סוף למשבר באל על: ועד הטייסים הגיע להבנות מול הנהלת החברה

בין היתר - הטיסה לניו יורק תתקצר בדרך פלא ב-40 דקות. הטייסים יקבלו תוספת שכר של 7.35%
יוסי פינק | (25)
נושאים בכתבה אל על

אחרי תקופה ארוכה של סכסוך מתמשך, הערב אפשר לעדכן על סיום המשבר בין הנהלת אל על לטייסים. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל חברת אל על דוד מימון ונציגי הוועדים בחברה הגיעו הערב (א') להבנות בנוגע לסוגיות שהיו במחלוקת.

בין היתר הוסכם כי הטייסים יקבלו תוספת שכר של 7.35% כחלק מההתייעלות שתכלול קיצור זמני טיסה (כך למשל הטיסה לניו יורק תתקצר ב-40 דקות), קיצור זמני השהייה בחו"ל והפסקת פיצולי הטיסות מצד הטייסים (מצב בו טייס שמטיס את המטוס לא מחזיר אותו אלא טס חזרה ב'ביזנס'). בתוך כך, ההנהלה מצידה התחייבה שלא להשתמש במטוסים חכורים למעט באירועים חריגים. הסכם העבודה החדש טרם נחתם אבל הצדדים הגיעו להבנות לקראת החתימה.

דוד מימון, מנכ"ל חברת אל על אמר: "ברצוני להודות ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על הירתמותו שהביאה לסיום המשבר. כמו כן אני מודה ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל על מעורבותו. כולנו ביחד, ההנהלה ועובדי חברת אל על נשנס מותניים למען הצלחת המוביל הלאומי והשירות לציבור הנוסעים הנאמן".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר הערב: "אני שמח שהצלחתי לגשר על הפערים בין הצדדים וזאת מתוך הבנה משותפת כי הצלחתה של אל על תמשיך להתבסס על ההון האנושי בחברה, מעובדי הקרקע, דרך צוותי האוויר ועד קברניטי הטיסות. כולי תקווה שהדרך המורכבת שעברנו תביא לחיזוק האמון בין העובדים להנהלה ותסייע בבניית מערכת יחסי עבודה תקינה בחברה".

