שנת שיא לאל-על: עברה לרווח של 106 מיליון ד' - המניה יורדת
חברת אל על דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לשנת 2015 ולרבעון הרביעי לפיהן הירידה המחיר הדלק הטיבה בלשון המעטה עם חברת התעופה שהציגה תוצאות שיא עם שיפור בכל הפרמטרים. החברה תחלק דיבידנד בהיקף של 15 מיליון דולר, בנוסף לדיבידנד שחולק לפני מספר חודשים בסך 25 מיליון דולר. נזכיר כי מניית אל על, ציינה השנה כניסה למדד ת"א 100, היתה אחת המניות הלוהטות בת"א ב-2015, עם טיסה של מעל ל-370% הודות לצניחת מחיר הנפט. מניית אל על 6.78% פתחה בירידה של עד 4.4% ועת משילה כ-3%.
בשנה שעברה הוצאות ההפעלה ירדו ב-11.6% ל-1.6 מיליארד דולר נוכח ירידה של 32% בהוצאות הדס"ל (דלק סילוני )של החברה. ירידה זו קוזזה בחלקה על ידי גידול בכמות הדס"ל שנצרכה בשל העלייה בהיקף הפעילות של החברה. הירידה בהוצאות ההפעלה ברבעון הרביעי היתה בשעור של 14.1% (!!) והסתכמו ב-379.1 מיליון דולר.
בשורה התחתונה אל על עברה לרווח של 106.5 מיליון דולר בשנת 2015 לעומת הפסד של 28.1 מיליון דולר ב-2014. ההכנסות ירדו מעט ל-2.05 מיליארד דולר ב-2015 לעומת 2.08 מיליארד דולר בשנה קודמת. את הרבעון הרביעי אל על ציינה גם כן עם מעבר לרווח של 12.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 14.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2014. ההכנסות ברבעון הרביעי ירדו ב-3.4% ל-476.3 מיליון דולר.
ההוצאות התפעוליות של החברה פחתו בשנה שעברה ב-210 מיליון דולר - בעיקר בשל הירידה במחירי הנפט ולמרות העלייה בהיקפי הפעילות. החברה הגדילה בשנה החולפת את מספר הנוסעים ליותר מ-5 מיליון לעומת 4.7 מיליון ב-2014 - עלייה של 8%.
- "חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
- וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דירקטוריון החברה הכריז על בונוס של יותר מ-9 מיליון דולר לעובדים, אך ועד טייסי אל על פחות מרוצה מגובה הבונוס, ומסרו: "השיפור הניכר בתוצאות הכספיות נובע במידה רבה מהעבודה המאומצת ומהפריון הרב של כלל עובדי החברה, אשר עובדים לילות כימים. אנו משוכנעים שיהיה זה הוגן, הגון וראוי להתחיל ולהשקיע ביחסי העבודה ובכלל עובדי אל על ולתגמלם על הישגים יוצאי דופן - בדיוק כפי שהחברה יודעת לצמצם, לייעל, להקפיא ולקצץ בשנים פחות מוצלחות".
מניית אל על מתחילת 2015:
- 6.יש ר א לי 23/03/2016 12:09הגב לתגובה זושהיו ימים שהפסידו המון, העובדים מקבלים שכר ללא קשר להפסדים אז למה כשמפסידים בעלי המניות מפסידים וכשמרוויחים זה הולך לעובדים? טייסי אל על מרוויחים הון.
- די לטמאות 23/03/2016 12:33הגב לתגובה זויש גם דיילות, דיילים, דיילי קרקע, אנשי ביטחון. הטייסים הם אחוז קטן מההעובדים בחברה.
- 5.קפטן 23/03/2016 11:29הגב לתגובה זוניתוח אמיתי מי שיכול?
- 4.נוסע מתמיד 23/03/2016 10:34הגב לתגובה זוזה שירד מחיר הדלק לא אמור לתת בונוס לעובדים. הם לא עשו שום דבר, ויחסית לחברות אחרות הם סנובים ומתנשאים!!! שיורידו מחירים ויגדילו את הרווח (כי המחירות יעלו) או שיחלקו דיבידנד עם ה9 מיליון, במקום לתת לדיילים הסנובים והטייסים המדושנים עוד כסף!!!
- די לטמאות 23/03/2016 12:32הגב לתגובה זוחבל שלא חילקו להם יותר. עובדים מרוצים זה בין הדרייברים היותר חזקים שיש בחברות. אם עובדי אל על ידעו שהם יקבלו בונוס ככל שהחברה הם יקבלו תחושת גאווה עצמית שבסופו של דבר תגרום לשירות יותר טוב שיתבטא במכירות שיתבטא בערך המניה.
- 3.ירון המדען 23/03/2016 10:12הגב לתגובה זוירד הדלק תורידו מחירים יאטמעים מחלקים לי בונוסים על הגב של הפריירים
- 2.שהעובדים לא יתלהבו מדובר ב5000 ש״ח ברוטו (ל"ת)רונן מכיר מבפנים 23/03/2016 08:46הגב לתגובה זו
- 1.רמי 23/03/2016 08:34הגב לתגובה זומתי הפריצה
- אלי 23/03/2016 08:44הגב לתגובה זודיבורים כמו חול ואין מה לאכול
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל
העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד
חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.
העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.
הנכס המרכזי של אלומיי
הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.
מבחינה פיננסית, אלומיי אינה מציגה בשלב זה רווחיות. במחצית הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של כ־20.1 מיליון אירו וסיימה בהפסד נקי של כ־1.6 מיליון אירו. בחברה ייחסו את הגידול בהכנסות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים באיטליה.
- נופר מציגה קפיצה בהכנסות - אבל הרווחיות עוד מתנדנדת
- עופר ינאי חושב שהוא אילון מאסק - רוצה מניות ב-800 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תקופה סוערת בנופר
אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.
