האם טסלה וניסאן בדרך לשת"פ גדול?
דיווחים על שת"פ בין שתי החברות הזניקו את מניית ניסאן, אבל הדרך מאוד ארוכה והסיכויים נראים נמוכים
דיווחים מהיממה האחרורנה מדברים על אפשרות לשיתוף פעולה בין טסלה לניסאן, שבמסגרתו טסלה תשקיע בניסאן היפנית ותרכוש חלק מפעילות הייצור של ניסאן בארצות הברית. הדיווחים הלא רשמיים האלו הביאו לעלייה במניית ניסאן, אבל ייתכן מאוד שהחגיגה מוקדמת. אומנם יש יתרונות בחיבור שכזה, אבל טסלה צריכה קווי ייצור אחרים, מודרניים ועתידיים ולא את מערכות הייצור של ניסאן. זו הסיבה העיקרית לכך שנראה שעסקה כזו לא תצא אל הפועל, אבל בסופו של דבר הכל ענייןן של מחיר - במחירר נמווך אולי טסלה תמצא איך לייצר ערך מפעילות הייצור של ניסאן.
יתרונות פוטנציאליים לשיתוף הפעולה:
הרחבת כושר הייצור של טסלה בארה"ב: ניסאן מפעילה מפעלים גדולים בטנסי ובמיסיסיפי, עם יכולת ייצור של עד מיליון כלי רכב בשנה. עם זאת, ניצול היכולת הנוכחית נמוך, וטסלה עשויה להשתמש במתקנים אלה להגדלת הייצור שלה ללא הצורך בבניית מפעלים חדשים. נכון, אלו קווי יצור שידרשו התאמה גדולה, אבל זה בהחלט אפשרי.
חיזוק מעמדה של ניסאן בשוק הרכב החשמלי: שיתוף פעולה עם טסלה יכול לסייע לניסאן להאיץ את המעבר שלה לרכבים חשמליים, תוך ניצול הטכנולוגיה והניסיון של טסלה בתחום.
אתגרים ושיקולים נגדיים:
הבדלים בטכנולוגיות הייצור: טסלה ידועה בשיטות ייצור ייחודיות, כולל שימוש נרחב ברובוטיקה ותהליכי "Gigacasting". התאמת המפעלים של ניסאן לטכנולוגיות אלו עשויה להיות מורכבת ויקרה.
- טאואר נפלה 8%, נובה ירדה 6% - הנאסד"ק בירידות חדות
- האם הפרמיה על "אפקט אילון" תעבור מטסלה ל-SpaceX?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שיקולים אסטרטגיים של ניסאן: ניסאן עשויה לחשוש מאובדן שליטה על מתקני הייצור שלה בארה"ב, מה שעלול להשפיע על האסטרטגיה העסקית והעצמאות התפעולית שלה.
בנוסף, מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, הצהיר כי המפעלים של טסלה מתוכננים באופן ייחודי, ורמז כי השתלבות במפעלים קיימים עשויה לא להתאים לאסטרטגיית הייצור של החברה.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
