לא רק תיקון - זו כנראה הסיבה למפולת במניית אל על
מניית אל על -2.6% נכנסה לסחרור. אחרי ראלי אדיר של מאות אחוזים תוך חודשים ספורים, המניה צוללת כעת 8% ומשלימה נפילה תלת יומית של כ-22%. התיקון הוא כמובן הגיוני ומתבקש, הדבר המפתיע הוא שזה קורה דווקא בזמן שמחיר הנפט בכלל נמצא בשפל והספקולציות הן להמשך נפילות במחירו. מפתיעים הם גם מחזורי המסחר הענקיים בימים האחרונים - המחזורים הגבוהים אי פעם במניה. ל-Bizportal נודע כי חלק מהפאניקה שאחזה במשקיעים במניה בימים האחרונים קשורה לשמועות בשוק לגבי אפשרות של הנפקת מניות לצורך מימון רכישת המטוסים המתוכננת.
בהתאם לתכנית ההצטיידות, החברה תרכוש מבואינג 7 מטוסי דרימליינר חדשים (בעלות של כ-1 מיליארד דולר), ובמקביל תחכור עוד 8 מטוסים. לפי דיווחי החברה, מימון המטוסים יהיה באמצעות הלוואות בערבות ממשלת ארה"ב, כאשר אל על תידרש להון עצמי של 15% אותו היא תשלם על פני זמן ותחל לשלם רק בעוד מספר שנים. ועדיין, כאמור - בשוק נפוצו שמועות לגבי הנפקת מניות, ככל הנראה בשל פגישה שקיימה לאחרונה החברה עם אחת מחברות החיתום. צריך לציין כי כרגע לפי כל ההערכות הנפקה היא לא על הפרק. גורמים ששוחחנו איתם אומרים היום שאין ממש היגיון בהנפקה כעת. ועדיין, במידה והדבר יתרחש, זו עשויה להיות הנפקה גדולה - ולכן יש פחד מדילול משמעותי של בעלי המניות הקיימים.
מניית אל על בחודשים האחרונים:
- 17.מדד 100 (ל"ת)ליאו 18/01/2016 22:57הגב לתגובה זו
- 16.נופר 17/01/2016 08:54הגב לתגובה זולא היתה הצדקה להרצת המניות של אל על. ואין סיבה לנפילות היום , חוץ מאשר כמה שעושים כסף, כרגיל בגיבוי אנליסטים בדיעבד.
- 15.YL 16/01/2016 21:22הגב לתגובה זומאחר ויש לנו נסיון לא טוב מ העבר עם הבעלים של אל על אני מציע למושקעים לשאול את עצמם האם יש ל חברת אל על בכלל רכוש???? כלומר מטוסים השייכים לחברהההההה לצערי התשובה ברורה לכן אנשים חכמים בורחים תשאלו את עובדי אל על הותיקים
- 14.ושתי 15/01/2016 08:26הגב לתגובה זו2008 חוזרת ובגדול
- 13.רועי לוי 14/01/2016 17:40הגב לתגובה זויחסית לכל מדד (לענף או בכלל) זו חברה זולה. מחירי הנפט עדיין זולים ואני חושב שקיבלנו מתנה פה..
- תתחדש (ל"ת). 14/01/2016 19:08הגב לתגובה זו
- 12.שיער לבן 14/01/2016 15:25הגב לתגובה זוצר לי על המשקיעים התמימים שנפלו קורבן להרצה פרועה. תפנו אותי בבקשה לחברת תעופה נוספת שעלתה פי 6 תוך שנה ואשמח להודות שיש כאן הזדמנות נהדרת.
- לא תמצא חברת תעופה בשווי של פחות מ-400מ'$ (ל"ת)שי 14/01/2016 16:16הגב לתגובה זו
- 11.יוסי 14/01/2016 14:18הגב לתגובה זוהייתי עם רווח גדול עד יום שלישי, ולצערי לא יצאתי בזמן, מה לעשות להשאיר ולחכות, או להעיף אותה. מה אתם ממליצים?
