אסף רפפורט וויז
צילום: עומר הכהן

בדרך להנפקה? וויז גייסה מיליארד דולר לפי שווי של 12 מיליארד דולר

חברת הסייבר הישראלית השלימה סבב גיוס נוסף, בשווי גבוה מהסבב הקודם שערכה לפני כשנה, וממשיכה לחפש אחרי מיזוגים ורכישות וושואפת להציג הכנסות שנתיות של 1 מיליארד דולר, לקראת הנפקה אפשרית בוול סטריט
רוי שיינמן | (8)

חברת הסייבר הישראלית וויז השלימה סבב גיוס בהיקף של 1 מיליארד דולר, לפי שווי של 12 מיליארד דולר. את הסבב הובילה קרן ההשקעות האמריקאית אנדריסן הורוביץ (Andreesen Horowitz), Lightspeed Ventures Partners ו-Thrive Capital, והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים בחברה והקרנות Greylock ו-Wellington Management.

לאחר שאת שנת 2023 סיימה החברה עם מחזור הכנסות (ARR) של כ-350 מיליון דולר, היא הציבה לעצמה יעד שאפתני של מכירות - 1 מיליארד דולר, לקראת הנפקה בוול סטריט. בנוסף, ציינה ווויז כי סבב הגיוס ישמש אותה להמשך איתור חברות טכנולוגיה עבור מיזוגים ורכישות עתידיים, לצד עובדים ופיתוח מוצרים חדשים.

וויז הוקמה בשנת וויז 2020 על ידי אסף רפפורט (המנכ"ל), ינון קוסטיקה (סמנכ"ל המוצרים), עמי לוטבק (סמנכ״ל הטכנולוגיות) ורועי רזניק (סמנכ״ל המו"פ). זאת לאחר שבשנת 2015 מכרו את חברת אבחת המידע אדאלום, לקבוצת אבטחת הענן של מיקרוסופט, בה עבדו להקמת וויז. מאז הקמתה גייסה החברה סכום כולל של 1.9 מיליארד דולר, כאשר סבב הגיוס האחרון שלה נערך במהלך חודש בפברואר 2023, לפי שווי של 10 מיליארד דולר.

"המשימה המרכזית שעומדת לנגד עינינו היא להמשיך ולהניע חדשנות עבור הלקוחות שלנו – ולתת ערך מוסף לצוותי האבטחה והפיתוח שמשתמשים בפלטפורמה שלנו", מסר אסף רפפורט, מייסד-שותף ומנכ"ל וויז. "סבב הגיוס הנוכחי יסייע לנו להמשיך לפתור את האתגרים המורכבים ביותר בתחום אבטחת הענן וכן לסייע לארגונים לקדם תהליכי קונסולידציה בקרב כלי האבטחה בהם הם משתמשים."

"וויז היא לא רק חלוצה בתחום אבטחת הענן – ההנהלה של החברה הפגינה יכולת יוצאת דופן לזוז מהר, לזהות את הדינמיקות בשוק ולהסתגל אליהן במהירות", מסרה שרה וונג, Andreessen Horowitz. "כל אלה אפשרו לחברה לצמוח במהירות ובחוכמה ומיצבו אותה כשחקנית המובילה בתעשיית אבטחת הסייבר".

תנופה מתמשכת בסקטור הסייבר המקומי

הגיוס של וויז מגיע על רקע התנופה המתמשכת שמציג סקטור הסייבר הישראלי בשנים האחרונות, חרף הדשדוש של ענף ההייטק המקומי. בזמן שבשנת 2023 נרשמה ירידה של מעל 50% בהיקף המכירות וההנפקות של חברות הייטק ישראליות, שהסתכמו בכ-7.5 מיליארד דולר, 19 מתוך 45 העסקאות, בסכום כולל של כ-3.8 מיליארד דולר, המהווים כ-51% מהשווי הכולל של העסקאות הגיעו מתחום הסייבר. מתוך 12 עסקאות בשווי של 200 מיליון דולר ומעלה 10 הגיעו מעולמות הסייבר, כאשר שתי העסקאות הנוספות היו הנפקות של חברות ישראליות, אודיטי ופרייטוס, מעבר לים.

