האם טסלה וניסאן בדרך לשת"פ גדול?
דיווחים על שת"פ בין שתי החברות הזניקו את מניית ניסאן, אבל הדרך מאוד ארוכה והסיכויים נראים נמוכים
דיווחים מהיממה האחרורנה מדברים על אפשרות לשיתוף פעולה בין טסלה לניסאן, שבמסגרתו טסלה תשקיע בניסאן היפנית ותרכוש חלק מפעילות הייצור של ניסאן בארצות הברית. הדיווחים הלא רשמיים האלו הביאו לעלייה במניית ניסאן, אבל ייתכן מאוד שהחגיגה מוקדמת. אומנם יש יתרונות בחיבור שכזה, אבל טסלה צריכה קווי ייצור אחרים, מודרניים ועתידיים ולא את מערכות הייצור של ניסאן. זו הסיבה העיקרית לכך שנראה שעסקה כזו לא תצא אל הפועל, אבל בסופו של דבר הכל ענייןן של מחיר - במחירר נמווך אולי טסלה תמצא איך לייצר ערך מפעילות הייצור של ניסאן.
יתרונות פוטנציאליים לשיתוף הפעולה:
הרחבת כושר הייצור של טסלה בארה"ב: ניסאן מפעילה מפעלים גדולים בטנסי ובמיסיסיפי, עם יכולת ייצור של עד מיליון כלי רכב בשנה. עם זאת, ניצול היכולת הנוכחית נמוך, וטסלה עשויה להשתמש במתקנים אלה להגדלת הייצור שלה ללא הצורך בבניית מפעלים חדשים. נכון, אלו קווי יצור שידרשו התאמה גדולה, אבל זה בהחלט אפשרי.
חיזוק מעמדה של ניסאן בשוק הרכב החשמלי: שיתוף פעולה עם טסלה יכול לסייע לניסאן להאיץ את המעבר שלה לרכבים חשמליים, תוך ניצול הטכנולוגיה והניסיון של טסלה בתחום.
אתגרים ושיקולים נגדיים:
הבדלים בטכנולוגיות הייצור: טסלה ידועה בשיטות ייצור ייחודיות, כולל שימוש נרחב ברובוטיקה ותהליכי "Gigacasting". התאמת המפעלים של ניסאן לטכנולוגיות אלו עשויה להיות מורכבת ויקרה.
- 3 המצטרפות החדשות ל-S&P בולטות בעליות לקראת הפתיחה בוול סטריט; ברודקום ואנבידיה בעליות קלות
- למרות המגמה באירופה: למה נורבגיה ממשיכה להעדיף את טסלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שיקולים אסטרטגיים של ניסאן: ניסאן עשויה לחשוש מאובדן שליטה על מתקני הייצור שלה בארה"ב, מה שעלול להשפיע על האסטרטגיה העסקית והעצמאות התפעולית שלה.
בנוסף, מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, הצהיר כי המפעלים של טסלה מתוכננים באופן ייחודי, ורמז כי השתלבות במפעלים קיימים עשויה לא להתאים לאסטרטגיית הייצור של החברה.

התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX במחיר של החל מ- 153,000 ש"ח. ה FX היברידי יצטרף ל 14,400 מדגמי ה FX בנזין וחשמלי שנמכרו עד עתה בישראל.
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל, ובהצלחה גדולה יש לומר (43,000 רכבי צ'רי מתחילת השיווק בסוף שנת 2022), החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX.
מאז תחילת השיווק של ה FX בסוף שנת 2022 נמכרו בישראל כ- 14,400 יחידות, מהן כ- 5500 יחידות מדגם הטורבו בנזין ועוד כ- 8900 מהדגם החשמלי. עתה מצטרף למשפחת ה FX גם הדגם ההיברידי שיכול להתאים לעוד מגוון של לקוחות שנמנעו מהחשמלי מסיבות תפעוליות וביקשו לקבל רכב חסכוני יותר מדגם הבנזין.
ה FX של צ'רי הוא קרוסאובר שתחילת שיווקו בישראל נעשתה בדגם טורבו בנזין, בדומה לצ'רי טיגו 7 וטיגו 8. בהמשך קיבל ה FX גירסה חשמלית צ'רי FX EV. ה FX הוא כאמור קרוסאובר, בסגמנט B-SUV עם מימדים נדיבים יחסית לקטגוריה. האורך הכולל 4.447 מטר, הרוחב 1.824 מטר, והגובה 1.588 מטר. בסיס הגלגלים של ה FX עומד על 2.61 מטר, והוא מהיותר גדולים מבין הקרוסאוברים בסגמנט B.
