בשבוע, ולמקרים בהם יש לימודים שישה ימים בשבוע, כוללת ימי שישי.