Dungeon and Fighter
צילום: Nexon

טנסנט: צמיחה של 8% בהכנסות הודות להשקה המוצלחת של DnF Mobile

איתן גרסטנפלד |

ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט (Tencent) הכתה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה, הודות להתאוששות במגזר משחקי הווידאו שלה, על רקע ההשקה המוצלחת של המשחק DnF Mobile במהלך הרבעון האחרון.

טנסנט, חברת משחקי הווידאו הגדולה בעולם ומפעילת פלטפורמת ההודעות הפופולארית WeChat, סיימה את הרבעון השני של 2024 עם הכנסות של 161.12 מיליארד יואן (22.5 מיליארד דולר), עליה של כ-8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ומעל לצפי האנליסטים להכנסות של 160.77 מיליארד יואן.

בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח של 47.63 מיליארד יואן, קפיצה של כ-82% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, והרבה מעל לצפי האנליסטים לרווח של 39.95 מיליארד יואן.

השקה מוצלחת ל-DnF 

השיפור בתוצאות מגיע בין היתר הודות להשקה המוצלחת של "Dungeon & Fighter Mobile", או בקיצור DnF Mobile, בחודש מאי האחרון. המשחק, שמיוצר על ידי חברת Nexon הדרום קוריאנית ומופץ בסין על ידי טנסנט זכה להצלחה מסחררת ועומד בראש טבלאות המשחקים המשוחקים והרווחים ביותר בסין. מה מה שעורר את הצפי של המשקיעים שהחברה תקצור את הפירות של הפופולריות של המשחק במשך שנים רבות, כפי שעשתה עם Honor of Kings.

בסך הכל, עסקי המשחקים של טנסנט בסין הניבו הכנסות של 34.6 מיליארד יואן, עלייה של 9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. צמיחה דומה נרשמה גם בכל הקשור להכנסות ממכירת משחקים מחוץ לסין שעמדה על 13.9 מיליארד יואן, צמיחה של 9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מדובר בצמיחה גדולה יותר מזו שנרשמה ברבעון הראשון של השנה - 3%. החברה ייחסה את הביצועים החזקים להשקה המוצלחת כמו גם לגידול במכירות של משחק היריות הפופולארי ולורנט (Valorant).

הצמיחה בפעילות המשחקים היא בשורה מצוינת עבור החברה, שעסק הליבה שלה סבל מתקופה קשה, במהלכה ההכנסות בסין ירדו במשך שני רבעונים רצופים מאז הרבעון הרביעי של השנה שעברה. בין היתר על רקע השקות מוצלחות של משחקים של המתחרות הגדולות ByteDance ו-miHoYo.

ממשיכה עם הרכישות העצמאיות

בנוסף במהלך המחצית הראשונה של השנה הוציאה החברה 52.3 מיליארד דולר הונג קונגי (6.71 מיליארד דולר) על רכישה חוזרת של מניות.  זאת לאחר שמוקדם יותר השנה, היא התחייבה להכפיל את הרכישות החוזרות שלה במהלך שנת 2024 ליותר מ-100 מיליארד דולר הונג קונגי. ברקע, מהלכים דומים של חברות הטכנולוגיה הסיניות, במטרה להגביר את אמון המשקיעים, בזמן שהמגזר מתאושש מהמקפה הרגולטורית הקשה עליו מכיוונו של הממשל בבייג'ינג, והחששות מההאטה בצמיחה הכלכלית של סין.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חברת Airwallex צילום: איל טואגחברת Airwallex צילום: איל טואג

חברת הפינטק Airwallex גייסה 330 מיליון דולר

החברה גייסה לפי שווי של 8 מיליארד דולר ובמקביל לגיוס, השיקה סוכני AI שמבצעים פעולות פיננסיות מורכבות


הדס ברטל |

 חברת הפינטק Airwallex, בעלת פלטפורמה גלובלית לתשלומים ושירותים פיננסיים המיועדת לעסקים מודרניים, גייסה 330 מיליון דולר בסבב G בהובלת Addition ובהשתתפות T. Rowe Price, Activant, Lingotto, Robinhood Ventures ו-TIAA Ventures. הגיוס התבצע לפי שווי של 8 מיליארד דולר המשקף צמיחה של כ-30% בהשוואה לסבב F מלפני כשישה חודשים. ההון שגויס יתמוך בהמשך הצמיחה של Airwallex בארה"ב ובמספר שוקי מפתח מרכזיים ברחבי העולם.

