לא רק תיקון - זו כנראה הסיבה למפולת במניית אל על

יוסי פינק | (29)
נושאים בכתבה אל על

מניית אל על -2.6% נכנסה לסחרור. אחרי ראלי אדיר של מאות אחוזים תוך חודשים ספורים, המניה צוללת כעת 8% ומשלימה נפילה תלת יומית של כ-22%. התיקון הוא כמובן הגיוני ומתבקש, הדבר המפתיע הוא שזה קורה דווקא בזמן שמחיר הנפט בכלל נמצא בשפל והספקולציות הן להמשך נפילות במחירו. מפתיעים הם גם מחזורי המסחר הענקיים בימים האחרונים - המחזורים הגבוהים אי פעם במניה. ל-Bizportal נודע כי חלק מהפאניקה שאחזה במשקיעים במניה בימים האחרונים קשורה לשמועות בשוק לגבי אפשרות של הנפקת מניות לצורך מימון רכישת המטוסים המתוכננת.

בהתאם לתכנית ההצטיידות, החברה תרכוש מבואינג 7 מטוסי דרימליינר חדשים (בעלות של כ-1 מיליארד דולר), ובמקביל תחכור עוד 8 מטוסים. לפי דיווחי החברה, מימון המטוסים יהיה באמצעות הלוואות בערבות ממשלת ארה"ב, כאשר אל על תידרש להון עצמי של 15% אותו היא תשלם על פני זמן ותחל לשלם רק בעוד מספר שנים. ועדיין, כאמור - בשוק נפוצו שמועות לגבי הנפקת מניות, ככל הנראה בשל פגישה שקיימה לאחרונה החברה עם אחת מחברות החיתום. צריך לציין כי כרגע לפי כל ההערכות הנפקה היא לא על הפרק. גורמים ששוחחנו איתם אומרים היום שאין ממש היגיון בהנפקה כעת. ועדיין, במידה והדבר יתרחש, זו עשויה להיות הנפקה גדולה - ולכן יש פחד מדילול משמעותי של בעלי המניות הקיימים.  

מניית אל על בחודשים האחרונים:

