רכבים אוטונומיים
צילום: ISTOCK

איי.סי.בי תמזג לתוכה חברת טעינת רכבים גרמנית תמורת הקצאת 65% ממניותיה

חברת איי.סי.בי המשקיעה בחברות ביומד משנה כיוון וממזגת לתוכה את חברת מגמנט הגרמנית, העוסקת בהטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים; עד כה הושקעו בה כ-600 אלף יורו והיא מחזיקה במספר שיתופי פעולה בתחום המו"פ
איתן גרסטנפלד | (6)

חברת ההחזקות איי.סי.בי (ICB) המשקיעה בחברות ביומד מדווחת על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת חברת מגמנט (GmbH Magment) הגרמנית, העוסקת בהטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים, בתמורה להקצאת 65% ממניותיה.

במסגרת העסקה, החברה ובעלי המניות של מגמנט יפעלו למיזוגה המלא אל תוך החברה על דרך של החלפת מניות. כך שבמועד השלמת העסקה תקצה החברה לבעלי המניות של מגמנט, כ-65% מהון המניות שלה. לצד זאת, תקצה החברה למתווך בעסקה מניות בשיעור של 3% מהחברה הממוזגת.

מגמנט נוסדה בגרמניה בשנת 2015 ע"י מאורציו אסגוארה וד"ר ראלף לוקה, וכיום היא מעסיקה כ-12 מומחים בתחומי חומרים, אלקטרוניקה, מגנטיקה ותחבורה. היא מפתחת פתרונות טעינה אלחוטיים, המבוססים על רכיבי בטון מגנטי, המיועדים לטעינה של כלי רכב חשמליים.

לחברה מספר פטנטים רשומים, שהמרכזי ביניהם בתחום רכיבי בטון בעלי תכונות מגנטיות. הפטנט, עוסק בשילוב בין בטון לסלילים אותם מפתחת החברה, במטרה לאפשר טעינה של כלי רכב כבדים דוגמת אוטובוסים חשמליים. כמו גם כלי רכב חשמליים זעירים - קורקינטים וקטנועים, טעינה של מלגזות וציוד גרירה במתקנים לוגיסטיים, טעינה של רחפנים וטעינה של כלים אוטונומיים.

כיום, היא מחזיקה מספר שיתופי פעולה בתחום המו"פ עם מוסדות מחקר לפיתוח עסקי והפצה בעולם. לחברה הכנסות בהיקף לא מהותי, עיקרן ממכירת חומרים ורכיבים שפותחו על ידיה. בשלב זה, היא עוסקת בעיבוי הצוות המקצועי בצוות המכירות והשיווק ומימון השתתפות בפרויקטים בתחום התשתיות, כשנכון להיום הושקעו בה כ-600 אלף יורו.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אבני 16/11/2020 10:34
    הגב לתגובה זו
    אם אלקטריאון שווה כמה מיליארדים אז אייסיבי יכולה להיות שווה 400 מליון? פי כמה זה?שער 400? 500?
  • 4.
    כל התחום של אנרגיה חשמלית וסולרית התנפח לבועה שתתפוצץ (ל"ת)
    בועה ענקית!!!! 23/09/2020 12:54
    הגב לתגובה זו
  • זאת רק ההתחלה 24/09/2020 00:34
    הגב לתגובה זו
    הפוטנציאל למערכות סולאריות ואנרגיות מתחדשות הוא ענק, ואפילו לא הגענו למינימום המינימאלי
  • 3.
    לוי 23/09/2020 12:46
    הגב לתגובה זו
    וזה עוד זולה לעומת אלקטריאון
  • 2.
    חכחכ 23/09/2020 11:58
    הגב לתגובה זו
    אני לא מסוגל לשמוע עוד על חברות כאלה איףףףףףףף
  • 1.
    איתי 23/09/2020 11:58
    הגב לתגובה זו
    אם הפטנטים איכותיים זו יכולה להיות אחלה חברה.
מאיר שמיר מבטח שמיר
צילום: מבטח שמיר

מאיר שמיר עשה פי 8 על ההשקעה בלנדבאזז; עכשיו ה-IPO

מבטח שמיר של מאיר שמיר השקיעה 34 מיליון שקל וצפויה אחרי ה-IPO להיות עם החזקה של 280-300 מיליון שקל. רווח פוטנציאלי של כ-260 מיליון שקל, מתוכו כ-130 מיליון שקל אמור להירשם בהמשך

רן קידר |

מבטח שמיר החזקות מבטח שמיר -1.69%  היא אחת מחברות ההחזקה הוותיקות והטובות בבורסה בת"א. היא מייצרת תשואות עודפות על פני זמן כשהשווי הנוכחי שלה מסתכם ב-2.5 מיליארד שקל, אחרי מהלך של פי 5 ב-5 השנים האחרונות. בראש החברה עומד מאיר שמיר שבכלל התחיל בתחום הביטוח והפך את החברה מסוג של סוכנות ביטוח לחברת החזקות עפ פעילות רחבה בתחום האשראי החוץ בנקאי דרך מניף, פעילות בנדל"ן דרך שורה של חברות, פעילות באנרגיה דרך החזקה בתחנות כוח והחזקה גם במניות טכנולוגיה.