Airwallex פועלת בישראל בשנתיים וחצי האחרונות בהובלת אור ליבן, שמכהן כסגן נשיא החברה לאזור המזרח התיכון, בלנוקס ולמדינות הנורדיות.

ג'ק ז'אנג, מייסד שותף ומנכ"ל Airwallex: "אנו מאמינים שהבנקאות הגלובלית של העתיד תהיה חסרת גבולות, חכמה ותתבצע בזמן אמת. ספקים של פתרונות מסורתיים לוקים באי התאמה בסיסית לאופן שבו עסקים מודרניים מתנהלים והמשקיעים שלנו מבינים שאנו נמצאים בחזית המרוץ להגדרה של קטגוריה זו. אנו בונים חלופה מודרנית, פלטפורמה אחת שמניעה שירותי בנקאות גלובלית, תשלומים, חיובים, ניהול פיננסי (treasury) והוצאות שרצים כולם מעל תשתית פיננסית קניינית. ההון שגויס יאיץ את הצמיחה שלנו, יבסס את מעמדנו כמובילים טכנולוגיים ויחזק את מעמדנו בארצות הברית ובשווקים מרכזיים ברחבי העולם".

אור ליבן, סגן נשיא Airwallex למזרח התיכון, בנלוקס, והמדינות הנורדיות, מסר: "גיוס ההון הגדול שהשלמנו מעיד על האמון העמוק שיש לשוק ולמשקיעים ב-Airwallex. אמון זה נשען על הצמיחה יוצאת הדופן של החברה ברחבי העולם ובכלל זה בישראל, במזרח התיכון ובאירופה ועל ההתרחבות המתמדת בהיצע המוצרים שאנחנו מעניקים ללקוחותינו".

ההכנסות השנתיות החוזרות לשנת 2025 יגיעו ליותר מ-1 מיליארד דולר שמשקפים צמיחה שנתית של 90% (החישוב לפי ההכנסות באוקטובר). היקף הטרנזקציות השנתי שבוצעו במערכת הוכפל בהשוואה ל-2024 והגיע באוקטובר ליותר מ-235 מיליארד דולר. כמחצית מלקוחות החברה משתמשים במספר שירותים של החברה ומעידים בכך על התאמה עמוקה לצורכי השוק. החברה העניקה רישיונות ללמעלה מ-80 מפיצים והיא מאפשרת ללקוחות לבצע העברות כספים בלמעלה מ-200 מדינות ואזורים גיאוגרפיים ולבצע עסקאות רב מטבעיות בהיקף רחב. בשנת 2025 נכנסה Airwallex ל-12 שווקים חדשים שבהם קיבלה אישורים רגולטוריים, מינתה מפיצים והשיקה מוצרים בצרפת, הולנד, יפן, ישראל, קנדה, קוריאה, ניו זילנד, מלזיה, וייטנאם, ברזיל, מקסיקו, איחוד האמירויות ועוד.   

