סוף למשבר באל על: ועד הטייסים הגיע להבנות מול הנהלת החברה
אחרי תקופה ארוכה של סכסוך מתמשך, הערב אפשר לעדכן על סיום המשבר בין הנהלת אל על לטייסים. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל חברת אל על דוד מימון ונציגי הוועדים בחברה הגיעו הערב (א') להבנות בנוגע לסוגיות שהיו במחלוקת.
בין היתר הוסכם כי הטייסים יקבלו תוספת שכר של 7.35% כחלק מההתייעלות שתכלול קיצור זמני טיסה (כך למשל הטיסה לניו יורק תתקצר ב-40 דקות), קיצור זמני השהייה בחו"ל והפסקת פיצולי הטיסות מצד הטייסים (מצב בו טייס שמטיס את המטוס לא מחזיר אותו אלא טס חזרה ב'ביזנס'). בתוך כך, ההנהלה מצידה התחייבה שלא להשתמש במטוסים חכורים למעט באירועים חריגים. הסכם העבודה החדש טרם נחתם אבל הצדדים הגיעו להבנות לקראת החתימה.
דוד מימון, מנכ"ל חברת אל על אמר: "ברצוני להודות ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על הירתמותו שהביאה לסיום המשבר. כמו כן אני מודה ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל על מעורבותו. כולנו ביחד, ההנהלה ועובדי חברת אל על נשנס מותניים למען הצלחת המוביל הלאומי והשירות לציבור הנוסעים הנאמן".
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר הערב: "אני שמח שהצלחתי לגשר על הפערים בין הצדדים וזאת מתוך הבנה משותפת כי הצלחתה של אל על תמשיך להתבסס על ההון האנושי בחברה, מעובדי הקרקע, דרך צוותי האוויר ועד קברניטי הטיסות. כולי תקווה שהדרך המורכבת שעברנו תביא לחיזוק האמון בין העובדים להנהלה ותסייע בבניית מערכת יחסי עבודה תקינה בחברה".
- "חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
- וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 23.שי 28/11/2016 11:03הגב לתגובה זואז עכשיו הטייסים יקבלו 104 אלף ש"ח לחודש והקבלנים יעבדו קצת הרבה יותר קשה עבד כי ימלוך
- 22.ירון צור 28/11/2016 10:49הגב לתגובה זוחברה של גנבים ומושחתים. את הכסף היא עושה מנקודות כרטיסי אשראי ולא משרות טוב לנוסע.
- 21.דון קישוט 28/11/2016 09:53הגב לתגובה זואני אוהב לטוס אלעל ,אבל צורם לי ,דובר על הצבעה של כלל עובדי אלעל לשביתה כללית ,פתרו את משבר "נהגי המטוסים " ,מה קורה עם צוותי הקרקע וצבתי הדיילים ? פתאום שכחו את החוליה החלשה שאין לה כוח ומנופי לחץ באלעל !!
- 20.תביעה יצוגית על בזבוז זמנם של מאות אלפי נוסעים (ל"ת)גיל 28/11/2016 09:46הגב לתגובה זו
- 19.אוקי, אז עכשיו טטוסו עם עצמכם (ל"ת)דוד 28/11/2016 09:34הגב לתגובה זו
- 18.סורמלו הקטן 28/11/2016 09:29הגב לתגובה זולא קראת את הכותרת הראשית כנראה. הטייסים נצחו וקיבלו למשכורת עוד 7.5 אחוז . הנהלת אלעל , גם הרוויחה קצת בקיצור זמן הטיסה לניויורק ולעוד יעדים בדרך . מי שהפסיד אלו שאר עובדי אלעל שלא היו מעורבים בעיצומים של הטייסים כמו הדיילות , הדיילים ועובדי הקרקע והתחזוקה . אבל מי שהרוויח הכי הרבה אלו הנוסעים שמעדיפים למען שלומם ובטיחותם טייסים רגועים ולא ממורמרים , ובוודאי זמני טיסה יותר קצרים תמורת הכסף שהם משלמים . בסוגריים : הנהלת אלעל חרטא ברטא , יכלה לסיים את כל הסכסוך כבר מזמן !
