נהנים מהתנודתיות - הרווחים ממסחר של הברוקרים והבנקים בעלייה

התנודתיות בשווקים מביאה איתה הזדמנויות גדולות לסוחרים יומיים או סוחרי סווינג שמגבירים את הפעילות בשוק, ומי שנהנים הם הבנקים והברוקרים שרואים יותר עמלות ממסחר

רוי שיינמן |

השווקים תנודתיים במיוחד בשבועות האחרונים ובעוד התנודתיות מרתיעה חלק מהמשקיעים, בשביל סוחרים יומיים וסוחרי סווינג היא אולי הדבר הכי טוב שיכול לקרות. רק בשבוע שעבר ראינו איך ביום אחד מדד הנאסד"ק רשם זינוק של 12% כשטראמפ הודיע שהוא מקפיא את המכסים לתקופה של 90 יום, וההצהרות של הנשיא האמריקאי כמו גם של מנהיגים אחרים בעולם ממשיכות להשפיע על השווקים בצורה חדה.


התנודתיות הביאה לעלייה חדה בפעילות של הסוחרים בשווקים. חלק מהבנקים הגדולים בארה"ב כבר דיווחו על עלייה בפעילות המסחר של הלקוחות שלהם, ועכשיו גם אינטראקטיב ברוקרס Interactive Brokers 0.58%  , אחד מהברוקרים הגדולים בעולם, מספקת נתונים על התופעה - החברה ציינה כי נפח המסחר של לקוחותיה במניות ברבעון הראשון זינק ב-47% לעומת הרבעון המקביל, כשבנפח המסחר באופציות נרשם זינוק של 25% לעומת הרבעון המקביל. 


הזינוק הזה מתורגם גם לעלייה ברווחים של אינטראקטיב - הרווח המדולל למניה ברבעון עמד על 1.94 דולר לעומת רווח מדולל של 1.61 דולר ברבעון המקביל וגבוה מצפי האנליסטים שהיה לרווח של 1.92 דולר למניה. עם זאת, המניה נופלת ב-8.6% במסחר המוקדם כשהרווח הלא מדולל למניה הסתכם ב-1.92 דולר למניה, מתחת לצפי. בנוסף ,החברה דיווחה על פיצול של 1-4 במניות החברה שייכנס לתוקף בחודש יוני.


מוקדם יותר השבוע דיווח בנק אוף אמריקה כי ההכנסות ממסחר קפצו ב-9% ל-5.66 מיליארד דולר ברבעון, הסכום הגבוה ביותר בעשור האחרון, כשבמיוחד בלט המסחר במניות, שהכניס 2.2 מיליארד דולר, עם עלייה של 17% לעומת השנה הקודמת. "תנודתיות השווקים יצרה הזדמנויות משמעותיות עבור צוותי המסחר שלנו", אמר בריאן מויניהאן, מנכ"ל הבנק, והוסיף כי "ראינו עלייה בכל מקורות ההכנסה, מה שמציב אותנו במצב חזק לקראת המשך השנה". גם ג'יי פי מורגן רשם עלייה של 12% בהכנסות ממסחר ברבעון. 


לצד העלייה בנפח המסחר, אינטראקטיב ציינה כי מספר החשבונות זינק ב-32% ל-3.62 מיליון, ומספר העסקאות היומי הממוצע שיצרו הכנסות עלה ב-50% ל-3.52 מיליון עסקאות ביום.


ההכנסות מריבית וההתרחבות לקריפטו

במקביל אינטראקטיב מנצלת את המומנטום גם כדי להרחיב את תחומי הפעילות שלה. ההכנסות מריבית נטו עלו ב-3% ל-770 מיליון דולר, בעיקר כתוצאה מעלייה בהיקף ההלוואות וביתרות האשראי של הלקוחות. החברה גם מסחר בחוזים עתידיים בשוק הקנדי, המאפשרים למשקיעים "להמר" על אירועים כמו החלטות הריבית של הפד'.


בנוסף, החברה מעמיקה את הפעילות בתחום הקריפטו: במרץ ואפריל נוספו לפלטפורמה מטבעות כמו סולאנה, קארדאנו, ריפל, דוג'קוין, צ'יינלינק, אוואלאנצ' וסווי, לצד הביטקוין והאת'ריום שכבר היו זמינים למסחר קודם לכן. "המטרה שלנו היא להציע ללקוחות גישה נרחבת יותר לנכסים הדיגיטליים", אמר גליק.

