מהיום יש אלטרנטיבה להוט ו-yes: ממיר ב-400 שקל ויש לכם 5 ערוצים
היום באופן רשמי נכנסת לתוקף רפורמת ה- Digital Terrestrial Television (או בקיצור - DTT), כלומר תחילת שידורי הניסיון המכונים, 'עידן+' (ערוצים ישראליים דיגיטליים נגישים). אשר במסגרתה נוכל לוותר על התשלום החודשי להוט ול-yes (מקבוצת בזק) ותוכלו לצפות בחמישה ערוצים חינם ללא תשלום נוסף וללא התחייבות לאף חברת תקשורת, מדובר בערוצים: 1, 2, 10, 33 ו- 99. כל זאת באמצעות רכישת ממיר דיגיטלי בתשלום חד פעמי של 400 שקל, את הממיר ניתן לרכוש בכל רשתות החשמל והאלקטרוניקה, ובכך תוכלו לחסוך מאות שקלים בחודש.
מדובר בממיר המתחבר לטלוויזיה ולחשמל אשר באמצעותו ניתן לצפות בערוצים בממיר דיגיטלי אשר מאפשר קליטה באיכות טובה וללא הפרעות וזאת ללא חיבור כלשהו של אינטרנט, קו טלפון, כבלים או לווין כמו שיש היום. הממיר מתאים בעיקר לאלו שאינם צופים הרבה בטלוויזיה, או לאלו אשר אינם צופים בערוצים הנלווים אלא בעיקר צופים בערוצים 1, 2 ו-10 חשוב להגיד כי במידה ואתם עוברים לממיר החדש, יש לרכוש ממיר לכל טלוויזיה.
על הממירים להיות מותאמים לקליטת שידורים אלו, ולכן יש לבדוק בעת הרכישה כי הם תואמים את המאפיינים הטכניים להלן: מתאים למערך דיגיטלי-קרקעי בסטנדרט DVB-T בלתי מוצפן תומך בדחיסת תמונה MPEG-4 תומך בכתוביות סמויות תומך בתקן דחיסת השמע HE ACC+V2 תומך במדריך תכניות (EPG) אנטנה אקטיבית וכולל שלט רחוק.
למי שמעוניין לרכוש ממירים משודרגים יותר בעלי איכות שידור גבוהה יותר המחירים נעים בין 600-1,000 שקל. כאשר עם הזמן ימכרו ממירים מובנים בתוך מכשירי אלקטרוניקה כגון DVD, טלוויזיות LCD או פלזמה.
על פי הסיכום בין הרשות השנייה לאוצר, הממיר החדש יסובסד על ידי משרד האוצר בהיקף של כ-40 מיליון שקל. את סבסוד זה יקבלו משפחות מיעוטי יכולת בעלות של 200 שקל בלבד. ההנחה תינתן, ככל הנראה, באמצעות שובר הנחה שיקבל משק בית שעומד במבחן הכנסה אשר ייקבע על פי נתוני הביטוח הלאומי, או באמצעות החזר לזכאים שרכשו את הממיר במחיר מלא. עד כה לא ברור מי יהיה זכאי לסבסוד זה, ושירות זה עדיין מחכה להחלטת הרשות השנייה.
חשוב לציין כי המעבר לממיר אינו מתאים לכל אחד, אם אתם צופים בערוצי הספורט ונעזרים כ'בייביסיטר' בערוצי הילדים או נוהגים לצפות בסדרות קבועות אשר נמצאות בעיקר בחברות הכבלים והלווין. בנוסף, רבים מאיתנו נמצאים בתקופת התחייבות לחברות הלוויין ולשם עזיבה תאלצו לשלם קנס אשר לעיתים אינו שווה לעזוב אותו בטרם עת.
הרשות השנייה הודיעה הבוקר כי "בתקופת שידורי הניסיון, תבחן הרשות השנייה את רמת השידור ומידת הקליטה ברחבי הארץ על מנת לאתר קשיים ושיבושים בקליטה באזורים שונים. עוד ציינו הרשות השנייה, כי "ניתן יהיה לעדכן באמצעות אתר הרשות לגבי שיבושים אם יהיו".
איור: דפדפן אטלס של OpenAIנחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק
ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.
ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.
האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.
בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.
- תקלה קריטית במטוסי איירבוס: אלפי מטוסים דורשים עדכון תוכנה מיידי בשל סכנה בטיחותית
- המטוס מספר 1 של מדינת ישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.

שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?
אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים
במדינה מתוקנת עם בנק מרכזי חזק ואמין, היה נגיד הבנק מתייצב בערב החג למול האומה המקומית ואומר: "שגיתי כשלא הפחתתי את הריבית בהחלטה האחרונה, במיוחד לנוכח מה שקרה השבוע בזירה הגיאופוליטית ועם ההשלכות על שערי החליפין, יש מקום להפחית את הריבית ועל כן החליט הבנק המרכזי להקדים ולהודיע על הפחתה מידית"
דולר שקל רציף 0.2%
אבל אנחנו כבר מזמן לא מדינה מתוקנת וכשסדר העדיפויות הציבורי מעמיד את נושא הריבית רחוק ממרכז ההתעניינות, יכולים בבנק ישראל להמשיך לשבת בחוסר מעש ולא להגיב בטענות שונות ומשונות, במיוחד שחברי ההנהלה מתנהלים כמו עדר מפוחד ומצביעים פעם אחר פעם פה אחד בעד גחמותיו של הנגיד.
גם יתרות המט"ח של מדינת ישראל שברו החודש את שיא כל הזמנים עקב שערוכן (כשהשקל מתחזק היתרות גדלות). זאת הטעות האסטרטגית הכי גדולה של בנק ישראל שלא ניצל הזדמנויות רבות בשנתיים האחרונות, בעיקר במהלך המלחמה, על מנת לדלל את היתרות ולהעניק לעצמו תחמושת למצב בו שוב יתחזק השקל יתר על המידה ועל הדרך לייצר רווח עצום לבנק ישראל שהיה מעביר את מאזנו לראשונה מאז תחילת שנות ה-2000 לרווח שהיה מועבר לקופתה המידלדלת של המדינה.
- ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים
- חברה לישראל ואייסיאל נפלו עד 7.6%, טאואר איבדה 6.6% - נעילה שלילית בתל אביב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוויכוח על השפעתם של הספקולנטים על מהלך המסחר הוא ויכוח ארוך שנים - איך הם משפיעים, כמה, האם הם יוצרים מגמה או רק מצטרפים אליה. אי אפשר לשכנע את המשוכנעים למרות שמי שמבין קצת במסחר ומסתכל על גרף הפעילות היומי (ובמיוחד הלילי) מבין מיד שמשהו פה עקום מן היסוד ודורש טיפול הרבה יותר אינטנסיבי מצד מי שאמור לדאוג לכך שזה לא יקרה - ניחשתם נכון, בנק ישראל.
