טבע תובעת את האחים עבדאללה שמכרו לה את רימסה: "שיקרו בכוונה תחילה"

טבע: "מעולם לא ראינו דבר שכזה בתעשייה שלנו, ומעולם לא נחשפנו למניפולציה בהיקף מסיבי שכזה"
ארז ויגודמן טבע, צילום: סיון פרג'; Getty images Israel
ענקית התרופות הישראלית טבע +2.35% טבע 6,540 +2.35% טבע בסיס:6,390 פתיחה:6,403 גבוה:6,740 נמוך:6,372 תמורה:151,230,769 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הגישה אמש לבית משפט בניו יורק תביעה נגד האחים פרננדו ולאופולדו אספינוסה עבדאללה שמכרו לה את חברת רימסה בעסקה שהושלמה בפברואר השנה. עיקר הטענה של טבע היא כי החברה הגישה לרשויות במקסיקו מסמכים כוזבים והמוכרים הציגו לה מצגי שווא על מנת לגרוף 2.3 מיליארד דולר על ידי מכירת חברת התרופות המכסיקנית. 
וכך נכתב בכתב התביעה: "זוהי תביעה בגין תרמית והפרת חוזה ברכישת תאגיד. הנתבעים שיקרו בכוונה תחילה והסתירו הפרות משפטיות יוצאות דופן, כדי לגרוף 2.3 מיליארד דולר באמצעות מכירת יצרנית התרופות המקסיקנית והקניין הרוחני שלה. התובעים ספגו הפסדים משמעותיים כתוצאה מכך. ההפרות המשפטיות מנעו מהיצרנית למכור את מוצריה, מה שפגע משמעותית בנכסים שרכשו התובעים בעסקה. מעולם לא ראינו דבר שכזה בתעשייה שלנו, ומעולם לא נחשפנו למניפולציה בהיקף מסיבי שכזה". 
האחים עבדאללה טענו מנגד כי טבע מעוניינת לסגת מהעסקה. "זמן קצר לאחר הרכישה טבע הבינה כי היא שילמה יותר מדי עבודה החברות של רימסה וכעת היא רוצה את כספה בחזרה". לטענתם המהלך של טבע מגיע מהחשש שבעלי המניות יפנו את האשמה אליה.
תגובת טבע: "טבע חשפה לאחר השלמת העסקה ראיות אודות מניפולציה עקבית של נתונים הנוגעים לנוסחאות ותהליכי ייצור של תרופות אשר התנהלה ברימסה לאורך שנים רבות. הפרות אלו הוסתרו מטבע לפני הרכישה ובמהלך הליך בדיקת הנאותות באמצעות מנגנון מתוחכם של רשומות מזויפות טבע פעילה ביותר מ-80 מדינות והייתה מעורבת במספר רב של מיזוגים ורכישות במהלך השנים. כחברה המקפידה לפעול על פי הסטנדרטים המחמירים ביותר של איכות וציות להוראות הדין והנהלים, טבע הפסיקה לאלתר את הפעילויות האסורות אשר בוצעו בניהולם של הבעלים הקודמים. היום, הגישה טבע תביעה בבית המשפט בניו יורק כנגד הבעלים לשעבר של רימסה, ובמסגרתה עתרה למספר סעדים. אנו מחויבים להמשיך להשיק מוצרים בשוק המקסיקני ולהבטיח את צמיחתה של הפעילות העסקית במקסיקו. טבע כבר החלה ליישם צעדים מתקנים ותמשיך לעבוד ביחד עם העובדים, ובשיתוף פעולה מלא עם הרשויות במקסיקו, בכדי להגיע לפתרון המצב".
תגובות לכתבה(23):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    התחלת הסוף של הפנסיות שלנו
    שר האוצר 03/10/2016 16:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום להתעסק בייצור תרופות, הפכו להיות סוחרים בבורסה. מנהלים בשקל. ובטח יקבלו בונוסום על ההצלחה המדהימה שלהם בהורדת ערך טבע.
    סגור
  • 19.
    וההפסדים שנצברו מהרכישה ההזויה של מניות מיילן בבורסה... (ל"ת)
    לא מתקרב לטבע 29/09/2016 07:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 18.
    המנכ״ל את הבונוס הגדול כבר קיבל, השאר פחות חשוב
    טבע נחשפת במערומיה 29/09/2016 07:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    טבע עושה צחוק מעצמה בתביעה הזו
    סגור
  • 17.