קיראו עוד ב"גלובל"


בנוסף, גליק ציין כי החברה בוחנת הזדמנויות לרכישות אך לא מצאה עד כה עסקה ראויה. לדבריו, "קשה למצוא רכישה שנרצה לבצע, לפחות נכון לעכשיו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ספייס אקס
צילום: ספייס אקס

כיצד ארצות הברית הפכה להיות תלויה בחברה פרטית אחת בתחום החלל

SpaceX שולטת ב-83% משוק השיגורים העולמיים, וההצלחה המרשימה שלה יצרה תלות אסטרטגית קריטית מצד ארצות הברית, המעמידה את הממשל האמריקאי בפני אתגרים חדשים בתחום הביטחון הלאומי והתחום העסקי

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ספייס איקס חלל

השנה רשמה SpaceX שיא עם 134 שיגורים למסלול, פי שניים יותר מהתאגיד הסיני לטכנולוגיית חלל ותעופה, המתחרה הקרוב ביותר. הנתונים משקפים הצלחה מרשימה, אך גם תלות אמריקאית שאינה קיימת מאז הקמת תעשיית החלל הצבאית.


החברה של מאסק התפתחה מספק לתשתית קריטית. קפסולות Dragon ורקטות Falcon 9 מהוות כיום את הדרך העיקרית של ארצות הברית לשיגור אסטרונאוטים וציוד לתחנת החלל הבינלאומית. לוויני Starlink הפכו חיוניים לאספקת אינטרנט באזורים מרוחקים ולתקשורת בזמן עימותים עבור מדינות בעלות ברית.


הבסיס למצב הנוכחי נוצר עקב מונופול קודם. בשנת 2003, בואינג ולוקהיד איחדו את יכולות השיגור שלהן בחברה אחת – United Launch Alliance. החברה החדשה גבתה מהממשל מאות מיליוני דולרים לכל שיגור לווין, ויצרה מונופול שפתח את הדלת לחברות חדשניות.

מאסק זיהה את ההזדמנות בזמן הנכון

לאחר מכירת פייפאל בשנת 2002, הקים את SpaceX והחל בפיתוח רקטת Falcon 1. בשנת 2003, הוא הסיע את הרקטה ברחובות וושינגטון במטרה למשוך תשומת לב של סוכנויות ממשלתיות ולהשיג חוזים.


שלבי הפיתוח הראשונים היו מלאים בכישלונות. שלושת השיגורים הראשונים של Falcon 1 נכשלו, והחברה כמעט הגיעה לפשיטת רגל. הצלחה הגיעה רק בשיגור הרביעי בשנת 2008, ברגע אחד קריטי שהציל את עתיד החברה. חודשים ספורים לאחר השיגור המוצלח הראשון,זכתה החברה בחוזה של 1.6 מיליארד דולר מנאס"א לביצוע 12 משימות אספקה לתחנת החלל הבינלאומית. החוזה הציל את החברה מפשיטת רגל והעניק לה את היציבות הפיננסית והאמינות הנדרשים לצמיחה עתידית.


באפט
צילום: טוויטר

באפט לא רוכש את CSX, אבל חותם על שיתוף פעולה

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וורן באפט

וורן באפט הבהיר כי אין בכוונתו לרכוש את חברת הרכבות CSX. לאחר פגישה עם מנכ"ל CSX, הדגיש באפט כי הדיונים התמקדו בשיתוף פעולה תפעולי בלבד, ולא ברכישה או מיזוג. השוק הגיב בירידות: מניית CSX נפלה ב-5.1% ל-32.81 דולר, ומניית ברקשייר ירדה ב-0.6%. המשקיעים, שציפו אולי למהלך משמעותי יותר, הביעו אכזבה קלה.


ברקשייר, באמצעות חברת הרכבות שבבעלותה BNSF, ו-CSX יקימו מסלול משותף לשינוע סחורות ממערב ארה"ב לחוף המזרחי. המטרה היא לשפר את יעילות השינוע, לקצר זמני אספקה ולהגדיל את התחרותיות מול חברות שילוח ותחבורה יבשתית. פרטים פיננסיים על ההסכם לא נחשפו.

מנכ"ל CSX מסר כי החברה ממשיכה לחפש דרכים לשפר את השירות וליצור ערך לבעלי המניות, כולל באמצעות שיתופי פעולה נוספים בעתיד.


המהלך משקף את הגישה הזהירה של באפט, שמעדיף להיכנס בזהירות להשקעות חדשות בתקופה זו, במיוחד כשמדובר במחירים מלאים ויותר מכך. לאחר שברקשייר רכשה את BNSF ב-2010 תמורת כ-44 מיליארד דולר, באפט מנסה לפתח את העסקים הקיימים ולא לרכוש פעילויות נוספות בתחום הרכבות. 


תחום הרכבות בארה"ב נמצא בתקופת מעבר עם דגש גובר על שיתופי פעולה לוגיסטיים להוזלת עלויות וייעול שרשראות האספקה. השותפות בין BNSF ל-CSX עשויה לחזק את מעמדן מול מתחרות כמו Union Pacific או חברות שילוח בינלאומיות.