סוף למשבר באל על: ועד הטייסים הגיע להבנות מול הנהלת החברה
אחרי תקופה ארוכה של סכסוך מתמשך, הערב אפשר לעדכן על סיום המשבר בין הנהלת אל על לטייסים. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל חברת אל על דוד מימון ונציגי הוועדים בחברה הגיעו הערב (א') להבנות בנוגע לסוגיות שהיו במחלוקת.
בין היתר הוסכם כי הטייסים יקבלו תוספת שכר של 7.35% כחלק מההתייעלות שתכלול קיצור זמני טיסה (כך למשל הטיסה לניו יורק תתקצר ב-40 דקות), קיצור זמני השהייה בחו"ל והפסקת פיצולי הטיסות מצד הטייסים (מצב בו טייס שמטיס את המטוס לא מחזיר אותו אלא טס חזרה ב'ביזנס'). בתוך כך, ההנהלה מצידה התחייבה שלא להשתמש במטוסים חכורים למעט באירועים חריגים. הסכם העבודה החדש טרם נחתם אבל הצדדים הגיעו להבנות לקראת החתימה.
דוד מימון, מנכ"ל חברת אל על אמר: "ברצוני להודות ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על הירתמותו שהביאה לסיום המשבר. כמו כן אני מודה ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל על מעורבותו. כולנו ביחד, ההנהלה ועובדי חברת אל על נשנס מותניים למען הצלחת המוביל הלאומי והשירות לציבור הנוסעים הנאמן".
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר הערב: "אני שמח שהצלחתי לגשר על הפערים בין הצדדים וזאת מתוך הבנה משותפת כי הצלחתה של אל על תמשיך להתבסס על ההון האנושי בחברה, מעובדי הקרקע, דרך צוותי האוויר ועד קברניטי הטיסות. כולי תקווה שהדרך המורכבת שעברנו תביא לחיזוק האמון בין העובדים להנהלה ותסייע בבניית מערכת יחסי עבודה תקינה בחברה".
- הסטארט-אפ שביקש לשנות את עולם העבודה פושט רגל, ומה קרה היום לפני 77 שנה
- יותר טסים לחו"ל, החברות הישראליות ממשיכות לתפוס נתח שוק רחב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 23.שי 28/11/2016 11:03הגב לתגובה זואז עכשיו הטייסים יקבלו 104 אלף ש"ח לחודש והקבלנים יעבדו קצת הרבה יותר קשה עבד כי ימלוך
- 22.ירון צור 28/11/2016 10:49הגב לתגובה זוחברה של גנבים ומושחתים. את הכסף היא עושה מנקודות כרטיסי אשראי ולא משרות טוב לנוסע.
- 21.דון קישוט 28/11/2016 09:53הגב לתגובה זואני אוהב לטוס אלעל ,אבל צורם לי ,דובר על הצבעה של כלל עובדי אלעל לשביתה כללית ,פתרו את משבר "נהגי המטוסים " ,מה קורה עם צוותי הקרקע וצבתי הדיילים ? פתאום שכחו את החוליה החלשה שאין לה כוח ומנופי לחץ באלעל !!
- 20.תביעה יצוגית על בזבוז זמנם של מאות אלפי נוסעים (ל"ת)גיל 28/11/2016 09:46הגב לתגובה זו
- 19.אוקי, אז עכשיו טטוסו עם עצמכם (ל"ת)דוד 28/11/2016 09:34הגב לתגובה זו
- 18.סורמלו הקטן 28/11/2016 09:29הגב לתגובה זולא קראת את הכותרת הראשית כנראה. הטייסים נצחו וקיבלו למשכורת עוד 7.5 אחוז . הנהלת אלעל , גם הרוויחה קצת בקיצור זמן הטיסה לניויורק ולעוד יעדים בדרך . מי שהפסיד אלו שאר עובדי אלעל שלא היו מעורבים בעיצומים של הטייסים כמו הדיילות , הדיילים ועובדי הקרקע והתחזוקה . אבל מי שהרוויח הכי הרבה אלו הנוסעים שמעדיפים למען שלומם ובטיחותם טייסים רגועים ולא ממורמרים , ובוודאי זמני טיסה יותר קצרים תמורת הכסף שהם משלמים . בסוגריים : הנהלת אלעל חרטא ברטא , יכלה לסיים את כל הסכסוך כבר מזמן !
