רוביק דנילוביץ': "ב"ש היא כבר לא פריפרייה, מרחק הנסיעה ברכבת בינה לת"א יתקצר בעתיד ל-35 דק' בלבד"
התחרות העזה בין 'סינמה סיטי' ל-'Yes Planet' עוברת לבאר שבע. כשבוע לאחר שניו לינאו סינמה,
המתחם החדש שיבנה בהשקעה של כ- 450 מיליון, ישתרע על שטח של כ- 63,000 מ"ר על פני 240 דונם ומלבד אולמות קולנוע יכלול גם קניון בשטח של כ-18 אלף מ"ר ומעל ל-2,500 מקומות חניה חינם.
ההכנסות השנתיות שצופה ישפרו לקבל לאחר השלמת הפרויקט ואיכולוסו מסתכמות ב-60-70 מיליון שקל לשנה. בכוונת החברה לממן את עלויות הבנייה בפרויקט זה ממקורות עצמאיים וחיצוניים.
"אנחנו זקוקים ליותר משוגעים, כי תראו לאן השפויים הביאו אותנו", אמר דנילוביץ' במסיבת העיתונאים שנערכה הבוקר. "אזור קריית יהודית, ליד מחנה נתן בדרום העיר, היכן שנמצא מרכז ישפרו הנוכחי, אינו מזמין במיוחד כיום וישפרו לקחה על עצמה לתכנן את המתחם מחדש. העיר משרתת כיום למעלה מ-600 אלף מתושבי האזור ובעתיד, עם מעבר בסיסי צה"ל לנגב המספר יגדל משמעותית. בבאר שבע יש 8,000 סטודנטים שלומדים הנדסה, המספר הכי גדול בארץ, אך עד כה לא סיפקנו להם פרנסה איכותית, אנחנו נקים את הסיליקון ואלי של ישראל בעיר."
סגי איתן, מנכ"ל קבוצת נכסים ובניין ויו"ר ישפרו אמרה: "מיקומו של ישפרו פלאנט הינו על ציר מרכזי, בסמיכות לשכונות חדשות ומתחדשות של העיר ובקירוב לאוניברסיטה, עיר הבה"דים, מרכז התקשוב העתידי של צה"ל ופארק ההייטק שלנו - גב ים נגב שאנו בונים ואשר הבניין הראשון בו יתאכלס ב- 2013. שני מגה פרוייקטים אלו ייצרו תשתית תעסוקתית ויהוו אבן שואבת לצעירים, שהם דור העתיד. אנו מאמינים ששני מגה פרוייקטים שהקבוצה בונה בבאר שבע יסייעו לבאר שבע להפוך להיות המרכז של הדרום."
כתבות מעניינות נוספות:
- 16.יוסף 29/12/2012 10:38הגב לתגובה זוותתחתן כבר חתיכת בררן :)
- 15.משה 23/12/2012 16:47הגב לתגובה זומרחק מודדים בקלומטרים הכותרת צריכה להיות : זמן הנסיעה .... יתקצר ל 35 דקות
- 14.יהודה 20/12/2012 13:50הגב לתגובה זובטיסה הזמן יתקצר -בלי זה לא יהייה שינוי בעשרים השנים הבאות.
- 13.באר שבע 18/12/2012 01:43הגב לתגובה זוולוזרים כמו הפרצוף של קבוצת הכדורגל שלה - כך גם הפרצוף של העיר הזאת שמושכת כמו זבובים לצואה - את כל הלוזרים של המדינה. ברור שיש לאפסים כסף לשופינג - כי הנדלן שם בריצפה. וגם זו בועה שתתפוצץ לכל ה" חוכמולוגים" בפרצוף לכו אתם תגורו בבאר שבע - עיר האפסים
- 12.אורן 17/12/2012 15:48הגב לתגובה זורוביק בחור נחמד וחרוץ ! רק שמרוב עשייה העיר נראית כמו אתר בניה ובין ראיון לראיון מצולם היטב האדון לא שוכח להעלות את הארנונה לשמיים כאילו שגם שרותי העירייה משתפרים בהתאם לתשלום! וחנייה בעיר העתיקה " מאוד " כאילו זה משיציל אותה וגם הסודנים שיוצאים מהחורים בערב כל אלו נשכחו בדרך לעוד " קניון" מיותר
- 11.לנה 17/12/2012 12:53הגב לתגובה זו6 רכבות בשעה כפול 24 = 144 רכבות ביממה.
- 10.זמן הנסיעה עדיין יהיה 100 ק"מ....? (ל"ת)רון 16/12/2012 22:47הגב לתגובה זו
- 9... 16/12/2012 19:14הגב לתגובה זוכי הדרום מזמן הרבה יותר טוב מהמרכז..
- 8.היה לי שעון כזה, החלפתי אותו. (ל"ת)שען 16/12/2012 18:53הגב לתגובה זו
- 7.בעל עסק 16/12/2012 18:42הגב לתגובה זואדון רוביק מלבד ניצול ציני של התקשורת להאדרת פועליך הרי לרווחת תושביך לא עשית מאומה יתר על כן פגעת פגיעה ניצחת בהם כמו למשל הפגיעה בעשרות משפחות ובעלי עסקים בקרית הממשלה כאשר היו לך אלטרנטיבות טובות יותר אלא שהיית צריך להתעמת עם בעלי ממון דבר שנבצר ממך מה עוד שאותם בעלי ממון הינם חמולה שיכולה לסייע לך בבחירות הבאות ולכן היה קל לך לפגוע באחרים. לו תושבך היו חשובים לפחות היית נעתר לבקשת בעלי העסקים להקלה בארנונה שכן הם נמצאים באתר בניה אבל כל פניותיהם הושבו ריקם למה? כי אין תקשורת !!! לו היית דואג לתושביך כפי שדאגת למקורביך הדברים היו נראים אחרת. רוביק אתה איש קטן הרודף פרסום . דרך אגב הכותב נמנה בעבר הלא רחוק עם תומככה עד שהמציאות טפחה על פניי
- 6.כנראה שיש רכבת חדשה שלא שמענו עליה עדיין (ל"ת)מבין עניין 16/12/2012 16:13הגב לתגובה זו
- 5.רוביק צ'ופצ'יק 16/12/2012 16:10הגב לתגובה זומתמטיקה זה לא הצד החזק שלו...
- 4.עוד קניון?!?!? עוד מעט על כל מאה תושבים יהיה קניון אחד (ל"ת)תוהה 16/12/2012 15:42הגב לתגובה זו
- מאה קניונים לאדם בודד (ל"ת)עודד 16/12/2012 15:54הגב לתגובה זו
- 3.מחשבון 16/12/2012 15:23הגב לתגובה זואם באמת חסר הבינה אמר את המשפט "35 דקות מתל אביב", כנראה שלא שם לב שצריך להיות במהירות ממוצעת של 160 קמ"ש בערך.
- 2.שי 16/12/2012 15:10הגב לתגובה זווהיא תמשיך להיראות כמו מחנה פליטים, הבדואים והערסים הורסים את הנגב
- 1.נועם 16/12/2012 15:09הגב לתגובה זועיר העתיד
- לך אתה תגור בב"ש- אתה והגמלים והבדואים (ל"ת)מוווו 17/12/2012 01:00הגב לתגובה זו
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
