עובדים בהייטק אופן ספייס
צילום: דאלי אי

ההתאוששות בהייטק נמשכת - החברות גייסו 2.9 מיליארד דולר ברבעון השני

השפעות המלחמה על היקפי הגיוסים מתמתנות - החברות הישראליות ביצעו 110 סבבי גיוס במהלך הרבעון השני
רוי שיינמן | (1)
נושאים בכתבה הייטק וויז

המשך מגמת ההתאוששות בהיי-טק הישראלי ניכרת ברבעון השני של 2024. השפעת המלחמה שהכבידה על היקף הגיוסים של החברות הישראליות וההשקעות של משקיעים זרים מתחילה להתפוגג וזה ניכר בהיקפי ההשקעות של החברות הישראליות. גיוסי ההון ברבעון השני הסתכמו ב-2.9 מיליארד דולר, ב-110 סבבי גיוס. כ-62% מההון הכולל ברבעון גויס מ-6 סבבי גיוס, רובם של חברות בתחום הסייבר, כך עולה מדו"ח ההייטק של IVC ולאומיטק. העסקה הבולטת ביותר – חברת WIZ שהשלימה גיוס בהיקף של 965 מיליון דולר. מגמת העלייה החיובית שהחלה ברבעון הראשון ברורה גם בנטרול הגיוס של WIZ, ונרשם גידול של כ-19% בהיקף הגיוסים (כ- 1.93 מיליארד דולר). מספר הסבבים ברבעון השני עומד על אותו סדר הגודל של הרבעון הקודם, שבו הייתה שבירה של מגמת הירידה מאז תחילת 2022. בהשוואה לרבעון המקביל, הרבעון הנוכחי הוא הראשון מאז הרבעון הראשון של שנת 2022 שבו נרשם היקף גיוסים דומה לזה שהיה ברבעון המקביל (בנטרול עסקת Wiz). היקף ההשתתפות של המשקיעים הזרים והישראלים בסבבים ברבעון ממשיך לעלות ברבעון השני. מספר ההשקעות של משקיעים זרים עלה במקצת בחצי השנה האחרונה, לאחר השפל ברבעון הרביעי של 2023. המגמה החיובית נמשכת גם בנוכחות של המשקיעים הישראלים, ובסך הכל מתייצבת ברמה של השנים 2018 – 2019. "אנחנו שמחים לראות שסימני ההתאוששות שהורגשו בחודשים האחרונים מקבלים ביטוי גם בנתוני הרבעון השני", מסרה מנכ"לית לאומיטק, מיה אייזן-צפריר. "הנתונים משקפים צמיחה בהיקף הגיוסים ובכמות העסקאות ביחס לרבעון הקודם - וגם ביחס לרבעון המקביל אשתקד. אם היקפי פעילות כאלה ימשיכו, אנחנו נמצאים בקצב שבו מגזר הטק יסיים שנה של צמיחה ביחס לשנה קודמת. בנוסף, בבדיקות עומק שעשינו בנוגע לזהות המשקיעים, מעודד לראות משקיעים זרים - שמעולם לא השקיעו בישראל - לוקחים חלק בעסקאות גם מאז תחילת המלחמה". "הרבעון השני מסתיים היום עם מדדי צמיחה חיוביים", מסר בן קליין, מנכ"ל IVC. "היקפי הפעילות בהיי-טק הישראלי המשיכו לצמוח במתינות. זה לא טריוויאלי לאור הנסיבות. הנוכחות הגוברת של משקיעים זרים מלמדת על האטרקטיביות של ההיי-טק הישראלי".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אמיר 30/06/2024 16:11
    הגב לתגובה זו
    פחחח, אולי אננחו פשוט תלויים בתהליכים גלובלים, ואם הביקוש לגז עולה או הריבית עולה והגיוסים להייטק קטנים, אנחנו מושפעים מזה יותר ממה שקורה עם כן ביבי לא ביבי?
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.