אורי רובין טסטים
צילום: רמי זרנגר

חברת הבינה המלאכותית הישראלית טסטים נרכשת ע"י חברה אוסטרית. הערכות: העסקה מתבצעת תמורת כ-150 מיליון דולר

לשתי החברות פלטפורמות לאוטומציה של בדיקות עבור אפליקציות ארגוניות מבוססות בינה מלאכותית והרכישה צפוייה לסייע לחברה האוסטרית להרחיב את מערך הבדיקות שלה על מנת לאפשר לארגונים לבצע בדיקות מקצה לקצה במהירות ובקלות רבה יותר
תומר אמן |

חברת התוכנה האוסטרית הפרטית טריסנטיס (Tricentis) לה פלטפורמה לאוטומציה של בדיקות עבור אפליקציות ארגוניות וענן דיווחה היום על רכישת חברת טסטים (Testim) הישראלית המפתחת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית (AI) לאוטומציה של בדיקות המוצעת כשירות ענן תמורת סכום המוערך בשוק בכ-150 מיליון דולר.

על פי הדיווח, טסטים תרחיב את פלטפורמת הבדיקות של טריסנטיס המבוססת גם היא על AI ותסייע לה לפשט את האוטומציה של הבדיקות ולאפשר לארגונים לבצע בדיקות מקצה לקצה במהירות ובקלות רבה יותר.

 

לדברי החברה, הכלכלה הדיגיטלית המודרנית הוסיפה צורך עבור הארגונים במסגרתו זקוקות אלו לנוע מהר יותר ולחולל חדשנות במהירות וללא פשרה באיכות. מנגד, שיטות הבדיקה המסורתיות הן איטיות יותר, דורשות יכולות בכתיבת קוד, קשות יותר לניהול ולפריסה רחבה ולעתים אף כושלות כשהאפליקציות משתנות. על מנת להתמודד עם האתגרים הללו מספקת החברה את הפלטפורמה שלה המוצעת המוצעת כשירות ענן ומבצעת כאמור אוטומציה של בדיקות מבוססת AI.

 

החברה מתבססת בעיקר על התחזית של גוף ניתוח הדאטה האמריקאי גרטנר, אשר לראייתו, "עד שנת 2025, 70% מהארגונים יטמיעו ויעשו שימוש במערכות בדיקה מועשרות מבוססות AI, צמיחה משיעור של 5% כיום."

 

עוד דווח כי טסטים תרחיב את היצע שירותי הענן הקיימים של טריסנטיס עבור לקוחות השואפים לאמץ יכולות בדיקה מבוססות ענן במודלים גמישים של צריכה. ללקוחות טריסנטיס צפויה להיות כעת הגמישות לבחור מוצרים ושירותים המתאימים לצרכיהם, במודל של התקנה מקומית עם תשלום עבור רישוי שנתי או במודל שירות ענן (SaaS) עם תשלום לפי צריכה. מודל נתונים משותף ואינטגרציה בין המוצרים יאפשרו ללקוחות לשלב ולהתאים יכולות של מוצרים שיתאימו לדרישותיהם.

  

החברה, ששילבה לראשונה בינה מלאכותית בתחום הבדיקות בשנת 2014 מציגה כאמור גישה המתמקדת בהאצת פיתוח האפליקציה באמצעות קיצור משך הזמן הנדרש לכתיבת הקוד לבדיקות, שיפור אוטומטי שלו, טיפול בבעיות וניתוח הבדיקות. וכשצוותי הפיתוח משלימים סבב פיתוח והאפליקציה מתפתחת, טסטים משתמשת באלגוריתמים שמתקנים את הבדיקות באופן אוטומטי כדי לשמור על יציבותן ועל עמידות האוטומציה. בנוסף ולדברי החברה, טסטים פתוחה וגמישה ומתאימה את עצמה לכלים ולתהליכים של צוותי התוכנה. המשתמשים יכולים לחבר את טסטים לכל כלי האינטגרציה (CI/CD) ולכלי השיתוף שלהם.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חברת Airwallex צילום: איל טואגחברת Airwallex צילום: איל טואג

