טנסנט: צמיחה של 8% בהכנסות הודות להשקה המוצלחת של DnF Mobile
ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט (Tencent) הכתה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה, הודות להתאוששות במגזר משחקי הווידאו שלה, על רקע ההשקה המוצלחת של המשחק DnF Mobile במהלך הרבעון האחרון.
טנסנט, חברת משחקי הווידאו הגדולה בעולם ומפעילת פלטפורמת ההודעות הפופולארית WeChat, סיימה את הרבעון השני של 2024 עם הכנסות של 161.12 מיליארד יואן (22.5 מיליארד דולר), עליה של כ-8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ומעל לצפי האנליסטים להכנסות של 160.77 מיליארד יואן.
בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח של 47.63 מיליארד יואן, קפיצה של כ-82% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, והרבה מעל לצפי האנליסטים לרווח של 39.95 מיליארד יואן.
השקה מוצלחת ל-DnF
השיפור בתוצאות מגיע בין היתר הודות להשקה המוצלחת של "Dungeon & Fighter Mobile", או בקיצור DnF Mobile, בחודש מאי האחרון. המשחק, שמיוצר על ידי חברת Nexon הדרום קוריאנית ומופץ בסין על ידי טנסנט זכה להצלחה מסחררת ועומד בראש טבלאות המשחקים המשוחקים והרווחים ביותר בסין. מה מה שעורר את הצפי של המשקיעים שהחברה תקצור את הפירות של הפופולריות של המשחק במשך שנים רבות, כפי שעשתה עם Honor of Kings.
בסך הכל, עסקי המשחקים של טנסנט בסין הניבו הכנסות של 34.6 מיליארד יואן, עלייה של 9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. צמיחה דומה נרשמה גם בכל הקשור להכנסות ממכירת משחקים מחוץ לסין שעמדה על 13.9 מיליארד יואן, צמיחה של 9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מדובר בצמיחה גדולה יותר מזו שנרשמה ברבעון הראשון של השנה - 3%. החברה ייחסה את הביצועים החזקים להשקה המוצלחת כמו גם לגידול במכירות של משחק היריות הפופולארי ולורנט (Valorant).
- כ-150 דולר בחודש על גיימינג - ההוצאה של המכורים מטפסת
- פלייטיקה תרכוש את סופרפליי הישראלית תמורת 700 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הצמיחה בפעילות המשחקים היא בשורה מצוינת עבור החברה, שעסק הליבה שלה סבל מתקופה קשה, במהלכה ההכנסות בסין ירדו במשך שני רבעונים רצופים מאז הרבעון הרביעי של השנה שעברה. בין היתר על רקע השקות מוצלחות של משחקים של המתחרות הגדולות ByteDance ו-miHoYo.
ממשיכה עם הרכישות העצמאיות
בנוסף במהלך המחצית הראשונה של השנה הוציאה החברה 52.3 מיליארד דולר הונג קונגי (6.71 מיליארד דולר) על רכישה חוזרת של מניות. זאת לאחר שמוקדם יותר השנה, היא התחייבה להכפיל את הרכישות החוזרות שלה במהלך שנת 2024 ליותר מ-100 מיליארד דולר הונג קונגי. ברקע, מהלכים דומים של חברות הטכנולוגיה הסיניות, במטרה להגביר את אמון המשקיעים, בזמן שהמגזר מתאושש מהמקפה הרגולטורית הקשה עליו מכיוונו של הממשל בבייג'ינג, והחששות מההאטה בצמיחה הכלכלית של סין.

אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
אחרי שגוגל השיקה שבב מתחרה לאנבידיה - מגיע תורה של אמזון; במקביל משיקה החברה סוכני AI למוקד שירות ותיקון תקלות, אבטחה ולפיתוח תוכנה
אחרי שגוגל השיקה שבב חדש לשוק ה-AI, גם אמזון משקיה שבב חדש וטוענת שהוא מהווה תחרות עם חלק מרכזי מהיכולות של השבב של אנבידיה. על פי ההערכות השבב של גוגל מתחרה בסגמנט של 15% בערך מהיקף השוק של השבב של של אנבידיה שלה יש פלטפורמה מלאה. באמזון מדברים על תחרות חזקה עוד יותר.
