אסף רפפורט וויז
צילום: עומר הכהן

בדרך להנפקה? וויז גייסה מיליארד דולר לפי שווי של 12 מיליארד דולר

חברת הסייבר הישראלית השלימה סבב גיוס נוסף, בשווי גבוה מהסבב הקודם שערכה לפני כשנה, וממשיכה לחפש אחרי מיזוגים ורכישות וושואפת להציג הכנסות שנתיות של 1 מיליארד דולר, לקראת הנפקה אפשרית בוול סטריט
רוי שיינמן | (8)

חברת הסייבר הישראלית וויז השלימה סבב גיוס בהיקף של 1 מיליארד דולר, לפי שווי של 12 מיליארד דולר. את הסבב הובילה קרן ההשקעות האמריקאית אנדריסן הורוביץ (Andreesen Horowitz), Lightspeed Ventures Partners ו-Thrive Capital, והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים בחברה והקרנות Greylock ו-Wellington Management.

לאחר שאת שנת 2023 סיימה החברה עם מחזור הכנסות (ARR) של כ-350 מיליון דולר, היא הציבה לעצמה יעד שאפתני של מכירות - 1 מיליארד דולר, לקראת הנפקה בוול סטריט. בנוסף, ציינה ווויז כי סבב הגיוס ישמש אותה להמשך איתור חברות טכנולוגיה עבור מיזוגים ורכישות עתידיים, לצד עובדים ופיתוח מוצרים חדשים.

וויז הוקמה בשנת וויז 2020 על ידי אסף רפפורט (המנכ"ל), ינון קוסטיקה (סמנכ"ל המוצרים), עמי לוטבק (סמנכ״ל הטכנולוגיות) ורועי רזניק (סמנכ״ל המו"פ). זאת לאחר שבשנת 2015 מכרו את חברת אבחת המידע אדאלום, לקבוצת אבטחת הענן של מיקרוסופט, בה עבדו להקמת וויז. מאז הקמתה גייסה החברה סכום כולל של 1.9 מיליארד דולר, כאשר סבב הגיוס האחרון שלה נערך במהלך חודש בפברואר 2023, לפי שווי של 10 מיליארד דולר.

"המשימה המרכזית שעומדת לנגד עינינו היא להמשיך ולהניע חדשנות עבור הלקוחות שלנו – ולתת ערך מוסף לצוותי האבטחה והפיתוח שמשתמשים בפלטפורמה שלנו", מסר אסף רפפורט, מייסד-שותף ומנכ"ל וויז. "סבב הגיוס הנוכחי יסייע לנו להמשיך לפתור את האתגרים המורכבים ביותר בתחום אבטחת הענן וכן לסייע לארגונים לקדם תהליכי קונסולידציה בקרב כלי האבטחה בהם הם משתמשים."

"וויז היא לא רק חלוצה בתחום אבטחת הענן – ההנהלה של החברה הפגינה יכולת יוצאת דופן לזוז מהר, לזהות את הדינמיקות בשוק ולהסתגל אליהן במהירות", מסרה שרה וונג, Andreessen Horowitz. "כל אלה אפשרו לחברה לצמוח במהירות ובחוכמה ומיצבו אותה כשחקנית המובילה בתעשיית אבטחת הסייבר".

תנופה מתמשכת בסקטור הסייבר המקומי

הגיוס של וויז מגיע על רקע התנופה המתמשכת שמציג סקטור הסייבר הישראלי בשנים האחרונות, חרף הדשדוש של ענף ההייטק המקומי. בזמן שבשנת 2023 נרשמה ירידה של מעל 50% בהיקף המכירות וההנפקות של חברות הייטק ישראליות, שהסתכמו בכ-7.5 מיליארד דולר, 19 מתוך 45 העסקאות, בסכום כולל של כ-3.8 מיליארד דולר, המהווים כ-51% מהשווי הכולל של העסקאות הגיעו מתחום הסייבר. מתוך 12 עסקאות בשווי של 200 מיליון דולר ומעלה 10 הגיעו מעולמות הסייבר, כאשר שתי העסקאות הנוספות היו הנפקות של חברות ישראליות, אודיטי ופרייטוס, מעבר לים.