חברת הפינטק Airwallex גייסה 330 מיליון דולר

החברה גייסה לפי שווי של 8 מיליארד דולר ובמקביל לגיוס, השיקה סוכני AI שמבצעים פעולות פיננסיות מורכבות


הדס ברטל |

 חברת הפינטק Airwallex, בעלת פלטפורמה גלובלית לתשלומים ושירותים פיננסיים המיועדת לעסקים מודרניים, גייסה 330 מיליון דולר בסבב G בהובלת Addition ובהשתתפות T. Rowe Price, Activant, Lingotto, Robinhood Ventures ו-TIAA Ventures. הגיוס התבצע לפי שווי של 8 מיליארד דולר המשקף צמיחה של כ-30% בהשוואה לסבב F מלפני כשישה חודשים. ההון שגויס יתמוך בהמשך הצמיחה של Airwallex בארה"ב ובמספר שוקי מפתח מרכזיים ברחבי העולם.

Airwallex פועלת בישראל בשנתיים וחצי האחרונות בהובלת אור ליבן, שמכהן כסגן נשיא החברה לאזור המזרח התיכון, בלנוקס ולמדינות הנורדיות.

ג'ק ז'אנג, מייסד שותף ומנכ"ל Airwallex: "אנו מאמינים שהבנקאות הגלובלית של העתיד תהיה חסרת גבולות, חכמה ותתבצע בזמן אמת. ספקים של פתרונות מסורתיים לוקים באי התאמה בסיסית לאופן שבו עסקים מודרניים מתנהלים והמשקיעים שלנו מבינים שאנו נמצאים בחזית המרוץ להגדרה של קטגוריה זו. אנו בונים חלופה מודרנית, פלטפורמה אחת שמניעה שירותי בנקאות גלובלית, תשלומים, חיובים, ניהול פיננסי (treasury) והוצאות שרצים כולם מעל תשתית פיננסית קניינית. ההון שגויס יאיץ את הצמיחה שלנו, יבסס את מעמדנו כמובילים טכנולוגיים ויחזק את מעמדנו בארצות הברית ובשווקים מרכזיים ברחבי העולם".

אור ליבן, סגן נשיא Airwallex למזרח התיכון, בנלוקס, והמדינות הנורדיות, מסר: "גיוס ההון הגדול שהשלמנו מעיד על האמון העמוק שיש לשוק ולמשקיעים ב-Airwallex. אמון זה נשען על הצמיחה יוצאת הדופן של החברה ברחבי העולם ובכלל זה בישראל, במזרח התיכון ובאירופה ועל ההתרחבות המתמדת בהיצע המוצרים שאנחנו מעניקים ללקוחותינו".

ההכנסות השנתיות החוזרות לשנת 2025 יגיעו ליותר מ-1 מיליארד דולר שמשקפים צמיחה שנתית של 90% (החישוב לפי ההכנסות באוקטובר). היקף הטרנזקציות השנתי שבוצעו במערכת הוכפל בהשוואה ל-2024 והגיע באוקטובר ליותר מ-235 מיליארד דולר. כמחצית מלקוחות החברה משתמשים במספר שירותים של החברה ומעידים בכך על התאמה עמוקה לצורכי השוק. החברה העניקה רישיונות ללמעלה מ-80 מפיצים והיא מאפשרת ללקוחות לבצע העברות כספים בלמעלה מ-200 מדינות ואזורים גיאוגרפיים ולבצע עסקאות רב מטבעיות בהיקף רחב. בשנת 2025 נכנסה Airwallex ל-12 שווקים חדשים שבהם קיבלה אישורים רגולטוריים, מינתה מפיצים והשיקה מוצרים בצרפת, הולנד, יפן, ישראל, קנדה, קוריאה, ניו זילנד, מלזיה, וייטנאם, ברזיל, מקסיקו, איחוד האמירויות ועוד.   

