לומדים היסטוריה? המדינה חושבת שאתם נחותים; המורים דורשים תיקון - אבל הקמפיין נפסל
ארגון המורים יצא בקמפיין "זה לא ריאלי בלי הומני", אך הרשות השנייה פסלה גרסאות ראשונות בגלל "ביקורת על הממשלה"; האם זו סתימת פיות? הרשות השנייה: "תשדיר אחד אושר ואחר יאושר בכפוף לתיקון"
ודאי נתקלתם בימים האחרונים ברדיו ובדיגיטל בקמפיין של ארגון המורים תחת הכותרת "זה לא ריאלי בלי הומני", במסגרת המאבק של הארגון בכוונת משרד החינוך לבטל את בחינות הבגרות במקצועות ההומניים. אולם מאחורי הקלעים עומד מאבק בין הארגון לבין הרגולטור - הרשות השנייה - שסירב לאשר את הפרסומת שיועדה לטלוויזיה, לא לפני שהנוסח שלה יעודן. המאבק הרבה יותר גדול ממה שמבצבץ מעל פני השטח. מדובר במאבק על פני החברה הישראלית. הממשלה דוחפת, ממריצה ומתמרצת את התלמידים ללימודים ריאליים, ובמקביל די מזלזלת בלימודים ההומניים. נכון שאנחנו צריכים הרבה יותר הייטקיסטים על פני היסטוריונים כי הם יותר "כלכליים" למשק, אך בדרך המדינה מזניחה שורה ארוכה של מקצועות הומניים. לא הכל כסף אומרים המורים, שדורשים תיקון. הם רוצים להחזיר את המקצועות ההומניים לקדמת הבמה באמצעות קמפיין פרסומי בתקשורת, ומנסים להאיר את המקצועות האלו באופן חיובי. הבעיה - זה מתנגש עם המדיניות של הממשלה. ל"ביז מדיה" נודע כי הרשות השנייה הורתה לארגון להסיר מספר מילים מהקמפיין, והתנתה את שידורו בטלוויזיה בהיענות לדרישה זאת. במכתב שנשלח ממחלקת הפרסומות ברשות השנייה, נכתב כי מהאמירה בסרטון המקורי "עוצרים את התוכנית לביטול הבגרויות במקצועות ההומניים" עולה בפועל קריאה לביקורת נגד מדיניות הממשלה בעניין. ברשות השנייה התבססו על סעיפים 46 ו-86 לחוק הרשות השנייה. סעיף 46 שתוקן ב-2011, קובע כי "מורשה לשידורים לא ייתן בשידוריו, בין במישרין ובין בעקיפין, בין בכתב ובין בדרך הבעה אחרת, כל ביטוי לדעותיו האישיות, ואם הוא תאגיד – לדעות מנהליו או לדעות בעלי הענין בו". על פניו לא מדובר בדעותיו של "מורשה לשידורים", אלא בדעה של מפרסם על סוגיה שעל סדר היום. סעיף 86 קבוע כי "מורשה לשידורים לא ישדר תשדיר פרסומת (1) בנושאים האסורים לשידור לסי סעיף 46(א); (2) מטעם גוף או ארגון שמטרותיו, כולן או מקצתן, קשורות בנושאים כאמור בפסקה (1) או בסכסוכי עבודה". האם קמפיין שמתנגד למהלך ספציפי בתחום חברתי, אסור לשידור על פי שתי פסקאות אלו? לא ברור. הקמפיין הושק ביום ראשון בדיגיטל וברדיו, וגם הוכנו תשדירים לשידור בערוצים המסחריים. ואולם הרשות סירבה לשדר את הקמפיין שבסיומו מתריע ארגון המורים כי ביטול בחינות הבגרות במקצועות ההומניים יהפכו את התלמידים לאזרחים סוג ב' משום שתעודת הבגרות שלהם תאבד מערכה. גורמים בארגון המורים אומרים ל"ביז מדיה" כי מדובר ב"סתימת פיות בלתי מתקבלת על הדעת שלא מתאימה למדינה שחופש הביטוי הוא זכות יסוד בה". בארגון מתכוונים להגיש תלונה למועצת הרשות השנייה, הגוף המפקח על פעילות הרגולטור. מהרשות השנייה נמסר: "העובדות המוצגות אינן מדויקות. הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו אישרה חלק מהנוסחים. תשדיר אחד אושר ואחר יאושר בכפוף לתיקון. במקרים בהם הרשות השנייה מבחינה כי תשדיר מסוים שנוי במחלוקת - היא מבקשת את התיקונים המתחייבים וזאת בהתאם לחוק ולפסיקה". הסרטון שנפסל והסרטון שאושר לשידור
- 5.עמית 02/03/2022 20:49הגב לתגובה זוככה יוצרים חברה של טכנוקרטים צייתנים שנרקבת מבפנים. מתח תבינו שבלי חינוך לערכים, למחשבה ביקורתית וחופשית אין דמוקרטיה?
- 4.עוד קו לחלק לאנחנו והם (ל"ת)יאללה 02/03/2022 17:39הגב לתגובה זו
- 3.פרופסור 02/03/2022 16:57הגב לתגובה זוזה היה מתבקש ממזמן.בבגרות הומאנית לומדים כמו תוכי ואחרי שבועיים שוכחים הכל.ריאלי נשאר לכל החיים ומעלה את המשכורת!תמצאו שיטה מודרנית ללמד הומאני בדגש על פילוסופיה שימושית.
- 2.בגרות בתנך 02/03/2022 16:17הגב לתגובה זומי שרוצה להיות כומר יש בתי ספר מיוחדים לזה יש להם נגינה. שפות. אוריגמי. ספורט. דיבייטינג דברים שבונים אישיות ולא שינון . לא חייבים ללמוד מאה פעם פרק שמואל א פרק ג פסוק ז
- 1.קמפיין מיותר 02/03/2022 16:15הגב לתגובה זוזה בסך הכל לשנן דברים ותאריכים ולהקיא במבחן ולשכח. מי זוכר את מה שנבחן בהסטוריה ספרות ותנך. המון מלל מיותר אפשר ללמוד בדרך אחרת. פשוט המורים מפחדים של יתמרצו אותם על הכנה למבחני בגרות במקום להילחם על השכר העלוב שהם מקבלים מורה במשרה מלאה עם תואר שני מרויחה רק 7500 שח וזה כולל השתלמויות בזמן החופשי וצריך גם לשלם על זה אפילו שזה תשלום סמלי . הגדילו למורים את שעות העבודה מאז אופק חדש שזה דופק חדש ובפועל הם מקבלים פחות כסף לשעה והם הסכימו לטמטום הזה . יש להם שעות שהיה ובהיה והפיכתם למורים פרטיים בעצם הם צריכים כל היום להיות על הרגליים וללמד כתות עמוסות שההורים והתלמידים מזלזלים בהם .
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאלטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
