כשהסמארטפון מזהה פרסומות בטלוויזיה: קוקה קולה ישראל ו-Gett נוגעות בעתיד
קוקה קולה ישראל רשמה אתמול (יום ד') ניסוי ייחודי, לראשונה בעולם, שמוציא לפועל את התחזיות הנבואיות על עתיד עולם הפרסום. במסגרת הניסוי המבוסס על סטארט-אפ של חברת DOV-E נרשם בהצלחה זיהוי של פרסומת בטלוויזיה באמצעות אפליקציה המותקנת על סמארטפון - זיהוי שהוביל לאקט המניע לפעולה עבור הצרכן שמחזיק בסמארטפון.
אז נכון, ההסבר הנ"ל לא ממש עוזר להבין במה מדובר ואיך זה בדיוק עובד. בפועל, באמצעות אפליקציה שהותקנה על סמארטפון, כרגע באנדרואיד, הצליחה קוקה קולה לייצר חיבור בין מסך הטלוויזיה לסלולר ללא מגע אדם - מעבר להתקנה הראשונית של האפליקציה - באמצעות גלים אולטרא-סוניים.
השותפים במהלך כוללים בנוסף לקוקה קולה ישראל וחברת DOV-E את חברת Gett (לשעבר Gett taxi) שמהווה את החוליה הנוספת בשרשור. קוקה קולה ו-Gett השיקו את האפליקציה יחד תחת השם Gett Coca-Cola. לאחר שהסמארטפון מזהה את הפרסומת המשודרת ברקע, בטלוויזיה, האפליקציה מסתנכרנת עם שירות המשלוחים של Gett ומאפשרת לצרכן להזמין אליו משלוח בקבוקי קולה.
מאחורי המהלך עומדת סוכנות החדשנות של קוקה קולה ישראל - 'גפן טים' - בראשותו של ערן גפן. אתמול הקימו אנשי קוקה קולה, Gett וסוכנות הפרסום חמ"ל שליווה את המהלך ובדק בזמן אמת האם מתעוררות בעיות כלשהן, פיקח על הנעשה ובדק את רמת ההצלחה וההיענות בקרב הקהל. יש לציין שקוקה קולה ו-Gett לא היקשו על עצמם יותר מדי ולשם המהלך אפשרו לצרכנים שהשתתפו בניסוי הפרסומי להזמין את בקבוקי הקולה בחינם, ללא תשלום.
סרטון הפרסומת של קוקה קולה
בשורה התחתונה, נמסר לאייס על ידי קוקה קולה, כי מספר הפעולות שנרשמו המוגדרות כ"נגיעות" - בקשות להזמנה עמד על כ-1,000. בחברה מציינים כי הביקוש מצד הקהל גבר על ההיצע. לדברי ניצן אלמוג-עברון, מנהלת תחום הדיגיטל בקוקה-קולה: "השקת המהלך אמש היוותה הזדמנות מצוינת עבורנו לחדש ולרגש את הצרכנים של קוקה-קולה, תוך הענקת חווית מותג אישית בעלת חדשנות פורצת דרך. הצלחנו להגיע תוך דקות בודדות להמוני צרכנים, בפריסה ארצית באמצעות המערך של Gett. יצוין כי זו הפעם הראשונה שפרסומת גרמה לתקשורת בין הסמארטפון לבין מה שמשודר על מסך הטלוויזיה בזמן אמת".
ההודעה שקיבלו הצרכנים
בשנת 2016, מהלכים שגורמים לצרכנים ללחוץ על כפתור ולהזמין מוצר הם לא משהו שמאתגר את סף הגירוי של הקהל. עם זאת, במקרה הנוכחי, הדרך שמובילה לפעולה הסופית היא הרכיב המבריק. בינתיים, השימוש של קוקה קולה בפיצ'ר שיכול לגרום לסמארטפון לזהות פרסומת, הוא די חד גוני ומסתיים בהזמנת מוצר הביתה. הסנכרון לחברת משלוחים הוא בונוס שיכול להעיד על אינספור המקומות שאליהם ניתן לקחת את הכלי החדש וניתן רק להניח שההצלחה שלו מאמש תוביל לניסיונות נוספיפ ומאתגרים.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- 7.יש פה. אחלה פרויקט (ל"ת)כמה פירגון וטוב לב 28/03/2016 09:02הגב לתגובה זו
- 6.פרסומאי 27/03/2016 15:42הגב לתגובה זוזו לא פעם ראשונה שקוקה קולה ואנשי הפרסום שלו מציגים רעיון כמקורי למרות שבעולם כבר בוצע. הייתי מצפה שאתר המתמחה בפרסום יבדוק את הדברים באופן ביקורתי ומעודכן, לפני שמהלל !
- 5.Him 25/03/2016 09:10הגב לתגובה זוסורי לי זה נשמע כמו חרטוט. האפליקציה שלחה לי הודעת פוש פעמיים כשהייתי מחוץ לבית לא ברדיוס של טלוויזיה. אין לטכנולוגיה הזו שום נגיעה למהלך. הפוש זה מה שהביא את ההזמנות. אז או שזה לא עובד טוב ומזהה סתם, או שזה נסיון לנפח קייס רפאים. דרך אגב, במה זה שונה מהמהלך שעשו אדלר לג'ילט בגמר האח הגדול? גם שם שלחו מוניות עם המוצר. נ. ב. מה הקונספט?
- 4.איזה שטות 24/03/2016 15:50הגב לתגובה זואם צריך להוריד אפליקציה בשביל זה אז מה הקטע?? מה ההבדל בין זה לשזאם או כל אפליקציה אחרת שמזהה מה קורה על המסך??
- 3.אבנר 24/03/2016 15:41הגב לתגובה זוטכנולוגית זה שטויות זה משלוח פוש בדיוק שעולה פרסומת בטלוויזיה. מה שכן זה מהלך ונחמד מאד חבל שמנפחים את זה כמו לא יודע מה, עשיתם משהו נחמד לא פורץ דרך, לא חדשני ולא בטיח.
- 2.חדשני 24/03/2016 15:30הגב לתגובה זוhttp://24hoursofhappy.com/ http://tastelife.cocacola.co.il/
- 1.פרופ 24/03/2016 13:40הגב לתגובה זולפני 7 שנים או אולי קצת יותר פגשתי מספר סטארטאפים שעושים בדיוק את זה. זה גם נעשה כבר בארץ מספר פעמים אבל מעטות, כי להוריד אפליקציה במיוחד זה חסם גבוה מדי. לקרוא לזה "העתיד" או חדשנות פורצת דרך זו קצת הגזמה. גימיק נטול אמירה מותגית למטרת אייטם זה יותר באיזור.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.