Dungeon and Fighter
צילום: Nexon

טנסנט: צמיחה של 8% בהכנסות הודות להשקה המוצלחת של DnF Mobile

איתן גרסטנפלד |

ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט (Tencent) הכתה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה, הודות להתאוששות במגזר משחקי הווידאו שלה, על רקע ההשקה המוצלחת של המשחק DnF Mobile במהלך הרבעון האחרון.

טנסנט, חברת משחקי הווידאו הגדולה בעולם ומפעילת פלטפורמת ההודעות הפופולארית WeChat, סיימה את הרבעון השני של 2024 עם הכנסות של 161.12 מיליארד יואן (22.5 מיליארד דולר), עליה של כ-8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ומעל לצפי האנליסטים להכנסות של 160.77 מיליארד יואן.

בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח של 47.63 מיליארד יואן, קפיצה של כ-82% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, והרבה מעל לצפי האנליסטים לרווח של 39.95 מיליארד יואן.

השקה מוצלחת ל-DnF 

השיפור בתוצאות מגיע בין היתר הודות להשקה המוצלחת של "Dungeon & Fighter Mobile", או בקיצור DnF Mobile, בחודש מאי האחרון. המשחק, שמיוצר על ידי חברת Nexon הדרום קוריאנית ומופץ בסין על ידי טנסנט זכה להצלחה מסחררת ועומד בראש טבלאות המשחקים המשוחקים והרווחים ביותר בסין. מה מה שעורר את הצפי של המשקיעים שהחברה תקצור את הפירות של הפופולריות של המשחק במשך שנים רבות, כפי שעשתה עם Honor of Kings.

בסך הכל, עסקי המשחקים של טנסנט בסין הניבו הכנסות של 34.6 מיליארד יואן, עלייה של 9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. צמיחה דומה נרשמה גם בכל הקשור להכנסות ממכירת משחקים מחוץ לסין שעמדה על 13.9 מיליארד יואן, צמיחה של 9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מדובר בצמיחה גדולה יותר מזו שנרשמה ברבעון הראשון של השנה - 3%. החברה ייחסה את הביצועים החזקים להשקה המוצלחת כמו גם לגידול במכירות של משחק היריות הפופולארי ולורנט (Valorant).

הצמיחה בפעילות המשחקים היא בשורה מצוינת עבור החברה, שעסק הליבה שלה סבל מתקופה קשה, במהלכה ההכנסות בסין ירדו במשך שני רבעונים רצופים מאז הרבעון הרביעי של השנה שעברה. בין היתר על רקע השקות מוצלחות של משחקים של המתחרות הגדולות ByteDance ו-miHoYo.

ממשיכה עם הרכישות העצמאיות

בנוסף במהלך המחצית הראשונה של השנה הוציאה החברה 52.3 מיליארד דולר הונג קונגי (6.71 מיליארד דולר) על רכישה חוזרת של מניות.  זאת לאחר שמוקדם יותר השנה, היא התחייבה להכפיל את הרכישות החוזרות שלה במהלך שנת 2024 ליותר מ-100 מיליארד דולר הונג קונגי. ברקע, מהלכים דומים של חברות הטכנולוגיה הסיניות, במטרה להגביר את אמון המשקיעים, בזמן שהמגזר מתאושש מהמקפה הרגולטורית הקשה עליו מכיוונו של הממשל בבייג'ינג, והחששות מההאטה בצמיחה הכלכלית של סין.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
GPT5GPT5

OpenAI משיקה את GPT-5.2: המירוץ מול גוגל מתחמם

המודל החדש עוקף מומחים אנושיים ב-71% ממשימות העבודה; הסכם מיליארד דולר עם דיסני



עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT

OpenAI השיקה  את GPT-5.2, גרסה משופרת של מודל הדגל שלה שהושק באוגוסט, עם דגש על יישומים מקצועיים. המודל כולל שלוש גרסאות – Instant, Thinking ו-Pro - הזמינות ראשונית למנויי ChatGPT Plus ו-Pro דרך האפליקציה וה-API. לפי נתוני OpenAI, GPT-5.2 עוקף או משתווה לביצועי מומחים אנושיים ב-70.9% ממשימות עבודה מתוך 44 תחומי עיסוק, כולל פיננסים, בריאות, תכנות וניתוח נתונים.

ההשקה מגיעה שבועות ספורים אחרי הכרזת "קוד אדום" פנימית של המנכ"ל סם אלטמן ב-2 בדצמבר, שנועדה להתמודד עם התקדמות מודל Gemini 3 של גוגל, שדיווחים מצביעים על עליונותו בביצועים לוגיים ומתמטיים.



GPT 5.2
GPT 5.2


שדרוגים טכניים וביצועים

השדרוגים הטכניים כוללים חלון הקשר של 400,000 טוקנים, המאפשר עיבוד מאות מסמכים בו-זמנית, ושיפור של 25% ביכולת שימוש בכלים חיצוניים כמו גיליונות אלקטרוניים ומצגות. בדגש על תחומי ידע, המודל מציג ציונים גבוהים יותר במבחני ביצועים: 100% ב-AIME 2025 למתמטיקה ללא כלים, 55.6% ב-SWE-Bench Pro לקידוד (לעומת 43.3% של Gemini 3 Pro), ו-92% בהבנת ראייה מורכבת.

ידע המודל מעודכן עד 31 באוגוסט 2025, מה שמבטיח רלוונטיות לאירועים עדכניים. פידג'י סימו, מנכ"לית חטיבת היישומים שהצטרפה במאי, ציינה כי GPT-5.2 מיועד לייצר "ערך כלכלי אמיתי" דרך ביצוע פרויקטים מרובי-שלבים, כולל יצירת קוד נקי יותר ותיקון באגים אוטומטי.