- 17.הצדיק 28/11/2016 09:10הגב לתגובה זועובדים בשכר מינימום , עובדים זמניים ,שכחו גם אותם
- 16.ההסכם מגדיל את פערי השכר בחברה -חגיגה למנהלים והטייסים (ל"ת)לילי 28/11/2016 08:49הגב לתגובה זו
- 15.רוי 28/11/2016 08:07הגב לתגובה זועם המשכורת החזירית של המנכ"ל.... איפה הבושה?
- 14.פתאום אין עייפות?באורח פלא אפשר לטוס ולחזור?הכל כסף.. (ל"ת)א.מ 28/11/2016 07:38הגב לתגובה זו
- 13.כבר לא דואגים לאלה שמרווחים 5000 שח בחודש (ל"ת)איזה עלובים 28/11/2016 07:20הגב לתגובה זו
- 12.יודע 28/11/2016 07:16הגב לתגובה זואת החרה שלהם ועוד חושבים שנטוס איתם, תטוסו עם החרדים הקהל השבוי שלכם בשם הבד"ץ. לכל מי שחושב לטוס אל על - מניסיוני האישי - חברה של רמאים שברגע שעושים לך פדיחה עם הטיסה, ויש להם הרבה ..., לא מוכנים לשלם פיצוי, גררו אותי לבית משפט ושם השופטים המושחתים שבכיס שלהם לא פסקו משפט צדק ויצאתי בלי כלום. יומיים של איחור בטיסה שכללו עלויות מלון ומחיה למשפחה ללא פיצוי כלל!!! אל על = זבל של חברה שיכולה לשרוד רק בארץ ישראל!!!
- 11.שער 400 (ל"ת)בקרוב שער 400 28/11/2016 06:20הגב לתגובה זו
- 10.יעקב 28/11/2016 05:56הגב לתגובה זואל על נועדה לחרדים. שתמשיך להטיס אותם ועוד כמה פראיירים. כל פעם שיצא לי לטוס איתם היה בלגן....
- ליעקב-החסר בושה 28/11/2016 08:24הגב לתגובה זובכל מקום יש שביתות פתאום באל על כולם בוכים!!!! בכל מקום יש משכורות גבוהות..בנקים וקופ"ח וכו' אז????
- 9.עורבני 28/11/2016 01:57הגב לתגובה זוהחזיקו מטטס מלא נוסעים 40 דקות נוספות באויר בגלל ענייני משכורת? האם זה מה שאני אמור להבין מהכתבה?
- 8.טייסי חסרי בושה תאבי בצע....עצוב (ל"ת)יעקב 28/11/2016 00:14הגב לתגובה זו
- כמו הפוליטיקאים ולמעשה כמו רובם ! (ל"ת)גוגו 28/11/2016 09:46הגב לתגובה זו
- 7.לא לטוס באל על שהטייסים העלובים יחפשו עבודה בירדן (ל"ת)יעקב 28/11/2016 00:14הגב לתגובה זו
- 6.מוטי 27/11/2016 23:51הגב לתגובה זואני לא מתכוון לטוס בחברה הזאת יותר. הטייסים האלה לא מתביישים, מרוויחים מאה אלף שח ( וזה בלי להזכיר את הפנסיה שאנחנו משלמים להם) ולא, עיני אינה צרה בהם, אני פשוט לא אוהב את ההתנהגות הזאת, הם היו מוכנים לראות את הענף שהם יושבים עליו בשביל שבעה אחוזים. פה אצלנו השכירים במשק בשביל תוספת של שלשה אחוזים פורסים לנו את זה לחמש שנים. כשהחברה הזאת תרצה לשלם להם את התוספת הם יצופפו עוד יוצר את המושבים. רק שיסגרו אותם הם ילמדו את מחיר ההתנהגות שלהם.
