אחרי הפיצול: אמזון וגוגל ראש בראש מי תצורף קודם לדאו ג'ונס
אמש, הכריזה ענקית הקמעונאות אמזון AMAZON , על חלוקת מניות (ספליט), לצד הודעה על רכישה חוזרת של מניותיה. בכך, פתחה החברה את הדלת בפני האפשרות שתצטרף למדד הדגל, הדאו ג'ונס, והציתה את המירוץ בינה לבין חברת האם של גוגל - אלפבית GOOGLE , מי תהיה הראשונה שתצורף למדד התעשייתי.
אמש, הודיעה החברה, כי במסגרת החלוקה בעלי המניות יקבלו 20 מניות חדשות עבור כל מניה שבבעלותם. בהתאם, תתבצע התאמה של המחיר כך שהמחיר של המניות הללו יהיה 1/20 ממה שהיו בזמן הפיצול, כך שאם זה היה מתרחש במועד בו הוכרז הפיצול, הרי שכל מניה הייתה שווה כ-139.28 דולר, במקום 2,7885.58 דולר, טרם החלוקה.
מחיר המניה החדש, עשוי לפתוח בפני החברה את האפשרות להצטרף למדד הדגל האמריקאי, הדאו ג'ונס. מבט על המניות שחברות במדד חושף כי מחירן נע בין 46.34 דולר של אינטל לבין 485.57 דולר של UNITEDHEALTH GROUP , כאשר 15 מתוך 30 המניות במדד נסחרות באזור ה-100 דולר. וזו הנקודה שאליה שואפות החברות שרוצות להצטרף למדד.
מדד הדאו הוא משוקלל מחיר, מה שאומר שהמניות עם המחיר הגבוה ביותר מקבלות את המשקל הגדול ביותר במדד. לעומת זאת, ה-S&P 500 והנאסד"ק משוקללים לפי שווי שוק, כך שהחברות הגדולות ביותר מקבלות את המשקל הגדול ביותר. לכן, מניות יקרות, לא נכללות במדד הדגל, שכן הן עשויות להפר את האיזון בו.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כיום, אין הרבה סיבות טובות לפצל מניות בעבר, משקיעים יכלו לקנות רק מניות שלמות, כשרוב העסקאות נעשו בבלוקים של 100 מניות. אך כיום, ניתן לקנות מניות חלקיות, כך שכל משקיע יכול להיכנס למנייה מסוימת לא משנה מה מחירה. משכך, כניסה לדאו היא פחות או יותר הסיבה הטובה היחידה שנותרה לפצל מניות.
- 1.מתי ספליט טסלה :) (ל"ת)ציון קובסי 10/03/2022 22:42הגב לתגובה זו
- ב1400 (ל"ת)אבי 11/03/2022 12:14הגב לתגובה זו
- בובו 10/03/2022 23:59הגב לתגובה זולא חושב שנראה ספליט בקרוב...
- כבר היה פיצול. (ל"ת)ארד סקוול 10/03/2022 23:04הגב לתגובה זו
הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?
על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים
המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.
עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.
אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.
כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.
- "צים שווה יותר מכפליים - העיוות הזה מכוון; אנחנו נשים סוף לשלטון המנהלים"
- המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה.
