Dungeon and Fighter
צילום: Nexon

טנסנט: צמיחה של 8% בהכנסות הודות להשקה המוצלחת של DnF Mobile

איתן גרסטנפלד |

ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט (Tencent) הכתה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה, הודות להתאוששות במגזר משחקי הווידאו שלה, על רקע ההשקה המוצלחת של המשחק DnF Mobile במהלך הרבעון האחרון.

טנסנט, חברת משחקי הווידאו הגדולה בעולם ומפעילת פלטפורמת ההודעות הפופולארית WeChat, סיימה את הרבעון השני של 2024 עם הכנסות של 161.12 מיליארד יואן (22.5 מיליארד דולר), עליה של כ-8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ומעל לצפי האנליסטים להכנסות של 160.77 מיליארד יואן.

בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח של 47.63 מיליארד יואן, קפיצה של כ-82% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, והרבה מעל לצפי האנליסטים לרווח של 39.95 מיליארד יואן.

השקה מוצלחת ל-DnF 

השיפור בתוצאות מגיע בין היתר הודות להשקה המוצלחת של "Dungeon & Fighter Mobile", או בקיצור DnF Mobile, בחודש מאי האחרון. המשחק, שמיוצר על ידי חברת Nexon הדרום קוריאנית ומופץ בסין על ידי טנסנט זכה להצלחה מסחררת ועומד בראש טבלאות המשחקים המשוחקים והרווחים ביותר בסין. מה מה שעורר את הצפי של המשקיעים שהחברה תקצור את הפירות של הפופולריות של המשחק במשך שנים רבות, כפי שעשתה עם Honor of Kings.

בסך הכל, עסקי המשחקים של טנסנט בסין הניבו הכנסות של 34.6 מיליארד יואן, עלייה של 9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. צמיחה דומה נרשמה גם בכל הקשור להכנסות ממכירת משחקים מחוץ לסין שעמדה על 13.9 מיליארד יואן, צמיחה של 9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מדובר בצמיחה גדולה יותר מזו שנרשמה ברבעון הראשון של השנה - 3%. החברה ייחסה את הביצועים החזקים להשקה המוצלחת כמו גם לגידול במכירות של משחק היריות הפופולארי ולורנט (Valorant).

הצמיחה בפעילות המשחקים היא בשורה מצוינת עבור החברה, שעסק הליבה שלה סבל מתקופה קשה, במהלכה ההכנסות בסין ירדו במשך שני רבעונים רצופים מאז הרבעון הרביעי של השנה שעברה. בין היתר על רקע השקות מוצלחות של משחקים של המתחרות הגדולות ByteDance ו-miHoYo.

ממשיכה עם הרכישות העצמאיות

בנוסף במהלך המחצית הראשונה של השנה הוציאה החברה 52.3 מיליארד דולר הונג קונגי (6.71 מיליארד דולר) על רכישה חוזרת של מניות.  זאת לאחר שמוקדם יותר השנה, היא התחייבה להכפיל את הרכישות החוזרות שלה במהלך שנת 2024 ליותר מ-100 מיליארד דולר הונג קונגי. ברקע, מהלכים דומים של חברות הטכנולוגיה הסיניות, במטרה להגביר את אמון המשקיעים, בזמן שהמגזר מתאושש מהמקפה הרגולטורית הקשה עליו מכיוונו של הממשל בבייג'ינג, והחששות מההאטה בצמיחה הכלכלית של סין.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אייל פרוינד מנכ״ל איזופ, צילום: עודד קרניאייל פרוינד מנכ״ל איזופ, צילום: עודד קרני

מהאופציה ועד ההנפקה: ESOP מבית הפניקס ו-Slice Global משיקות פלטרפומה לניהול תגמול הוני

שיתוף פעולה חדש מציע לחברות הייטק פתרון דיגיטלי מלא לניהול אופציות, נאמנות ומיסוי - מההקצאה הראשונה ועד ההנפקה

מנדי הניג |

אתם יכולים להסתכל על זה כסימן נוסף להתאוששות בהייטק. עוד גיוסים, עוד תוכניות אופציות, ועוד עובדים שמצפים מהחברות לגמישות ויעילות בניהול ההטבות ההוניות שלהם. על הרקע הזה מודיעים חברת Slice Global Equity ו-ESOP מבית הפניקס בית השקעות על שיתוף פעולה שמטרתו לספק לחברות ההייטק הישראליות פתרון כולל לניהול תגמול הוני מהשלב הראשוני של הקצאת אופציות ועד לשלב ההנפקה או האקזיט. המהלך מאחד בין טכנולוגיית אקוויטי מתקדמת לבין מעטפת נאמנות לפי סעיף 102, ליווי רגולטורי ומיסויי, ומציע לחברות ניהול מקצה לקצה של כל תהליך התגמול ההוני בפלטפורמה אחת.

המערכת החדשה תכלול ניהול קאפ-טייבל ותוכניות אופציות ו-RSU בזמן אמת, אינטגרציה עם מערכות HR ו-Finance, ניהול רגולציה ומיסוי בישראל ובעולם, הפקת דוחות פיננסיים ואנליטיקה מתקדמת, לצד סימולציות של דילול, סבבי השקעה ותרחישי אקזיט או הנפקה בלחיצת כפתור. השילוב בין ESOP לבין Slice נועד להקל על מנהלים ויזמים בהתמודדות עם תהליכי התגמול, תוך שמירה על שקיפות לעובדים ועל עמידה בתקנים בינלאומיים.

Slice Global Equity פועלת כפלטפורמה לניהול אקוויטי גלובלי המאפשרת למחלקות הכספים בארגונים, משפט ומשאבי אנוש לנהל את מערך ההון במקום אחד. בין הלקוחות שלה נמנות חברות כמו WIZ, Guesty ו-VAST. ESOP. 

ESOP פועלת כבר למעלה משני עשורים ומנהלת אלפי נאמנויות לפי סעיף 102, כולל ליווי הנפקות, מימושי אופציות וייעוץ משפטי ומיסויי לחברות פרטיות וציבוריות.

אייל פרוינד, מנכ"ל ESOP מבית הפניקס מסר: "זה חיבור מהסוג שלא רק מייצר ערך אלא מייצר פרספקטיבה חדשה. החברות ייהנו לראשונה גם ממערכת טכנולוגית מתקדמת לניהול כל התוכנית וגם ממעטפת שירות אנושית ורגולטורית מההקצאה הראשונה ועד ההנפקה או המכירה."