- יוסף פותר החלומות 14/01/2016 17:17הגב לתגובה זודבר שני לדוגמא מניה שנופלת ב 30 אחוז צרכה לעלות מעל 40 אחוז כדאי להגיע לקרן שלה וככל שהירידה תלולה יותר האחוזים שצרכה המנייה לעלות גדולים ביחס לירידה שלה .אפקט הזיקה למניות המפסידות הוא דבר שכיח אצל משקיע אתה צריך לדעת לחתוך הפסד מכוון שבדרך כלל מניות בועתיות בדומה למניית אל על נוטות לצנוח בצורה דרסטית בהסתברות גבוה מאוד . הצעה שלי תתרכז במדדים וגאוגרפיים וסקטוריאלים לא במניות רוב התיק שלך צריך להיות מושקע במדדים .ובמניות תשקיע סכומים קטנים ומשקלם בתיק הנירות ערך שלך צריך להיות לא יותר מ 5-10 אחוז
- הצעה בלבד 14/01/2016 14:42הגב לתגובה זואני גם בפנים ונראה לי שכדאי להמתין לתיקון העולה נראה לי שישנה קצת פאניקה ואף פעם לא טוב למכור בפאניקה תמתין ומאמין מאד שישתלם לך בקרוב מאד
- להשאיר (ל"ת)אלישע 14/01/2016 14:39הגב לתגובה זו
- סמי 14/01/2016 14:38הגב לתגובה זואין שום הגיון לירידות מלבד מימוש רווחים (לגיטימי) והיסטריה. לפעמים מספיקה ההיסטריה כדי שמניה תתרסק.
- ערן 14/01/2016 17:12מכרתי חבל על 20 אחוז
- 10.בבר קוביגור 14/01/2016 14:17הגב לתגובה זולדעתי הנפט ירד ל ל 10 דולר ואל על תעלה ל 8 ש"ח אבל אני רק ספקולנט ונהג מונית מה אני כבר יודע?
- זה מימוש רווחים (ל"ת)אלישע 14/01/2016 14:40הגב לתגובה זו
- 9.שחרזדה 14/01/2016 14:01הגב לתגובה זוזה המשחק
- 8.רז 14/01/2016 13:49הגב לתגובה זועכשיו הם מהאו"ם. משקיפים.
- שמול 15/01/2016 11:19הגב לתגובה זולא לסמוך על בתי השעות.... הכל אינטרסים... גם כאשר השקעתי דרך בתי השקעות הפסדתי כסף למרות שהם הרוויחו ממני...
- רק בשבוע שעבר בית השקעות נתן המלצת אפסייד 72% (ל"ת)טייס 14/01/2016 14:06הגב לתגובה זו
- 7.יודע דבר או שניים 14/01/2016 12:57הגב לתגובה זולפי מקורות אל על אכן נפגשה עם חתם שהציע להם לבצע הנפקת מניות אך אל על הבהירו שאין להם כל כוונה לבצע הנפקה מכמה סיבות: הראשונה שהיא מקבלת מימון זול מאוד, הלוואות EX-IM בערבות ממשלת ארהב. שנית יכולת החברה לייצר תזרים גבוהה שיאפשר לה לממן את הרכישות בפריסה נוחה. שלישית- לדעתי אין אף בעל מניות שמעוניין לבצע דילול מניות כשהחברה נמצאת במומנטום חיובי מאוד לדעתי, מצבה של החברה כל כך טוב ואף צפוי להיות טוב יותר במחירי הנפט הנוכחיים (30 דולר) כשאת 2015 צפויה לסיים עם EBITDA של 300 מיליון דולר במחיר נפט ממוצע של מעל 60 דולר, ככה שאני לא פוסל מצב של חלוקת דיבידנד נוספת.
