היוניקורן הישראלי היילו גייס 120 מיליון דולר והשיק מאיץ AI חדש
חברת היילו (Hailo) הישראלית, המייצרת מעבדי בינה מלאכותית (AI) למכשירי קצה, השלימה גיוס של 120 מיליון דולר. במקביל לגיוס, השיקה החברה את המאיץ החדש שלה Hailo-10, אשר אמור לאפשר הרצה של יישומי בינה מלאכותית יוצרת (GenAI) על גבי מכשירי קצה, ללא צורך בהרשמה לשירותים מבוססי ענן.
היילו הוקמה בפברואר 2017, ובשנת 2022 הפכה ליוניקורן לאחר שהשלימה גיוס הון בהיקף 136 מיליון דולר ולפי שווי כולל של 1.1 מיליארד דולר. להיילו משרדים ביפן, טייוואן, סין, דרום קוריאה, גרמניה, וארה"ב ורשת של מפיצים ברחבי אסיה, צפון אמריקה, דרום אמריקה, אוסטרליה ואירופה ומוצריה משרתים יותר מ-300 לקוחות ברחבי העולם. החברה מעסיקה כיום מעל 250 עובדים בתל-אביב ובחו"ל, ומגייסת עובדים נוספים כדי לתמוך בצמיחה המואצת. המעבדים שלה.
את הגיוס הנוכחי, שנעשה בהתאם לשווי מהגיוס הקודם, הובילו שורה של משקיעים קיימים וחדשים. בין היתר ניתן למנות שורה של שמות מוכרים כמו משפחת זיסאפל, גיל אגמון, דלק מוטורס, אלפרד אקירוב, חברת ההשקעות DCLBA, Vasuki, OurCrowd, Talcar, קומסקו, Automotive Equipment (AEV) ופועלים אקוויטי. בסך הכל גייסה החברה יותר מ-340 מיליון דולר מהקמתה.
לצד הגיוס, השיקה החברה את המאיץ החדש שלה, Hailo-10, אשר מעצים מכשירי קצה כמו מחשבים אישיים, רכבים חכמים ורובוטים מסחריים באמצעות GenAI. מאיצי החברה מיועדים בעיקר למחשבים אישיים ולמערכות בידור ומידע בכלי רכב, ושואפים להעצים מעבדים בעלי ביצועים נמוכים שאין להם יכולת משל עצמם להפעיל את הצ'טבוטים, העוזרים האישיים ומערכות ההפעלה המונעות על ידי בינה מלאכותית. היילו תתחיל למכור יחידות ראשונות של מאיץ הבינה המלאכותית Hailo-10 ברבעון השני של 2024.
- אנבידיה מציגה את Jetson Thor: שבב־על לעידן הרובוטים ההומנואידיים
- קצב הפיתוח של בינה מלאכותית מאט - למה זה עשוי להיות טוב לעסקים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אור דנון, מנכ"ל ומייסד משותף של היילו: "סגירת מהלך המימון החדש שלנו מאפשרת לנו למנף את כל ההזדמנויות המרגשות שיש לנו בקנה וסוללת את הדרך לצמיחה ארוכת הטווח שלנו. חד עם השקת מאיץ ה-GenAI מדגם Hailo-10 שלנו, המהלך מציב אותנו בעמדה אסטרטגית שתאפשר לנו להביא AI קלאסי ו-GenAI למכשירי קצה באופנים שירחיבו משמעותית את הפריסה וההשפעה של טכנולוגיה חשובה זו. תכננו את Hailo-10 כך שישלב באופן רציף יכולות בינה מלאכותית יוצרת בחיי היומיום של משתמשים וישחרר את המשתמשים ממגבלות של רשתות מבוססות ענן. כך המשתמשים הופכים למעשה לבעלים של כלים כגון צ'טבוטים, copilots וכלים אחרים ליצירת תוכן, ויכולים להשתמש בכלים באופן רציף ומיידי, לשיפור התפוקה והעשרת חווית המשתמש.

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"
סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון
משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה
גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.
הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.
פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.
- גוגל משנה כיוון: האם הבינה המלאכותית שלה בדרך לשימושים צבאיים?
- גוגל מזנקת אחרי פריצת דרך בתחום המחשוב הקוונטי; מה ההשפעות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.
האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?
לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.

כשה-AI עובד נגדך: מדוע תשתיות לבדן כבר לא מספיקות
בעידן של מתקפות סייבר חכמות, עסקים כבר לא יכולים להסתפק בתשתיות תקשורת בסיסיות – הגיע הזמן לחשוב מחדש על תשתיות, רשתות ואבטחה
קשה לחשוב על צמד מילים מדובר יותר בעת האחרונה מאשר "בינה מלאכותית". היא משנה את עולמנו ומכתיבה כללים חדשים כל יום, ובעיקר מעוררת עניין, שאלות והיערכות מחודשת במגזר העסקי.
ה-AI כבר היום משפר את הדרך שבה עסקים מתנהלים: תהליכים מתייעלים, שירותים מתקדמים מתגלגלים במהירות לשוק, ונוצרות יכולות חדשות שלא היו אפשריות עד לאחרונה. ארגונים משתמשים ב-AI כדי לנתח נתונים במהירות, לחזות התנהגות לקוחות, לייעל תהליכי שרשרת אספקה ולהציע שירותים אוטומטיים חכמים שמעצימים את חוויית הלקוח.
אבל לא רק אנחנו משתמשים בטכנולוגיה הזו. האקרים ותוקפי סייבר עושים בה שימוש יום-יומי כדי לעקוף הגנות מסורתיות, לזהות פרצות בצורה חכמה יותר, ולבצע מתקפות מדויקות, שקטות ומורכבות מאי פעם. הם משתמשים ב-AI כדי להסתוות, ללמוד דפוסי פעולה של משתמשים לגיטימיים, ולחדור למערכות בעזרת תוכן שנראה אנושי לחלוטין, החל מאימיילים מעולמות הפישינג ועד תקיפות מבוססות צ'אט.
המציאות הזו מחייבת כל ארגון, בכל גודל ובכל תחום, להסתכל מחדש על מה שהוא יודע, או חושב שהוא יודע, על תשתיות, רשתות ואבטחה. כבר לא מספיק "להיות מחובר". עכשיו צריך לדעת שאתה מחובר נכון, חכם ובעיקר בטוח
- LayerX נכנסת לגוגל: סריקת סיכונים אוטומטית לכל תוסף בדפדפן
- האם הדלת האחורית של החברה שלכם פתוחה לרווחה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מדברים: איומי הסייבר מתעצמים
בשנת 2024 בלבד, הנזק העולמי מתקיפות סייבר חצה את רף 9.5 טריליון דולר, סכום אדיר, בסדר גודל של כלכלה של מדינה שלמה. מדובר בפגיעה שאינה רק טכנולוגית, אלא גם כלכלית, תדמיתית ותפעולית עבור ארגונים רבים.