לומדים היסטוריה? המדינה חושבת שאתם נחותים; המורים דורשים תיקון - אבל הקמפיין נפסל
ארגון המורים יצא בקמפיין "זה לא ריאלי בלי הומני", אך הרשות השנייה פסלה גרסאות ראשונות בגלל "ביקורת על הממשלה"; האם זו סתימת פיות? הרשות השנייה: "תשדיר אחד אושר ואחר יאושר בכפוף לתיקון"
ודאי נתקלתם בימים האחרונים ברדיו ובדיגיטל בקמפיין של ארגון המורים תחת הכותרת "זה לא ריאלי בלי הומני", במסגרת המאבק של הארגון בכוונת משרד החינוך לבטל את בחינות הבגרות במקצועות ההומניים. אולם מאחורי הקלעים עומד מאבק בין הארגון לבין הרגולטור - הרשות השנייה - שסירב לאשר את הפרסומת שיועדה לטלוויזיה, לא לפני שהנוסח שלה יעודן. המאבק הרבה יותר גדול ממה שמבצבץ מעל פני השטח. מדובר במאבק על פני החברה הישראלית. הממשלה דוחפת, ממריצה ומתמרצת את התלמידים ללימודים ריאליים, ובמקביל די מזלזלת בלימודים ההומניים. נכון שאנחנו צריכים הרבה יותר הייטקיסטים על פני היסטוריונים כי הם יותר "כלכליים" למשק, אך בדרך המדינה מזניחה שורה ארוכה של מקצועות הומניים. לא הכל כסף אומרים המורים, שדורשים תיקון. הם רוצים להחזיר את המקצועות ההומניים לקדמת הבמה באמצעות קמפיין פרסומי בתקשורת, ומנסים להאיר את המקצועות האלו באופן חיובי. הבעיה - זה מתנגש עם המדיניות של הממשלה. ל"ביז מדיה" נודע כי הרשות השנייה הורתה לארגון להסיר מספר מילים מהקמפיין, והתנתה את שידורו בטלוויזיה בהיענות לדרישה זאת. במכתב שנשלח ממחלקת הפרסומות ברשות השנייה, נכתב כי מהאמירה בסרטון המקורי "עוצרים את התוכנית לביטול הבגרויות במקצועות ההומניים" עולה בפועל קריאה לביקורת נגד מדיניות הממשלה בעניין. ברשות השנייה התבססו על סעיפים 46 ו-86 לחוק הרשות השנייה. סעיף 46 שתוקן ב-2011, קובע כי "מורשה לשידורים לא ייתן בשידוריו, בין במישרין ובין בעקיפין, בין בכתב ובין בדרך הבעה אחרת, כל ביטוי לדעותיו האישיות, ואם הוא תאגיד – לדעות מנהליו או לדעות בעלי הענין בו". על פניו לא מדובר בדעותיו של "מורשה לשידורים", אלא בדעה של מפרסם על סוגיה שעל סדר היום. סעיף 86 קבוע כי "מורשה לשידורים לא ישדר תשדיר פרסומת (1) בנושאים האסורים לשידור לסי סעיף 46(א); (2) מטעם גוף או ארגון שמטרותיו, כולן או מקצתן, קשורות בנושאים כאמור בפסקה (1) או בסכסוכי עבודה". האם קמפיין שמתנגד למהלך ספציפי בתחום חברתי, אסור לשידור על פי שתי פסקאות אלו? לא ברור. הקמפיין הושק ביום ראשון בדיגיטל וברדיו, וגם הוכנו תשדירים לשידור בערוצים המסחריים. ואולם הרשות סירבה לשדר את הקמפיין שבסיומו מתריע ארגון המורים כי ביטול בחינות הבגרות במקצועות ההומניים יהפכו את התלמידים לאזרחים סוג ב' משום שתעודת הבגרות שלהם תאבד מערכה. גורמים בארגון המורים אומרים ל"ביז מדיה" כי מדובר ב"סתימת פיות בלתי מתקבלת על הדעת שלא מתאימה למדינה שחופש הביטוי הוא זכות יסוד בה". בארגון מתכוונים להגיש תלונה למועצת הרשות השנייה, הגוף המפקח על פעילות הרגולטור. מהרשות השנייה נמסר: "העובדות המוצגות אינן מדויקות. הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו אישרה חלק מהנוסחים. תשדיר אחד אושר ואחר יאושר בכפוף לתיקון. במקרים בהם הרשות השנייה מבחינה כי תשדיר מסוים שנוי במחלוקת - היא מבקשת את התיקונים המתחייבים וזאת בהתאם לחוק ולפסיקה". הסרטון שנפסל והסרטון שאושר לשידור
- 5.עמית 02/03/2022 20:49הגב לתגובה זוככה יוצרים חברה של טכנוקרטים צייתנים שנרקבת מבפנים. מתח תבינו שבלי חינוך לערכים, למחשבה ביקורתית וחופשית אין דמוקרטיה?
- 4.עוד קו לחלק לאנחנו והם (ל"ת)יאללה 02/03/2022 17:39הגב לתגובה זו
- 3.פרופסור 02/03/2022 16:57הגב לתגובה זוזה היה מתבקש ממזמן.בבגרות הומאנית לומדים כמו תוכי ואחרי שבועיים שוכחים הכל.ריאלי נשאר לכל החיים ומעלה את המשכורת!תמצאו שיטה מודרנית ללמד הומאני בדגש על פילוסופיה שימושית.
- 2.בגרות בתנך 02/03/2022 16:17הגב לתגובה זומי שרוצה להיות כומר יש בתי ספר מיוחדים לזה יש להם נגינה. שפות. אוריגמי. ספורט. דיבייטינג דברים שבונים אישיות ולא שינון . לא חייבים ללמוד מאה פעם פרק שמואל א פרק ג פסוק ז
- 1.קמפיין מיותר 02/03/2022 16:15הגב לתגובה זוזה בסך הכל לשנן דברים ותאריכים ולהקיא במבחן ולשכח. מי זוכר את מה שנבחן בהסטוריה ספרות ותנך. המון מלל מיותר אפשר ללמוד בדרך אחרת. פשוט המורים מפחדים של יתמרצו אותם על הכנה למבחני בגרות במקום להילחם על השכר העלוב שהם מקבלים מורה במשרה מלאה עם תואר שני מרויחה רק 7500 שח וזה כולל השתלמויות בזמן החופשי וצריך גם לשלם על זה אפילו שזה תשלום סמלי . הגדילו למורים את שעות העבודה מאז אופק חדש שזה דופק חדש ובפועל הם מקבלים פחות כסף לשעה והם הסכימו לטמטום הזה . יש להם שעות שהיה ובהיה והפיכתם למורים פרטיים בעצם הם צריכים כל היום להיות על הרגליים וללמד כתות עמוסות שההורים והתלמידים מזלזלים בהם .
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