תגובות לכתבה(25):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 23.
    שי 28/11/2016 11:03
    הגב לתגובה זו
    אז עכשיו הטייסים יקבלו 104 אלף ש"ח לחודש והקבלנים יעבדו קצת הרבה יותר קשה עבד כי ימלוך
  • 22.
    ירון צור 28/11/2016 10:49
    הגב לתגובה זו
    חברה של גנבים ומושחתים. את הכסף היא עושה מנקודות כרטיסי אשראי ולא משרות טוב לנוסע.
  • 21.
    דון קישוט 28/11/2016 09:53
    הגב לתגובה זו
    אני אוהב לטוס אלעל ,אבל צורם לי ,דובר על הצבעה של כלל עובדי אלעל לשביתה כללית ,פתרו את משבר "נהגי המטוסים " ,מה קורה עם צוותי הקרקע וצבתי הדיילים ? פתאום שכחו את החוליה החלשה שאין לה כוח ומנופי לחץ באלעל !!
  • 20.
    תביעה יצוגית על בזבוז זמנם של מאות אלפי נוסעים (ל"ת)
    גיל 28/11/2016 09:46
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    אוקי, אז עכשיו טטוסו עם עצמכם (ל"ת)
    דוד 28/11/2016 09:34
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    סורמלו הקטן 28/11/2016 09:29
    הגב לתגובה זו
    לא קראת את הכותרת הראשית כנראה. הטייסים נצחו וקיבלו למשכורת עוד 7.5 אחוז . הנהלת אלעל , גם הרוויחה קצת בקיצור זמן הטיסה לניויורק ולעוד יעדים בדרך . מי שהפסיד אלו שאר עובדי אלעל שלא היו מעורבים בעיצומים של הטייסים כמו הדיילות , הדיילים ועובדי הקרקע והתחזוקה . אבל מי שהרוויח הכי הרבה אלו הנוסעים שמעדיפים למען שלומם ובטיחותם טייסים רגועים ולא ממורמרים , ובוודאי זמני טיסה יותר קצרים תמורת הכסף שהם משלמים . בסוגריים : הנהלת אלעל חרטא ברטא , יכלה לסיים את כל הסכסוך כבר מזמן !
  • 17.
    הצדיק 28/11/2016 09:10
    הגב לתגובה זו
    עובדים בשכר מינימום , עובדים זמניים ,שכחו גם אותם
  • 16.
    ההסכם מגדיל את פערי השכר בחברה -חגיגה למנהלים והטייסים (ל"ת)
    לילי 28/11/2016 08:49
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    רוי 28/11/2016 08:07
    הגב לתגובה זו
    עם המשכורת החזירית של המנכ"ל.... איפה הבושה?
  • 14.
    פתאום אין עייפות?באורח פלא אפשר לטוס ולחזור?הכל כסף.. (ל"ת)
    א.מ 28/11/2016 07:38
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    כבר לא דואגים לאלה שמרווחים 5000 שח בחודש (ל"ת)
    איזה עלובים 28/11/2016 07:20
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    יודע 28/11/2016 07:16
    הגב לתגובה זו
    את החרה שלהם ועוד חושבים שנטוס איתם, תטוסו עם החרדים הקהל השבוי שלכם בשם הבד"ץ. לכל מי שחושב לטוס אל על - מניסיוני האישי - חברה של רמאים שברגע שעושים לך פדיחה עם הטיסה, ויש להם הרבה ..., לא מוכנים לשלם פיצוי, גררו אותי לבית משפט ושם השופטים המושחתים שבכיס שלהם לא פסקו משפט צדק ויצאתי בלי כלום. יומיים של איחור בטיסה שכללו עלויות מלון ומחיה למשפחה ללא פיצוי כלל!!! אל על = זבל של חברה שיכולה לשרוד רק בארץ ישראל!!!
  • 11.
    שער 400 (ל"ת)
    בקרוב שער 400 28/11/2016 06:20
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    יעקב 28/11/2016 05:56
    הגב לתגובה זו
    אל על נועדה לחרדים. שתמשיך להטיס אותם ועוד כמה פראיירים. כל פעם שיצא לי לטוס איתם היה בלגן....
  • ליעקב-החסר בושה 28/11/2016 08:24
    הגב לתגובה זו
    בכל מקום יש שביתות פתאום באל על כולם בוכים!!!! בכל מקום יש משכורות גבוהות..בנקים וקופ"ח וכו' אז????
  • 9.
    עורבני 28/11/2016 01:57
    הגב לתגובה זו
    החזיקו מטטס מלא נוסעים 40 דקות נוספות באויר בגלל ענייני משכורת? האם זה מה שאני אמור להבין מהכתבה?
  • 8.
    טייסי חסרי בושה תאבי בצע....עצוב (ל"ת)
    יעקב 28/11/2016 00:14
    הגב לתגובה זו
  • כמו הפוליטיקאים ולמעשה כמו רובם ! (ל"ת)
    גוגו 28/11/2016 09:46
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    לא לטוס באל על שהטייסים העלובים יחפשו עבודה בירדן (ל"ת)
    יעקב 28/11/2016 00:14
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מוטי 27/11/2016 23:51
    הגב לתגובה זו
    אני לא מתכוון לטוס בחברה הזאת יותר. הטייסים האלה לא מתביישים, מרוויחים מאה אלף שח ( וזה בלי להזכיר את הפנסיה שאנחנו משלמים להם) ולא, עיני אינה צרה בהם, אני פשוט לא אוהב את ההתנהגות הזאת, הם היו מוכנים לראות את הענף שהם יושבים עליו בשביל שבעה אחוזים. פה אצלנו השכירים במשק בשביל תוספת של שלשה אחוזים פורסים לנו את זה לחמש שנים. כשהחברה הזאת תרצה לשלם להם את התוספת הם יצופפו עוד יוצר את המושבים. רק שיסגרו אותם הם ילמדו את מחיר ההתנהגות שלהם.
  • 5.
    פלטינום 27/11/2016 23:15
    הגב לתגובה זו
    כמה טיסות התארכו לי סתם בגלל ההתנהגות שלכם ? ככל שאוכל, לא אטוס יותר באל-על בשלוש השנים הקרובות. הבטחה. מקווה שאח"כ תבריאו או תיסגרו. זה אותו הדבר.
  • 4.
    יצחק משה 27/11/2016 23:14
    הגב לתגובה זו
    טייסי אלעל שודדי אויר.
  • 3.
    אני מזועזע הם האריכו את הטיסה לניו יורק - ממש פושעים (ל"ת)
    משה ראשל"צ 27/11/2016 23:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עמנואל 27/11/2016 22:53
    הגב לתגובה זו
    מזל שסגרתי את השורט
  • 1.
    שהטייסים יטיסו טיירות אחרי שירקו לנו בפנים. (ל"ת)
    לא אל על 27/11/2016 22:38
    הגב לתגובה זו
יאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסףיאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסף
הועידה הכלכלית

"אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״

"הזינוקים הם לא ברי-קיימא וכולם יודעים את זה": בוועידה הכלכלית של ביזפורטל יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף של ילין לפידות מסביר למה העליות האחרונות בשווקים לא יחזיקו מעמד, הוא מצביע על ״קאפקס״ עצום בתשתיות AI, על עסקאות מנופחות בין חברות הטק, ועל זה שכולנו צריכים להיות מוכנים לתיקון שיחזיר את השוק לפרופורציות; וגם: על ההטיה של הבורסה המקומית לפיננסים ונדל״ן

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ילין לפידות

בזמן שהבורסות בעולם שוברות שיאים והמדדים בארה״ב רושמים שלוש שנים רצופות של עליות דו-ספרתיות, יאיר לפידות, מייסד ומנכ״ל משותף של ילין לפידות, רוצה שנעצור רגע את המסיבה ונסתכל על העובדות. זה קורה במושב מיוחד בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. הועידה השביעית הכלכלית נערכת הפעם בסימן של ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים, הבורסה זינקה, המשק גילה חסינות אבל השאלה מה הלאה?

באולם שהמה מפה לפה יכולתם להרגיש את הדואליות הזאת. כמו המיקרוקוסמוס של הכלכלה הישראלית שהתנקזה לאולם הכנסים במתחם הבורסה. מצד אחד, כלכלנים כמו פרופ’ אמיר אקשטיין הציגו נתונים מדאיגים. הפריון נפגע, יש תלות מוגברת בייצוא הביטחוני כשבתווך מעמד הביניים נשחק. אבל מצד שני,  יש גם את הצד האחר, מי שמגיע מהשטח וחושב שהמצב לא כזה גרוע.  צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה צריכה, הציג תמונה מעורבת הוא אומר לנו שלמרות המציאות הביטחונית המאתגרת שהייתה כאן, הצריכה בישראל לא נעצרה. אבל זה לא בהכרח כי יש לנו ברירות - "אנחנו חיים באי צרכני" הביקושים כאן קשיחים (ברמת הצריכה הקמעונאית) גם בזכות ילודה גבוהה ״200 אלף תינוקות בשנה זה כמו עיר חדשה״ הוא חושב שחברות קמעונאות ימשיכו לצמוח גם כשהגרפים המאקרו-כלכליים יציירו תמונה יציבה פחות. להרחבה - ״אלקטרה צריכה תצמח בקצב של 10-15% בשנה״

הדיון מתקדם. לבמה עולה יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות. גם הוא מתחבר לדואליות שהזכרנו. צריכים להיות זהירים ממה שראינו בבורסה ולא רק פה בארץ. הוא מציע לנו נקודת מבט מפוכחת על מה שהניע את הראלי האחרון וגם על מה שעלול לעצור אותו. הוא לא ״דובי״ על השוק, ההתרסקות אינה בהכרח מעבר לפינה, אבל אם אתם חושבים שהמגמה הזאת תימשך עוד שנים אפילו עוד שנה אתם מתעלמים מההיסטוריה.

"אם מסתכלים על המדדים הגדולים לאורך עשרים שנה, תראו תשואה ריאלית של 5%-7% בשנה - זה הממוצע, זה הקצב שהכלכלה יכולה לייצר", אמר. “מה שקורה בשלוש השנים האחרונות - עליות של 20%-30% בשנה - זה לא ססטיינבל. (בר קיימא, מ.ה.) אין כלכלה שיכולה לעמוד בזה לאורך זמן”.הקצבים החריגים האלה לדעתו יכולים להופיע רק בשני מצבים: יציאה ממשבר אמיתי, או שקיעה-רדיפה להייפ שמנתק את השוק מהמציאות. “והפעם”, הוא אומר, “זה הייפ. הייפ סביב AI”.

אז מה עושים? לפידות חושב שזה לא הזמן להגדיל חשיפה מנייתית. אם אתם מאלו שלא תרדמו בלילה בתיקון עמוק, חלק ממכם צריכים אפילו לשקול להקטין. “העליות האחרונות גרמו להרבה אנשים להרגיש שזה ‘רק עולה’. זה לא עובד ככה. ככל שהעליות נמשכות בקצב הזה - ככה אני יותר מודאג”.

יאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסףיאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסף
הועידה הכלכלית

"אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״

"הזינוקים הם לא ברי-קיימא וכולם יודעים את זה": בוועידה הכלכלית של ביזפורטל יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף של ילין לפידות מסביר למה העליות האחרונות בשווקים לא יחזיקו מעמד, הוא מצביע על ״קאפקס״ עצום בתשתיות AI, על עסקאות מנופחות בין חברות הטק, ועל זה שכולנו צריכים להיות מוכנים לתיקון שיחזיר את השוק לפרופורציות; וגם: על ההטיה של הבורסה המקומית לפיננסים ונדל״ן

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ילין לפידות

בזמן שהבורסות בעולם שוברות שיאים והמדדים בארה״ב רושמים שלוש שנים רצופות של עליות דו-ספרתיות, יאיר לפידות, מייסד ומנכ״ל משותף של ילין לפידות, רוצה שנעצור רגע את המסיבה ונסתכל על העובדות. זה קורה במושב מיוחד בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. הועידה השביעית הכלכלית נערכת הפעם בסימן של ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים, הבורסה זינקה, המשק גילה חסינות אבל השאלה מה הלאה?

באולם שהמה מפה לפה יכולתם להרגיש את הדואליות הזאת. כמו המיקרוקוסמוס של הכלכלה הישראלית שהתנקזה לאולם הכנסים במתחם הבורסה. מצד אחד, כלכלנים כמו פרופ’ אמיר אקשטיין הציגו נתונים מדאיגים. הפריון נפגע, יש תלות מוגברת בייצוא הביטחוני כשבתווך מעמד הביניים נשחק. אבל מצד שני,  יש גם את הצד האחר, מי שמגיע מהשטח וחושב שהמצב לא כזה גרוע.  צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה צריכה, הציג תמונה מעורבת הוא אומר לנו שלמרות המציאות הביטחונית המאתגרת שהייתה כאן, הצריכה בישראל לא נעצרה. אבל זה לא בהכרח כי יש לנו ברירות - "אנחנו חיים באי צרכני" הביקושים כאן קשיחים (ברמת הצריכה הקמעונאית) גם בזכות ילודה גבוהה ״200 אלף תינוקות בשנה זה כמו עיר חדשה״ הוא חושב שחברות קמעונאות ימשיכו לצמוח גם כשהגרפים המאקרו-כלכליים יציירו תמונה יציבה פחות. להרחבה - ״אלקטרה צריכה תצמח בקצב של 10-15% בשנה״

הדיון מתקדם. לבמה עולה יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות. גם הוא מתחבר לדואליות שהזכרנו. צריכים להיות זהירים ממה שראינו בבורסה ולא רק פה בארץ. הוא מציע לנו נקודת מבט מפוכחת על מה שהניע את הראלי האחרון וגם על מה שעלול לעצור אותו. הוא לא ״דובי״ על השוק, ההתרסקות אינה בהכרח מעבר לפינה, אבל אם אתם חושבים שהמגמה הזאת תימשך עוד שנים אפילו עוד שנה אתם מתעלמים מההיסטוריה.

"אם מסתכלים על המדדים הגדולים לאורך עשרים שנה, תראו תשואה ריאלית של 5%-7% בשנה - זה הממוצע, זה הקצב שהכלכלה יכולה לייצר", אמר. “מה שקורה בשלוש השנים האחרונות - עליות של 20%-30% בשנה - זה לא ססטיינבל. (בר קיימא, מ.ה.) אין כלכלה שיכולה לעמוד בזה לאורך זמן”.הקצבים החריגים האלה לדעתו יכולים להופיע רק בשני מצבים: יציאה ממשבר אמיתי, או שקיעה-רדיפה להייפ שמנתק את השוק מהמציאות. “והפעם”, הוא אומר, “זה הייפ. הייפ סביב AI”.

אז מה עושים? לפידות חושב שזה לא הזמן להגדיל חשיפה מנייתית. אם אתם מאלו שלא תרדמו בלילה בתיקון עמוק, חלק ממכם צריכים אפילו לשקול להקטין. “העליות האחרונות גרמו להרבה אנשים להרגיש שזה ‘רק עולה’. זה לא עובד ככה. ככל שהעליות נמשכות בקצב הזה - ככה אני יותר מודאג”.