בצלאל סמוטריץ
צילום: ברוך גרינברג

משימתו של סמוטריץ' כשר התחבורה הנכנס - השארת שדה דב

לאחר שנעדר מהפגנה בהשתתפות מאות תושבים נגד סגירת השדה, מצהיר השר החדש לפעול להשארתו: "צריך לדחות את הפינוי בכמה שנים ולהמשיך את הליכי התכנון"

מורן ישעיהו | (16)

לאחר שנעדר אמש מההפגנה נגד סגירת שדה דב, ח"כ בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי) מצהיר על כוונתו לפעול להשארת השדה מתוקף מינויו לשר התחבורה. בריאיון לגל"צ אמר היום אמר כי "צריך לדחות את הפינוי בכמה שנים ולהמשיך את הליכי התכנון. בזמן הזה תימצא חלופה".

במחאה שהתקיימה מול מעונו של ראש הממשלה בירושלים השתתפו מאות מתושבי תל אביב ואילת ותוכנן להשתתף בה גם סמוטריץ' שנועד באותה עת עם נתניהו עצמו לגבי מינויו כשר התחבורה. בתגובה לכך אמר: "אכן בהפגנה לא הצלחתי להשתתף עקב פגישתי עם רה"מ, אבל נעשה הכל בעזרת השם כדי ששדה דב לא ייסגר. מעמדת שר התחבורה יש לי אכן אחריות גדולה יותר ואשתדל בלנ"ד לעמוד בה". 

מי שכן נכח בהפגנה הוא ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, שכבר התבטא בחריפות נגד המהלך בשבוע שעבר בטענה כי השדה משמש כתחנה המרכזית של האילתים. הוא אף הכריז על פרישתו מסיעת הליכוד המובילה לטענתו "מהלך מחפיר וכוחני שכזה" (לכתבה המלאה).

על רקע הגברת הלחצים כנגד סגירת השדה אמרו מנהלי הגוש הגדול כי "תמוה שגורמים הפועלים באופן נחרץ למען שלטון החוק, בוחרים כעת להצטרף למאבק פוליטי ערב בחירות, ולהתעלם באופן שיטתי מההחלטה על פינוי שדה דב שנקבעה, בין היתר, בהחלטות ממשלה ובחקיקה ועוגנה בפסקי דין בבג"צ שדן לעומק בכל ההבטים כולל אלה להם טוענים המתנגדים עתה ודחה אותן עוד בשנת 2016".

עוד טענו המנהלים לשימוש ציני בתושבי אילת. לדבריהם, "הם ראויים לכל השקעה ופיתוח וצמיחה, אך הדרך לסייע להם אינה עוברת דרך שדה דב בתל-אביב. כידוע היטב לכל, מועד הפסקת הטיסות בשדה דב קבוע מזה זמן רב ל-1 ביולי ובהתאם נערכו כל הגורמים הרלוונטיים והושקעו כרבע מיליארד שקלים בנתב"ג, כולל בניית  חניות צמודות לטרמינל 1 ששודרג לבלי הכר, שאטלים והסעות לחולים הזקוקים לטיפולים במרכז".  

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    בני פרידלר 19/06/2019 23:17
    הגב לתגובה זו
    לא יתכן שסגרו את שדה התעופה בתוככי אילת ואת שדה דב לא יסגרו!!!
  • 14.
    להפריד דת ממדינה 19/06/2019 20:04
    הגב לתגובה זו
    זה לא מפריע לחכים שנוסעים ברכב של המדינה על חשבוננו ונהנים מכבישים בלי הפרעה של תחבורה ציהורית.. בלי תחבורה בשבת צריך לקבוע בחוק איסור על נסיעה ברכבי שרד בשבת, דין פשוטי העם כדין המנהיגים
  • 13.
    אביחי 19/06/2019 19:32
    הגב לתגובה זו
    האזרח הקטן נאלץ לשלם בגדול. כמה בגדול? 12 מיליארד שקל מכספי מיסים. מקווה שהקיסר ביביהיטו ישים סוף לשדה דב. כי נחנקנו כבר מדינה חרא
  • 12.
    יוסי 19/06/2019 17:01
    הגב לתגובה זו
    לצפות לכך שכל תקציבי המשרד ישמשו הן להעברה והן להקמת רשתות כבישים ברחבי יו"ש
  • 11.
    אביתר 19/06/2019 16:01
    הגב לתגובה זו
    שיקולי נדלן הם לא סיבה לפרק את שדה התעופה של אילת ולהםוך את אילת לפינה נידחת ..אני לא אטוס לאילת דרך רמון מוותר..כמוני רבים יוותרו
  • בני 19/06/2019 23:19
    הגב לתגובה זו
    במצב הנוכחי אין ספק שעדיף לנסוע לאילת עם אוטובוס של אגד!!!
  • 10.
    אמיר 19/06/2019 15:58
    הגב לתגובה זו
    ביי ביי ביבי, הגיע הזמן לפנות את כיסא ראש הממשלה.
  • 9.
    תום 19/06/2019 09:19
    הגב לתגובה זו
    הפריפרייה
  • 8.
    חשבתי שהרכבת זקוקה לטיפול .. והתחבורה הציבורית ? (ל"ת)
    יוסי 19/06/2019 08:52
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    יש ר אלי 19/06/2019 07:55
    הגב לתגובה זו
    צרפו את בן גביר עוד כמה הזויים שנמצאים כבר ואלה שבדרך ובקרוב: אירן זה כאן.
  • 6.
    תמנע 19/06/2019 07:14
    הגב לתגובה זו
    מהומה רבתי באילת בעקבות סגירת מכרות תמנע. אז סגרו ואילת פיתחה מקורות פרנסה אחרים. חוץ מכותרות בתקשורת אין לי מושג מה הסיבות העיקריות לסגירת שדה דב. אבל אין ספק שהוא גורם רעשני לדיירי הסביבה ומחייב שינויים.
  • 5.
    יניב 18/06/2019 21:46
    הגב לתגובה זו
    מהיפוא תביא את הכסף
  • 4.
    GUSS 18/06/2019 20:53
    הגב לתגובה זו
    ואמרתי לעצמי סוף סוף סוף הם מדברים על זה.
  • 3.
    רונן מאילת 18/06/2019 18:31
    הגב לתגובה זו
    אנחנו איתך.. פירמידת הרשע קורסת..!!!
  • 2.
    not in a milion years!!!! (ל"ת)
    lili 18/06/2019 18:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הנני אינני 18/06/2019 17:18
    הגב לתגובה זו
    הנני אינני