הראל ביטוח: רווח כולל של כ-5 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2018

התשואה להון בשנת 2018 עמדה על כ-9.4%, הגבוהה מבין חברות הביטוח הגדולות. הפרמיות צמחו בכ-11.6% וההפסד מהשקעות הסתכם בכ-2.35 מיליארד שקל
ערן סוקול |
נושאים בכתבה הראל מישל סיבוני

חברת הראל השקעות 0% דיווחה היום (א') על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2018 עם צניחה של 75% בהכנסות על רקע החולשה בשווקים בסוף שנת 2018 אשר הובילה להפסד מהשקעות של כ-2.35 מיליארד שקל וצניחה ברווח הכולל שהסתכם בכ-5 מיליון שקל בלבד. התשואה על ההון הסתכמה בשנת 2018 בכ-9.44%, הגבוהה ביותר מבין חברות הביטוח הגדולות (לפרטים המלאים) והמניה נסחרת כעת במכפיל הון של כ-0.9.

הכנסות חברת הביטוח הסתכמו בכ-1.3 מיליארד שקל ברבעון הרביעי, צניחה של כ-75% לעומת הכנסות של כ-5.1 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הירידה בהכנסות מיוחסת להפסד של כ-2.35 מיליארד שקל מהשקעות ברבעון, על רקע החולשה בשווקים בסוף שנת 2018. זאת לעומת רווח מהשקעות של כ-1.68 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות שהורווחו בשייר הסתכמו בכ-3.33 מיליארד שקל, צמיחה של כ-11.6% לעומת כ-2.98 מיליארד שקל ברבעון המקביל.

הרווח הכולל הסתכם ברבעון הרביעי של 2018, בסך של כ-5 מיליון שקל, לעומת רווח כולל בסך של כ-244 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, צניחה של כ-98%.

הוצאות התפעול הסתכמו בכ-1.23 מיליארד שקל ברבעון הרביעי, ירידה של כ-75% ביחס להוצאות תפעול של כ-4.9 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מישל סיבוני, מנכ"ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסים: "אנו מסכמים שנה של עשייה רבה וצמיחה בכל תחומי הפעילות של החברה וממשיכים להטמיע במרץ שלל כלים ואמצעים טכנולוגיים לטובת שיפור וייעול השירות לסוכני ולקוחות החברה. אין ספק כי המיקוד באימוץ טכנולוגיות חדשות מאפשר המשך צמיחה בסביבת שוק מאתגרת ושיפור בתוצאות העסקיות. הראל מציגה צמיחה בהיקף הפרמיות ודמי הגמולים השנתיים לרמה של למעלה מ-30 מיליארד שקל, עם עלייה בהיקפי הפעילות בכל המגזרים העסקיים, זאת לצד רווח כולל של 542 מיליון שקל. נתונים אלו מצביעים על חוסנה של החברה, הבולטת במיוחד על רקע העובדה, כי תוצאות אלו הושגו כאשר שוק ההון סבל מתשואות שליליות ולא תרם תרומה משמעותית לתוצאות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עידן וולס
צילום: שלומי יוסף
דוחות

דלק: עלייה בהכנסות לכ-3.5 מיליארד שקל, תחלק דיבידנד של 250 מיליון

דלק קבוצה מציגה רבעון חיובי עם זינוק ב-EBITDAX ל-2.1 מיליארד שקל והמשך עלייה חדה בהפקה של איתקה, לצד עסקת הענק של ניו-מד להרחבת יצוא הגז למצרים; במקביל, חילקו והכריזו החברות הבנות דיבידנדים בהיקף של כ-547 מיליון דולר, מתוכם כ-290 מיליון דולר (כמיליארד שקל) זרמו לדלק, והקבוצה עצמה הכריזה על חלוקה נוספת של 250 מיליון שקל, מה שמציב את תשואת הדיבידנד שלה סביב 10%

תמיר חכמוף |

דלק קבוצה דלק קבוצה 3.13%  מסכמת רבעון שני חזק עם עלייה של כ-40% בהכנסות ועלייה ב-EBITDAX, לצד המשך הצמיחה בהפקה של איתקה וחתימת עסקת ייצוא היסטורית של ניו-מד למצרים.

הכנסות הקבוצה ברבעון השני של 2025 עמדו על כ-3.5 מיליארד שקל, עלייה של כ-40% לעומת הכנסות של כ-2.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות הקבוצה במחצית הראשונה של השנה הסתכמו בכ-7.4 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% לעומת כ-5.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

 הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-176 מיליון שקל, לעומת 382 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפער בין הרבעונים נבע בעיקר כתוצאה מקיטון ברווח של ניו-מד ברבעון השני של השנה, בעקבות הפסקת הפעילות של מאגר לוויתן במהלך מבצע "עם כלביא" ולצורך ביצוע עבודת תחזוקה להנחת הצינור השלישי, ירידה במחירי האנרגיה, וכן כתוצאה משינוי בשיעור ההחזקה של הקבוצה באיתקה, מכ-88.5% ברבעון המקביל, לכ-52.2% ברבעון הנוכחי, כתוצאה מהשלמת העסקה האסטרטגית לכניסתה של Eni UK לתוך איתקה, כמו גם משערוך תמורות מותנות, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המתואם של הקבוצה, בנטרול הפרשה חשבונאית חד-פעמית (לא תזרימית), בגין התאמות למיסים נדחים בים הצפוני, הסתכם בחציון הראשון של 2025 בכ-491 מיליון שקל לעומת רווח בסך של כ-651 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד. בשקלול ההפרשה החשבונאית, הרווח הנקי המדווח בחציון הראשון של 2025 עמד על כ-186 מיליון שקל.

ה-EBITDAX של הקבוצה זינק ברבעון השני והסתכם בכ-2.1 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל. במחצית הראשונה של השנה זינק ה-EBITDAX לכ-5.3 מיליארד שקל, לעומת כ-3.4 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי של הקבוצה ברבעון השני הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל, עלייה של כ-34% לעומת כ-831 מיליון שקל ברבעון השני של 2024. במחצית הראשונה של השנה הסתכם הרווח התפעולי בכ-3.4 מיליארד שקל, גידול של כ-60% לעומת כ-2.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

שרון גולדברג
צילום: יחצ
דוחות

צרות בצרורות במיטרוניקס: הרווח נחתך ב-72%, המנכ"ל הודיע על פרישה

חברת הרובוטים לניקוי בריכות מקיבוץ יזרעאל ממשיכה להציג חולשה עם ירידה של יותר מ-15% בהכנסות ל-515 מיליון שקל ברבעון השני, מתחת לתחזיות, הרווח הנקי הצטמק ל-12 מיליון שקל בלבד; במקביל, המנכ"ל שרון גולדנברג הודיע על פרישה מתפקידו, והחברה מתמודדת עם תביעה מצד ספק פלסטיקה בהיקף של 90 מיליון שקל, בשעה שהדירקטוריון אישר חלוקת אופציות רחבה לעובדים ונושאי משרה

תמיר חכמוף |

אומרים שצרות באות בצרורות, כך זה נראה הבוקר עבור חברת מיטרוניקס מיטרוניקס -12.16%   שרשמה עוד רבעון חלש, אליו הצטרפה הודעה של פרישת המנכ"ל ותביעה מצד ספק ההזרקות זריחה תעשיות חלאבין על 90 מיליון שקל בגין הפרת התחייבויות.

נתחיל עם הדוחות

מיטרוניקס סיכמה רבעון שני חלש במיוחד. ההכנסות ירדו ב-15.2% לעומת הרבעון המקביל ל-514.8 מיליון שקל, מתחת לטווח התחזית שפרסמה החברה במאי, שעמד על 530-600 מיליון (565 מיליון שקל לפי נקודת האמצע). על פי החברה, הפער נובע בעיקר מהקמה ותפעול של מרכזים לוגיסטיים חדשים בארה״ב (MTUS) שהקשו על אספקה ומימוש הזמנות אונליין. להערכת החברה אובדן ההכנסות לרבעון הסתכם לסך של כ-14 מיליון דולר אמריקאי, כאשר חלקן יוסטו למכירות ברבעון השלישי.

חשוב לזכור כי לחברה הטיה עונתית ברורה למחצית הראשונה של השנה, כאשר הרבעון השני אמור להיות החזק ביותר של החברה. נראה כי מימוש הנדבך האסטרטגי של מעבר למכירות ישירות לצרכן (DTC) עשוי לשנות העונתיות כך שחלק מהמכירות, בעיקר בצפון אמריקה, עובר לרבעון השלישי.

במבט על צבר ההזמנות ניתן לראות את הנתונים, כאשר נרשמה עלייה של 34% ל-101.9 מיליון שקל בסוף יוני, לעומת 75.8 מיליון שקל לפני שנה, בעיקר הזמנות שלא סופקו ברבעון עקב אתגרי הלוגיסטיקה בצפון אמריקה. עם זאת, העלייה מסתכמת בכ-7.6 מיליון דולר בלבד, כך שאיבוד ההכנסות של החברה מהותי. עוד חשוב לציין כי צבר ההזמנות ירד מרמה של 123 מיליון שקל ברבעון הקודם.

במבט עומק על הדוחות, השחיקה במרווחים ניכרה בכל השורות. שיעור הרווח הגולמי ירד ל-181.4 מיליון (35.2%) לעומת 247.5 מיליון (40.8%) אשתקד, והרווח התפעולי צנח ל-31.3 מיליון שקל (6.1% מהמכירות) לעומת 73.3 מיליון שקל (12.1%) ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה הרווח הנקי נחתך בכ-72% ל-12.3 מיליון (2.4% מהמכירות) שקל לעומת 43.3 מיליון שקל (7.1%) אשתקד.