תנופה זו נמשכה גם אל תוך שנת 2024 עם ההודעות על שלושה אקזיטים חדשים בתחום בהיקף כולל של 900 מיליון דולר. בתחילת חודש פברואר דווח כי חברת פלואו סקיוריטי (Flow Security) נמכרה לחברת קראודסטרייק האמריקאית תמורת 210 מיליון דולר. שבוע לאחר מכן הצטרפו אליה החברות אבאלור וג'ם סקיורטי, שנמכרו כל אחת ב-350 מיליון דולר לענקיות הסייבר זיסקיילר ו-וויז (בהתאמה). בחודש שעבר, השלימה חברת Cyera (סייארה), סבב גיוס (C) בהיקף של 300 מיליון לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר ובכך הפכה ליוניקורן. 

עסקאות אל הגיעו בעיקר על רקע מגמה של קונסולידציה (התגבשות) שעוברת על התחום. זאת בשל העובדה שהשוק מוצף בכמות גדולה של חברות המציעות פתרונות לתחומים וענפים מגוונים, דבר שמביא את הלקוחות לחפש אחר חברות המציעות פתרונות רחבים ככל האפשר. מה שמביא את החברות הגדולות בתחום לחפש אחר חברות המספקות מענה בתחומים בהם הם חלשים. מגמה שרק עשויה לגבור בשנים הקרובות ולהביא למכירה ולמיזוג של חברות סייבר ישראליות נספות כבר השנה.

קיראו עוד ב"BizTech"

בתוך כך, בשבוע שעבר השלימה חברת הסייבר הישראלית איילנד, המפתחת דפדפן ארגוני מאובטח, סבב גיוס של 175 מיליון דולר לפי שווי של 3 מיליארד דולר. זאת לאחר שבשנה שעברה הפכה ליוניקורן, עת גייסה 100 מיליון דולר, לפי שווי של 1.5 מיליארד, שנתיים בלבד מיום הקמתה.

מתי נראה הנפקות?

העניין הגובר בחברות הסייבר הישראליות מעלה את התהייה מתי נראה הנפקה של אחת החברות הללו מעבר לים. שמה של וויז עלה לא אחת בהקשר זה, לאחר שהחברה הציבה בתחילת השנה יעד שאפתני להגיע למכירות של 1 מיליארד דולר. זאת כחלק מהכנה לקראת ההנפקה הצפוה בניו יורק. על פי ההערכות, במידה ואכן תצא לפועל, ההנפקה לא צפויה לקרות לפני תחילת שנת 2025.

ברקע, שוק ההנפקות הטכנולוגיות בארצות הברית ממשיך להתחמם כשהמשקיעים מגלים עניין רב בתחום. לפני פחות משבועיים רשמה חברת אבטחת המידע רובריק (Rubrik) את מניותיה למסחר בבורסה בניו יורק במחיר של 32 דולר למניה, לפי שווי שוק כולל של כ-5.6 מיליארד דולר. מאז ההנפקה הראשונית עלתה מניית החברה בכ-9% והיא נסחרת כעת במחיר של כ-35 דולר למניה, המשקף לה שווי שוק של כ-6.1 מיליארד דולר. 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    מצאתי ביצה בכתבה (ל"ת)
    פמוס 08/05/2024 16:55
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    והוווווו! (ל"ת)
    יאן שוף 07/05/2024 17:58
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אייל 07/05/2024 17:56
    הגב לתגובה זו
    שווי מנופח , מעניין כמה ההכנסות שלה.
  • קנאה לא עושה טוב לעור הפנים (ל"ת)
    אלון788 07/05/2024 18:05
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הינשוף 07/05/2024 17:54
    הגב לתגובה זו
    הוווו הווווו הווווו
  • 3.
    גיא 07/05/2024 17:54
    הגב לתגובה זו
    הו הו הו
  • 2.
    חרבו דארבו 07/05/2024 17:40
    הגב לתגובה זו
    :hcazt:
  • 1.
    מעניין כמה הם מפסידים בשנה (ל"ת)
    יואב 07/05/2024 17:05
    הגב לתגובה זו
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובמשקפי גוגל; קרדיט: יוטיוב

חוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה

ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב

עוזי גרסטמן |

במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.

לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.

במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.

גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.

השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.

עומרי כספי
צילום: Ilya Melnikov

עומרי כספי משלים גיוס של 100 מיליון דולר לקרן אופורטוניטי

כספי מרחיב את פעילות Swish Ventures באמצעות הקרן החדשה, עם יכולת להשקיע בחברות פורטפוליו משלב הסיד לשלב הצמיחה בין חברות הפורטפוליו של סוויש: Cognition, EON, Upwind, Irregular, Applied Compute, Tenzai

רן קידר |
נושאים בכתבה עמרי כספי

משקיע ההון סיכון וכוכב ה-NBA לשעבר, עומרי כספי, מרחיב את פעילות קרן Swish Ventures עם גיוס של 100 מיליון דולר לקרן השקעות המשך (Opportunity Fund). הגיוס מעלה את היקף הנכסים המנוהלים ל-300 מיליון דולר ומרחיב את פעילות הקרן להשקיע בחברות פורטפוליו גם בהמשך להשקעות שביצעה דרך קרן הסיד בהיקף של 63 מיליון דולר, ובכך להמשיך לתמוך בחברות גם בשלבי הצמיחה ועד להפיכתן לחברות גלובליות בוגרות. 

קרן האופורטוניטי מתכננת להצטרף לכשמונה השקעות בתחומי הסייבר, תשתיות טכנולוגיות ו-AI. עם צ’קים בטווח ממוצע של 10 מיליון דולר. במקביל, היא תמשיך להיות שותפה אקטיבית בעבודה עם היזמים ובבניית החברה. בין חברות הפורטפוליו של סוויש נמנות: Cognition, EON, Upwind, Irregular, Applied Compute, Tenzai. המשקיעים בקרן כוללים גופים מוסדיים מישראל ומארה”ב, לצד פמלי אופיס. המצטרפים למשקיעים קודמים בהם קרן סקוייה. 

לדברי עומרי כספי: “יש לנו הזכות לעבוד עם יזמים יוצאי דופן שבונים חברות שמשנות תעשיות שלמות בסייבר, AI ותשתיות טכנולוגיות. מהיום הראשון בנינו את סוויש סביב עיקרון אחד: לעמוד מאחורי היזמים שלנו לאורך כל הדרך. אנחנו לא רק כותבים צ’ק - אנחנו זמינים בשביל החברות שלנו בכל רגע, כדי לעזור להם בגיוסי כספים, עובדים, בפתיחת דלתות ובכל מה שצריך כדי לבנות חברה גדולה. הקרן החדשה מאפשרת לנו להמשיך את הליווי גם כשהחברות גדלות, לתמוך בסבבי גיוס מתקדמים וליצור הזדמנויות השקעה נוספות למשקיעים שלנו.” קרן Swish Ventures, שהושקה בתחילת 2025, מתמקדת בהשקעה בסטארטאפים המובלים על ידי יזמים מובילים, הפונים לשווקים גדולים. הקרן מנוהלת על ידי עומרי כספי, המשמש מייסד ושותף מנהל, ואורי שטרייכמן, מוביל טכנולוגי והשקעות.

כספי, שיחק במשך עשור בליגת ה-NBA והיה קפטן נבחרת ישראל בכדורסל. הוא לא הראשון מענף הכדורסל שעושה זאת. קדמו למשל קווין דוראנט וסטף קרי ששיחקו עם כספי בגולדן סטייט, ביצעו השקעות רבות במיזמים במקביל לקריירת הכדורסל. כך כספי החל להיחשף לפעילות ולאורך הקריירה השקיע במספר חברות סטארט-אפ, שהבולטות שבהן הן DocuSign שהונפקה בנאסד"ק ו-DayTwo המאפשרת לאזן את רמות הסוכר בדם. לאחר השהות הארוכה בארה"ב והחזרה לישראל, הגביר כספי את פעילותו כמשקיע אנג'ל במיזמים בשלב מוקדם, בהם Boards המפתח פלטפורמה לאנשי שיווק ועוד.