תגובות לכתבה(29):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    מדד 100 (ל"ת)
    ליאו 18/01/2016 22:57
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    נופר 17/01/2016 08:54
    הגב לתגובה זו
    לא היתה הצדקה להרצת המניות של אל על. ואין סיבה לנפילות היום , חוץ מאשר כמה שעושים כסף, כרגיל בגיבוי אנליסטים בדיעבד.
  • 15.
    YL 16/01/2016 21:22
    הגב לתגובה זו
    מאחר ויש לנו נסיון לא טוב מ העבר עם הבעלים של אל על אני מציע למושקעים לשאול את עצמם האם יש ל חברת אל על בכלל רכוש???? כלומר מטוסים השייכים לחברהההההה לצערי התשובה ברורה לכן אנשים חכמים בורחים תשאלו את עובדי אל על הותיקים
  • 14.
    ושתי 15/01/2016 08:26
    הגב לתגובה זו
    2008 חוזרת ובגדול
  • 13.
    רועי לוי 14/01/2016 17:40
    הגב לתגובה זו
    יחסית לכל מדד (לענף או בכלל) זו חברה זולה. מחירי הנפט עדיין זולים ואני חושב שקיבלנו מתנה פה..
  • תתחדש (ל"ת)
    . 14/01/2016 19:08
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    שיער לבן 14/01/2016 15:25
    הגב לתגובה זו
    צר לי על המשקיעים התמימים שנפלו קורבן להרצה פרועה. תפנו אותי בבקשה לחברת תעופה נוספת שעלתה פי 6 תוך שנה ואשמח להודות שיש כאן הזדמנות נהדרת.
  • לא תמצא חברת תעופה בשווי של פחות מ-400מ'$ (ל"ת)
    שי 14/01/2016 16:16
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    יוסי 14/01/2016 14:18
    הגב לתגובה זו
    הייתי עם רווח גדול עד יום שלישי, ולצערי לא יצאתי בזמן, מה לעשות להשאיר ולחכות, או להעיף אותה. מה אתם ממליצים?
  • יוסף פותר החלומות 14/01/2016 17:17
    הגב לתגובה זו
    דבר שני לדוגמא מניה שנופלת ב 30 אחוז צרכה לעלות מעל 40 אחוז כדאי להגיע לקרן שלה וככל שהירידה תלולה יותר האחוזים שצרכה המנייה לעלות גדולים ביחס לירידה שלה .אפקט הזיקה למניות המפסידות הוא דבר שכיח אצל משקיע אתה צריך לדעת לחתוך הפסד מכוון שבדרך כלל מניות בועתיות בדומה למניית אל על נוטות לצנוח בצורה דרסטית בהסתברות גבוה מאוד . הצעה שלי תתרכז במדדים וגאוגרפיים וסקטוריאלים לא במניות רוב התיק שלך צריך להיות מושקע במדדים .ובמניות תשקיע סכומים קטנים ומשקלם בתיק הנירות ערך שלך צריך להיות לא יותר מ 5-10 אחוז
  • הצעה בלבד 14/01/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
    אני גם בפנים ונראה לי שכדאי להמתין לתיקון העולה נראה לי שישנה קצת פאניקה ואף פעם לא טוב למכור בפאניקה תמתין ומאמין מאד שישתלם לך בקרוב מאד
  • להשאיר (ל"ת)
    אלישע 14/01/2016 14:39
    הגב לתגובה זו
  • סמי 14/01/2016 14:38
    הגב לתגובה זו
    אין שום הגיון לירידות מלבד מימוש רווחים (לגיטימי) והיסטריה. לפעמים מספיקה ההיסטריה כדי שמניה תתרסק.
  • ערן 14/01/2016 17:12
    מכרתי חבל על 20 אחוז
  • 10.
    בבר קוביגור 14/01/2016 14:17
    הגב לתגובה זו
    לדעתי הנפט ירד ל ל 10 דולר ואל על תעלה ל 8 ש"ח אבל אני רק ספקולנט ונהג מונית מה אני כבר יודע?
  • זה מימוש רווחים (ל"ת)
    אלישע 14/01/2016 14:40
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    שחרזדה 14/01/2016 14:01
    הגב לתגובה זו
    זה המשחק
  • 8.
    רז 14/01/2016 13:49
    הגב לתגובה זו
    עכשיו הם מהאו"ם. משקיפים.
  • שמול 15/01/2016 11:19
    הגב לתגובה זו
    לא לסמוך על בתי השעות.... הכל אינטרסים... גם כאשר השקעתי דרך בתי השקעות הפסדתי כסף למרות שהם הרוויחו ממני...
  • רק בשבוע שעבר בית השקעות נתן המלצת אפסייד 72% (ל"ת)
    טייס 14/01/2016 14:06
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    יודע דבר או שניים 14/01/2016 12:57
    הגב לתגובה זו
    לפי מקורות אל על אכן נפגשה עם חתם שהציע להם לבצע הנפקת מניות אך אל על הבהירו שאין להם כל כוונה לבצע הנפקה מכמה סיבות: הראשונה שהיא מקבלת מימון זול מאוד, הלוואות EX-IM בערבות ממשלת ארהב. שנית יכולת החברה לייצר תזרים גבוהה שיאפשר לה לממן את הרכישות בפריסה נוחה. שלישית- לדעתי אין אף בעל מניות שמעוניין לבצע דילול מניות כשהחברה נמצאת במומנטום חיובי מאוד לדעתי, מצבה של החברה כל כך טוב ואף צפוי להיות טוב יותר במחירי הנפט הנוכחיים (30 דולר) כשאת 2015 צפויה לסיים עם EBITDA של 300 מיליון דולר במחיר נפט ממוצע של מעל 60 דולר, ככה שאני לא פוסל מצב של חלוקת דיבידנד נוספת.
  • 6.
    אלעל לפני עלייה חדה מאוד!!!! (ל"ת)
    ביזפואטל חרטה!!! 14/01/2016 12:50
    הגב לתגובה זו
  • מהפה שלך לאלוהים. עוד מעט קופץ מהמרפסת.... (ל"ת)
    סמי 14/01/2016 13:48
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    חברת החיתום הדליפה ?!!???? בושה .... (ל"ת)
    פילוס 14/01/2016 12:33
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מי? 14/01/2016 12:10
    הגב לתגובה זו
    טוב ....זה אומר שיתחילו שוב מלמטה לטווח ארוך?....מי מבין ויגיד....
  • 3.
    אמיר 14/01/2016 12:03
    הגב לתגובה זו
    בניגוד לביומדים הדילול במניות של אל על לפחות הולך למשהו ממשי , שיקדם חברה בעתיד , ולא למימון משכורות של מיסדים ומנהלים , זה ההבדל חיובי .
  • 2.
    אבי 14/01/2016 11:51
    הגב לתגובה זו
    לאל על אין תשקיף פתוח שנית מימון המטוסים נעשה בערבות ממשלת ארצות הברית וזה הכי זול שיש
  • 1.
    גידי 14/01/2016 11:44
    הגב לתגובה זו
    כל המקורבים כרגיל יודעים את זה חוץ מהמשקיע הקטן שמובל כמו צאן לטבח.
בצלאל מכליס
צילום: ליאת מנדל