    האם המנכ"ל החליט לרושש ת המשקיעים
    מ. 28/09/2016 21:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי אדישות המנכ"ל וההנהלה כנראה לא איכפת להם שאנשים מפסידים את הונם. כך בעתיד הם עצמם יקנו בזול.
    סגור
  • 16.
    המנכ"ל וההנהלה הביתה
    מוקי 28/09/2016 21:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צריך באופן מיידי להטיס את המנכ"ל ואת מנהל הכספים ואת כל ההנהלה הביתה. איך לאחר בדיקות לפני הרכישה לא ראו שעובדים עליהם לכן אי לכך שלא ניתן לסמוך עליהם יותר שיעופו. כך אולי יצילו את כספי המשקיעים כדי שההפסד יקטן. איזה נזק גרמו למשקיעים ואני בתוכם כי נקראה מניית העם. לכן כל לבצע מייד כך ייטב למשקיעים.
    סגור
  • 15.
    כרגיל - אשכנזים בולעים את הפיתיון של הערבים השקרנים.. (ל"ת)
    מזרח תיכון לא חדש 28/09/2016 18:43
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 14.
    אכלו לי שתו לי...
    לימון סחוט 28/09/2016 18:15
    הגב לתגובה זו
    6 1
    החתולים השמנים. בונוסים שמנים ומשכורות הם לקחו. לא יודעחם לנהל את כספי המשקיעים?
    סגור
  • 13.
    שילמו למנכ"ל משכורת בשמיים כדי שישמור על החברה והבעלים (ל"ת)
    בעל מניות 28/09/2016 17:50
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 12.
    פתרון פשוט: לא עושים עסקים עם ערבים! (ל"ת)
    אלי 28/09/2016 17:45
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 11.
    בדרך לאט לאט ל-16100
    משקיע בהמתנה 28/09/2016 17:36
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זמןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    טבע בדרך ל-15850
    אזרח פשוט 28/09/2016 17:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סבלנותתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתת
    סגור
  • 9.
    הרגשות עובדות שעות נוספות
    דוד 28/09/2016 17:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אך מניה קונים כשיש דם, זה הזמן
    סגור
  • 8.
    ככה זה מנכ"ל שפועל בכסף שאינו שלו אישית
    תביעה עלובה 28/09/2016 16:43
    הגב לתגובה זו
    5 1
    רצים ריצת אמוק לרכוש חברות, ואחרי שבדקו נזכרו ששילמו הרבה מידי. וזוהי הרכישה של 2 מיליארד. מה יאמרו לגבי רכישת אלרגן בעשרות מיליארדים?? אני לטבע לא מתקרב
    סגור
  • 7.
    אתה מנכל דמיקולו סע ותן גז ..כזאת טעות ? של ילדון... (ל"ת)
    שים את המפתחות ולך 28/09/2016 16:37
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 6.
    המוסדיים ושאר המשקיעים צריכים לתבוע אישית את ההנהלה
    מצחיק 28/09/2016 15:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שרכשה חברה על סמך מצגת בלי לבדוק כמו שצריך . קנו ב 2 מיליארד דולר כמו שקונים מסטיק במכולת .
    סגור
  • 5.
    מטומטמים אין מילה אחרת (ל"ת)
    חברה זבל 28/09/2016 15:51
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 4.
    למה לא בדקתם?
    משה 28/09/2016 15:42
    הגב לתגובה זו
    6 0
    היכן כול העורכי דין שלכם?
    סגור
  • 3.
    צודקת ב 100% מנכ"ל נפל
    אבי 28/09/2016 15:41
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הוא והדיקטוריון שישלמו מכיסם הפרטי. לתבוע את המנכ"ל הדירקטוריון וצוות ההנהלה הבכירה. מקבלים סכומי עתק !!!!!!!!!!! על מה ????????????
    סגור
  • 2.
    צריך לתבוע את מנכל טבע והדירקטוריון על רשלנות
    לילי 28/09/2016 14:49
    הגב לתגובה זו
    18 3
    זה לא נשמע הגיוני שחברה תשלם 2.5 מליארד דולר לאחר שהמנכל ראה מצגת של חברה נרכשת . היכן בדיקות הנאותות ?? היכן הדירקטוריון?
    סגור
  • שיחזיר את הבונוסים הענקיים שקיבל (ל"ת)
    וגם... 28/09/2016 23:28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • Funny moeny (ל"ת)
    דוד 28/09/2016 15:25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    טבע לקראת שער 16000 (ל"ת)
    טיפשים ללא הפסקה 28/09/2016 14:45
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • טבע לא לקראת 16000