סוללה שתספיק ל-850 ק"מ - האם בישראל צריך כזו
יונדאי הכריזה על פיתוח סוללה חדשה לרכב חשמלי, עם טווח נסיעה של גבוה בטעינה אחת. הסוללה תשולב במכוניות של החברה החל מהשנה הבאה, ובתור התחלה רק בדגמים היוקרתיים. בשוק מסרבים להתלהב בינתיים, בין השאר מכיוון שבפועל הטווח תמיד נמוך ב-20%-25% מהצהרת היצרן.
ואולם המתחרות לא ממתינות ופועלות כבר כדי לפתח סוללות משופרות משלהן
קבוצת יונדאי הכריזה השבוע על פיתוח סוללה חדשה לרכב חשמלי, שתאפשר טווח נסיעה של עד 850 ק"מ בטעינה אחת. הסוללה, שתיכנס לשימוש ראשוני בסדרת הדגל Ioniq 9 ובדגמים עתידיים של Genesis, צפויה לעבור ייצור סדרתי מ-2026. למרות ההישג ההנדסי המרשים, התגובה בשוק הרכב היתה מתונה. הסיבה: הפער בין המעבדה למציאות עדיין גדול.
מה מיוחד בסוללה החדשה?
הסוללה החדשה של יונדאי מבוססת על טכנולוגיית ליתיום עם קיבולת גבוהה יותר ומבנה פנימי שמאפשר ניצול טוב יותר של המרחב הפנימי בתא הסוללה. לפי החברה, מדובר בקפיצת מדרגה של כ-25% לעומת הסוללות המותקנות כיום בדגמי Ioniq 5 ו-6, שמספקות טווח נסיעה של 600-500 ק"מ.
ההבטחה הרשמית של יונדאי לגבי הסוללה:
-
טעינה של 10%-80% בתוך כ-18 דקות
-
שמירה על ביצועים לאורך 3,000 מחזורי טעינה
-
הפחתת משקל הסוללה ב-12%
-
עמידות בחום גבוה
אז למה השוק לא מתלהב?
הסיבה המרכזית לכך היא חוסר הוודאות לגבי הביצועים האמיתיים בשטח. טווח נסיעה של 850 ק"מ נמדד לפי תקן המעבדה הקוריאני - תקן שמרני יותר לעומת WLTP האירופי, אך עדיין לא מייצג נהיגה אמיתית. במבחני כביש, הצרכנים נתקלים לרוב בטווח נמוך יותר ב-20%-25% מהמוצהר. מעבר לכך, מדובר בסוללה שתותקן, בשלב ראשון, בדגמים יוקרתיים בלבד, כמו רכבי שטח חשמליים גדולים ודגמי פרימיום. כלומר, הטכנולוגיה לא רלוונטית כרגע לשוק העממי.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- יונדאי אלנטרה N ידנית - משפחתית ספורטיבית מענגת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה אומרים היצרנים המתחרים?
-
BYD הציגה סוללה עם טווח נסיעה של 700 ק"מ וטעינה מהירה יותר - שכבר נכנסה לשלבי ייצור.
-
טויוטה הודיעה שתשיק עד 2027 סוללה במצב מוצק עם טווח נסיעה של 1,000 ק"מ.
-
טסלה עדיין מתמקדת בטווחי נסיעה של 700-600 ק"מ, אבל בונה על פרישה רחבה של תחנות טעינה כדי לא להידרש לסוללות ענק.
ומה קורה בישראל?
טווח הנסיעה הממוצע של רכב חשמלי בישראל כיום נע בין 350 ל-550 ק"מ, בהתאם לדגם. סוללה עם טווח נסיעה של 850 ק"מ נשמעת כמו יתרון עצום. אבל בפועל, רוב הנהגים מטעינים את הסוללה בבית או בעבודה, ולא זקוקים לטווח כל כך ארוך. רוב המומחים מסכימים עם הקביעה שלפיה בישראל, העדיפות כרגע היא להוזיל סוללות קיימות ולשפר זמינות של עמדות טעינה - ולא לרוץ לטכנולוגיות קצה שיגיעו רק ב־2027.