תנופה זו נמשכה גם אל תוך שנת 2024 עם ההודעות על שלושה אקזיטים חדשים בתחום בהיקף כולל של 900 מיליון דולר. בתחילת חודש פברואר דווח כי חברת פלואו סקיוריטי (Flow Security) נמכרה לחברת קראודסטרייק האמריקאית תמורת 210 מיליון דולר. שבוע לאחר מכן הצטרפו אליה החברות אבאלור וג'ם סקיורטי, שנמכרו כל אחת ב-350 מיליון דולר לענקיות הסייבר זיסקיילר ו-וויז (בהתאמה). בחודש שעבר, השלימה חברת Cyera (סייארה), סבב גיוס (C) בהיקף של 300 מיליון לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר ובכך הפכה ליוניקורן. 

עסקאות אל הגיעו בעיקר על רקע מגמה של קונסולידציה (התגבשות) שעוברת על התחום. זאת בשל העובדה שהשוק מוצף בכמות גדולה של חברות המציעות פתרונות לתחומים וענפים מגוונים, דבר שמביא את הלקוחות לחפש אחר חברות המציעות פתרונות רחבים ככל האפשר. מה שמביא את החברות הגדולות בתחום לחפש אחר חברות המספקות מענה בתחומים בהם הם חלשים. מגמה שרק עשויה לגבור בשנים הקרובות ולהביא למכירה ולמיזוג של חברות סייבר ישראליות נספות כבר השנה.

קיראו עוד ב"BizTech"

בתוך כך, בשבוע שעבר השלימה חברת הסייבר הישראלית איילנד, המפתחת דפדפן ארגוני מאובטח, סבב גיוס של 175 מיליון דולר לפי שווי של 3 מיליארד דולר. זאת לאחר שבשנה שעברה הפכה ליוניקורן, עת גייסה 100 מיליון דולר, לפי שווי של 1.5 מיליארד, שנתיים בלבד מיום הקמתה.

מתי נראה הנפקות?

העניין הגובר בחברות הסייבר הישראליות מעלה את התהייה מתי נראה הנפקה של אחת החברות הללו מעבר לים. שמה של וויז עלה לא אחת בהקשר זה, לאחר שהחברה הציבה בתחילת השנה יעד שאפתני להגיע למכירות של 1 מיליארד דולר. זאת כחלק מהכנה לקראת ההנפקה הצפוה בניו יורק. על פי ההערכות, במידה ואכן תצא לפועל, ההנפקה לא צפויה לקרות לפני תחילת שנת 2025.

ברקע, שוק ההנפקות הטכנולוגיות בארצות הברית ממשיך להתחמם כשהמשקיעים מגלים עניין רב בתחום. לפני פחות משבועיים רשמה חברת אבטחת המידע רובריק (Rubrik) את מניותיה למסחר בבורסה בניו יורק במחיר של 32 דולר למניה, לפי שווי שוק כולל של כ-5.6 מיליארד דולר. מאז ההנפקה הראשונית עלתה מניית החברה בכ-9% והיא נסחרת כעת במחיר של כ-35 דולר למניה, המשקף לה שווי שוק של כ-6.1 מיליארד דולר. 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    מצאתי ביצה בכתבה (ל"ת)
    פמוס 08/05/2024 16:55
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    והוווווו! (ל"ת)
    יאן שוף 07/05/2024 17:58
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אייל 07/05/2024 17:56
    הגב לתגובה זו
    שווי מנופח , מעניין כמה ההכנסות שלה.
  • קנאה לא עושה טוב לעור הפנים (ל"ת)
    אלון788 07/05/2024 18:05
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הינשוף 07/05/2024 17:54
    הגב לתגובה זו
    הוווו הווווו הווווו
  • 3.
    גיא 07/05/2024 17:54
    הגב לתגובה זו
    הו הו הו
  • 2.
    חרבו דארבו 07/05/2024 17:40
    הגב לתגובה זו
    :hcazt:
  • 1.
    מעניין כמה הם מפסידים בשנה (ל"ת)
    יואב 07/05/2024 17:05
    הגב לתגובה זו
אנתרופיק
צילום: טוויטר