על פני השנים שמיר ידע לקנות נמוך ולמכור יקר, כשאת עסקת החלומות הוא עשה בתנובה - רכישה יחד עם אייפקס את השליטה ומכירה תוך כמה שנים בשווי כפול. מבטח השקיעה כ-600 מיליון שקל ונפגשה עם כ-1.2 מיליארד שקל, כשמאז ההצלחה הגדולה היתה במניף שהונפקה בבורסה לפני כארבע שנים ומאז שינק שוויה יותר מפי 2 לשווי של כ-1.25 מיליארד שקל. החזקתה של מבטח מסתכמת בכ-600 מיליון שקל, כשהיא גם נהנתה מדיבידנדים שוטפים. 

בעשור האחרון הקבוצה משקיעה הרבה בתחנות כוח שהפכו למרכיב הגדול בסל השקעות שלה. זה תחום שדורש סבלנות, ולשמיר יש סבלנות. לפני כשש שנים נכנסה הקבוצה לשותפות בתחנת אלון תבור והיא רכשה מאז נתח במספר תחנות  עם תפוקה כוללת שמועכת בכ-1,800 מגוואט. כמו כן, החברה מקימה את תחנת קסם בעלות של מעל 4 מיליארד שקל. גם את תחום האנרגיה ידע שמיר לתרגם לרווחים כשהכניס את כלל להשקעה בתחום לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל. 

ואחרי תנובה, מימון חוץ בנקאי ואנרגיה, מגיע תורה של הטכנולוגיה. חברת הפינטק לנדבאזז (Lendbuzz), שהוקמה על ידי הישראלים אמיתי קלמר וד"ר דן רביב, ומספקת ניתוח פיננסי טכנולוגי מבוסס AI של לווים בעיקר לסוכניות רכב, מתקדמת צעד משמעותי בדרך להפיכתה לציבורית בוול סטריט. מבטח השקיעה בה 34 מיליון שקל כשההשקעה רשומה בספרים ב-166 מיליון שקל.

לנדבאזז נערכת לגיוס לפי שווי של 1.3-1.5 מיליארד דולר ומבטח מחזיקה בדילול כ-6.6% ממנה. ההחזקה צפויה להיות אחרי ההנפקה בשווי של 280-300 מיליון שקל וזו הצפת ערך מרשימה. פי 8 עד אפילו פי 10 תוך כ-5 שנים. 

בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי
סקירה

מה יהיה מחר בבורסה? בנקים, טבע ושבבים

מניות הארביטראז', מבטח שמיר, טריא ונאוי ומה צפוי במדד המחירים שיתפרסם ביום שני?

מערכת ביזפורטל |

ביום חמישי היו ירידות חדות במניות הבנקים והביטוח. המניות האלו רגישות למצב המאקרו ולמצב הגיאופוליטי והחשש ממלחמה ארוכה בעזה שעלול להשפיע לרעה על נתוני המאקרו והכלכלה פוגע בהן. ככל שהשוק גבוה יותר כך הפגיעה יכולה להיות כואבת יותר. 

אתם קוראים על מומחי השקעות, בכירים שאומרים לכם שהשוק בת"א חזק וימשיך לעלות. אבל מעבר לכך שהם לא אובייקטיבים, כי הם רוצים בעליות - האינטרס שלהם שאתם תקנו כי זה מבטיח להם רווחים, הם גם לרוב טועים. הם אמרו לפני שנה-שנה וחצי להתרחק מהשוק המקומי וככה הם פעלו והפסידו את כל העליות. קרה ההיפך. אז למה שהפעם זה ישתנה, למה שהם יצדקו הפעם? 

כשכולם חמדנים - זה הזמן לפחד. אמר את זה וורן באפט. זה מתברר כל פעם מחדש כנכון - כנסו כאן לדבר הגורו (13 גורואים "ילמדו" אתכם השקעות). אנחנו עכשיו בתקופה שכולם חמדנים.   


אז מה צפוי היום במניות הפיננסים? מצד אחד - בחודשים האחרונים מתברר  שכל ירידה היא דווקא הזדמנות לקנייה. מצד שני - למרות שהסנטימנט עדיין חיובי, זה לא יכול להימשך. המחירים יחסית גבוהים. השוק עשה מהלך מרשים אפילו בלי תיקון. הוא מבטא המשך חדשות טובות מהזירה הביטחונית והכלכלי. אבל מה אם לא? לא צפויה מפולת, אבל ירידת מדרגה מסוימת אחרי הזינוקים האחרונים בהינתן הסיכונים מתבקשת. זה כמובן לא אומר שזה יקרה, אבל כשאנחנו שואלים את מנהלי ההשקעות בתוך הגופים מה הם היו עושים עם הכסף שלהם, הם מתפתלים. הם לא היו משקיעם עכשו בשוק.

  

האם מניות תשתיות מעניינות?