- 6.אלעל לפני עלייה חדה מאוד!!!! (ל"ת)ביזפואטל חרטה!!! 14/01/2016 12:50הגב לתגובה זו
- מהפה שלך לאלוהים. עוד מעט קופץ מהמרפסת.... (ל"ת)סמי 14/01/2016 13:48הגב לתגובה זו
- 5.חברת החיתום הדליפה ?!!???? בושה .... (ל"ת)פילוס 14/01/2016 12:33הגב לתגובה זו
- 4.מי? 14/01/2016 12:10הגב לתגובה זוטוב ....זה אומר שיתחילו שוב מלמטה לטווח ארוך?....מי מבין ויגיד....
- 3.אמיר 14/01/2016 12:03הגב לתגובה זובניגוד לביומדים הדילול במניות של אל על לפחות הולך למשהו ממשי , שיקדם חברה בעתיד , ולא למימון משכורות של מיסדים ומנהלים , זה ההבדל חיובי .
- 2.אבי 14/01/2016 11:51הגב לתגובה זולאל על אין תשקיף פתוח שנית מימון המטוסים נעשה בערבות ממשלת ארצות הברית וזה הכי זול שיש
- 1.גידי 14/01/2016 11:44הגב לתגובה זוכל המקורבים כרגיל יודעים את זה חוץ מהמשקיע הקטן שמובל כמו צאן לטבח.

קנו אלביט - "המניה תגיע ל-540 דולר", בנק אוף אמריקה משדרג המלצה
לאחרונה התחיל בנק אוף אמריקה לסקר את החברה עם מחיר יעד של 500 דולר וכעת הוא משדרג את מחיר היעד - פרמיה של 18% על מחיר השוק; "הצמיחה מולידה צמיחה"
בנק אוף אמריקה שהתחיל ממש לאחרונה לכסות את אלביט מערכות משדרג את המלצתו. הוא העניק לפני מספר חודשים מחיר יעד של 500 דולר למניית החברה וכעת מחיר ה יעד עולה ל-540 דולר - מה שמבטא פרמייה של 18%. בבנק ממליצים לקנות את המניה. האנליסטים בראשם רונלד אפשטיין, מסבירים ש"החברה ממשיכה להפגין צמיחה חזקה בהכנסות, הרחבת מרווחים וביקוש מתמשך".
מגזר היבשה של אלביט צמח ב-45% בהשוואה לשנה שעברה, והאנליסטים מעלים את התחזית לכל השנה לצמיחה של 40%. "הצמיחה של מגזר היבשה ממשיכה לגמד את המגזרים האחרים", כותבים האנליסטים ועוברים להציג את העסקה בתחום האווירי עם אירבוס שלדעתם היא עסקה מאוד חשובה. אלביט זכתה בחוזה של 260 מיליון דולר מאיירבוס. המטרה להתקין מערכות הגנה עצמית במטוסי התובלה A400M של חיל האוויר הגרמני. שש שנים של עבודה מובטחת.
"אנחנו רואים בזה יתרון אסטרטגי", מסבירים האנליסטים. "חברות ביטחון עם נוכחות מקומית נוטות להרוויח יותר מההוצאות הביטחוניות הגלובליות הגוברות". לאלביט יש נוכחות מקומיות במדינות העיקריותש בהן היא פועלת.
האנליסטים מדברים על כך שפנטגון צריך לחדש מלאי נשק בהיקף של 3.5 מיליארד דולר אחרי הסיוע הצבאי לישראל - כמה עולה התמיכה של ארה"ב בישראל - המספרים נחשפים. ומי תרוויח מזה? "הביקוש להחזרת מלאי נשק נותר איתן", כותבים האנליסטים שסבורים שזה מעיד על ביקושים בדרך.
- מכליס על הפוטנציאל של אלביט ואיך מניה במכפיל 40 ממשיכה לזנק?