באמזון טוענים כי "השב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות". השבב החדש הוא תוצר של מחלקת השבבים ב-AWS חטיבת הענן של אמזון והוא נוצר כדי לצמצם תלות במעבדי GPU של אמזון ולהבטיח את יכולתה של החברה בעיבוד והסקה של מערכות AI מורכבות.
שבב ה-AI של אמזון יקרא Trainium3 ולפי הצהרות החברה, מדובר בשבב שמציע ביצועים טובים יותר בעלות נמוכה יותר, ומאפשר ללקוחות להריץ אימונים ויישומי AI בעלות נמוכה ב-50% לעומת השימוש במעבדים של אנבידיה.
המוצר החדש מצטרף לקו שבבי הבינה המלאכותית של AWS, הכולל גם את Inferentia3 לתהליכי הסקה (Inference) ואת Graviton4 לעומסי עבודה כלליים בענן. מטרת החברה ברורה: להפחית את התלות באנבידיה, לשפר את הרווחיות של תשתיות הענן שלה ולתת מענה למגמה הגוברת של חישובים עתירי משאבים.
- השוד הענקי בלונדון והמוצר המהפכני ששינה את שוק הצילום
- יותר מ־900 מתקנים: קנה המידה האמיתי של AWS נחשף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מטרה ברורה: לצמצם את הפער מול אנבידיה
השבב Trainium3, שיופעל בשירותי הענן של AWS החל מ־2026, מאפשר אימון מודלים מורכבים יותר בזמן קצר יותר, לטענת אמזון, עד פי ארבעה בהשוואה לדור הקודם של השבב. בנוסף, הוא תומך בתקשורת מהירה יותר בין יחידות עיבוד, דבר קריטי באימון מודלים רחבי היקף.

אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
אחרי שגוגל השיקה שבב מתחרה לאנבידיה - מגיע תורה של אמזון; במקביל משיקה החברה סוכני AI למוקד שירות ותיקון תקלות, אבטחה ולפיתוח תוכנה
אחרי שגוגל השיקה שבב חדש לשוק ה-AI, גם אמזון משקיה שבב חדש וטוענת שהוא מהווה תחרות עם חלק מרכזי מהיכולות של השבב של אנבידיה. על פי ההערכות השבב של גוגל מתחרה בסגמנט של 15% בערך מהיקף השוק של השבב של של אנבידיה שלה יש פלטפורמה מלאה. באמזון מדברים על תחרות חזקה עוד יותר.
באמזון טוענים כי "השב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות". השבב החדש הוא תוצר של מחלקת השבבים ב-AWS חטיבת הענן של אמזון והוא נוצר כדי לצמצם תלות במעבדי GPU של אמזון ולהבטיח את יכולתה של החברה בעיבוד והסקה של מערכות AI מורכבות.
שבב ה-AI של אמזון יקרא Trainium3 ולפי הצהרות החברה, מדובר בשבב שמציע ביצועים טובים יותר בעלות נמוכה יותר, ומאפשר ללקוחות להריץ אימונים ויישומי AI בעלות נמוכה ב-50% לעומת השימוש במעבדים של אנבידיה.
המוצר החדש מצטרף לקו שבבי הבינה המלאכותית של AWS, הכולל גם את Inferentia3 לתהליכי הסקה (Inference) ואת Graviton4 לעומסי עבודה כלליים בענן. מטרת החברה ברורה: להפחית את התלות באנבידיה, לשפר את הרווחיות של תשתיות הענן שלה ולתת מענה למגמה הגוברת של חישובים עתירי משאבים.
- השוד הענקי בלונדון והמוצר המהפכני ששינה את שוק הצילום
- יותר מ־900 מתקנים: קנה המידה האמיתי של AWS נחשף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מטרה ברורה: לצמצם את הפער מול אנבידיה
השבב Trainium3, שיופעל בשירותי הענן של AWS החל מ־2026, מאפשר אימון מודלים מורכבים יותר בזמן קצר יותר, לטענת אמזון, עד פי ארבעה בהשוואה לדור הקודם של השבב. בנוסף, הוא תומך בתקשורת מהירה יותר בין יחידות עיבוד, דבר קריטי באימון מודלים רחבי היקף.
