רכבים אוטונומיים
צילום: ISTOCK

איי.סי.בי תמזג לתוכה חברת טעינת רכבים גרמנית תמורת הקצאת 65% ממניותיה

חברת איי.סי.בי המשקיעה בחברות ביומד משנה כיוון וממזגת לתוכה את חברת מגמנט הגרמנית, העוסקת בהטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים; עד כה הושקעו בה כ-600 אלף יורו והיא מחזיקה במספר שיתופי פעולה בתחום המו"פ
איתן גרסטנפלד | (6)

חברת ההחזקות איי.סי.בי (ICB) המשקיעה בחברות ביומד מדווחת על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת חברת מגמנט (GmbH Magment) הגרמנית, העוסקת בהטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים, בתמורה להקצאת 65% ממניותיה.

במסגרת העסקה, החברה ובעלי המניות של מגמנט יפעלו למיזוגה המלא אל תוך החברה על דרך של החלפת מניות. כך שבמועד השלמת העסקה תקצה החברה לבעלי המניות של מגמנט, כ-65% מהון המניות שלה. לצד זאת, תקצה החברה למתווך בעסקה מניות בשיעור של 3% מהחברה הממוזגת.

מגמנט נוסדה בגרמניה בשנת 2015 ע"י מאורציו אסגוארה וד"ר ראלף לוקה, וכיום היא מעסיקה כ-12 מומחים בתחומי חומרים, אלקטרוניקה, מגנטיקה ותחבורה. היא מפתחת פתרונות טעינה אלחוטיים, המבוססים על רכיבי בטון מגנטי, המיועדים לטעינה של כלי רכב חשמליים.

לחברה מספר פטנטים רשומים, שהמרכזי ביניהם בתחום רכיבי בטון בעלי תכונות מגנטיות. הפטנט, עוסק בשילוב בין בטון לסלילים אותם מפתחת החברה, במטרה לאפשר טעינה של כלי רכב כבדים דוגמת אוטובוסים חשמליים. כמו גם כלי רכב חשמליים זעירים - קורקינטים וקטנועים, טעינה של מלגזות וציוד גרירה במתקנים לוגיסטיים, טעינה של רחפנים וטעינה של כלים אוטונומיים.

כיום, היא מחזיקה מספר שיתופי פעולה בתחום המו"פ עם מוסדות מחקר לפיתוח עסקי והפצה בעולם. לחברה הכנסות בהיקף לא מהותי, עיקרן ממכירת חומרים ורכיבים שפותחו על ידיה. בשלב זה, היא עוסקת בעיבוי הצוות המקצועי בצוות המכירות והשיווק ומימון השתתפות בפרויקטים בתחום התשתיות, כשנכון להיום הושקעו בה כ-600 אלף יורו.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אבני 16/11/2020 10:34
    הגב לתגובה זו
    אם אלקטריאון שווה כמה מיליארדים אז אייסיבי יכולה להיות שווה 400 מליון? פי כמה זה?שער 400? 500?
  • 4.
    כל התחום של אנרגיה חשמלית וסולרית התנפח לבועה שתתפוצץ (ל"ת)
    בועה ענקית!!!! 23/09/2020 12:54
    הגב לתגובה זו
  • זאת רק ההתחלה 24/09/2020 00:34
    הגב לתגובה זו
    הפוטנציאל למערכות סולאריות ואנרגיות מתחדשות הוא ענק, ואפילו לא הגענו למינימום המינימאלי
  • 3.
    לוי 23/09/2020 12:46
    הגב לתגובה זו
    וזה עוד זולה לעומת אלקטריאון
  • 2.
    חכחכ 23/09/2020 11:58
    הגב לתגובה זו
    אני לא מסוגל לשמוע עוד על חברות כאלה איףףףףףףף
  • 1.
    איתי 23/09/2020 11:58
    הגב לתגובה זו
    אם הפטנטים איכותיים זו יכולה להיות אחלה חברה.
אייל בן סימון מנכל הפניקס
צילום: ענבל מרמרי
דוחות