ה FX ההיברידי עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, בעל הספק של 143 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ. יחד עימו מניע את הרכב מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, המקבל אנרגיה מסוללה בקיבולת 1.8Kwh. ההספק המשולב עומד על 246 כ"ס ומומנט משולב של 34.4 קג"מ. ההספק והמומנט מתורגמים לביצועים טובים עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, בדרך למהירות מקסימלית של 175 קמ"ש.
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צריכת הדלק המשולבת בתקן האירופאי המחמיר WLTP עומדת על 5.3 ליטר ל- 100 ק"מ, כלומר כמעט 19 ק"מ לליטר.

הונגצ'י EHS7 – מבטיח הרבה האם גם מקיים?
ההונגצ'י EHS7 מצטיינת באולם התצוגה עם מפרט טכני מרשים ואבזור נדיב. על הכביש היא פחות מרשימה.
אהבנו: אבזור, סוללה, מרווח פנימי
פחות אהבנו: היגוי, התנהגות כביש, גג פנורמי ללא וילון, צריכת חשמל בפועל, ממשק משתמש
ציון מסכם 3.7 בסולם פולס
בתחילת השנה השיקה קבוצת סמלת את שני הדגמים החדשים של מותג הונגצ'י מבית FAW – המשפחתית EH7 והקרוסאובר EHS7. את הידיעה על תחילת השיווק פרסמנו כאן בביזפורטל וגם רשמנו "...ותהייה יחידה היא לגבי הגג הפנורמי בשמש של אוגוסט". אז אוגוסט הגיע עם גל חום קיצוני, וגם אלינו הגיעה ההונגצ'י EHS7 הקרוסאובר.
הונגצ'י - 'דגל אדום' בסינית, היא מותג הפרימיום של קונצרן FAW הסיני. אני יודע שנמאס לכם לשמוע על מותגים ויצרנים שעד אתמול לא ידענו על קיומם, אבל כן חשוב לדעת שלא מדובר ביצרן קטן אלא בקונצרן שבשנת 2024 ייצר מעל 3.3 מיליון כלי רכב. כלומר לא מדובר בסטארטאפ כזה או אחר, והונגצ'י הוא מותג הייצוא שלו לשווקים מערביים.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר – D-SUV |
מימדים (מטר) | אורך 4.925 /רוחב 1.95 /גובה 1.68 /בסיס גלגלים 3.0 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | חשמלית אחורית ב Core וב LR / חשמלית כפולה בדגם Performance |
הספק ומומנט | 340 כ"ס, 45.9 קג"מ ב Core וב LR / 610 כ"ס ו 77.1 קג"מ ב Performance |
סוללה וטעינה | 85Kwh ב Core / 111Kwh ב LR וב Performance. טעינה AC 11Kw, DC 250Kw |
טווח ותקן | 475 ק"מ ב Core / 600 ק"מ ב LR / 540 ק"מ ב Performance. תקן יצרן |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. כרגע ללא מבחן ב EuroNcap |
מחיר | 230.0 אש"ח ל Core, 260.0 אש"ח ל LR, ו- 290.0 אש"ח ל Performance |
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני של ההונגצ'י EHS7 מעט שונה ממה שהתרגלנו לקבל היום, בעיקר מהמזרח. החזית אטומה, עם יחידות תאורה ראשיות שממש נבלעות בתוך הפגוש של רכב המבחן שבצבע שחור. בצבעים האחרים של הרכב, ובעיקר בלבן הן משמעותית יותר בולטות. פס כרום בולט במרכז החזית נמתח לאחור על מכסה המנוע, כשמרכזו בצבע אדום (דגל אדום או לא דגל אדום). ידיות הדלתות שקועות, ומאחור שוב סידור תאורה מעט שונה, עם יחידות תאורה אחוריות שמזכירות לי בומרנג, ומחוברות ביניהם עם תאורת לד אדומה. עד רגע זה אני לא יודע אם אני אוהב את העיצוב או לא, ואולי דווקא מה שמפריע לי הוא הצבע השחור.