פייסבוק ישראל מארגנת לבאומן "כסף חדש" בפרויקט שאפתני
שיתוף פעולה ייחודי בין באומן בר ריבנאי לפייסבוק ישראל מסדר למשרד הפרסום מנוע צמיחה חדש ופותח בפניו דלת לשוק חדש של לקוחות בינלאומיים. השת"פ שמתנהל מאחורי הקלעים מזה כחצי שנה הפך אתמול לגלוי עם הצגת הפרסומת שעליה עבדו צוותי באומן ופייסבוק עבור nectar מותג מזרנים אמריקאי שכל פעילותו המסחרית מרוכזת באונליין בפלטפורמת אי-קומרס ללא חנויות פיזיות.
על פניו, בבאומן בר ריבנאי צריכים להודות לפייסבוק ישראל על ההזדמנות והבעת האמון. המשרד נבחר על ידי אנשי פייסבוק ישראל עבור המהלך הקריאייטיבי אך שיתוף הפעולה בין הצדדים אינו מסתכם בזה, אלא הוא חלק מפרויקט גדול ושאפתני יותר שבמסגרתו פייסבוק ישראל מחברת בין חברות סטארט-אפ בינלאומיות שמחזיקות בתקציבי פרסום מכובדים שרובם מושקעים בפרפורמנס. נכון לעכשיו באומן הוא המשרד שעמו הפרויקט יצא לדרך, אך לא מן הנמנע שבעתיד פייסבוק ישראל תחבר בין משרדים מקומיים אחרים ללקוחות בינלאומיים.
פייסבוק ישראל, ככלל מחזיקה בבידול מסוים מול נציגויות פייסבוק מסביב לעולם מעצם פעילותה בתוך אומת הסטארט-אפ ניישן הישראלית. מעבר לקלישאת הגאווה הישראלית, הנציגות המקומית אכן נחשבת, בפני המטה העולמי של ענקית הסושיאל, לכזו שמחוברת לעולמות הסטארט אפ, החדשנות והטכנולוגיה ומעצם זאת מחזיקה בידע נרחב שאמור להיות מתורגם להשתלטות על טריטוריות חדשות של כספי פרסום - של אותן חברות המצויות ב"עולם החדש".
המקרה של חברת nectar (שאחד ממייסדיה הוא ישראלי לשעבר) הוא מקרה קלאסי של חברה שכל פעילותה נעשית אונליין ורוב תקציב הפרסום שלה הושקע בעיקר בפרסום מבוסס ביצועים, שנעזר באלגוריתמים חכמים שנתונים לאופטימיזציה תמידית על ידי מתכנתים. מנגד, הבטן הרכה של חברות מסוג nectar היא בניית המותג באמצעות פרסום תדמיתי שבבסיסו עבודת קריאייטיב. בפייסבוק מגדירים זאת כ-Brandformance - החיבור בין 2 מתודות עבודה, האחת משוכללת וממוחשבת כפעילות מסחרית דיגיטלית מבוססת ביצועים והשנייה יצירת חיבור רגשי וערכי תוך בניית מותג לאורך זמן באמצעות קריאייטיב.
- כיצד מטמיעים מערכות ERP בארגונים ועסקים
- היוניקורן הישראלי קפיטוליס רוכש את Capitalab ב-46 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המטרה של פייסבוק ברורה - הגדלת נתח השוק בפרסום, אפילו מעבר לנתח העצום שהיא מקבלת מכל סנט שמושקע כיום בדיגיטל. כבר בשנותיה הראשונות של פייסבוק ישראל השוק הזה סומן וכעת החברה מעלה הילוך ומגיעה למטרה כשהיא משמשת כמתווכת, יועצת ופלטפורמת מדיה שמקבלת לידיה את מלוא תקציב הפרסום של המהלך בסופו של יום.
מבחינת באומן מדובר בהישג תדמיתי ומסחרי. מחד הזדמנות להצגת יכולת קריאייטיבית על במה בינלאומית, מה שיכול למשוך לקוחות נוספים אפילו בלי קשר לפייסבוק ומנגד הכנסה כספית במטבע חוץ עבור הקריאייטיב במודל חדש שאינו מבוסס על עמלת מדיה. המהלך עבור nectar הוא יריית פתיחה של פייסבוק ובאומן שאחריה עתידים לצוץ קמפיינים ללקוחות נוספים.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
הסרט צולם בישראל, עם צוותי הפקה ישראליים ושחקנים ישראליים (חלקם עובדי המשרד, ע"ע נאור יצחק) כשהוא מבוים על ידי ערן שושו ספאנייר, עובד באומן ואיש קריאייטיב שבשנתיים האחרונות מקבל לידיו יותר ויותר עבודות בימוי.
- 1.גל 09/05/2018 08:20הגב לתגובה זולא מבין את החיבור ולא מבין את ההישג. משרד פרסום עשה קמפיין לחברת סטארטאפ (או איקומרס). לא מבין על מה המהומה ועל מה היח״צ? על זה שפייסבוק הם המתווך? ולמה משרד פרסום צריך את פייסבוק כמתווך בשביל להביא לקוח סטארטאפ? ולמה הסטארטאפ צריך בכלל את באומן, משרד גדול, כבד וכנראה יקר...
- למה? כי כשלא עושים כסף עושים יחצ (ל"ת)דור 12/05/2018 11:17הגב לתגובה זו
- בבקשה 10/05/2018 20:38הגב לתגובה זוחברות שנבנו בשנים האחרונות על כנפי הפרפורמנס, משקיעות המון כסף בערוצי פרפורמנס ועושות המון מכירות, אבל לא באמת בונות ברנד, ולכן מתישהו מגיעות לתקרת זכוכית. פייסבוק החליטו במסגרת הדאגה לחברות כאלו שמשקיעות אצלן לא מעט כסף, לעזור להן עם בניית הברנד, לצד הפרפורמנס. באומן נבחרו, עשו, יצא טוב. החברה צריכה את באומן, כי אין להם מושג בסטורי טלינג, ולא העבודה היתה רזה ומדוייקת, ולא כבדה ויקרה.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