איך אנתרופיק עוקפת את OpenAI בדרך לרווחיות

בעוד OpenAI שופכת הון עתק על מרכזי נתונים ומנויים לצרכנים, אנתרופיק בונה עסק אמיתי - שקט, יציב ומבוסס על לקוחות עסקיים. והמספרים מתחילים לדבר בעד עצמם

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אנתרופיק OpenAI

OpenAI הפכה לשם נרדף לבינה מלאכותית. היא גייסה מיליארדים, בנתה חוות שרתים עצומות ומניעה את מירוץ הצ’אטבוטים הגלובלי. אבל מאחורי הקלעים, החברה מתמודדת עם בעיה בסיסית: עדיין לא ברור איך להפוך את ההצלחה האדירה הזו למודל עסקי יציב. בזמן ש־OpenAI מחפשת הכנסות, יריבתה הקטנה אנתרופיק בונה בשקט עסק אמיתי.


שתי החברות עוסקות באותו תחום: פיתוח מודלי שפה מתקדמים שמניעים בוטים, כלי עזר לעובדים, יישומי תכנות ותהליכי אוטומציה. אבל ההבדל ביניהן הוא לא טכנולוגי, אלא אסטרטגי: OpenAI פונה להמונים, אנתרופיק מדברת ישירות עם העסקים.


OpenAI נשענת על השותפות עם מיקרוסופט, שמשלבת את המודלים שלה במוצרי אופיס וב־Copilot. מעבר לכך, היא פונה לקהל הרחב: משתמשי ChatGPT שמשלמים 20 דולר בחודש בגרסה הבסיסית, או 200 דולר בתוכנית הפרו. למרות שמספר המשתמשים עצום עם יותר מ־800 מיליון מדי שבוע לפי החברה, ההכנסות רחוקות מלכסות את העלויות הכבדות של מחשוב, אחסון ופיתוח. אנתרופיק, לעומתה, נמנעת מהמירוץ אחר משתמשים חינמיים. כ־80% מהכנסותיה מגיעות מחברות - ארגונים שמיישמים את המודלים שלה לצורכי עבודה ממשיים. לפי נתוני החברה, כבר יש לה יותר מ־300 אלף לקוחות עסקיים, רובם בתחומי טכנולוגיה, משפטים ופיננסים.


חיסכון מוחשי בזמן ובכסף

הלקוחות של אנתרופיק לא מתעניינים בחוויית שיחה, אלא בחיסכון מוחשי בזמן ובכסף. הם משתמשים במודלים של החברה לכתיבת קוד, ניסוח חוזים, הפקת חשבוניות ובדיקות מסמכים. המיקוד הזה הופך את אנתרופיק לעסק ברור יותר מהמתחרה שלה. בעוד OpenAI מנסה לגבש מודל רווח מהציבור הרחב, אנתרופיק כבר רווחית כמעט על בסיס שימושים עסקיים בלבד. לפי הערכות שוק, היא פועלת בקצב הכנסות שנתי של כ־7 מיליארד דולר וצפויה להגיע לתשעה מיליארד עד סוף השנה, כמעט זהה להכנסות OpenAI, עם בסיס משתמשים קטן פי כמה.