שאלות ותשובות – הסוללה של יונדאי
מה ההישג כאן?
סוללה עם קיבולת מוגברת, טווח ארוך, טעינה מהירה ויעילות משופרת - תוצאה של שילוב חומרים חדש.
מתי נוכל לקנות רכב עם הסוללה הזו?
לא לפני סוף 2026. בשלב ראשון היא תותקן רק בדגמים יקרים.
- משרד התחבורה מקדם תשתית לשוק רחפנים מסחרי
- רווח ראשון לשיאומי ברכב החשמלי - אבל מה עם המניה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
האם הטכנולוגיה הזו תתאים לישראל?
לא בהכרח. מרבית הנהגים לא זקוקים ל-850 ק"מ, ועדיף להם סוללה
עם טעינה מהירה יותר מאשר טווח קצה גדול יותר.
האם זו סוללה בטכנולוגיה חדשה?
לא לחלוטין.
מדובר בשיפור של טכנולוגיית ליתיום-יון קיימת, ולא מעבר לסוללות מצב מוצק.
מה המחיר של הסוללה החדשה?
עדיין לא נמסר. ההערכה היא שמחיר הסוללה גבוה בכ-30% לעומת הסוללה הנוכחית של Ioniq 5
- 8.כתבה מגמתית כנראה לטובת רכב עם טווח נמוך (ל"ת)אנונימי 23/07/2025 21:50הגב לתגובה זו
- 7.א.. 21/04/2025 18:21הגב לתגובה זוולא צריך לבזבז שעה בשבוע על טעינה.....
- 6.אנונימי 16/04/2025 09:34הגב לתגובה זוברור שצריך. כשאין מספיק עמדות טעינה עוד כמה קמ עד הטעינה ברןגע בבית זה תמיד מבורך. בארץ מוכרים מכוניות עם סוללות קטנות ברמת הבדיחה ולכן ליבואנים אין אינטרס לספר כמה סוללות גדולות נחוצות. שקוף שיבואני הרכב שמוכרים סוללות של 350 קמ יקדמו את האגנדה הזאת.
- 5.גולני אנונימי 15/04/2025 07:34הגב לתגובה זומי שהכי זקוק לרכבים חשמליים זה מי שגר רחוק ומי שגר רחוק זקוק לטווח ארוך. לפחות 500 קמ בפועל רצוי הרבה יותר. מה לא מובן באמת הפשוטה הזו
- 4.אין צורך במשהו מעל 500 קמ אמיתי בישראל (ל"ת)אחדש 14/04/2025 18:39הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 14/04/2025 18:31הגב לתגובה זומה יהיה אכלנו אותה שם
- 2.אין צורך לטווח מעל 600 קמ. יותר חשוב זה מהירות הטעינה (ל"ת)אנונימי 14/04/2025 17:35הגב לתגובה זו
- 1.אלמונימי 14/04/2025 16:42הגב לתגובה זוזה העתיד של המכוניות החשמליות. כשיצאו מכוניות עם טווח נסיעה של 600700 קמ ו 1000 קמ ויותר. מי יקנה מכונית יד שניה עם טווח נסיעה של 400 קמ
- אנונימי 16/04/2025 17:45הגב לתגובה זוראשית זה מכונית לכל דבר ולא סמרטפון ויכול הישרדות גדולה יותר ממנוע בעירה.לא כולם מחזיקים את הרכב החדש והמפואר ביותר וכך יקרה גם עם החשמליות
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןנחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.
בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0
מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.
הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.
מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.
למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).
