קוקה קולה ו-Gett
צילום: יח"צ

כשהסמארטפון מזהה פרסומות בטלוויזיה: קוקה קולה ישראל ו-Gett נוגעות בעתיד

בניסוי ייחודי שנערך אמש, מכשירי סמארטפון זיהו פרסומת של קוקה קולה בטלוויזיה ופתחו לצרכנים אפשרות להזמין משלוח בקבוקים הביתה באמצעות Gett. איך זה עבד וכמה הזמנות נרשמו?
משה בנימין | (7)

קוקה קולה ישראל רשמה אתמול (יום ד') ניסוי ייחודי, לראשונה בעולם, שמוציא לפועל את התחזיות הנבואיות על עתיד עולם הפרסום. במסגרת הניסוי המבוסס על סטארט-אפ של חברת DOV-E נרשם בהצלחה זיהוי של פרסומת בטלוויזיה באמצעות אפליקציה המותקנת על סמארטפון - זיהוי שהוביל לאקט המניע לפעולה עבור הצרכן שמחזיק בסמארטפון.

אז נכון, ההסבר הנ"ל לא ממש עוזר להבין במה מדובר ואיך זה בדיוק עובד. בפועל, באמצעות אפליקציה שהותקנה על סמארטפון, כרגע באנדרואיד, הצליחה קוקה קולה לייצר חיבור בין מסך הטלוויזיה לסלולר ללא מגע אדם - מעבר להתקנה הראשונית של האפליקציה - באמצעות גלים אולטרא-סוניים. 

השותפים במהלך כוללים בנוסף לקוקה קולה ישראל וחברת DOV-E את חברת Gett (לשעבר Gett taxi) שמהווה את החוליה הנוספת בשרשור. קוקה קולה ו-Gett השיקו את האפליקציה יחד תחת השם Gett Coca-Cola. לאחר שהסמארטפון מזהה את הפרסומת המשודרת ברקע, בטלוויזיה, האפליקציה מסתנכרנת עם שירות המשלוחים של Gett ומאפשרת לצרכן להזמין אליו משלוח בקבוקי קולה.  

מאחורי המהלך עומדת סוכנות החדשנות של קוקה קולה ישראל - 'גפן טים' - בראשותו של ערן גפן. אתמול הקימו אנשי קוקה קולה, Gett וסוכנות הפרסום חמ"ל שליווה את המהלך ובדק בזמן אמת האם מתעוררות בעיות כלשהן, פיקח על הנעשה ובדק את רמת ההצלחה וההיענות בקרב הקהל. יש לציין שקוקה קולה ו-Gett לא היקשו על עצמם יותר מדי ולשם המהלך אפשרו לצרכנים שהשתתפו בניסוי הפרסומי להזמין את בקבוקי הקולה בחינם, ללא תשלום.

 

סרטון הפרסומת של קוקה קולה

בשורה התחתונה, נמסר לאייס על ידי קוקה קולה, כי מספר הפעולות שנרשמו המוגדרות כ"נגיעות" - בקשות להזמנה עמד על כ-1,000. בחברה מציינים כי הביקוש מצד הקהל גבר על ההיצע. לדברי ניצן אלמוג-עברון, מנהלת תחום הדיגיטל בקוקה-קולה: "השקת המהלך אמש היוותה הזדמנות מצוינת עבורנו לחדש ולרגש את הצרכנים של קוקה-קולה, תוך הענקת חווית מותג אישית בעלת חדשנות פורצת דרך. הצלחנו להגיע תוך דקות בודדות להמוני צרכנים, בפריסה ארצית באמצעות המערך של Gett. יצוין כי זו הפעם הראשונה שפרסומת גרמה לתקשורת בין הסמארטפון לבין מה שמשודר על מסך הטלוויזיה בזמן אמת".

ההודעה שקיבלו הצרכנים

בשנת 2016, מהלכים שגורמים לצרכנים ללחוץ על כפתור ולהזמין מוצר הם לא משהו שמאתגר את סף הגירוי של הקהל. עם זאת, במקרה הנוכחי, הדרך שמובילה לפעולה הסופית היא הרכיב המבריק. בינתיים, השימוש של קוקה קולה בפיצ'ר שיכול לגרום לסמארטפון לזהות פרסומת, הוא די חד גוני ומסתיים בהזמנת מוצר הביתה. הסנכרון לחברת משלוחים הוא בונוס שיכול להעיד על אינספור המקומות שאליהם ניתן לקחת את הכלי החדש וניתן רק להניח שההצלחה שלו מאמש תוביל לניסיונות נוספיפ ומאתגרים. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    יש פה. אחלה פרויקט (ל"ת)
    כמה פירגון וטוב לב 28/03/2016 09:02
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    פרסומאי 27/03/2016 15:42
    הגב לתגובה זו
    זו לא פעם ראשונה שקוקה קולה ואנשי הפרסום שלו מציגים רעיון כמקורי למרות שבעולם כבר בוצע. הייתי מצפה שאתר המתמחה בפרסום יבדוק את הדברים באופן ביקורתי ומעודכן, לפני שמהלל !
  • 5.
    Him 25/03/2016 09:10
    הגב לתגובה זו
    סורי לי זה נשמע כמו חרטוט. האפליקציה שלחה לי הודעת פוש פעמיים כשהייתי מחוץ לבית לא ברדיוס של טלוויזיה. אין לטכנולוגיה הזו שום נגיעה למהלך. הפוש זה מה שהביא את ההזמנות. אז או שזה לא עובד טוב ומזהה סתם, או שזה נסיון לנפח קייס רפאים. דרך אגב, במה זה שונה מהמהלך שעשו אדלר לג'ילט בגמר האח הגדול? גם שם שלחו מוניות עם המוצר. נ. ב. מה הקונספט?
  • 4.
    איזה שטות 24/03/2016 15:50
    הגב לתגובה זו
    אם צריך להוריד אפליקציה בשביל זה אז מה הקטע?? מה ההבדל בין זה לשזאם או כל אפליקציה אחרת שמזהה מה קורה על המסך??
  • 3.
    אבנר 24/03/2016 15:41
    הגב לתגובה זו
    טכנולוגית זה שטויות זה משלוח פוש בדיוק שעולה פרסומת בטלוויזיה. מה שכן זה מהלך ונחמד מאד חבל שמנפחים את זה כמו לא יודע מה, עשיתם משהו נחמד לא פורץ דרך, לא חדשני ולא בטיח.
  • 2.
    חדשני 24/03/2016 15:30
    הגב לתגובה זו
    http://24hoursofhappy.com/ http://tastelife.cocacola.co.il/
  • 1.
    פרופ 24/03/2016 13:40
    הגב לתגובה זו
    לפני 7 שנים או אולי קצת יותר פגשתי מספר סטארטאפים שעושים בדיוק את זה. זה גם נעשה כבר בארץ מספר פעמים אבל מעטות, כי להוריד אפליקציה במיוחד זה חסם גבוה מדי. לקרוא לזה "העתיד" או חדשנות פורצת דרך זו קצת הגזמה. גימיק נטול אמירה מותגית למטרת אייטם זה יותר באיזור.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.