סוללה שתספיק ל-850 ק"מ - האם בישראל צריך כזו
יונדאי הכריזה על פיתוח סוללה חדשה לרכב חשמלי, עם טווח נסיעה של גבוה בטעינה אחת. הסוללה תשולב במכוניות של החברה החל מהשנה הבאה, ובתור התחלה רק בדגמים היוקרתיים. בשוק מסרבים להתלהב בינתיים, בין השאר מכיוון שבפועל הטווח תמיד נמוך ב-20%-25% מהצהרת היצרן.
ואולם המתחרות לא ממתינות ופועלות כבר כדי לפתח סוללות משופרות משלהן
קבוצת יונדאי הכריזה השבוע על פיתוח סוללה חדשה לרכב חשמלי, שתאפשר טווח נסיעה של עד 850 ק"מ בטעינה אחת. הסוללה, שתיכנס לשימוש ראשוני בסדרת הדגל Ioniq 9 ובדגמים עתידיים של Genesis, צפויה לעבור ייצור סדרתי מ-2026. למרות ההישג ההנדסי המרשים, התגובה בשוק הרכב היתה מתונה. הסיבה: הפער בין המעבדה למציאות עדיין גדול.
מה מיוחד בסוללה החדשה?
הסוללה החדשה של יונדאי מבוססת על טכנולוגיית ליתיום עם קיבולת גבוהה יותר ומבנה פנימי שמאפשר ניצול טוב יותר של המרחב הפנימי בתא הסוללה. לפי החברה, מדובר בקפיצת מדרגה של כ-25% לעומת הסוללות המותקנות כיום בדגמי Ioniq 5 ו-6, שמספקות טווח נסיעה של 600-500 ק"מ.
ההבטחה הרשמית של יונדאי לגבי הסוללה:
-
טעינה של 10%-80% בתוך כ-18 דקות
-
שמירה על ביצועים לאורך 3,000 מחזורי טעינה
-
הפחתת משקל הסוללה ב-12%
-
עמידות בחום גבוה
אז למה השוק לא מתלהב?
הסיבה המרכזית לכך היא חוסר הוודאות לגבי הביצועים האמיתיים בשטח. טווח נסיעה של 850 ק"מ נמדד לפי תקן המעבדה הקוריאני - תקן שמרני יותר לעומת WLTP האירופי, אך עדיין לא מייצג נהיגה אמיתית. במבחני כביש, הצרכנים נתקלים לרוב בטווח נמוך יותר ב-20%-25% מהמוצהר. מעבר לכך, מדובר בסוללה שתותקן, בשלב ראשון, בדגמים יוקרתיים בלבד, כמו רכבי שטח חשמליים גדולים ודגמי פרימיום. כלומר, הטכנולוגיה לא רלוונטית כרגע לשוק העממי.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה אומרים היצרנים המתחרים?
-
BYD הציגה סוללה עם טווח נסיעה של 700 ק"מ וטעינה מהירה יותר - שכבר נכנסה לשלבי ייצור.
-
טויוטה הודיעה שתשיק עד 2027 סוללה במצב מוצק עם טווח נסיעה של 1,000 ק"מ.
-
טסלה עדיין מתמקדת בטווחי נסיעה של 700-600 ק"מ, אבל בונה על פרישה רחבה של תחנות טעינה כדי לא להידרש לסוללות ענק.
ומה קורה בישראל?
טווח הנסיעה הממוצע של רכב חשמלי בישראל כיום נע בין 350 ל-550 ק"מ, בהתאם לדגם. סוללה עם טווח נסיעה של 850 ק"מ נשמעת כמו יתרון עצום. אבל בפועל, רוב הנהגים מטעינים את הסוללה בבית או בעבודה, ולא זקוקים לטווח כל כך ארוך. רוב המומחים מסכימים עם הקביעה שלפיה בישראל, העדיפות כרגע היא להוזיל סוללות קיימות ולשפר זמינות של עמדות טעינה - ולא לרוץ לטכנולוגיות קצה שיגיעו רק ב־2027.
שאלות ותשובות – הסוללה של יונדאי
מה ההישג כאן?
סוללה עם קיבולת מוגברת, טווח ארוך, טעינה מהירה ויעילות משופרת - תוצאה של שילוב חומרים חדש.
מתי נוכל לקנות רכב עם הסוללה הזו?
לא לפני סוף 2026. בשלב ראשון היא תותקן רק בדגמים יקרים.
- המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
- אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
האם הטכנולוגיה הזו תתאים לישראל?
לא בהכרח. מרבית הנהגים לא זקוקים ל-850 ק"מ, ועדיף להם סוללה
עם טעינה מהירה יותר מאשר טווח קצה גדול יותר.
האם זו סוללה בטכנולוגיה חדשה?
לא לחלוטין.
מדובר בשיפור של טכנולוגיית ליתיום-יון קיימת, ולא מעבר לסוללות מצב מוצק.
מה המחיר של הסוללה החדשה?
עדיין לא נמסר. ההערכה היא שמחיר הסוללה גבוה בכ-30% לעומת הסוללה הנוכחית של Ioniq 5
- 8.כתבה מגמתית כנראה לטובת רכב עם טווח נמוך (ל"ת)אנונימי 23/07/2025 21:50הגב לתגובה זו
- 7.א.. 21/04/2025 18:21הגב לתגובה זוולא צריך לבזבז שעה בשבוע על טעינה.....
- 6.אנונימי 16/04/2025 09:34הגב לתגובה זוברור שצריך. כשאין מספיק עמדות טעינה עוד כמה קמ עד הטעינה ברןגע בבית זה תמיד מבורך. בארץ מוכרים מכוניות עם סוללות קטנות ברמת הבדיחה ולכן ליבואנים אין אינטרס לספר כמה סוללות גדולות נחוצות. שקוף שיבואני הרכב שמוכרים סוללות של 350 קמ יקדמו את האגנדה הזאת.
- 5.גולני אנונימי 15/04/2025 07:34הגב לתגובה זומי שהכי זקוק לרכבים חשמליים זה מי שגר רחוק ומי שגר רחוק זקוק לטווח ארוך. לפחות 500 קמ בפועל רצוי הרבה יותר. מה לא מובן באמת הפשוטה הזו
- 4.אין צורך במשהו מעל 500 קמ אמיתי בישראל (ל"ת)אחדש 14/04/2025 18:39הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 14/04/2025 18:31הגב לתגובה זומה יהיה אכלנו אותה שם
- 2.אין צורך לטווח מעל 600 קמ. יותר חשוב זה מהירות הטעינה (ל"ת)אנונימי 14/04/2025 17:35הגב לתגובה זו
- 1.אלמונימי 14/04/2025 16:42הגב לתגובה זוזה העתיד של המכוניות החשמליות. כשיצאו מכוניות עם טווח נסיעה של 600700 קמ ו 1000 קמ ויותר. מי יקנה מכונית יד שניה עם טווח נסיעה של 400 קמ
- אנונימי 16/04/2025 17:45הגב לתגובה זוראשית זה מכונית לכל דבר ולא סמרטפון ויכול הישרדות גדולה יותר ממנוע בעירה.לא כולם מחזיקים את הרכב החדש והמפואר ביותר וכך יקרה גם עם החשמליות

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה
לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.
מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו,
לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות.
מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.
מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.
- עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7


המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות
הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה
לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.
מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו,
לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות.
מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.
מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.
- עוקפת את טסלה בסיבוב: הנהיגה האוטונומית עולה לכביש המהיר
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

