טנסנט: צמיחה של 8% בהכנסות הודות להשקה המוצלחת של DnF Mobile
ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט (Tencent) הכתה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה, הודות להתאוששות במגזר משחקי הווידאו שלה, על רקע ההשקה המוצלחת של המשחק DnF Mobile במהלך הרבעון האחרון.
טנסנט, חברת משחקי הווידאו הגדולה בעולם ומפעילת פלטפורמת ההודעות הפופולארית WeChat, סיימה את הרבעון השני של 2024 עם הכנסות של 161.12 מיליארד יואן (22.5 מיליארד דולר), עליה של כ-8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ומעל לצפי האנליסטים להכנסות של 160.77 מיליארד יואן.
בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח של 47.63 מיליארד יואן, קפיצה של כ-82% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, והרבה מעל לצפי האנליסטים לרווח של 39.95 מיליארד יואן.
השקה מוצלחת ל-DnF
השיפור בתוצאות מגיע בין היתר הודות להשקה המוצלחת של "Dungeon & Fighter Mobile", או בקיצור DnF Mobile, בחודש מאי האחרון. המשחק, שמיוצר על ידי חברת Nexon הדרום קוריאנית ומופץ בסין על ידי טנסנט זכה להצלחה מסחררת ועומד בראש טבלאות המשחקים המשוחקים והרווחים ביותר בסין. מה מה שעורר את הצפי של המשקיעים שהחברה תקצור את הפירות של הפופולריות של המשחק במשך שנים רבות, כפי שעשתה עם Honor of Kings.
בסך הכל, עסקי המשחקים של טנסנט בסין הניבו הכנסות של 34.6 מיליארד יואן, עלייה של 9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. צמיחה דומה נרשמה גם בכל הקשור להכנסות ממכירת משחקים מחוץ לסין שעמדה על 13.9 מיליארד יואן, צמיחה של 9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מדובר בצמיחה גדולה יותר מזו שנרשמה ברבעון הראשון של השנה - 3%. החברה ייחסה את הביצועים החזקים להשקה המוצלחת כמו גם לגידול במכירות של משחק היריות הפופולארי ולורנט (Valorant).
- כ-150 דולר בחודש על גיימינג - ההוצאה של המכורים מטפסת
- פלייטיקה תרכוש את סופרפליי הישראלית תמורת 700 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הצמיחה בפעילות המשחקים היא בשורה מצוינת עבור החברה, שעסק הליבה שלה סבל מתקופה קשה, במהלכה ההכנסות בסין ירדו במשך שני רבעונים רצופים מאז הרבעון הרביעי של השנה שעברה. בין היתר על רקע השקות מוצלחות של משחקים של המתחרות הגדולות ByteDance ו-miHoYo.
ממשיכה עם הרכישות העצמאיות
בנוסף במהלך המחצית הראשונה של השנה הוציאה החברה 52.3 מיליארד דולר הונג קונגי (6.71 מיליארד דולר) על רכישה חוזרת של מניות. זאת לאחר שמוקדם יותר השנה, היא התחייבה להכפיל את הרכישות החוזרות שלה במהלך שנת 2024 ליותר מ-100 מיליארד דולר הונג קונגי. ברקע, מהלכים דומים של חברות הטכנולוגיה הסיניות, במטרה להגביר את אמון המשקיעים, בזמן שהמגזר מתאושש מהמקפה הרגולטורית הקשה עליו מכיוונו של הממשל בבייג'ינג, והחששות מההאטה בצמיחה הכלכלית של סין.

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר
לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר
ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.
הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.
גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף, הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.
המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.
iPhone 17 Air – במקום Plus
בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.

"פיתוח תרופות חדשות ייקח חודשים במקום שנים רבות"
דמיס חסביס, מוביל תחום ה-AI בגוגל ואחד המוחות הגדולים בתעשייה סבור שהדור הבא של האלגוריתמים ישנה את עולם הפרמצבטיקה ואת הרפואה כולה; וגם - איך ה-AI כבר משנה את עולם הרפואה ומה צפוי בהמשך?
גילוי תרופות חדשות הוא אחד התהליכים הארוכים והיקרים ביותר בעולם המדע והרפואה. תרופה ממוצעת דורשת יותר מעשור של מחקר אינטנסיבי. הניסויים המקדימים והבדיקות הקליניות מגיעים לעלויות של 2-3 מיליארד דולר, עם שיעור כישלון שמתקרב ל-90% בשלבים הקליניים.
דמיס חסביס, מוביל תחום הבינה המלאכותית בגוגל ומנכ"ל Google DeepMind ו-Isomorphic Labs, טוען כי טכנולוגיות AI מתקדמות עומדות לשנות את המציאות הזו באופן דרמטי. המטרה: לקצר את התהליך מחמש עד עשר שנים לפחות משנה, ואולי אפילו לחודשים ספורים.
"בינה מלאכותית תאפשר לנו לקצר את זמן גילוי התרופות משנים למספר חודשים, ואולי אפילו פחות", אמר חסביס בראיון לבלומברג. לדבריו, AI מסוגלת לעבד כמויות עצומות של נתונים ביולוגיים, כימיים וקליניים במהירות על-אנושית. היא מנבאת אינטראקציות מולקולריות מורכבות שמעבר ליכולתם של חוקרים אנושיים"
חסביס - מוביל AI בגוגל ומחולל מהפכה מדעית
דמיס חסביס הוא אחת הדמויות המשפיעות ביותר בתחום הבינה המלאכותית והמדע בעולם. כמנכ"ל Google DeepMind מאז 2023, הוא מוביל את מאמצי ה-AI של גוגל. זה כולל פיתוח מודלים מתקדמים כמו Gemini, שמשלבים יכולות רב-מודליות (טקסט, תמונות, וידאו) עם יישומים מדעיים.
ב-2024, זכה חסביס בפרס נובל לכימיה. הוא קיבל את הפרס יחד עם ג'ון ג'אמפר ועמיתים נוספים על פיתוח AlphaFold, מערכת AI שחזתה במדויק את מבנה החלבונים. זה היה פתרון לאתגר מדעי שהעסיק חוקרים במשך 50 שנה. AlphaFold שינתה את המחקר הביולוגי: היא זמינה כעת למעל מיליון חוקרים, והיא האיצה פרויקטים בתחומי הרפואה, חקלאות ואנרגיה ירוקה.