BYD
צילום: BYD

חשבתם שטסלה היא הכי גדולה? סין, שוק ה-EV הגדול ביותר, בחרה ב-BYD

יצרנית הרכב החשמלי הגדולה ביותר בסין כמעט הכפילה את נתוני מסירות המכוניות לעומת המסירות לפני שנה; גם בישראל BYD עושה חיל ותופסת את המקום השני אחרי טסלה
דור עצמון | (2)
נושאים בכתבה BYD טסלה

שוק הרכב החשמלי הסיני עדיין בצמיחה וזה טוב לכל יצרני ה-EV. סין, אחרי הכל, היא השוק הגדול בעולם לרכבי רכב חשמליים. אבל ה-EV המוביל הסיני BYD BYD COMPANY LTD ADR צומח הרבה יותר מהר מהשוק כך שהצורך להתחרות ב-BYD אינו כל כך טוב עבור יצרניות EV אחרות.

BYD פרסמה אתמול כי מכרה 209,467 מכוניות נוסעים חשמליות (EV) בחודש אפריל, עלייה של 1.6% מ-206,089 מכוניות שנמסרו במרץ ועלייה של כמעט 100% מ-105,475 מכוניות שנמסרו באפריל 2022. מתחילת השנה מכרה BYD כ-757,384 מכוניות חשמליות, עלייה של כ-94% משנה לשנה.

המכירות של רכבי סוללה חשמליים (BEVs), הסתכמו באפריל ב-104,364 יחידות, עלייה של 1.6% מ-102,670 שנמכרו במרץ ועלייה של כ-82% מ-57,403 שנמסרו באפריל 2022. BYD השנה מכרה 369,011 רכבי BEV עד כה השנה, עלייה של כ-84% לעומת התקופה המקבילה של 2022. יתרת מכירות הרכבים החשמליים של BYD הן היברידיות פלאג-אין.

מניית BYD יורדת מעט במסחר בהונג קונג אך התוצאות שלה נראות מוצקות והיא עדיין בעלייה של 20% מתחילת השנה. אנליסט של סיטי, ג'ף צ'ונג, חזר על דירוג הקנייה שלו וכינה את מניית BYD כבחירה המובילה שלו. מחיר היעד של צ'ונג הוא 602 דולר הונג קונגי למניה, אפסייד מדהים של 160% מהרמות האחרונות. עם זאת, צ'ונג הוא אחד האנליסטים השוריים ביותר בוול סטריט, כאשר מחיר יעד האנליסטים הממוצע של מניית BYD הוא כ-338 דולר הונג קונגי למניה.

השוק הסיני חשוב עבור כל יצרניות ה-EV והמשקיעים רוצים לראות ביקוש חזק. התוצאות מ-BYD היו מעודדות וגם הראו שהחברה עדיין תופסת נתח. המכירות שלה צומחות הרבה יותר מהר משאר השוק. נתוני אפריל המלאים אינם זמינים עדיין, אך מכירות ה-BEV בסין צמחו בכ-12% משנה לשנה ברבעון הראשון.

אחד המשקיעים הידועים ב-BYD הוא וורן באפט - המשקיע המהולל נכנס להשקעה בחברה עוד בשנת 2008 כשרכש 225 מיליון מניות בעבור 230 מיליון דולר. מאז 2008 מניות החברה עלו בכפי 40 אך באפט העדיף לממש רווחים כשברקשייר האת'ווי מחזיקה כעת פחות מ-155 מיליון ממניות החברה.

לפני שמונה חודשים הושקה תחרות אמיתית לטסלה עם כניסת BYD לארץ. החברה השיקה את דגם ATTO 3 במחיר של כ-165 אלף שקל. טווח הנסיעה הרשמי הוא 420 קילומטר, והמכוניות נמכרות בקצב מרשים - 1,800 רכבים בחודש. עד כה נמכרו כ-10,000 רכבים.

