המניה שטסה ב-24% לאחר תשלום ראשון מהמזרח הרחוק

גיא בן סימון | (2)
נושאים בכתבה סרטן

חברת מיקרומדיק, העוסקת בפיתוח ומסחור של מוצרי אבחון למחלת הסרטן, דיווחה הבוקר על קבלת תשלום ראשון מהמפיץ הסיני להזמנה של 10 אלף בדיקות לאיתור וזיהוי סרטן צוואר הרחם באמצעות טכנולוגיית CellDetect. המניה מזנקת ב-24% במחזור של 550 אלף שקל, לעומת מחזור יומי זעום של 49 אלף שקל בממוצע בחודש האחרון.

טכנולוגיית CellDetect שפיתחה זטיק, חברה בת בבעלות מלאה של מיקרומדיק, מאפשרת לבצע אבחון של תאים סרטניים ופרה-סרטניים באמצעות צביעתם בצבע ייחודי, לאבחון סרטן שלפוחית השתן ממשטחים שנלקחים מבדיקות שתן, ולאבחון סרטן צוואר הרחם. למיטב ידיעת החברה, הזמנה זו מ-Biomics מיועדת למעבדה פתולוגית מסחרית סינית שבוחנת את האפשרות להטמיע את מוצר החברה בפעילותה השוטפת של המעבדה. "ההזמנה הינה תוצאה של הדגמות שקיימה החברה בליווי Biomics בסין, ואשר במהלכן ביצעה החברה הדגמות של מוצר החברה במעבדות בסין", מסרה מיקרומדיק. "השווקים המתפתחים בכלל, והשוק הסיני בפרט, מהווים פוטנציאל גדול למוצר החברה, שכן למיטב ידיעת החברה, סרטן צוואר הרחם הינו הרביעי בשכיחותו כגורם מוות מסרטן בקרב נשים ברחבי העולם, כאשר למעלה מ-85% ממקרי סרטן צוואר הרחם החדשים המתגלים מדי שנה בעולם, מתגלים בשווקים המתפתחים".

מיקרומדיק, שנסחרת בתל אביב לפי שווי של 14 מיליון שקל, היא חברה ישראלית העוסקת בפיתוח ומסחור בדיקות חדשניות לאבחון, גילוי מוקדם ומעקב אחר מחלות סרטן עבור צרכי שוק ברורים בשווקים עולמיים וצומחים. כיום נמצאת החברה בתהליך של ביצוע ניסויים לקבלת אישור גם לשימוש בטכנולוגיה לאבחון סרטן הערמונית ממשטחים שנלקחו מדגימות שתן. טכנולוגיית CellDetect נטולת תופעות לוואי וסיכונים, תוצאותיה זמינות תוך שעות ספורות, והיא מבוססת על שימוש בחומרים וציוד הקיימים במעבדות פתולוגיות.

גיא לרנר, מנכ"ל מיקרומדיק: "ההזמנה היא דריסת רגל ראשונה ומשמעותית למיקרומדיק בשוק הסיני, שהינו בעל חשיבות מסחרית גדולה לחברה, ומהווה המשך ישיר ליישום אסטרטגיית המסחור שלנו שהניבה לאחרונה גם מכירות ראשונות בארה"ב, ובשווקי יעד באירופה. השווקים המתפתחים בכלל, והשוק הסיני בפרט, מהווים פוטנציאל גדול למוצר החברה לאיתור וזיהוי סרטן צוואר הרחם, שכן סרטן צוואר הרחם הינו הרביעי בשכיחותו כגורם מוות מסרטן בקרב נשים ברחבי העולם, כאשר למעלה מ-85% ממקרי סרטן צוואר הרחם החדשים המתגלים מדי שנה בעולם, מתגלים בשווקים המתפתחים".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    איציק 25/05/2017 12:38
    הגב לתגובה זו
    חודש5.18% השנה -10.67%12 חודשים -31.04% והיום עולה את מה שהיא לא עלתה כבר 12 חודשים !!!! כותרות בעיתונים השונים זה יפה אבל צריך לבחטן טאת כל הסקטור הזה בזהירות
  • 1.
    איתן 25/05/2017 10:55
    הגב לתגובה זו
    מדובר על עסקה למכירת 10,000 יחידות לסין ? זאת עסקה מהותית !!!!
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.