- חרם? אלביט זכתה בחוזה של 1.635 מיליארד דולר לפתרונות הגנה באירופה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים העלו את תחזית הרווח למניה ל-2025 ל-12.10 דולר (מ-11.35 דולר) - מדובר על מכפיל רווח "פשוט" של כ-40. גם 2026 ו-2027 קיבלו עדכון כלפי מעלה. מחיר היעד של 540 דולר נלקח ממכפיל EV/EBITDA של 23 על התחזיות ל-2026. זה גבוה מחברות הענק האמריקאיות אבל בקו עם חברות ביטחון בינוניות באירופה ובארה"ב.
"אנחנו רואים את ההערכה הזו כהוגנת", הם כותבים. מבחינתם המניה לא זולה, אבל שווה את המחיר.

אתי אלישקוב: "ליברה לא חזירה", "צ'יק הוא הביט שלנו", "המימושים בענף - טבעיים"
מאחורי התוצאות הרבעוניות המעולות של ליברה "אין קסמים - יש עבודה קשה" מסבירה לנו המנכ"לית אתי אלישקוב; "השחיקה בפרמיות - יזומה" ליברה הוגנת ועדיין תחרותית; לא נבהלת מהמימושים בענף "טבעי להיפגש עם הכסף - הקונים מאמינים בענף"; היא גם מתייחסת ל'עד כמה הרבעון מייצג?' ו'איך משמרים ומשפרים את המספרים?'
אתי אלישקוב נכנסה לעולם הביטוח עם מטרה אחת: לשבור את התפיסה המסורתית של הענף ולהביא אותו לעידן דיגיטלי הרבה יותר שקוף ויעיל. ב־2017 היא הקימה את ליברה, חברה "רזה ודינמית" כמו שהיא אוהבת להגדיר אותה.
בלי מערכים כבדים של גבייה ובקרה. חברה שמתבססת
על אוטומציה וטכנולוגיה כדי לנהל את כל תהליכי ההצטרפות, התביעות והשירות העצמי ללקוחות. זה מאפשר לליברה להתחרות בענקיות הביטוח כשהיא ממוקדת בעיקר במגזרי ביטוחי הרכב. כשהחברות הוותיקות מנסות להתאים את עצמן לעידן הדיגיטלי, ליברה כבר "נולדה" ככה. התוצאות הרבעוניות
האחרונות, עם זינוק ברווח הנקי ויחס חיתום מרשים של 76%, מוכיחות שהמודל של ליברה עובד.
אבל עדיין לא הכל וורוד, אפשר לראות שחיקה בפרמיות, יש יותר "ראשים" אבל עלות הפרמיה נשחקת. אלישקוב לא מנסה להסתיר את זה, להפך: היא מציינת כי זה מהלך יזום, חלק מאסטרטגיה שתבטיח תחרותיות ארוכת טווח ותשמור על הדרך את המיצוב של החברה ככזאת שמציעה מחירים הוגנים.
ההנפקה בבורסה בתל אביב ב-2021 סימנה את הכניסה של ליברה לליגה של החברות הציבוריות. ב-12 החודשים האחרונים המניה כמעט ושילשה את עצמה ושווי השוק של החברה מתקרב ל-700 מיליון שקל. ברבעון השני של 2025 רשמה ליברה עלייה של כ-14% בפרמיות ברוטו שהסתכמו בכ-208 מיליון שקל, והרווח הכולל קפץ ב-68% ל-35.1 מיליון שקל. גם בתשואה להון ליברה מציגה 67% במונחים שנתיים ובמקביל מכריזה על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל - לתוצאות הרבעון השני של ליברה.
- "אפשר להרוויח בביטוח רכב ועדיין להיות הוגנים"
- ליברה: הרווח ברבעון עלה ב-32% ל-25 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בראיון לביזפורטל, אתי אלישקוב מנכ"לית ליברה פותחת את כל הקלפים. היא מסבירה על האסטרטגיה של החברה מאחורי השחיקה בפרמיות ומה הם עושים כדי לשמור על היתרון התחרותי מול הקולגות שלא יושבות בשקט וגם הן צועדות ומרחיבות את הדיגיטציה.