- 17.הצדיק 28/11/2016 09:10הגב לתגובה זועובדים בשכר מינימום , עובדים זמניים ,שכחו גם אותם
- 16.ההסכם מגדיל את פערי השכר בחברה -חגיגה למנהלים והטייסים (ל"ת)לילי 28/11/2016 08:49הגב לתגובה זו
- 15.רוי 28/11/2016 08:07הגב לתגובה זועם המשכורת החזירית של המנכ"ל.... איפה הבושה?
- 14.פתאום אין עייפות?באורח פלא אפשר לטוס ולחזור?הכל כסף.. (ל"ת)א.מ 28/11/2016 07:38הגב לתגובה זו
- 13.כבר לא דואגים לאלה שמרווחים 5000 שח בחודש (ל"ת)איזה עלובים 28/11/2016 07:20הגב לתגובה זו
- 12.יודע 28/11/2016 07:16הגב לתגובה זואת החרה שלהם ועוד חושבים שנטוס איתם, תטוסו עם החרדים הקהל השבוי שלכם בשם הבד"ץ. לכל מי שחושב לטוס אל על - מניסיוני האישי - חברה של רמאים שברגע שעושים לך פדיחה עם הטיסה, ויש להם הרבה ..., לא מוכנים לשלם פיצוי, גררו אותי לבית משפט ושם השופטים המושחתים שבכיס שלהם לא פסקו משפט צדק ויצאתי בלי כלום. יומיים של איחור בטיסה שכללו עלויות מלון ומחיה למשפחה ללא פיצוי כלל!!! אל על = זבל של חברה שיכולה לשרוד רק בארץ ישראל!!!
- 11.שער 400 (ל"ת)בקרוב שער 400 28/11/2016 06:20הגב לתגובה זו
- 10.יעקב 28/11/2016 05:56הגב לתגובה זואל על נועדה לחרדים. שתמשיך להטיס אותם ועוד כמה פראיירים. כל פעם שיצא לי לטוס איתם היה בלגן....
- ליעקב-החסר בושה 28/11/2016 08:24הגב לתגובה זובכל מקום יש שביתות פתאום באל על כולם בוכים!!!! בכל מקום יש משכורות גבוהות..בנקים וקופ"ח וכו' אז????
- 9.עורבני 28/11/2016 01:57הגב לתגובה זוהחזיקו מטטס מלא נוסעים 40 דקות נוספות באויר בגלל ענייני משכורת? האם זה מה שאני אמור להבין מהכתבה?
- 8.טייסי חסרי בושה תאבי בצע....עצוב (ל"ת)יעקב 28/11/2016 00:14הגב לתגובה זו
- כמו הפוליטיקאים ולמעשה כמו רובם ! (ל"ת)גוגו 28/11/2016 09:46הגב לתגובה זו
- 7.לא לטוס באל על שהטייסים העלובים יחפשו עבודה בירדן (ל"ת)יעקב 28/11/2016 00:14הגב לתגובה זו
- 6.מוטי 27/11/2016 23:51הגב לתגובה זואני לא מתכוון לטוס בחברה הזאת יותר. הטייסים האלה לא מתביישים, מרוויחים מאה אלף שח ( וזה בלי להזכיר את הפנסיה שאנחנו משלמים להם) ולא, עיני אינה צרה בהם, אני פשוט לא אוהב את ההתנהגות הזאת, הם היו מוכנים לראות את הענף שהם יושבים עליו בשביל שבעה אחוזים. פה אצלנו השכירים במשק בשביל תוספת של שלשה אחוזים פורסים לנו את זה לחמש שנים. כשהחברה הזאת תרצה לשלם להם את התוספת הם יצופפו עוד יוצר את המושבים. רק שיסגרו אותם הם ילמדו את מחיר ההתנהגות שלהם.