קנו אלביט - "המניה תגיע ל-540 דולר", בנק אוף אמריקה משדרג המלצה

לאחרונה התחיל בנק אוף אמריקה לסקר את החברה עם מחיר יעד של 500 דולר וכעת הוא משדרג את מחיר היעד - פרמיה של 18% על מחיר השוק; "הצמיחה מולידה צמיחה"

רן קידר |

בנק אוף אמריקה שהתחיל ממש לאחרונה לכסות את אלביט מערכות משדרג את המלצתו. הוא העניק לפני מספר חודשים מחיר יעד של 500 דולר למניית החברה וכעת מחיר ה יעד עולה ל-540 דולר - מה שמבטא פרמייה של 18%.  בבנק ממליצים לקנות את המניה. האנליסטים  בראשם רונלד אפשטיין, מסבירים ש"החברה ממשיכה להפגין צמיחה חזקה בהכנסות, הרחבת מרווחים וביקוש מתמשך".

מגזר היבשה של אלביט צמח ב-45% בהשוואה לשנה שעברה, והאנליסטים מעלים את התחזית לכל השנה לצמיחה של 40%. "הצמיחה של מגזר היבשה ממשיכה לגמד את המגזרים האחרים", כותבים האנליסטים ועוברים להציג את העסקה בתחום האווירי עם אירבוס שלדעתם היא עסקה מאוד חשובה. אלביט זכתה בחוזה של 260 מיליון דולר מאיירבוס. המטרה להתקין מערכות הגנה עצמית במטוסי התובלה A400M של חיל האוויר הגרמני. שש שנים של עבודה מובטחת.

"אנחנו רואים בזה יתרון אסטרטגי", מסבירים האנליסטים. "חברות ביטחון עם נוכחות מקומית נוטות להרוויח יותר מההוצאות הביטחוניות הגלובליות הגוברות". לאלביט יש נוכחות מקומיות במדינות העיקריותש בהן היא פועלת. 

האנליסטים מדברים על כך שפנטגון צריך לחדש מלאי נשק בהיקף של 3.5 מיליארד דולר אחרי הסיוע הצבאי לישראל - כמה עולה התמיכה של ארה"ב בישראל - המספרים נחשפים.  ומי תרוויח מזה? "הביקוש להחזרת מלאי נשק נותר איתן", כותבים האנליסטים שסבורים שזה מעיד על ביקושים בדרך. 