הפניקס: תשואה של 29.2% על ההון; מעלה תחזיות להמשך

הרווחיות של חברות הביטוח לא עוצרת, והפניקס מבינה שאת התחזיות לשנת 2027 היא משיגה כבר השנה; לכן החברה מעלה בחדות את התחזיות לשנת 2028, עם תשואה להון שתהיה מעל 25%, רווח EBITDA מתואם של 2.5 מיליארד, ורווחי ליבה של 3.4 מיליארד שקל בטווח האמצע

תמיר חכמוף |

הפניקס הפניקס -2.16%  מפרסמת את דוחות הרבעון השלישי של 2025 ומציגה המשך צמיחה הן ברווח הכולל והן ברווחי הליבה, לצד עדכון משמעותי של היעדים האסטרטגיים לשנים הקרובות. הרווח הכולל ברבעון עלה ל-803 מיליון שקל, לעומת 758 מיליון שקל ברבעון המקביל, ובסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הגיע ל-2.3 מיליארד שקל צמיחה חדה ביחס ל-1.65 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. גם רווח הליבה ממשיך לעלות, והגיע ברבעון ל-667 מיליון שקל ובתשעת החודשים ל-1.98 מיליארד שקל, עלייה ניכרת מול 572 ו-1.65 מיליארד שקל בהתאמה אשתקד. התשואה להון בולטת אף היא ומשקפת רבעון חזק במיוחד עם 29.2%. התשואה להון מפעילות ליבה עומדת על 24%.

אולם עיקר המשקל בדיווח הנוכחי נמצא בעדכון היעדים ל-2028, יעד שאפתני הרבה יותר מהמתווה הקודם, ומציג עלייה משמעותית בכל הפרמטרים המרכזיים. הפניקס מצפה שרווח הליבה שלה יצמח לטווח של 3.3-3.5 מיליארד שקל, לצד תשואה להון של מעל 25%. מדובר בקפיצה ניכרת מהיעדים שנקבעו לשנת 2027 רק בספטמבר האחרון, שעמדו על 2.4-2.6 מיליארד שקל.

העדכון האסטרטגי של הפניקס מעלה לא מעט שאלות. איך ייתכן שתחזית הרווח קפצה כה משמעותית בטווח כל כך קצר? מה בעצם השתנה בפעילות החברה שמאפשר לה להעלות את היעדים לרמת 3.3-3.5 מיליארד שקל כבר ב-2028, כמעט מיליארד שקל יותר מהיעדים שפורסמו לשנת 2027 רק בחודשים האחרונים? בחינה של הדוחות מצביעה על שתי חוליות מרכזיות שמסבירות חלק מהזינוק האחרון ברווחים: רווחי ההון החריגים השנה, בעיקר מנוסטרו והשקעות, והרווחיות הגבוהה בענפי הביטוח הכללי. רווחי ההשקעות העופים, שהסתכמו בכ-769 מיליון שקל מתחילת השנה מתוך רווח כולל של 928 מיליון שקל, היו גורם מרכזי בשורת הרווח, והם מעלים את השאלה האם מדובר במצב חד פעמי או בתנופה שהפניקס מאמינה שתצליח לשמר? מצד שני, עצם העובדה שהחברה מציגה תחזית מפורטת ומתייחסת לצמיחה יציבה וארוכת טווח בפעילויות ניהול הנכסים, הסוכנויות והאשראי, תחומים שנחשבים לפחות תנודתיים, עשויה לרמוז שהפניקס רואה את הרווחיות של השנים האחרונות לא כחריגה אקראית, אלא כבסיס שממנו ניתן להמשיך לעלות. האם באמת ניתן לשמר ואף לשפר רווחיות כזו, בלי התערבות של הרגולטור?

אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של הפניקס הוא תחום ניהול הנכסים, שממשיך להאיץ קדימה. רווחי הליבה מפעילות זו הסתכמו ברבעון ב-256 מיליון שקל, ובתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיעו ל-682 מיליון שקל, גידול של כ-43% לעומת התקופה המקבילה. במקביל, ה-EBITDA המותאם זינק ל-430 מיליון שקל ברבעון ול-1.19 מיליארד שקל מתחילת השנה, ומדגיש את ההתרחבות בפעילויות הרווחיות של הקבוצה ובשיפור היעילות. היקף הנכסים המנוהלים עלה ל-585 מיליארד שקל נכון לסוף הרבעון, כ-11% יותר מרמתו בסוף 2024.