מייסדי DUVE מימין לשמאל ג'רמי אטלן CBO דוד מזומן CEO ושי באר  CTO צילום: יהב טרודלרמייסדי DUVE מימין לשמאל ג'רמי אטלן CBO דוד מזומן CEO ושי באר CTO צילום: יהב טרודלר

Duve גייסה 60 מיליון דולר, "מובילים כבר היום את השימוש ביכולות AI בענף האירוח"

ההשקעה תאפשר ל-Duve להרחיב את פעילותה באנגליה, גרמניה, מדינות ביבשת אסיה ומיקומים נוספים , כאשר היא כבר כיום משרתת למעלה מ־1,000 מותגי אירוח ב־70 מדינות, ובהם רשתות ישראליות ובינלאומיות כמו מלונות פתאל, ישרוטל, Sofitel, Oyo ועוד  

הדס ברטל |

חברת Duve, סטארטאפ ישראלי שיצר פלטפורמה לניהול חוויית אורח בבתי מלון, הודיעה על גיוס של 60 מיליון דולר בסבב B, בהובלת Susquehanna Growth Equity, מקרנות ההשקעה המובילות בארה״ב בחברות טכנולוגיה צומחות, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים XT Venture Capital ומשקיעים נוספים. הגיוס נועד להאיץ את המשך הצמיחה הגלובלית של החברה ולהמשיך לפתח חדשנות טכנולוגית לעולם המלונאות.

Duve משרתת כיום למעלה מ־1,000 מותגי אירוח ב־70 מדינות, כאשר הפלטפורמה שלה מאפשרת כבר היום למעל מיליון אורחים בחודש לנהל את החופשה שלהם דיגיטלית. הטכנולוגיה שפותחה בחברה מסייעת  לכל סוגי מקומות האירוח, מרשתות גדולות כמו פתאל, ישרוטל ו-Accor ועד מלונות בוטיק, להעניק חוויית אורח דיגיטלית ומותאמת אישית המבוססת על בינה מלאכותית, שמגבירה את שביעות הרצון ונאמנות הלקוח ומגדילה את ההכנסות מכל אורח.

עובדי duve צילום: יהב טרודלר
עובדי duve - קרדיט: יהב טרודלר


חווייה אישית מבוססת AI

ענף המלונאות מורגל לעבודה ידנית וגם הפתרונות הטכנולוגיים שאומצו מאז תקופת הקורונה מתאפיינים בפיצול ויכולות נקודתיות מוגבלות בלבד. היום אורחי המלון מצפים לחוויה רציפה, אישית ודיגיטלית מהטלפון הנייד, כמו זו שהם מורגלים לה מתחומים אחרים. המוצר של Duve הוא פלטפורמה דיגיטלית שיודעת לנהל את כל מסע האורח במקום אחד, כדי לספק התאמה אישית חכמה, המאפשרת למלונות להעניק חוויית אירוח מותאמת אישית בקנה מידה רחב ובכל שלבי השהות. חברת Duve נוסדה בתל אביב ומציעה פלטפורמה אחידה לניהול חוויית האורח, המאפשרת למלונות ולמפעילי אירוח בכל סדר גודל - ממלונות בוטיק ועד רשתות בינלאומיות - לספק חוויה דיגיטלית ואישית בקנה מידה גדול, מבלי לוותר על המגע האנושי. החברה הוקמה ב-2015 על ידי דויד מזומן (CEO) וג'רמי אטלן (מנהל פיתוח עסקי), חברי ילדות מרעננה שחברו לשי באר (CTO), על מנת למנף את הניסיון שלהם בתחומי האירוח והטכנולוגיה מחברות קודמות שהקימו וניהלו.

“החזון של Duve הוא פשוט – מלונות לא צריכים לבחור בין שירות אישי לבין אימוץ טכנולוגיות,” אמר דויד מזומן, מנכ״ל ומייסד שותף של Duve. “אנחנו עוזרים לכל מלון להבין את האורחים שלו, להתאים לכל אחד חוויה אישית ולתקשר איתם בדיוק ברגע הנכון. כל זה מבוסס על יכולות AI מתקדמות המשולבות בליבת המוצר. הנתונים שאנו מנתחים נאספים מפעילות שוטפת ובזמן אמת, ולא רק ממידע היסטורי, כדי לשפר את השירות והאינטראקציה עם הלקוחות תוך כדי התרחשותם. כתוצאה, יש לנו לקוחות שמדווחים על זינוק של עשרות אלפי דולרים בהכנסות חודשיות כבר בחודשים הראשונים לשימוש״.