האנליסטים העלו את תחזית הרווח למניה ל-2025 ל-12.10 דולר (מ-11.35 דולר) - מדובר על מכפיל רווח "פשוט" של כ-40. גם 2026 ו-2027 קיבלו עדכון כלפי מעלה. מחיר היעד של 540 דולר נלקח ממכפיל EV/EBITDA של 23 על התחזיות ל-2026. זה גבוה מחברות הענק האמריקאיות אבל בקו עם חברות ביטחון בינוניות באירופה ובארה"ב.

"אנחנו רואים את ההערכה הזו כהוגנת", הם כותבים. מבחינתם המניה לא זולה, אבל שווה את המחיר.


אתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה; קרדיט: אבי מועלםאתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה; קרדיט: אבי מועלם
ראיון

אתי אלישקוב: "ליברה לא חזירה", "צ'יק הוא הביט שלנו", "המימושים בענף - טבעיים"

מאחורי התוצאות הרבעוניות המעולות של ליברה "אין קסמים - יש עבודה קשה" מסבירה לנו המנכ"לית אתי אלישקוב; "השחיקה בפרמיות - יזומה" ליברה הוגנת ועדיין תחרותית; לא נבהלת מהמימושים בענף "טבעי להיפגש עם הכסף - הקונים מאמינים בענף"; היא גם מתייחסת ל'עד כמה הרבעון מייצג?' ו'איך משמרים ומשפרים את המספרים?' 

מנדי הניג |

אתי אלישקוב נכנסה לעולם הביטוח עם מטרה אחת: לשבור את התפיסה המסורתית של הענף ולהביא אותו לעידן דיגיטלי הרבה יותר שקוף ויעיל. ב־2017 היא הקימה את ליברה, חברה "רזה ודינמית" כמו שהיא אוהבת להגדיר אותה. 

בלי מערכים כבדים של גבייה ובקרה. חברה שמתבססת על אוטומציה וטכנולוגיה כדי לנהל את כל תהליכי ההצטרפות, התביעות והשירות העצמי ללקוחות. זה מאפשר לליברה להתחרות בענקיות הביטוח כשהיא ממוקדת בעיקר במגזרי ביטוחי הרכב. כשהחברות הוותיקות מנסות להתאים את עצמן לעידן הדיגיטלי, ליברה כבר "נולדה" ככה. התוצאות הרבעוניות האחרונות, עם זינוק ברווח הנקי ויחס חיתום מרשים של 76%, מוכיחות שהמודל של ליברה עובד.

אבל עדיין לא הכל וורוד, אפשר לראות שחיקה בפרמיות, יש יותר "ראשים" אבל עלות הפרמיה נשחקת. אלישקוב לא מנסה להסתיר את זה, להפך: היא מציינת כי זה מהלך יזום, חלק מאסטרטגיה שתבטיח תחרותיות ארוכת טווח ותשמור על הדרך את המיצוב של החברה ככזאת שמציעה מחירים הוגנים.

ההנפקה בבורסה בתל אביב ב-2021 סימנה את הכניסה של ליברה לליגה של החברות הציבוריות. ב-12 החודשים האחרונים המניה כמעט ושילשה את עצמה ושווי השוק של החברה מתקרב ל-700 מיליון שקל. ברבעון השני של 2025 רשמה ליברה עלייה של כ-14% בפרמיות ברוטו שהסתכמו בכ-208 מיליון שקל, והרווח הכולל קפץ ב-68% ל-35.1 מיליון שקל. גם בתשואה להון ליברה מציגה 67% במונחים שנתיים ובמקביל מכריזה על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל - לתוצאות הרבעון השני של ליברה.

בראיון לביזפורטל, אתי אלישקוב מנכ"לית ליברה פותחת את כל הקלפים. היא מסבירה על האסטרטגיה של החברה מאחורי השחיקה בפרמיות ומה הם עושים כדי לשמור על היתרון התחרותי מול הקולגות שלא יושבות בשקט וגם הן צועדות ומרחיבות את הדיגיטציה.