בפעילות הביטוח נרשמה יציבות בצמיחה: הרווח מפעילות הליבה עלה ל-411 מיליון שקל ברבעון ול-1.3 מיליארד שקל בתשעת החודשים, שיפור מתון אך עקבי, בין היתר בזכות הרחבת תהליכי הדיגיטציה והאופטימיזציה. החברה ציינה כי עמידותה לשינויי ריבית נותרה גבוהה, כאשר תשואת הנוסטרו ברבעון, כ-9% בקצב שנתי, תמכה בשורה התחתונה. בנוסף השלימה החברה את הגדלת האחזקה בפניקס סוכנויות ל-95%.

רונן אגסי
צילום: ניקולה וסטהפל
ראיון

מגדל: ״עברנו בדיקה מלאה במשרד האוצר - לא נדרשנו לשנות תעריפים״

רונן אגסי, מנכ״ל מגדל, מדבר על תוצאות הרבעון, על המכתב של הממונה שגרם ללחץ בענף, ועל איך ייראה הרווח של מגדל בשנים הקרובות ״צריך להסתכל על זה לאורך זמן״, הוא אומר, ומדגיש כי ״מה שחשוב הוא איכות התיק, לא הכמות״, האם ה-AI יחתוך בכח האדם: ״ עושים התאמות, אבל זה לא ש-20% מכח האדם ימחק תוך שנתיים״
נושאים בכתבה מגדל רונן אגסי

מגדל מגדל ביטוח -1.05%   פרסמה את תוצאות הרבעון השלישי של והציגה זינוק של 47% ברווח הכולל ל-535 מיליון שקל ותשואה על הון של כ-24%, וגם צמיחה משמעותית ברווחי הליבה לצד התרחבות בפעילות הפנסיונית והבריאות. בתשעת החודשים הראשונים של השנה מגיע הרווח הכולל ל-1.36 מיליארד שקל, כשההכנסות מדמי ניהול משתנים תורמות באופן בולט לשורה התחתונה והנכסים המנוהלים מטפסים לכ-575 מיליארד שקל.

אבל בזמן שהמספרים מראים צמיחה והתבססות, מניות הביטוח נלחצות למטה ביומיים האחרונים. יש עצבנות בשוק גם למכתב ששלחה רשות שוק ההון בנוגע לתעריפי ביטוח הרכב, האם הלחץ הזה מוצדק? 

על הרבעון, על הלחצים בשוק, על עבודת החיתום, ועל האופן שבו החברה מתמודדת עם מהפכת ה-AI - שוחחנו עם מנכ״ל מגדל, רונן אגסי שתיכף מסכם שנתיים בניהול חברת הביטוח.

תוצאות הרבעון והתקופה

איך אתם אחרי פרסום הדוח?

״בסדר גמור. אמרנו קודם שאנחנו משתדלים לראות את החצי המלא של הכוס, אבל גם מודעים לחצי הריק. כשאני הצטרפתי, הכוס הייתה כמעט ריקה מבחינת מצב החברה. היום אנחנו מרגישים שאנחנו כבר באמצע הדרך - אחרי הרבה עבודה קשה שהתחילה להתבטא במספרים. יש שביעות רצון, אבל יש גם עוד מה לשפר.”

הדוחות שלכם חזקים וגם של המתחרים, ועדיין מניות הביטוח ירדו בימים האחרונים. איך אתה מסביר את זה?

״קודם כל, ביומיים האחרונים הן דווקא עלו. אבל כן - הייתה ירידה. צריך לזכור שיש את המכתב של הפיקוח לגבי תעריפי הרכב, וזה השפיע על כולם. מעבר לזה? קשה להסביר. בעיניי זו חידה. אנחנו מציגים רבעון עם מעל חצי מיליארד שקל רווח, תשעה חודשים של כמעט 1.4 מיליארד, והמתחרים מציגים תוצאות אפילו גבוהות יותר - ובכל זאת המניות יורדות. אני יכול להסביר את העסק, לא תמיד את ההתנהגות של השוק.”