שנת שיא לאל-על: עברה לרווח של 106 מיליון ד' - המניה יורדת
חברת אל על דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לשנת 2015 ולרבעון הרביעי לפיהן הירידה המחיר הדלק הטיבה בלשון המעטה עם חברת התעופה שהציגה תוצאות שיא עם שיפור בכל הפרמטרים. החברה תחלק דיבידנד בהיקף של 15 מיליון דולר, בנוסף לדיבידנד שחולק לפני מספר חודשים בסך 25 מיליון דולר. נזכיר כי מניית אל על, ציינה השנה כניסה למדד ת"א 100, היתה אחת המניות הלוהטות בת"א ב-2015, עם טיסה של מעל ל-370% הודות לצניחת מחיר הנפט. מניית אל על -1.06% פתחה בירידה של עד 4.4% ועת משילה כ-3%.
בשנה שעברה הוצאות ההפעלה ירדו ב-11.6% ל-1.6 מיליארד דולר נוכח ירידה של 32% בהוצאות הדס"ל (דלק סילוני )של החברה. ירידה זו קוזזה בחלקה על ידי גידול בכמות הדס"ל שנצרכה בשל העלייה בהיקף הפעילות של החברה. הירידה בהוצאות ההפעלה ברבעון הרביעי היתה בשעור של 14.1% (!!) והסתכמו ב-379.1 מיליון דולר.
בשורה התחתונה אל על עברה לרווח של 106.5 מיליון דולר בשנת 2015 לעומת הפסד של 28.1 מיליון דולר ב-2014. ההכנסות ירדו מעט ל-2.05 מיליארד דולר ב-2015 לעומת 2.08 מיליארד דולר בשנה קודמת. את הרבעון הרביעי אל על ציינה גם כן עם מעבר לרווח של 12.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 14.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2014. ההכנסות ברבעון הרביעי ירדו ב-3.4% ל-476.3 מיליון דולר.
ההוצאות התפעוליות של החברה פחתו בשנה שעברה ב-210 מיליון דולר - בעיקר בשל הירידה במחירי הנפט ולמרות העלייה בהיקפי הפעילות. החברה הגדילה בשנה החולפת את מספר הנוסעים ליותר מ-5 מיליון לעומת 4.7 מיליון ב-2014 - עלייה של 8%.
- "חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
- וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דירקטוריון החברה הכריז על בונוס של יותר מ-9 מיליון דולר לעובדים, אך ועד טייסי אל על פחות מרוצה מגובה הבונוס, ומסרו: "השיפור הניכר בתוצאות הכספיות נובע במידה רבה מהעבודה המאומצת ומהפריון הרב של כלל עובדי החברה, אשר עובדים לילות כימים. אנו משוכנעים שיהיה זה הוגן, הגון וראוי להתחיל ולהשקיע ביחסי העבודה ובכלל עובדי אל על ולתגמלם על הישגים יוצאי דופן - בדיוק כפי שהחברה יודעת לצמצם, לייעל, להקפיא ולקצץ בשנים פחות מוצלחות".
מניית אל על מתחילת 2015:
- 6.יש ר א לי 23/03/2016 12:09הגב לתגובה זושהיו ימים שהפסידו המון, העובדים מקבלים שכר ללא קשר להפסדים אז למה כשמפסידים בעלי המניות מפסידים וכשמרוויחים זה הולך לעובדים? טייסי אל על מרוויחים הון.
- די לטמאות 23/03/2016 12:33הגב לתגובה זויש גם דיילות, דיילים, דיילי קרקע, אנשי ביטחון. הטייסים הם אחוז קטן מההעובדים בחברה.
- 5.קפטן 23/03/2016 11:29הגב לתגובה זוניתוח אמיתי מי שיכול?
- 4.נוסע מתמיד 23/03/2016 10:34הגב לתגובה זוזה שירד מחיר הדלק לא אמור לתת בונוס לעובדים. הם לא עשו שום דבר, ויחסית לחברות אחרות הם סנובים ומתנשאים!!! שיורידו מחירים ויגדילו את הרווח (כי המחירות יעלו) או שיחלקו דיבידנד עם ה9 מיליון, במקום לתת לדיילים הסנובים והטייסים המדושנים עוד כסף!!!
