רכבים אוטונומיים
צילום: ISTOCK

איי.סי.בי תמזג לתוכה חברת טעינת רכבים גרמנית תמורת הקצאת 65% ממניותיה

חברת איי.סי.בי המשקיעה בחברות ביומד משנה כיוון וממזגת לתוכה את חברת מגמנט הגרמנית, העוסקת בהטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים; עד כה הושקעו בה כ-600 אלף יורו והיא מחזיקה במספר שיתופי פעולה בתחום המו"פ
איתן גרסטנפלד | (6)

חברת ההחזקות איי.סי.בי (ICB) המשקיעה בחברות ביומד מדווחת על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת חברת מגמנט (GmbH Magment) הגרמנית, העוסקת בהטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים, בתמורה להקצאת 65% ממניותיה.

במסגרת העסקה, החברה ובעלי המניות של מגמנט יפעלו למיזוגה המלא אל תוך החברה על דרך של החלפת מניות. כך שבמועד השלמת העסקה תקצה החברה לבעלי המניות של מגמנט, כ-65% מהון המניות שלה. לצד זאת, תקצה החברה למתווך בעסקה מניות בשיעור של 3% מהחברה הממוזגת.

מגמנט נוסדה בגרמניה בשנת 2015 ע"י מאורציו אסגוארה וד"ר ראלף לוקה, וכיום היא מעסיקה כ-12 מומחים בתחומי חומרים, אלקטרוניקה, מגנטיקה ותחבורה. היא מפתחת פתרונות טעינה אלחוטיים, המבוססים על רכיבי בטון מגנטי, המיועדים לטעינה של כלי רכב חשמליים.

לחברה מספר פטנטים רשומים, שהמרכזי ביניהם בתחום רכיבי בטון בעלי תכונות מגנטיות. הפטנט, עוסק בשילוב בין בטון לסלילים אותם מפתחת החברה, במטרה לאפשר טעינה של כלי רכב כבדים דוגמת אוטובוסים חשמליים. כמו גם כלי רכב חשמליים זעירים - קורקינטים וקטנועים, טעינה של מלגזות וציוד גרירה במתקנים לוגיסטיים, טעינה של רחפנים וטעינה של כלים אוטונומיים.

כיום, היא מחזיקה מספר שיתופי פעולה בתחום המו"פ עם מוסדות מחקר לפיתוח עסקי והפצה בעולם. לחברה הכנסות בהיקף לא מהותי, עיקרן ממכירת חומרים ורכיבים שפותחו על ידיה. בשלב זה, היא עוסקת בעיבוי הצוות המקצועי בצוות המכירות והשיווק ומימון השתתפות בפרויקטים בתחום התשתיות, כשנכון להיום הושקעו בה כ-600 אלף יורו.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אבני 16/11/2020 10:34
    הגב לתגובה זו
    אם אלקטריאון שווה כמה מיליארדים אז אייסיבי יכולה להיות שווה 400 מליון? פי כמה זה?שער 400? 500?
  • 4.
    כל התחום של אנרגיה חשמלית וסולרית התנפח לבועה שתתפוצץ (ל"ת)
    בועה ענקית!!!! 23/09/2020 12:54
    הגב לתגובה זו
  • זאת רק ההתחלה 24/09/2020 00:34
    הגב לתגובה זו
    הפוטנציאל למערכות סולאריות ואנרגיות מתחדשות הוא ענק, ואפילו לא הגענו למינימום המינימאלי
  • 3.
    לוי 23/09/2020 12:46
    הגב לתגובה זו
    וזה עוד זולה לעומת אלקטריאון
  • 2.
    חכחכ 23/09/2020 11:58
    הגב לתגובה זו
    אני לא מסוגל לשמוע עוד על חברות כאלה איףףףףףףף
  • 1.
    איתי 23/09/2020 11:58
    הגב לתגובה זו
    אם הפטנטים איכותיים זו יכולה להיות אחלה חברה.
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.