שלט רחוק טלוויזיה מידרוג מדרוג
צילום: Getty images Israel

סיכום 2015: ערוצים 2 ו-10 נקנסו ב-5.8 מיליון שקל

קשת, רשת וערוץ 10 השקיעו 243 מיליון שקלים בסוגה עילית - כך עולה מדוח הרשות השנייה לסיכום 2015. למרות המשבר בערוץ 10, הוא הצליח לעמוד במחויבויות
אלכסנדר כץ |

זכיינות ערוץ 2 וערוץ 10 ספגו עיצומים כספיים בסך של כ-5.8 מיליון שקלים בשנת 2015 – כך עולה מדוח הרשות השנייה לשנה שעברה, שאושר בישיבת מועצת הרשות. בנוסף קיבלו הערוצים והזכייניות קנסות על תנאי בסך 2.8 מיליון שקלים. מאידך, מבחינת מחויבויות תוכן ותמיכה בקולנוע הישראלי, המצב חיובי בהחלט וקשת, רשת וערוץ 10 עמדו כמעט בכל המחויבויות.

 

דוח הרשות השנייה לשנת 2015 מציג את עמידת הזכיינים במחויבויות השונות על פי חוק ועל פי כללי הרשות, וביניהם עמידה בסוגה עילית (דרמה, סרטי תעודה, תכניות תעודה, תכניות מיוחדות), נאותות השקעה של שעות הסוגה עילית, השקעה בקולנוע, אחוז הפקה מקומית, הפקה מקומית קנויה, מכסות לתכניות דעת ותרבות, מורשת ותרבות יהודית, תכניות בנושאי פריפריה, ותכניות שיח ציבורי.

 

בשנת 2015 הוציאו ערוצים 2 ו–10 243 מיליון שקלים על תכניות סוגה עילית - דרמות, תעודה ותכניות מיוחדות. בשנה זו קשת שידרה ב-3 הימים הראשונים של השבוע, ורשת – בימים רביעי עד שבת. באותה שנה הוציאו השתיים כ-175 מיליון שקלים עבור הפקה ורכישה של תכניות מסוגה עילית. קשת השקיעה 108 מיליון שקלים, יותר מהרף התחתון לו חויבה - 81.5 מיליון שקלים. רשת השקיעה 67.1 מיליון שקלים, ולא עמדה בסך ההוצאה המחויבת עבור תכניות סוגה עילית בסכום של 68.7 מיליון. בשנה זו זכו צופי הטלוויזיה לצפות ב-411 שעות של תכניות סוגה עילית. בין היתר עלו לאוויר 'החדש של עמרי גורדון', 'כפולים', 'שחקן זר' ו'המדרשה'.

 'כפולים' של קשת (צילום: יח"צ)

תקופת הבדיקה של ערוץ 10 נחלקת לשתיים. בחצי השנה הראשונה שידר הערוץ במסגרת זיכיון, ומיולי 2015 הוא עבר לרישיון. בסך הכל השקיע הערוץ בחצי הראשון של השנה 24.5 מיליון שקלים בסוגה עלית כאשר הוא חויב באותה תקופה להוציא 30.7 מיליון. ואילו בחצי השנה השנייה הוציאה 43.5 מיליון מול מחויבות של 31 מיליון. כך יצא שהערוץ השקיע מעל המחויבות שלו. בסך הכל שידר 183 שעות של תכניות מסוגה עילית, ותכניות חדשות  כגון 'חשודה', 'להתבגר', 'חברות' ועוד. סרטי התעודה 'הישראלים החדשים', 'הרצוג', 'הסוד האפל של דימונה' ועוד ותכניות התעודה, 'אורלי וגיא חוזרים בתשובה', 'פנים אמיתיות', תכנית התחקירים 'המקור' ועוד.

 

רשת וקשת השקיעו בשנת 2015 כ-9 מיליון שקלים בסרטי קולנוע ישראליים, דוגמת 'אבודים באפריקה', 'משפחת ארצי', 'רוקדים ביפו', 'סבנה' ועוד. כמו כן, במסגרת המחויבות להשקעה בקולנוע ישראלי, "ערוץ 10 החדש" (הגוף החדש משפטית עם קבלת הרישיון, א"כ) מחויב להוציא בעבור הפקת סרטי קולנוע ישראליים בשנת 2015 כ-4.35 מיליון שקלים, והיו לו הצטברות של חובות עבר בסל 10.3 מיליון שקלים, אולם הוא מחויב היה להחזיר עד 30 ביוני השנה. בעוד בחציון הראשון של 2015, בשיא המשבר הכלכלי שלו, לא הוציא הערוץ שקל אחד עבור סרטי קולנוע ישראלים, בחצי השני השקיע 12.27 מיליון, כך עמד במחויבות השוטפת לשנה זו והשלים סכום של 7.92 מיליון מחוסרי העבר. דוגמאות לסרטים בהם השקיעה אפשר למנות את 'לצוד פילים', 'איגור ומסע העגורים' 'שם קוד רפיח' ועוד.

 

לצד הטיפול בנושא המחויבויות בתחום מכסות התוכן, מבצעת הרשות השנייה מעקב אחר השידורים לצורך בדיקת עמידת הזכיינים בחוק ובכללים במגוון של נושאים הקשורים לפרסומות ולתוכן. הרשות קובעת הפרות במקומות שבהם הייתה חריגה מהוראות החוק, הכללים, כתב הזיכיון או הנחיותיה.  במקרה של הפרה, לרשות יש אפשרות להטיל סנקציות על הזכיינים בהתאם לכלים העומדים לרשותה. בין היתר, באפשרות הרשות להטיל עיצום כספי, או לשלול זמן פרסום מהזכיין. להלן נתוני הקנסות שספגו הזכייניות, כולל חברות החדשות, בין היתר על שידור תוכן שיווקי, תכנים המקדמים תכניות במהדורות החדשות, ועוד.  

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.37%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.37%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״