מייסדי DUVE מימין לשמאל ג'רמי אטלן CBO דוד מזומן CEO ושי באר  CTO צילום: יהב טרודלרמייסדי DUVE מימין לשמאל ג'רמי אטלן CBO דוד מזומן CEO ושי באר CTO צילום: יהב טרודלר

Duve גייסה 60 מיליון דולר, "מובילים כבר היום את השימוש ביכולות AI בענף האירוח"

ההשקעה תאפשר ל-Duve להרחיב את פעילותה באנגליה, גרמניה, מדינות ביבשת אסיה ומיקומים נוספים , כאשר היא כבר כיום משרתת למעלה מ־1,000 מותגי אירוח ב־70 מדינות, ובהם רשתות ישראליות ובינלאומיות כמו מלונות פתאל, ישרוטל, Sofitel, Oyo ועוד  

הדס ברטל |

חברת Duve, סטארטאפ ישראלי שיצר פלטפורמה לניהול חוויית אורח בבתי מלון, הודיעה על גיוס של 60 מיליון דולר בסבב B, בהובלת Susquehanna Growth Equity, מקרנות ההשקעה המובילות בארה״ב בחברות טכנולוגיה צומחות, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים XT Venture Capital ומשקיעים נוספים. הגיוס נועד להאיץ את המשך הצמיחה הגלובלית של החברה ולהמשיך לפתח חדשנות טכנולוגית לעולם המלונאות.

Duve משרתת כיום למעלה מ־1,000 מותגי אירוח ב־70 מדינות, כאשר הפלטפורמה שלה מאפשרת כבר היום למעל מיליון אורחים בחודש לנהל את החופשה שלהם דיגיטלית. הטכנולוגיה שפותחה בחברה מסייעת  לכל סוגי מקומות האירוח, מרשתות גדולות כמו פתאל, ישרוטל ו-Accor ועד מלונות בוטיק, להעניק חוויית אורח דיגיטלית ומותאמת אישית המבוססת על בינה מלאכותית, שמגבירה את שביעות הרצון ונאמנות הלקוח ומגדילה את ההכנסות מכל אורח.

עובדי duve צילום: יהב טרודלר
עובדי duve - קרדיט: יהב טרודלר


חווייה אישית מבוססת AI

ענף המלונאות מורגל לעבודה ידנית וגם הפתרונות הטכנולוגיים שאומצו מאז תקופת הקורונה מתאפיינים בפיצול ויכולות נקודתיות מוגבלות בלבד. היום אורחי המלון מצפים לחוויה רציפה, אישית ודיגיטלית מהטלפון הנייד, כמו זו שהם מורגלים לה מתחומים אחרים. המוצר של Duve הוא פלטפורמה דיגיטלית שיודעת לנהל את כל מסע האורח במקום אחד, כדי לספק התאמה אישית חכמה, המאפשרת למלונות להעניק חוויית אירוח מותאמת אישית בקנה מידה רחב ובכל שלבי השהות. חברת Duve נוסדה בתל אביב ומציעה פלטפורמה אחידה לניהול חוויית האורח, המאפשרת למלונות ולמפעילי אירוח בכל סדר גודל - ממלונות בוטיק ועד רשתות בינלאומיות - לספק חוויה דיגיטלית ואישית בקנה מידה גדול, מבלי לוותר על המגע האנושי. החברה הוקמה ב-2015 על ידי דויד מזומן (CEO) וג'רמי אטלן (מנהל פיתוח עסקי), חברי ילדות מרעננה שחברו לשי באר (CTO), על מנת למנף את הניסיון שלהם בתחומי האירוח והטכנולוגיה מחברות קודמות שהקימו וניהלו.

“החזון של Duve הוא פשוט – מלונות לא צריכים לבחור בין שירות אישי לבין אימוץ טכנולוגיות,” אמר דויד מזומן, מנכ״ל ומייסד שותף של Duve. “אנחנו עוזרים לכל מלון להבין את האורחים שלו, להתאים לכל אחד חוויה אישית ולתקשר איתם בדיוק ברגע הנכון. כל זה מבוסס על יכולות AI מתקדמות המשולבות בליבת המוצר. הנתונים שאנו מנתחים נאספים מפעילות שוטפת ובזמן אמת, ולא רק ממידע היסטורי, כדי לשפר את השירות והאינטראקציה עם הלקוחות תוך כדי התרחשותם. כתוצאה, יש לנו לקוחות שמדווחים על זינוק של עשרות אלפי דולרים בהכנסות חודשיות כבר בחודשים הראשונים לשימוש״.