Dungeon and Fighter
צילום: Nexon

טנסנט: צמיחה של 8% בהכנסות הודות להשקה המוצלחת של DnF Mobile

איתן גרסטנפלד |

ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט (Tencent) הכתה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה, הודות להתאוששות במגזר משחקי הווידאו שלה, על רקע ההשקה המוצלחת של המשחק DnF Mobile במהלך הרבעון האחרון.

טנסנט, חברת משחקי הווידאו הגדולה בעולם ומפעילת פלטפורמת ההודעות הפופולארית WeChat, סיימה את הרבעון השני של 2024 עם הכנסות של 161.12 מיליארד יואן (22.5 מיליארד דולר), עליה של כ-8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ומעל לצפי האנליסטים להכנסות של 160.77 מיליארד יואן.

בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח של 47.63 מיליארד יואן, קפיצה של כ-82% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, והרבה מעל לצפי האנליסטים לרווח של 39.95 מיליארד יואן.

השקה מוצלחת ל-DnF 

השיפור בתוצאות מגיע בין היתר הודות להשקה המוצלחת של "Dungeon & Fighter Mobile", או בקיצור DnF Mobile, בחודש מאי האחרון. המשחק, שמיוצר על ידי חברת Nexon הדרום קוריאנית ומופץ בסין על ידי טנסנט זכה להצלחה מסחררת ועומד בראש טבלאות המשחקים המשוחקים והרווחים ביותר בסין. מה מה שעורר את הצפי של המשקיעים שהחברה תקצור את הפירות של הפופולריות של המשחק במשך שנים רבות, כפי שעשתה עם Honor of Kings.

בסך הכל, עסקי המשחקים של טנסנט בסין הניבו הכנסות של 34.6 מיליארד יואן, עלייה של 9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. צמיחה דומה נרשמה גם בכל הקשור להכנסות ממכירת משחקים מחוץ לסין שעמדה על 13.9 מיליארד יואן, צמיחה של 9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מדובר בצמיחה גדולה יותר מזו שנרשמה ברבעון הראשון של השנה - 3%. החברה ייחסה את הביצועים החזקים להשקה המוצלחת כמו גם לגידול במכירות של משחק היריות הפופולארי ולורנט (Valorant).

הצמיחה בפעילות המשחקים היא בשורה מצוינת עבור החברה, שעסק הליבה שלה סבל מתקופה קשה, במהלכה ההכנסות בסין ירדו במשך שני רבעונים רצופים מאז הרבעון הרביעי של השנה שעברה. בין היתר על רקע השקות מוצלחות של משחקים של המתחרות הגדולות ByteDance ו-miHoYo.

ממשיכה עם הרכישות העצמאיות

בנוסף במהלך המחצית הראשונה של השנה הוציאה החברה 52.3 מיליארד דולר הונג קונגי (6.71 מיליארד דולר) על רכישה חוזרת של מניות.  זאת לאחר שמוקדם יותר השנה, היא התחייבה להכפיל את הרכישות החוזרות שלה במהלך שנת 2024 ליותר מ-100 מיליארד דולר הונג קונגי. ברקע, מהלכים דומים של חברות הטכנולוגיה הסיניות, במטרה להגביר את אמון המשקיעים, בזמן שהמגזר מתאושש מהמקפה הרגולטורית הקשה עליו מכיוונו של הממשל בבייג'ינג, והחששות מההאטה בצמיחה הכלכלית של סין.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דרור בין מנכל רשות החדשנות קרדיט: חנה טייב.דרור בין מנכל רשות החדשנות קרדיט: חנה טייב.

40 מיליון שקל: רשות החדשנות משקיעה בחמישה אתרי הרצה חדשים לסטארטאפים

טבע, שיבא, תשתיות אנרגיה, עתידים סיטיזון וגני יהושע יפתחו תשתיות פעילות לתעשייה, בריאות, אנרגיה ועיר חכמה, כדי לאפשר ניסוי והדגמה של טכנולוגיות בשטח

ליאור דנקנר |

רשות החדשנות, גוף ממשלתי שמממן ומקדם מחקר ופיתוח בתעשייה הישראלית, יוצאת למהלך שמכוון לנקודה הכי כואבת לסטארטאפים בשלבים מתקדמים, המעבר מפיתוח במעבדה לניסוי בסביבה אמיתית. במסגרת קרן תשתיות המו"פ נבחרו חמישה זוכים להקמה, הפעלה והנגשה של אתרי הרצה מתקדמים, בהיקף השקעה כולל של 40 מיליון שקלים.

הרעיון עצמו די פשוט. לא רק לבנות מוצר, אלא לבדוק אותו על מערכות עובדות, עם משתמשים, רגולציה, נהלים ותפעול יומיומי. האתרים אמורים לתת לחברות טכנולוגיה שנמצאות בשלבי פיתוח מתקדמים מקום לבצע ניסויים, הדגמות ופיילוטים בתנאי אמת בתחומי תעשייה, בריאות, אנרגיה, עיר חכמה וקיימות.

דרור בין, מנכ״ל רשות החדשנות , אומר כי "אתרי הרצה הם מנגנון קריטי בהפיכת חדשנות מרעיון לטכנולוגיה שעובדת בשטח. החיבור הישיר בין חברות טכנולוגיה לבין תשתיות אמיתיות מאפשר לקצר תהליכים, לצמצם סיכונים ולצבור יתרון תחרותי לקראת הפריצה לשווקים הגלובליים. זהו כלי מדיניות שמחזק את הכלכלה הישראלית, מעמיק את שיתופי הפעולה בין התעשייה להייטק ומבסס את מעמדה של ישראל כבטא ניישן מובילה בעולם. החיבור הישיר בין אתרי הרצה לחברות טכנולוגיה יסייע בפתרון אתגרים ממשיים של המשק והחברה בישראל: להסיר חסמים, לפתוח צווארי בקבוק ולייצר תשתית שמקדמת חדשנות יישומית".


למה זה חשוב גם לתאגידים וגם לסטארטאפים

המהלך נועד לגרום לתאגידים ולגופים עם תשתיות קריטיות לפתוח שערים למה שמכנים חדשנות פתוחה. זו גישה שבה ארגון גדול משתף פעולה עם סטארטאפים וחברות טק כדי להאיץ פיתוח פתרונות, במיוחד כשיש גם אילוצים עסקיים וגם דרישות רגולטוריות.

מבחינת הגופים המארחים, האתרים אמורים לספק דרך מסודרת לבחון טכנולוגיות בזמן אמת. יעילות, ביצועים, עמידה ברגולציה, השפעה על לקוחות, התאמה לתהליכים ארגוניים. הם מספרים גם על ציפייה לתהליך של למידה והטמעת תרבות חדשנות בתוך הארגון, דרך חשיפה של עובדים וצוותים לשיטות עבודה שונות ולפתרונות חדשים. בשורה התחתונה, במקום להמר על פרויקט גדול, עושים פיילוט מוגבל שמאפשר לבדוק ולתקן לפני שמרחיבים.