אתמול התפרסמו גם המסירות של NIO, XPeng ו-Li Auto שהיו טובות, אך ללי-אוטו היה חודש בולט בהשוואה לשתיים האחרות. בסך הכל, השלושה מסרו 39,418 כלי רכב, לעומת 38,203 כלי רכב שנמסרו במרץ. הצמיחה הייתה טובה, אבל וול סטריט חיפשה קרוב יותר ל-43,000 יחידות ביחד. המשלוחים החודשיים הגיעו לשיא בדצמבר 2022 עם 48,000 יחידות, אך התמריצים לרכישת רכבים חשמליים בסין הסתיימו בדצמבר, ותרמו לצניחה במסירות בתחילת השנה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שרון 02/05/2023 14:56
    הגב לתגובה זו
    נו באמת איך בכלל אפשר להשוות בין טסלה לbyd?נהגתי בשניהם וזה עולם אחר טסלה זה רכב חלומי byd ים של תקלות מי שנסע בטסלה מבין על מה אני מדבר
  • 1.
    מס נסועה לפי ק"מ יקטין או יבטל את הביקוש לרכב חשמלי (ל"ת)
    זליג 02/05/2023 14:51
    הגב לתגובה זו
XPENG
צילום: אתר החברה

זו ענקית הרכב החשמלי הסיני שתיכנס לישראל - מי ייבא אותה?

דור עצמון |

שוק הרכב החשמלי בישראל רותח והתחרות רק גוברת. למרות תקלות ושיבושים קשים בשרשראות האספקה לאור מגפת הקורונה, מלחמת רוסיה-אוקראינה והמחסור בשבבים, השוק מתעורר מחדש והביקוש מתעצם. בשוק הישראלי ניתן למצוא כיום מגוון של רכבים חשמליים בין היתר טסלה, BYD, ג'ילי, AIWAYS, ועוד לצד חברות מסורתיות יותר כמו פיאט, רנו, פיאג'ו ומרצדס שהשיקו דגמים חשמליים. לכל אלו תצטרף בקרוב ענקית הרכב הסינית אקספנג (XPENG) XPENG הידועה לעתים בשם "שיאופנג". למרות השוק הישראלי הקטן בהשוואה לעולם, היצרנית הסינית כבר ניסתה בעבר להיכנס לארץ, אך השהתה זאת לאור קשיים רבים שספגה התעשייה בכל העולם. את רכבי החברה צפויה לייבא לארץ חברת קרסו מוטורס קרסו מוטורס -2.27% שמתמחה בתחום ומייבאת בין היתר את רכבי רנו, ניסאן, דאצ׳יה, צ׳רי ואינפיניטי. עם זאת, העסקה לזיכיונה של קרסו מוטורס טרם הבשילה ויבואנים נוספים לא הרימו ידיים בניסיון לזכות בו ובהם קבוצת בליליוס, קבוצת לובינסקי ועוד. אקספנג מסרה 18,230 רכבים ברבעון הראשון השנה, נתון שנמצא בטווח שנתנה למסירות של בין 18,000 ל-19,000 רכבים ברבעון. בחודש מרץ לבדו החברה מסרה 7,002 מכוניות - עלייה של 17% לעומת החודש הקודם שעמד על מסירות של 6,010 מכוניות. במקביל, החברה הציגה רכב חדש מסוג סדאן בשם P7i, שקיבל ביקורות חיוביות וצובר הזמנות. ההכנסות של אקספנג ברבעון האחרון של 2022 עמדו על 745 מיליון דולר בעוד צפי האנליסטים עמד על 834 מיליון דולר. בשורה התחתונה החברה רשמה הפסד (Non GAAP) של 0.2 דולר למניה. המסירות ברבעון האחרון של 2022 הסתכמו ב-22.2 אלף רכבים, ירידה של 47% לעומת הרבעון המקביל. מנכ"ל החברה, הי שיאופנג, אמר עם שחרור הדוחות - "בחנו ביסודיות את האסטרטגיה שלנו וקיבלנו החלטה לבצע תהליך של ארגון מחדש בחברה. מ-2023 ועד 2027 התעשיה תעבור משלב של חדירה משמעותית של רכבים חשמליים לעידן של האצה טכנולוגית ואנחנו בטוחים שאנו נמשיך לחזק את ההנהגה שלנו בטכנולוגיות לרכבי חשמליים חכמים". מניית החברה נותרה יציבה מתחילת השנה ונסחרת תמורת 10.3 דולר המבטא שווי שוק של 8.86 מיליארד דולר.