טנסנט: צמיחה של 8% בהכנסות הודות להשקה המוצלחת של DnF Mobile
ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט (Tencent) הכתה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה, הודות להתאוששות במגזר משחקי הווידאו שלה, על רקע ההשקה המוצלחת של המשחק DnF Mobile במהלך הרבעון האחרון.
טנסנט, חברת משחקי הווידאו הגדולה בעולם ומפעילת פלטפורמת ההודעות הפופולארית WeChat, סיימה את הרבעון השני של 2024 עם הכנסות של 161.12 מיליארד יואן (22.5 מיליארד דולר), עליה של כ-8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ומעל לצפי האנליסטים להכנסות של 160.77 מיליארד יואן.
בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח של 47.63 מיליארד יואן, קפיצה של כ-82% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, והרבה מעל לצפי האנליסטים לרווח של 39.95 מיליארד יואן.
השקה מוצלחת ל-DnF
השיפור בתוצאות מגיע בין היתר הודות להשקה המוצלחת של "Dungeon & Fighter Mobile", או בקיצור DnF Mobile, בחודש מאי האחרון. המשחק, שמיוצר על ידי חברת Nexon הדרום קוריאנית ומופץ בסין על ידי טנסנט זכה להצלחה מסחררת ועומד בראש טבלאות המשחקים המשוחקים והרווחים ביותר בסין. מה מה שעורר את הצפי של המשקיעים שהחברה תקצור את הפירות של הפופולריות של המשחק במשך שנים רבות, כפי שעשתה עם Honor of Kings.
בסך הכל, עסקי המשחקים של טנסנט בסין הניבו הכנסות של 34.6 מיליארד יואן, עלייה של 9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. צמיחה דומה נרשמה גם בכל הקשור להכנסות ממכירת משחקים מחוץ לסין שעמדה על 13.9 מיליארד יואן, צמיחה של 9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מדובר בצמיחה גדולה יותר מזו שנרשמה ברבעון הראשון של השנה - 3%. החברה ייחסה את הביצועים החזקים להשקה המוצלחת כמו גם לגידול במכירות של משחק היריות הפופולארי ולורנט (Valorant).
- כ-150 דולר בחודש על גיימינג - ההוצאה של המכורים מטפסת
- פלייטיקה תרכוש את סופרפליי הישראלית תמורת 700 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הצמיחה בפעילות המשחקים היא בשורה מצוינת עבור החברה, שעסק הליבה שלה סבל מתקופה קשה, במהלכה ההכנסות בסין ירדו במשך שני רבעונים רצופים מאז הרבעון הרביעי של השנה שעברה. בין היתר על רקע השקות מוצלחות של משחקים של המתחרות הגדולות ByteDance ו-miHoYo.
ממשיכה עם הרכישות העצמאיות
בנוסף במהלך המחצית הראשונה של השנה הוציאה החברה 52.3 מיליארד דולר הונג קונגי (6.71 מיליארד דולר) על רכישה חוזרת של מניות. זאת לאחר שמוקדם יותר השנה, היא התחייבה להכפיל את הרכישות החוזרות שלה במהלך שנת 2024 ליותר מ-100 מיליארד דולר הונג קונגי. ברקע, מהלכים דומים של חברות הטכנולוגיה הסיניות, במטרה להגביר את אמון המשקיעים, בזמן שהמגזר מתאושש מהמקפה הרגולטורית הקשה עליו מכיוונו של הממשל בבייג'ינג, והחששות מההאטה בצמיחה הכלכלית של סין.
עבודה מרחוק הייטק (דאלי אי)חברות טכנולוגיה מאיצות את הבשלת האופציות - כדי לזכות בעובדים טובים
על המהלך של OpenAI, מה זו תקופת ההמתנה הראשונית והאם זו בשורה לעובדי ההייטק?
התחרות העזה על כישרונות מובילה חברות טכנולוגיה לשנות את חוקי המשחק בתגמול עובדים. OpenAI הודיעה לעובדיה על ביטול תקופת ההמתנה הראשונית (cliff) בהבשלת אופציות למניות - צעד שמצטרף למגמה רחבה בענף, שבו חברות כמו xAI ואנתרופיק כבר אימצו מדיניות דומה, אבל לא מדובר רק בחברות AI. זו מגמה שבינתיים על "אש קטנה", אבל דווקא עכשיו לאחר שהענקיות בחרו לאמץ אותה, זה יכול להיות מואץ לחברות נוספות.
מעכשיו, עובדים חדשים ב-OpenAI יוכלו לצבור אופציות ולממשן מיד עם כניסתם לחברה. עד כה נדרשו עובדים להמתין שישה חודשים לפני הבשלת האופציות הראשונות, לאחר שתקופה זו קוצרה באפריל משנה אחת. הסטנדרט בתעשייה הוא שנה אחת, אבל זה צפוי להשתנות ככל שהמלחמה על הכישרונות תגדל.
מהי הבשלת אופציות?
הבשלה (vesting) היא מנגנון שבו אופציות למניות (שניתנות לעובדים במחיר מועדף) הופכות לזמינות למימוש לאורך זמן, לרוב ארבע שנים. תקופת ההמתנה הראשונית מבטיחה בדרך כלל 25% מהאופציות לאחר השלמתה (לרוב שנה, ירד כאמור לחצי שנה וכעת מהיום הראשון במספר חברות), ומטרתה לשמר עובדים. ביטול ההמתנה משמעותו הבשלה מיידית, לרוב רבעונית, כך שעובד מגיע ל-25% מהזכויות בתוך שנה במקום שנה וחצי. בשוק הסטארט-אפים, שבו 70% מהאופציות כפופות למנגנון הסטנדרטי, השינוי מפחית את הסיכון לעובדים: עזיבה מוקדמת מאפשרת שמירה על חלק מהאופציות במקום אובדן מלא. עבור החברה מדובר בוויתור על כלי שימור, אך מצד שני זה כלי גיוס נהדר.
- חוק פרקינסון: מנגנוני הבזבוז בזמן, כסף ובירוקרטיה - חוקים נוספים, השפעות כלכליות ועדכונים מ-2025
- מנהלים רוצים בינה מלאכותית, העובדים עדיין מהססים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך משקף את התחרות העזה על כישרונות, בעיקר בשוק הבינה המלאכותית. xAI של אילון מאסק קיצרה את תקופת ההמתנה לשישה חודשים בקיץ, במסגרת גיוס 500 מהנדסים חדשים לאחר השקעה של 6 מיליארד דולר. גוגל, באמצעות DeepMind, שמרה על הבשלה סטנדרטית אך הגדילה את חבילות האופציות ב-30%, עם שכר ממוצע של 450 אלף דולר בשנה למומחי AI. אנתרופיק, שגייסה 8 מיליארד דולר ב-2025, מציעה הבשלה מיידית לחוקרים בכירים עם דרישת שירות מינימלית של 18 חודשים.