- 5.פלטינום 27/11/2016 23:15הגב לתגובה זוכמה טיסות התארכו לי סתם בגלל ההתנהגות שלכם ? ככל שאוכל, לא אטוס יותר באל-על בשלוש השנים הקרובות. הבטחה. מקווה שאח"כ תבריאו או תיסגרו. זה אותו הדבר.
- 4.יצחק משה 27/11/2016 23:14הגב לתגובה זוטייסי אלעל שודדי אויר.
- 3.אני מזועזע הם האריכו את הטיסה לניו יורק - ממש פושעים (ל"ת)משה ראשל"צ 27/11/2016 23:02הגב לתגובה זו
- 2.עמנואל 27/11/2016 22:53הגב לתגובה זומזל שסגרתי את השורט
- 1.שהטייסים יטיסו טיירות אחרי שירקו לנו בפנים. (ל"ת)לא אל על 27/11/2016 22:38הגב לתגובה זו

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3
טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.
מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.
אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.
בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.
לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- האם טבע היא הזדמנות? סמנכ"ל הכספים של טבע: “הוכחנו שהאסטרטגיה שלנו עובדת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.
גיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתותאקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו וכמה הם קיבלו?
ברנשטיין, מנכ"ל ולמעשה בעל השליטה בפורמולה, הוא הדוגמה הכי טובה בארץ לשלטון המנהלים - יצר לעצמו דרך אופציות (למרות שבחברת החזקה אין מקום לאופציות) הון של כ-200 מיליון דולר; 4,800 עובדי סאפיינס ביחד לא מקבלים חלק קטן ממה שהוא מקבל באופציות בשנה
בזמן שהנהלת פורמולה ובראשה גיא ברנשטיין חוגגים את האקזיט בחברה הבת - סאפיינס, ובמקביל להתעשרות יוצאת דופן של ברנשטיין שממנכ"ל שכיר הפך להיות בעצם בעל שליטה בפורמולה עם שכר פנומנלי והקצאת אופציות נדיבה (לעצמו), הוא לא דאג לעובדים (הרחבה: שכר העתק של גיא ברנשטיין ואיך זה שהוא בפועל בעל השליטה בפורמולה?
הוא יכול להתחמק ולהעביר את האחריות לרוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס כבר 20 שנים, אבל האחריות של שניהם. גם על-דור דאג להתעשר ולחלק לעצמו אופציות, אבל בעוד שברוב האקזיטים אנחנו שומעים על התעשרות של העובדים זה לא קרה.
מצד אחד זה מקומם כי פורמולה היא האחרונה שאמורה להקצות אופציות למנהלים שלה - זו חברת החזקות, ובחברת החזקות מי שמזיז את הפעילות והרווחים הם החברות למטה. מעבר לכך, אם כבר יש בקבוצה מדיניות של חלקוה מאוד נדיבה למעלה, אז הקיצוניות בין הראש לבין עובדי סאפיינס קשה לעיכול. ברנשטיין מקבל שכר בשנה של 37 מיליון שקל, הוא שווה כ-200 מיליון דולר דרך אופציות ומניות שחולקו לו, והוא שווה יותר מכל 4,800 עובדי סאפיינס. לא הגיוני.
כל עובדי סאפיינס מחזיקים נכון לסוף 2024 ב-43 אלף מניות בסכום נמוך מ-2 מיליון דולר. החברה לא חילקה מניות בשנה שעברה, ונראה שהיא לקראת חיסול ההטבות דרך מניות:
- היום בוול סטריט - מניית ה-AI שצונחת למרות דוחות טובים ומה קורה בחוזים עתידיים?
- סאפיינס נמכרת בפרמיה של 48%: הרוכשת - קרן ההשקעות Advent
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
