מיזם הטלוויזיה click tv
מיזם הטלוויזיה click tv

קשת מצטרפת למיזם הטלוויזיה מבוסס הפרסומות click.tv

?אחרי שגייסו את כאן 11 וערוץ 14 להשקה, מצטרפת כעת קשת עם ערוץ ליניארי ותכני VOD עשירים. ובהמשך מקווים ב- click.tv לגייס גם את רשת
אלכסנדר כץ |

שבוע לאחר השקת מיזם הטלוויזיה מבוסס הפרסומות click.tv, מצטרפת אליו גם קשת עם ערוץ קשת 12 ותכנים ייעודיים לשירות ה-VOD. קשת מצטרפת אל ערוץ כאן 11 של תאגיד השידור הציבורי, ואל ערוץ 14. ב- click.tv מקווים לצרף עד סוף השנה כ-50 ערוצים מרחבי העולם, ובהמשך הוא צפוי לכלול עוד 150 ערוצים ליניארים נוספים.

 

לקשת הסכמים דומים עם יתר הפלטפורמות הרב-ערוציות בישראל, בהן סלקום TV ופרטנר TV שגם איתן הייתה דאגה לחתום עם השקתן ב-2014 וב-2017 (בהתאמה) על הסכמים מסחריים. הערכות גורסות כי הבאה לחתום עם רשת. החברה מנסה גם להחתים את HOT ואת yes על הסכמים לטובת ספריית ה-VOD  של click.tv, אולם בגזרה זו לא נרשמת התלהבות גדולה מצד הפלטפורמות הוותיקות.

 

את click.tv הקימו כמה יזמים מוכרים מאד, בהם מנכ"ל ויקס אבישי אברהמי ונשיא החברה ניר זוהר, גיא אדרי (Hisense, Toshiba, Vidaa) ושותפיו גל ורן בלינקיס (מקימי רשת הסופרמרקטים העירונית AM:PM), וגם ), יחד עם איש הטלוויזיה צביקה הדר יחד עם יזמים ואנשי עסקים נוספים.

 

בניגוד למשל לנטפליקס ודיסני פלוס שמתבססות על דמי מנוי חודשיים, השירות החדש הוא פלטפורמת FAST channels, כלומר שירות חינמי המבוסס פרסומות, בדומה לפלטפורמות הבינלאומיות פיקוק, פלוטו ורוקו. סך שעות הצפייה בפלטפורמות אלו ב-2021 גדל ב-103% ברחבי העולם (על פי דוח Amagi). ביצועי FAST מואצים ברחבי העולם, מונעים מעייפות המנויים, שחיקה של השירותים בתשלום והביקוש הגובר של חוויות צפייה ליניאריות. בחברה טוענים כי מיליוני צרכנים מבטלים מנויים בתשלום, והדבר אכן מתבטא - חלקית - בדוחות של נטפליקס למשל. רק בבריטניה התנתקו בחודשים האחרונים כמיליון לקוחות מנטפליקס, בין היתר משיקולים כלכליים.

 

המודל העסקי של המיזם כאמור מבוסס על פרסומות. הוא חותם על הסכמי התקשרות עם הערוצים השונים בתשלום שנתי, וכאשר המשתמש עובד לצפות בערוץ מסוים, הוא מקבל פרסומת אחת או יותר בתחילת השידור, עד לתחילת הצפייה באותו ערוץ. בהמשך הוא לא יקבל פרסומות מ-click.tv, אלא רק את הפרסומות שהערוץ עצמו משדר. כל מעבר מערוץ לערוץ, "יזכה" את המשתמש בצפייה בפרסומות בפתיח.

  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.