- 5.פלטינום 27/11/2016 23:15הגב לתגובה זוכמה טיסות התארכו לי סתם בגלל ההתנהגות שלכם ? ככל שאוכל, לא אטוס יותר באל-על בשלוש השנים הקרובות. הבטחה. מקווה שאח"כ תבריאו או תיסגרו. זה אותו הדבר.
- 4.יצחק משה 27/11/2016 23:14הגב לתגובה זוטייסי אלעל שודדי אויר.
- 3.אני מזועזע הם האריכו את הטיסה לניו יורק - ממש פושעים (ל"ת)משה ראשל"צ 27/11/2016 23:02הגב לתגובה זו
- 2.עמנואל 27/11/2016 22:53הגב לתגובה זומזל שסגרתי את השורט
- 1.שהטייסים יטיסו טיירות אחרי שירקו לנו בפנים. (ל"ת)לא אל על 27/11/2016 22:38הגב לתגובה זו
חיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסףברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
ג'י סיטי רכשה 7.7% ממניות סיטיקון בפרמיה של 36% על המחיר בשוק ותפרסם הצעת רכש מלאה; המניה קפצה ביום ההודעה אך נפלה ב-11% לאחר שחברת הדירוג מעלות הכניסה את החברה למעקב עם השלכות שליליות בשל חשש לעלייה במינוף ולשחיקה בפרופיל הפיננסי
ביום שני הודיעה ג'י סיטי ג'י סיטי -11.1% , שבשליטת חיים כצמן, על רכישת 7.7% ממניות הבת הפינית סיטיקון (Citycon), תמורת 56.75 מיליון אירו במחיר של 4 אירו למניה, פרמיה של כ-36% על המחיר בשוק ערב ההצעה (ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות). בעקבות העסקה עלתה אחזקתה ל-57.4%, ובשל כך היא מחויבת לפי החוק הפיני להגיש הצעת רכש מלאה לכלל בעלי המניות במחיר שלא יפחת מהמחיר ששולם. היקף העסקה הפוטנציאלי, אם תתקבל ותושלם במלואה, נאמד בכ-312 מיליון אירו (כ-1.4 מיליארד שקל).
ג'י סיטי ציינה בדיווח כי הרכישה משקפת דיסקאונט של 44% על ההון העצמי של סיטיקון, וכי היא צפויה להביא לגידול של כ-171 מיליון שקל בהון העצמי שלה ולשיפור ב-FFO, עם "השפעה זניחה על שיעור המינוף" והמשקיעים הריעו. ביום ההודעה קפצה המניה בכ־7%, אך עד סוף השבוע חזרה לאחור, כאשר היא נופלת בכ-11% ביום המסחר האחרון אל מתחת למחיר שבו נסחרה לפני ההודעה. הירידות הגיעו זמן קצר לאחר שחברת הדירוג מעלות (S&P) הכניסה את דירוגי החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. אגרות החוב של החברה סיימו גם הן בירידות, ובלטה לשלילה סדרה יד' ג'י סיטי אגח יד -8.35% שירדה ביותר מ-8%.
מתוך הדוח של מעלות
בין דיסקאונט להזדמנות ומה רואה השוק
מהלך הרכישה יצר ניגוד מעניין. מצד אחד, ג'י סיטי רכשה מניות מתחת לשווי בספרים, מהלך שמחזק את ההחזקה החשבונאית ויוצר "תחתית" (לפחות זמנית) למחיר המניה של סיטיקון, שעלתה בכ-35% ונסחרת קרוב למחיר ההצעה. מהצד השני, העסקה בוצעה בפרמיה של יותר מ-35% על מחיר השוק ערב העסקה, כלומר, החברה שילמה הרבה יותר ממה שהשוק חושב ששווה הנכס, בטענה שהיא מכירה את שווי הנדל"ן טוב ממנו.
