שנת שיא לאל-על: עברה לרווח של 106 מיליון ד' - המניה יורדת

ההכנסות ירדו מעט ל-2.05 מיליארד ד' למרות עלייה של 8% במספר הנוסעים. תנודתיות חריפה במניה
 |  (9)
מטוס אל על, צילום: יח"צ
חברת אל על דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לשנת 2015 ולרבעון הרביעי לפיהן הירידה המחיר הדלק הטיבה בלשון המעטה עם חברת התעופה שהציגה תוצאות שיא עם שיפור בכל הפרמטרים. החברה תחלק דיבידנד בהיקף של 15 מיליון דולר, בנוסף לדיבידנד שחולק לפני מספר חודשים בסך 25 מיליון דולר. נזכיר כי מניית אל על, ציינה השנה כניסה למדד ת"א 100, היתה אחת המניות הלוהטות בת"א ב-2015, עם טיסה של מעל ל-370% הודות לצניחת מחיר הנפט. מניית אל על -1.64% אל על 107.8 -1.64% אל על בסיס:109.6 פתיחה:110.6 גבוה:110.6 נמוך:107 תמורה:1,988,048 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פתחה בירידה של עד 4.4% ועת משילה כ-3%.
בשנה שעברה הוצאות ההפעלה ירדו ב-11.6% ל-1.6 מיליארד דולר נוכח ירידה של 32% בהוצאות הדס"ל (דלק סילוני )של החברה. ירידה זו קוזזה בחלקה על ידי גידול בכמות הדס"ל שנצרכה בשל העלייה בהיקף הפעילות של החברה. הירידה בהוצאות ההפעלה ברבעון הרביעי היתה בשעור של 14.1% (!!) והסתכמו ב-379.1 מיליון דולר. 
בשורה התחתונה אל על עברה לרווח של 106.5 מיליון דולר בשנת 2015 לעומת הפסד של 28.1 מיליון דולר ב-2014. ההכנסות ירדו מעט ל-2.05 מיליארד דולר ב-2015 לעומת 2.08 מיליארד דולר בשנה קודמת. את הרבעון הרביעי אל על ציינה גם כן עם מעבר לרווח של 12.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 14.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2014. ההכנסות ברבעון הרביעי ירדו ב-3.4% ל-476.3 מיליון דולר.
ההוצאות התפעוליות של החברה פחתו בשנה שעברה ב-210 מיליון דולר - בעיקר בשל הירידה במחירי הנפט ולמרות העלייה בהיקפי הפעילות. החברה הגדילה בשנה החולפת את מספר הנוסעים ליותר מ-5 מיליון לעומת 4.7 מיליון ב-2014 - עלייה של 8%.
 דירקטוריון החברה הכריז על בונוס של יותר מ-9 מיליון דולר לעובדים, אך ועד טייסי אל על פחות מרוצה מגובה הבונוס, ומסרו: "השיפור הניכר בתוצאות הכספיות נובע במידה רבה מהעבודה המאומצת ומהפריון הרב של כלל עובדי החברה, אשר עובדים לילות כימים. אנו משוכנעים שיהיה זה הוגן, הגון וראוי להתחיל ולהשקיע ביחסי העבודה ובכלל עובדי אל על ולתגמלם על הישגים יוצאי דופן - בדיוק כפי שהחברה יודעת לצמצם, לייעל, להקפיא ולקצץ בשנים פחות מוצלחות".
מניית אל על מתחילת 2015:
תגובות לכתבה(9):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    בונוס? למה? זה צריך ללכת לבעלי המניות
    יש ר א לי 23/03/2016 12:09
    הגב לתגובה זו
    0 3
    שהיו ימים שהפסידו המון, העובדים מקבלים שכר ללא קשר להפסדים אז למה כשמפסידים בעלי המניות מפסידים וכשמרוויחים זה הולך לעובדים? טייסי אל על מרוויחים הון.
    סגור
  • לא כולם טייסים באלעל
    די לטמאות 23/03/2016 12:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש גם דיילות, דיילים, דיילי קרקע, אנשי ביטחון. הטייסים הם אחוז קטן מההעובדים בחברה.
    סגור
  • 5.
    למה המניה כל כך זולה???
    קפטן 23/03/2016 11:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ניתוח אמיתי מי שיכול?
    סגור
  • 4.
    על מה ולמה העובדים מקבלים בונוס?!
    נוסע מתמיד 23/03/2016 10:34
    הגב לתגובה זו
    1 3
    זה שירד מחיר הדלק לא אמור לתת בונוס לעובדים. הם לא עשו שום דבר, ויחסית לחברות אחרות הם סנובים ומתנשאים!!! שיורידו מחירים ויגדילו את הרווח (כי המחירות יעלו) או שיחלקו דיבידנד עם ה9 מיליון, במקום לתת לדיילים הסנובים והטייסים המדושנים עוד כסף!!!
    סגור
  • כל הכבוד לאל על שמחלקת בונוס לעובדים
    די לטמאות 23/03/2016 12:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חבל שלא חילקו להם יותר. עובדים מרוצים זה בין הדרייברים היותר חזקים שיש בחברות. אם עובדי אל על ידעו שהם יקבלו בונוס ככל שהחברה הם יקבלו תחושת גאווה עצמית שבסופו של דבר תגרום לשירות יותר טוב שיתבטא במכירות שיתבטא בערך המניה.
    סגור
  • 3.
    יפה מאוד
    ירון המדען 23/03/2016 10:12
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ירד הדלק תורידו מחירים יאטמעים מחלקים לי בונוסים על הגב של הפריירים
    סגור
  • 2.
    שהעובדים לא יתלהבו מדובר ב5000 ש״ח ברוטו (ל"ת)
    רונן מכיר מבפנים 23/03/2016 08:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    כיטוב לאן?
    רמי 23/03/2016 08:34
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מתי הפריצה
    סגור
  • כיטוב
    אלי 23/03/2016 08:44
    הגב לתגובה זו
    3 2
    דיבורים כמו חול ואין מה לאכול
    סגור