פוקס ממשיכה להתרחב: תפעיל את רשת חנויות JUMBO בישראל

מדווחת על חתימת הסכם בלעדי להקמה ותפעול חנויות רשת JUMBO היוונית בישראל; החנות הראשונה תיפתח עד סוף שנת 2021
ערן סוקול | (5)
נושאים בכתבה הראל ויזל פוקס

רשת האופנה הגדולה בישראל פוקס 0.97% מדווחת על חתימת הסכם בלעדי להקמה ותפעול חנויות רשת JUMBO היוונית בישראל. במסגרת ההסכם נקבע כי החנות הראשונה בישראל תיפתח על ידי החברה לא יאוחר מסוף שנת 2021, בכפוף לאפשרויות הארכת המועד בנסיבות מסוימות. אין בהסכם התחייבות של החברה ביחס לכמות חנויות.

תקופת ההסכם הראשונה הינה ל-12 שנים החל מפתיחת החנות הראשונה, עם אפשרות להארכה בהסכמת הצדדים ל-10 שנים נוספות החל מחלוף 10 שנים ממועד פתיחת החנות הראשונה. רכישת המוצרים תהיה מ-JUMBO, למעט אחוז מסוים מהרכישות שהוחרג, ואותו תהיה רשאית החברה לרכוש ישירות מספקים אחרים, כפי שהוסדר בהסכם.

החברה תממן את הפעילות ממקורותיה העצמאיים או מקורות נוספים, ככל שיידרש. עלות ההשקעה והשקעות בהון החוזר מוערכת בכ-15-18 מיליון שקל, לחנות. חנויות ג'מבו בישראל צפויות להיות בגודל של 9,000-10,000 מ"ר.

בפוקס מציינים כי החברה רואה בעסקה זו חלק מהותי במימוש האסטרטגיה להרחבת מגוון הפעילויות והמוצרים של החברה וגאה בבחירתה של JUMBO בחברה להרחבת פעילות חנויות JUMBO גם בישראל באמצעות התקשרות זו עם החברה. 

JUMBO אשר נוסדה בשנת 1986, הינה חברת קמעונאות מובילה ביוון. JUMBO הינה חברה ציבורית, הנסחרת בבורסה ביוון (סימול:BELA) לפי שווי של כ-2.15 מיליארד יורו.

מחזור המכירות השנתי של JUMBO הינו כ-812 מיליון יורו. JUMBO מוכרת מגוון רחב של מוצרים ממספר קטגוריות, לרבות צעצועים, ביגוד, אביזרים לתינוקות, כלי בית, ציוד משרדי ועוד. JUMBO מפעילה כ-80 חנויות ביוון, בולגריה, קפריסין, רומניה ומדינות נוספות באירופה, ומעסיקה כ-7,000 עובדים. קהל היעד של חנויות JUMBO מגוון, וכולל נשים, גברים וילדים, בכל הגילאים. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    א 16/09/2020 08:32
    הגב לתגובה זו
    לא אבזבז שקל ברשתותיו
  • ויזל לא חי ממך יוותר עליך חחח (ל"ת)
    yos 16/09/2020 11:47
    הגב לתגובה זו
  • לא לדאוג, הוא לא צריך אותך (ל"ת)
    אלין 16/09/2020 10:36
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עמי 15/09/2020 20:39
    הגב לתגובה זו
    כניראה שלא. אז נמשיך לקנות במקס סטוק. לא שונה בהרבה...
  • 1.
    המניה תטוס 8 אחוזים (ל"ת)
    אלין 15/09/2020 19:18
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