ההתאוששות בהייטק נמשכת - החברות גייסו 2.9 מיליארד דולר ברבעון השני

השפעות המלחמה על היקפי הגיוסים מתמתנות - החברות הישראליות ביצעו 110 סבבי גיוס במהלך הרבעון השני
רוי שיינמן | (1)
נושאים בכתבה הייטק וויז

המשך מגמת ההתאוששות בהיי-טק הישראלי ניכרת ברבעון השני של 2024. השפעת המלחמה שהכבידה על היקף הגיוסים של החברות הישראליות וההשקעות של משקיעים זרים מתחילה להתפוגג וזה ניכר בהיקפי ההשקעות של החברות הישראליות. גיוסי ההון ברבעון השני הסתכמו ב-2.9 מיליארד דולר, ב-110 סבבי גיוס. כ-62% מההון הכולל ברבעון גויס מ-6 סבבי גיוס, רובם של חברות בתחום הסייבר, כך עולה מדו"ח ההייטק של IVC ולאומיטק. העסקה הבולטת ביותר – חברת WIZ שהשלימה גיוס בהיקף של 965 מיליון דולר. מגמת העלייה החיובית שהחלה ברבעון הראשון ברורה גם בנטרול הגיוס של WIZ, ונרשם גידול של כ-19% בהיקף הגיוסים (כ- 1.93 מיליארד דולר). מספר הסבבים ברבעון השני עומד על אותו סדר הגודל של הרבעון הקודם, שבו הייתה שבירה של מגמת הירידה מאז תחילת 2022. בהשוואה לרבעון המקביל, הרבעון הנוכחי הוא הראשון מאז הרבעון הראשון של שנת 2022 שבו נרשם היקף גיוסים דומה לזה שהיה ברבעון המקביל (בנטרול עסקת Wiz). היקף ההשתתפות של המשקיעים הזרים והישראלים בסבבים ברבעון ממשיך לעלות ברבעון השני. מספר ההשקעות של משקיעים זרים עלה במקצת בחצי השנה האחרונה, לאחר השפל ברבעון הרביעי של 2023. המגמה החיובית נמשכת גם בנוכחות של המשקיעים הישראלים, ובסך הכל מתייצבת ברמה של השנים 2018 – 2019. "אנחנו שמחים לראות שסימני ההתאוששות שהורגשו בחודשים האחרונים מקבלים ביטוי גם בנתוני הרבעון השני", מסרה מנכ"לית לאומיטק, מיה אייזן-צפריר. "הנתונים משקפים צמיחה בהיקף הגיוסים ובכמות העסקאות ביחס לרבעון הקודם - וגם ביחס לרבעון המקביל אשתקד. אם היקפי פעילות כאלה ימשיכו, אנחנו נמצאים בקצב שבו מגזר הטק יסיים שנה של צמיחה ביחס לשנה קודמת. בנוסף, בבדיקות עומק שעשינו בנוגע לזהות המשקיעים, מעודד לראות משקיעים זרים - שמעולם לא השקיעו בישראל - לוקחים חלק בעסקאות גם מאז תחילת המלחמה". "הרבעון השני מסתיים היום עם מדדי צמיחה חיוביים", מסר בן קליין, מנכ"ל IVC. "היקפי הפעילות בהיי-טק הישראלי המשיכו לצמוח במתינות. זה לא טריוויאלי לאור הנסיבות. הנוכחות הגוברת של משקיעים זרים מלמדת על האטרקטיביות של ההיי-טק הישראלי".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אמיר 30/06/2024 16:11
    הגב לתגובה זו
    פחחח, אולי אננחו פשוט תלויים בתהליכים גלובלים, ואם הביקוש לגז עולה או הריבית עולה והגיוסים להייטק קטנים, אנחנו מושפעים מזה יותר ממה שקורה עם כן ביבי לא ביבי?
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.