- די לטמאות 23/03/2016 12:32הגב לתגובה זוחבל שלא חילקו להם יותר. עובדים מרוצים זה בין הדרייברים היותר חזקים שיש בחברות. אם עובדי אל על ידעו שהם יקבלו בונוס ככל שהחברה הם יקבלו תחושת גאווה עצמית שבסופו של דבר תגרום לשירות יותר טוב שיתבטא במכירות שיתבטא בערך המניה.
- 3.ירון המדען 23/03/2016 10:12הגב לתגובה זוירד הדלק תורידו מחירים יאטמעים מחלקים לי בונוסים על הגב של הפריירים
- 2.שהעובדים לא יתלהבו מדובר ב5000 ש״ח ברוטו (ל"ת)רונן מכיר מבפנים 23/03/2016 08:46הגב לתגובה זו
- 1.רמי 23/03/2016 08:34הגב לתגובה זומתי הפריצה
- אלי 23/03/2016 08:44הגב לתגובה זודיבורים כמו חול ואין מה לאכול
וול סטריט נגזרים (X)התמ״ג עלה 4.3% בניגוד לציפיות
החוזים העתידיים מהססים מול נתוני מאקרו, בזמן
שהמסחר הקמעונאי תופס נתח גדל והולך ומחדד תנודתיות סביב טכנולוגיה ותעודות סל
וול סטריט מגיעה לעוד יום מסחר במצב רוח זהיר. החוזים העתידיים נעים קלות סביב האפס, כשהשוק מעכל את נתוני המאקרו שמחדדים מחדש את התמחור סביב הריבית בחודשים הקרובים. במרכז עומד נתון התמ״ג לרבעון השלישי שמראה קצב צמיחה שנתי של 4.3%, לצד פרסום מדד אמון הצרכנים לחודש דצמבר.
תמ״ג חזק לא בהכרח מרגיע, ושאלת הריבית רק מתחדדת
התמ״ג הוא המדד הרחב ביותר לפעילות הכלכלית בארה״ב. הוא סופר את הערך הכולל של סחורות ושירותים שנוצרו במשק, ולכן הוא נותן לשוק תמונה אם הכלכלה באמת מתרחבת או פשוט מחזיקה מעמד. כשהמספר יוצא גבוה מהצפוי, זה לא תמיד חדשות מרגיעות לשוק המניות, כי זה מחזק את השאלה כמה מהר הפד׳ יכול להרשות לעצמו להוריד ריבית בלי להצית מחדש לחץ אינפלציוני.
הנתון של 4.3% מגיע מעל ציפיות שהיו סביב 3.3%, והוא גם מאיץ מול קצב של 3.8% ברבעון השני. מאחורי המספר עומדת צריכה פרטית שנשארת יציבה והוצאות עסקיות שמחזיקות קצב, שילוב שמאותת שהמנועים המרכזיים של הכלכלה עדיין עובדים גם כשהריבית גבוהה.
בתוך הפירוט של הרבעון בולטת קפיצה בצריכה הפרטית בקצב שנתי של 3.5% אחרי 2.5% ברבעון השני. חלק משמעותי מהעלייה מגיע מרכישות מוקדמות של רכבים חשמליים לפני תום הטבות מס בסוף ספטמבר, מה שמסביר גם למה נתוני מכירות הרכב באוקטובר ונובמבר נחלשים, בזמן שהצריכה בתחומים אחרים מציגה תמונה מעורבת.
- אנבידיה וטסלה עולות כ-1.3%, סטרטג'י עולה בעקבות הביטקוין - המניות הבולטות בוול סטריט
- וול סטריט פותחת שבוע מקוצר - מה האנליסטים צופים והאם ראלי סנטה בפתח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע מתחדדת התמונה של כלכלת קיי. משקי בית עם הכנסה גבוהה ממשיכים להחזיק קצב, בעוד המעמד הבינוני והנמוך מרגיש לחץ ביומיום, כמו שסיקרנו בביזפורטל - כלכלת ה-K בארה״ב מתחדדת: הגדולות ממשיכות קדימה והקטנים נלחצים. הפער הזה מתרגם לשוק הון שנראה חזק במדדים, אבל נשען יותר ויותר על קבוצת מניות מצומצמת ועל ציפיות לריבית נוחה יותר בהמשך.
השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.
מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.
השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.
הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.
אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.
ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.
מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).
- הגשמה, סלייס, טריא ועוד: רוצים אלטרנטיבי? תבדקו טוב טוב
- איבדה את הדירה בגלל משכנתא שלא יכלה לשלם; האם היא יכולה להיות מעורבת במכירת הדירה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.
