לומדים היסטוריה? המדינה חושבת שאתם נחותים; המורים דורשים תיקון - אבל הקמפיין נפסל
ארגון המורים יצא בקמפיין "זה לא ריאלי בלי הומני", אך הרשות השנייה פסלה גרסאות ראשונות בגלל "ביקורת על הממשלה"; האם זו סתימת פיות? הרשות השנייה: "תשדיר אחד אושר ואחר יאושר בכפוף לתיקון"
ודאי נתקלתם בימים האחרונים ברדיו ובדיגיטל בקמפיין של ארגון המורים תחת הכותרת "זה לא ריאלי בלי הומני", במסגרת המאבק של הארגון בכוונת משרד החינוך לבטל את בחינות הבגרות במקצועות ההומניים. אולם מאחורי הקלעים עומד מאבק בין הארגון לבין הרגולטור - הרשות השנייה - שסירב לאשר את הפרסומת שיועדה לטלוויזיה, לא לפני שהנוסח שלה יעודן. המאבק הרבה יותר גדול ממה שמבצבץ מעל פני השטח. מדובר במאבק על פני החברה הישראלית. הממשלה דוחפת, ממריצה ומתמרצת את התלמידים ללימודים ריאליים, ובמקביל די מזלזלת בלימודים ההומניים. נכון שאנחנו צריכים הרבה יותר הייטקיסטים על פני היסטוריונים כי הם יותר "כלכליים" למשק, אך בדרך המדינה מזניחה שורה ארוכה של מקצועות הומניים. לא הכל כסף אומרים המורים, שדורשים תיקון. הם רוצים להחזיר את המקצועות ההומניים לקדמת הבמה באמצעות קמפיין פרסומי בתקשורת, ומנסים להאיר את המקצועות האלו באופן חיובי. הבעיה - זה מתנגש עם המדיניות של הממשלה. ל"ביז מדיה" נודע כי הרשות השנייה הורתה לארגון להסיר מספר מילים מהקמפיין, והתנתה את שידורו בטלוויזיה בהיענות לדרישה זאת. במכתב שנשלח ממחלקת הפרסומות ברשות השנייה, נכתב כי מהאמירה בסרטון המקורי "עוצרים את התוכנית לביטול הבגרויות במקצועות ההומניים" עולה בפועל קריאה לביקורת נגד מדיניות הממשלה בעניין. ברשות השנייה התבססו על סעיפים 46 ו-86 לחוק הרשות השנייה. סעיף 46 שתוקן ב-2011, קובע כי "מורשה לשידורים לא ייתן בשידוריו, בין במישרין ובין בעקיפין, בין בכתב ובין בדרך הבעה אחרת, כל ביטוי לדעותיו האישיות, ואם הוא תאגיד – לדעות מנהליו או לדעות בעלי הענין בו". על פניו לא מדובר בדעותיו של "מורשה לשידורים", אלא בדעה של מפרסם על סוגיה שעל סדר היום. סעיף 86 קבוע כי "מורשה לשידורים לא ישדר תשדיר פרסומת (1) בנושאים האסורים לשידור לסי סעיף 46(א); (2) מטעם גוף או ארגון שמטרותיו, כולן או מקצתן, קשורות בנושאים כאמור בפסקה (1) או בסכסוכי עבודה". האם קמפיין שמתנגד למהלך ספציפי בתחום חברתי, אסור לשידור על פי שתי פסקאות אלו? לא ברור. הקמפיין הושק ביום ראשון בדיגיטל וברדיו, וגם הוכנו תשדירים לשידור בערוצים המסחריים. ואולם הרשות סירבה לשדר את הקמפיין שבסיומו מתריע ארגון המורים כי ביטול בחינות הבגרות במקצועות ההומניים יהפכו את התלמידים לאזרחים סוג ב' משום שתעודת הבגרות שלהם תאבד מערכה. גורמים בארגון המורים אומרים ל"ביז מדיה" כי מדובר ב"סתימת פיות בלתי מתקבלת על הדעת שלא מתאימה למדינה שחופש הביטוי הוא זכות יסוד בה". בארגון מתכוונים להגיש תלונה למועצת הרשות השנייה, הגוף המפקח על פעילות הרגולטור. מהרשות השנייה נמסר: "העובדות המוצגות אינן מדויקות. הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו אישרה חלק מהנוסחים. תשדיר אחד אושר ואחר יאושר בכפוף לתיקון. במקרים בהם הרשות השנייה מבחינה כי תשדיר מסוים שנוי במחלוקת - היא מבקשת את התיקונים המתחייבים וזאת בהתאם לחוק ולפסיקה". הסרטון שנפסל והסרטון שאושר לשידור
- 5.עמית 02/03/2022 20:49הגב לתגובה זוככה יוצרים חברה של טכנוקרטים צייתנים שנרקבת מבפנים. מתח תבינו שבלי חינוך לערכים, למחשבה ביקורתית וחופשית אין דמוקרטיה?
- 4.עוד קו לחלק לאנחנו והם (ל"ת)יאללה 02/03/2022 17:39הגב לתגובה זו
- 3.פרופסור 02/03/2022 16:57הגב לתגובה זוזה היה מתבקש ממזמן.בבגרות הומאנית לומדים כמו תוכי ואחרי שבועיים שוכחים הכל.ריאלי נשאר לכל החיים ומעלה את המשכורת!תמצאו שיטה מודרנית ללמד הומאני בדגש על פילוסופיה שימושית.
- 2.בגרות בתנך 02/03/2022 16:17הגב לתגובה זומי שרוצה להיות כומר יש בתי ספר מיוחדים לזה יש להם נגינה. שפות. אוריגמי. ספורט. דיבייטינג דברים שבונים אישיות ולא שינון . לא חייבים ללמוד מאה פעם פרק שמואל א פרק ג פסוק ז
- 1.קמפיין מיותר 02/03/2022 16:15הגב לתגובה זוזה בסך הכל לשנן דברים ותאריכים ולהקיא במבחן ולשכח. מי זוכר את מה שנבחן בהסטוריה ספרות ותנך. המון מלל מיותר אפשר ללמוד בדרך אחרת. פשוט המורים מפחדים של יתמרצו אותם על הכנה למבחני בגרות במקום להילחם על השכר העלוב שהם מקבלים מורה במשרה מלאה עם תואר שני מרויחה רק 7500 שח וזה כולל השתלמויות בזמן החופשי וצריך גם לשלם על זה אפילו שזה תשלום סמלי . הגדילו למורים את שעות העבודה מאז אופק חדש שזה דופק חדש ובפועל הם מקבלים פחות כסף לשעה והם הסכימו לטמטום הזה . יש להם שעות שהיה ובהיה והפיכתם למורים פרטיים בעצם הם צריכים כל היום להיות על הרגליים וללמד כתות עמוסות שההורים והתלמידים מזלזלים בהם .

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.99% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