דו"ח של קרן ההון סיכון מנלו ונצ’רס מצביע על יתרון משמעותי נוסף: לפי סקר שערכה בקרב חברות טכנולוגיה, אנתרופיק מובילה את תחום הקידוד עם נתח שוק של 42%, לעומת 21% בלבד ל־OpenAI. גם בשימושי בינה מלאכותית כלליים בחברות, אנתרופיק ניצבת בראש עם 32% לעומת 25% ליריבה שלה.


מימין לשמאל: שחר שביט (CTO), טל פרץ (CEO , עומד), ניצן הדר (CPO). קרדיט: עמית שמשמימין לשמאל: שחר שביט (CTO), טל פרץ (CEO , עומד), ניצן הדר (CPO). קרדיט: עמית שמש

Onfire AI מגייסת סבב סיד של 20 מיליון דולר

אחרי שפיתחו את בנק המטרות מבוסס ה-AI הראשון בצה"ל, יוצאי יחידת 8200 מקימים את Onfire - פלטפורמה המיישמת את עקרונות המודיעין והנתונים בעולם המכירות ומסייעת לחברות תוכנה להגיע ללקוחות בזמן אמת
רן קידר |
נושאים בכתבה גיוס סיד

חברת Onfire AI, המפתחת פלטפורמת בינה מלאכותית לצוותי מכירות בתחום ה-IT, מכריזה על גיוס סיד של 20 מיליון דולר, בהובלת TLV Partners ו-Grove Ventures, בתמיכה משמעותית של IN Venture ובהשתתפות זרוע ההשקעות החדשה Leumi Tech 77. 

הפלטפורמה מנתחת פעילות מקוונת של לקוחות פוטנציאליים של חברות תוכנה וענן כמו CTO, VP R&D ו-CISO, ומסייעת לצוותי Revenue לזהות את הצרכים של כל ארגון ולפנות אליו באופן ממוקד עם פתרונות מותאמים אישית. על אף שהחברה קיימת רק כשנתיים, Onfire כבר עובדת עם עשרות חברות מובילות בארה״ב, ישראל ואירופה, בהן Aiven, Spectro Cloud ו-Cyera. חברות אלה מסתמכות על Onfire כדי לחדד את יכולות המכירה שלהן, להגיע לאנשי המפתח המתאימים בארגונים, להאיץ מחזורי מכירה ולזהות סיגנלים בתוך הרשתות שלהן. 

Onfire מתכננת להשתמש בהון שגוייס בסבב הגיוס כדי להמשיך ולממש את החזון לבניית פלטפורמת GTM ראשונה מסוגה בעולם, המבוססת על בינה מלאכותית הקשרית (Contextual AI) ומותאמת במיוחד לצוותי מכירות בשוק ה-IT, ששוויו מוערך בכ-5 טריליון דולר. 

החברה הוקמה בשנת 2023 על ידי טל פרץ (מנכ"ל), שחר שביט (CTO), וניצן הדר (CPO), שהכירו במסגרת שירותם הצבאי כקצינים ביחידת 8200. במהלך שירותם המשותף, הצוות זכו בשני פרסי ביטחון ישראל על פרויקט מעקב אחרי מפגעים בודדים שנמצא בשימוש צה"ל ושב"כ, ועל מערכת המלצות למטרות אוטומטיות בצה"ל, המבוססת על אלגוריתמים מתקדמים. 

בחצי השנה הראשונה לפעילותה של החברה, כ-90% מעובדיה, ובהם גם טל וניצן, שירתו בשירות מילואים, והעסקה הראשונה של החברה נחתמה בזמן ששניים מהמייסדים היו בשירות מילואים פעיל. כיום, החברה מונה 33 עובדים, מתוכם 28 בישראל ו-5 בניו יורק. בשנים האחרונות כמעט כל ארגון מאמץ טכנולוגיות בינה מלאכותית, אך הולכת ומתחזקת ההבנה שהכלים הקיימים אינם מסוגלים להתמודד עם האתגרים המורכבים של ארגונים מודרניים.