חברת הבינה המלאכותית הישראלית טסטים נרכשת ע"י חברה אוסטרית. הערכות: העסקה מתבצעת תמורת כ-150 מיליון דולר
חברת התוכנה האוסטרית הפרטית טריסנטיס (Tricentis) לה פלטפורמה לאוטומציה של בדיקות עבור אפליקציות ארגוניות וענן דיווחה היום על רכישת חברת טסטים (Testim) הישראלית המפתחת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית (AI) לאוטומציה של בדיקות המוצעת כשירות ענן תמורת סכום המוערך בשוק בכ-150 מיליון דולר.
על פי הדיווח, טסטים תרחיב את פלטפורמת הבדיקות של טריסנטיס המבוססת גם היא על AI ותסייע לה לפשט את האוטומציה של הבדיקות ולאפשר לארגונים לבצע בדיקות מקצה לקצה במהירות ובקלות רבה יותר.
לדברי החברה, הכלכלה הדיגיטלית המודרנית הוסיפה צורך עבור הארגונים במסגרתו זקוקות אלו לנוע מהר יותר ולחולל חדשנות במהירות וללא פשרה באיכות. מנגד, שיטות הבדיקה המסורתיות הן איטיות יותר, דורשות יכולות בכתיבת קוד, קשות יותר לניהול ולפריסה רחבה ולעתים אף כושלות כשהאפליקציות משתנות. על מנת להתמודד עם האתגרים הללו מספקת החברה את הפלטפורמה שלה המוצעת המוצעת כשירות ענן ומבצעת כאמור אוטומציה של בדיקות מבוססת AI.
החברה מתבססת בעיקר על התחזית של גוף ניתוח הדאטה האמריקאי גרטנר, אשר לראייתו, "עד שנת 2025, 70% מהארגונים יטמיעו ויעשו שימוש במערכות בדיקה מועשרות מבוססות AI, צמיחה משיעור של 5% כיום."
- התפוצצות הבועה: טיפלתי תפטר 120 עובדים, אחרי שווי של 8.3 מיליארד דולר
- חברת Imagen גייסה 30 מיליון דולר לאוטומציה עבור צלמים מקצועיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד דווח כי טסטים תרחיב את היצע שירותי הענן הקיימים של טריסנטיס עבור לקוחות השואפים לאמץ יכולות בדיקה מבוססות ענן במודלים גמישים של צריכה. ללקוחות טריסנטיס צפויה להיות כעת הגמישות לבחור מוצרים ושירותים המתאימים לצרכיהם, במודל של התקנה מקומית עם תשלום עבור רישוי שנתי או במודל שירות ענן (SaaS) עם תשלום לפי צריכה. מודל נתונים משותף ואינטגרציה בין המוצרים יאפשרו ללקוחות לשלב ולהתאים יכולות של מוצרים שיתאימו לדרישותיהם.
החברה, ששילבה לראשונה בינה מלאכותית בתחום הבדיקות בשנת 2014 מציגה כאמור גישה המתמקדת בהאצת פיתוח האפליקציה באמצעות קיצור משך הזמן הנדרש לכתיבת הקוד לבדיקות, שיפור אוטומטי שלו, טיפול בבעיות וניתוח הבדיקות. וכשצוותי הפיתוח משלימים סבב פיתוח והאפליקציה מתפתחת, טסטים משתמשת באלגוריתמים שמתקנים את הבדיקות באופן אוטומטי כדי לשמור על יציבותן ועל עמידות האוטומציה. בנוסף ולדברי החברה, טסטים פתוחה וגמישה ומתאימה את עצמה לכלים ולתהליכים של צוותי התוכנה. המשתמשים יכולים לחבר את טסטים לכל כלי האינטגרציה (CI/CD) ולכלי השיתוף שלהם.
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