המחיר - 159,990 ש"ח
דרור בין מנכל רשות החדשנות קרדיט: חנה טייב.משרד התחבורה מקדם תשתית לשוק רחפנים מסחרי
ישראל עוברת לשלב חדש במיזם הרחפנים הלאומי, כהכנה להפעלת שירותים מסחריים מבוססי רחפנים, ומתקדם מניסויים טכנולוגיים לבחינה מעשית של הפעלת רחפנים רציפה לשימושים מסחריים וציבוריים
לאחר חמש שנות פעילות אינטנסיבית שכללו אלפי טיסות, בדיקות בטיחות, בניית תשתית רגולטורית ופיתוח מערכות ניהול מרחב אווירי מתקדמות, משרד התחבורה מכריז על שלב חדש ומשמעותי במיזם הרחפנים הלאומי. לראשונה, הניסוי אינו מסתפק בבחינת יכולות טיסה ותקשורת, אלא בוחן את האופן שבו עתיד לפעול שוק רחפנים אמיתי: חיבור מפעילים, תיאום רציף, תפעול יומיומי, יצירת תהליכי עבודה והבנה מעשית של הסביבה הנדרשת להפיכת שירותים אוויריים למסחריים.
המיזם הלאומי לרחפנים ייכנס בקרוב לשלב חדש העובר מהדגמות נקודתיות לדימוי הפעלה אמיתית רציפה בשטח. במערכת הבריאות ייבחנו תרחישים שיאפשרו בעתיד יצירת פעילות אווירית סדירה, כגון העברת מנות דם מהדסה עין כרם להרצוג בירושלים מעל עומסי התנועה, או קבלת משלוחים בבית החולים זיו בצפת במסגרת תמיכה רפואית מתקדמת בפריפריה. זאת, במטרה לבדוק כיצד ניתן לבנות נתיבי שינוע רפואיים יציבים, מהירים ושוויוניים.
במרחב המוניציפלי ייפתח מערך ניסויים רחב שיבחן תהליכי עבודה חדשניים. בין היתר, ביישוב רהט ייבחנו יכולות לזיהוי מפגעים בזמן אמת, בירוחם יופעלו סיורי ביטחון מהאוויר שיספקו תמונת שטח רחבה, בכפר סבא תיבחן תגובה מהירה לדיווחים המגיעים למוקד העירוני, ברעננה יופעל פיקוח עירוני מרחפנים, ובאזור השרון תופעל מערכת שתאתר רחפנים לא מורשים. בפארק הירקון ייבחן מודל עתידי של משלוחי מזון אווירים בשיתוף פעולה עם רשת המסעדות בנדיקט.
אלה ורבים נוספים יהוו ניסויי שטח המייצרים סימולציה מלאה של שירות עתידי, שבהמשך יוצע גם לציבור הרחב. בתחום הלוגיסטיקה, יתחילו ניסויים שידמו הפעלה מסחרית. משלוחה ובנדיקט יתנסו במסלולי משלוחים קבועים, רשת רמי לוי תבחן שילוב רחפנים בשרשרת האספקה הקמעונאית, ובחופי ישראל ייבחן מודל להעברת ציוד לאסדות גז ולאוניות כחלופה לכלים מאוישים יקרים ומורכבים.
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מטרת הניסויים תהיה לימוד מעמיק של הפוטנציאל להפחתת עלויות ולשיפור המהירות והיעילות. במקביל תיבחן התשתית הטכנולוגית שבליבת המיזם. הרחפנים יתמודדו עם הפרעות תקשורת ו-GPS, עם תנאי מזג אוויר משתנים ועם דרישות בטיחות גבוהות, לרבות טיסה באזורי תעופה פעילים. מערכות בינה מלאכותית יספקו יכולות כמו זיהוי חריגות, ניתוח מצבים בזמן אמת וזיהוי כלי טיס שאינם משתפים פעולה. תהליכים אלה יאפשרו להבין כיצד הטכנולוגיות יוטמעו בעתיד בשירותים מסודרים.