בפועל, המהלך הקפיץ את השווי של אחזקת ג'י סיטי בסיטיקון באופן חשבונאי, אך זהו שיפור שמבוסס על השערוך הפנימי של המניה, לא על תזרים או מכירה בפועל. השוק, לעומת זאת, עדיין מעריך את הנכסים בזהירות רבה, כאשר מניית סיטיקון נסחרת קצת מתחת ל-4 אירו, כמעט אותו מחיר כמו הצעת הרכש, מה שמעיד על ספקנות בנוגע לשווי האמיתי של הנכסים.
- ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות
- ג'י סיטי: ה-NOI עלה ב-7.3%, ה-FFO מהנדל"ן המניב עלה ב-24.7% ל-116 מיליון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הודעת הדירוג: מינוף גבוה ושחיקה בפרופיל הפיננסי
שלושה ימים לאחר ההודעה, מעלות עדכנה כי דירוג ג'י סיטי וסדרות האג"ח שלה הוכנסו למעקב (CreditWatch) עם השלכות שליליות, בשל חוסר ודאות סביב היקף ההיענות להצעת הרכש והשלכותיה על הנזילות ועל הסיכון הפיננסי. בדוח נכתב כי אם ההצעה תמומש במלואה, יחס המינוף (חוב להון עצמי מתואם) עלול לעלות לרמה של 70%-75%, בניגוד למהלכים שעשתה לאחרונה החברה כדי להוריד את המינוף, רמה שתשקף "שחיקה בפרופיל הפיננסי של החברה".
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגמה יהיה מחר בבורסה? על נייס וחברות השבבים
הדירוג של S&P, התיקון בוול סטריט ביום שישי, הבעיה הגדולה של חברות התוכנה ומה יקרה במניות הארביטראז'?
המניות הדואליות עם פער ארביטראז' שלילי של 0.4%. בשלב מסוים בשישי זה כבר היה במינוס 1%, אבל בשעות האחרונות של המסחר היה תיקון למעלה. מניית נייס -2.11% צפויה לרדת בכ-3%, כשהחשש מה-AI רק הולך וגדל. נייס ירדה מתחילת השנה ב-27% ואיבדה בחמש שנים - 50%. היא נסחרת על פי קונסנזוס האנליסטים במכפיל רווח של 10 לשנה הנוכחית ומכפיל רווח של 9 לשנה הבאה. אין הרבה חברות תוכנה צומחות שנסחרות במכפילי רווח כאלו, וגם לא היה בעבר.
מצד אחד, יש שרואים בזה הזדמנות נהדרת. מצד שני, יש כאלו שזוכרים ש"מר שוק" יודע הכל. אולי הוא יודע שאזהרת רווח או הנמכת ציפיות בדרך. כלומר, מה שנראה הזדמנות יכול להיות המחיר האמיתי כי התחזית תרד. ולמה שהיא תרד? כי החברה נמצאת בשוק מאוד מאוים על ידי ה-AI.
תחום התוכנה וחברות התוכנה סובלות מהכניסה של ה-AI. הן אומנם מתייעלות בזכותו ומוותרות על גיוסי ג'וניורים, אלא שהליבה שלהן בסכנה - הרעיון הטכנולוגי, פיתוח התוכנה שלהם נמצא בסכנה - מה שלקח פעם לפתח במשך שנים הפך לעניין של שבועות וחודשים בודדים. התחרות מתעצמת, הסכנה גוברת. החשש שיקומו סטארטאפים יעילים ומהירים ותוך חודשים יעמידו מוצר מתחרה. היתרון של הוותיקות הוא במערכת משומנת עם שיווק, תפעול, וקשרים. אבל בסוף למוצר יש משמעות גדולה. לקוחות לא ימהרו לעזוב, אבל זה יכול לבוא לידי ביטוי בתמחור נוח יותר. חברות התוכנה צריכות לחשב מסלול מחדש.
גם טבע 0.56% צפויה לרדת ב -1.1%, טאואר 1.44% ב-2.4% כשמנגד קמטק -1.51% ו נובה -8.04% צפויות עלות מעט. הנה טבלת הארביטראז' (הקליקו להיכנס לכל המניות):
- איי.סי.אל נפלה 15%, חברה לישראל איבדה 14%; מחזור המסחר - 13.4 מיליארד שקל
- היום של טבע, ומה עוד קרה בבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
