וולמארט
צילום: אתר החברה
לקראת הדוחות

וולמארט בדרך לדוחות: האם המומנטום החיובי יימשך?

ענקית הקמעונאות, שזינקה ב-73% אשתקד, צפויה להציג ירידה ברווח למניה ברבעון הרביעי - אך המשקיעים מתמקדים בהתייעלות שרשרת האספקה ובצמיחת פעילות הדיגיטל

אדיר בן עמי |

ענקית הקמעונאות וולמארט Wal-Mart Stores Inc. תפרסם את דוחותיה לרבעון הרביעי ביום רביעי, 20 בפברואר, לפני פתיחת המסחר. הציפיות בשוק גבוהות במיוחד לאור העלייה המרשימה של 73% במניה בשנת 2024, ותוספת של 15% מתחילת 2025. האנליסטים צופים רווח למניה של 0.53 דולר, הכנסות של 180.2 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 6.8 מיליארד דולר. נתונים אלו משקפים צמיחה שלילית של 12% ברווח למניה, צמיחה של 4% בהכנסות וירידה של 6% ברווח התפעולי בהשוואה לרבעון המקביל.


הרבעון הרביעי מציב אתגר משמעותי בפני וולמארט, שכן ברבעון המקביל אשתקד החברה הציגה צמיחה של 5.5% בהכנסות, 13% ברווח התפעולי ו-5% ברווח למניה. המכירות בחנויות זהות צמחו ב-8%, כאשר רשת Sam's Club הציגה צמיחה מרשימה של 12%.


ברבעון השלישי של 2025, וולמארט הציגה תוצאות חזקות עם צמיחה של 5% בהכנסות, 11% ברווח התפעולי ו-14% ברווח למניה. תחום הסחורה הכללית הציג שיפור משמעותי, והשוליים התפעוליים עלו ב-10 נקודות בסיס ל-4.7%.


לשנת הכספים 2026, האנליסטים צופים הכנסות של 707.8 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.75 דולר, המשקפים צמיחה של 4% ו-10% בהתאמה. השוק יתמקד במיוחד בתחזית ההנהלה לרבעון הראשון ולשנת 2026 כולה.



מכפיל המכירות של וולמארט

אחד הנתונים המעניינים ביותר הוא מכפיל המכירות של החברה. במשך 89 רבעונים רצופים, וולמארט נסחרה במכפיל מכירות נמוך מ-1, ורק ברבעונים האחרונים חצתה רף זה. אם החברה תעמוד בתחזיות, היא תיסחר במכפיל של 1.22 לאחר פרסום הדוחות.


מכפיל הרווח של החברה התרחב משמעותית, מ-25 ברבעון הראשון של 2024 ל-41 כעת, בהנחה שהחברה תעמוד בציפיות. התרחבות זו מעלה שאלות לגבי הצורך בתיקון במחיר המניה. איכות הרווח של וולמארט נחשבת חזקה, כאשר ב-3 מתוך 5 הרבעונים האחרונים, תזרים המזומנים התפעולי כיסה את הרווח הנקי ביותר מ-200%.


בעיית המלאי שהתעוררה לאחר הקורונה, בעקבות הזמנות יתר מסין ומספקים מקומיים, השפיעה משמעותית על איכות הרווח במשך 6-7 רבעונים, ופגעה בנתוני תזרים המזומנים בכל ענף הקמעונאות. היכולת של וולמארט לנהל את שרשרת האספקה ולהעביר סחורה מהספקים ללקוחות היא קריטית לבריאות תזרים המזומנים של החברה.

קיראו עוד ב"גלובל"



50% מהחיסכון הצפוי כבר הושג

החברה נמצאת בתהליך של התייעלות בשרשרת האספקה, כאשר על פי דברי ההנהלה, כ-50% מהחיסכון הצפוי כבר הושג. המשקיעים מאמינים כי וולמארט תהיה מוטבת מהשימוש בבינה מלאכותית והמשך הלחץ על הוצאות שרשרת האספקה.


מקור נוסף לשיפור בשולי הרווח התפעולי הוא הצמיחה ב"זרמי הכנסה אלטרנטיביים", הכוללים מסחר אלקטרוני גלובלי, פעילות פרסום עולמית ושירותי מרקטפלייס והפצה. המסחר האלקטרוני של וולמארט עדיין אינו רווחי, אך ההפסדים מצטמצמים. על פי דברי ההנהלה, נראה כי הפעילות מחוץ לארה"ב מצליחה יותר מהפעילות המקומית. 


וולמארט ואמזון מתקרבות זו לזו מבחינת מודל העסקי, כאשר וולמארט מתקדמת לקראת מוצר מסחר אלקטרוני בר-קיימא, בעוד אמזון נכנסה לחנויות פיזיות עם רכישת Whole Foods. שתי החברות צפויות להגיע למכירות של 700 מיליארד דולר בשנת 2025, אך אמזון צפויה לעקוף את וולמארט עם תחזית הכנסות של 769 מיליארד דולר, לעומת 708 מיליארד דולר של וולמארט.


ההזדמנות העיקרית של וולמארט טמונה בהרחבת שולי הרווח בשנים הקרובות, הן באמצעות זרמי ההכנסה האלטרנטיביים והן באמצעות התייעלות בפעילות הליבה. 


לקראת פרסום הדוחות, השוק יתמקד במיוחד בתחזית החברה לשנת 2026 ובהתקדמות תוכנית ההתייעלות בשרשרת האספקה, שעשויה להוביל לשיפור משמעותי ברווחיות. החוזק המתמשך של הצרכנים האמריקאים מהווה גורם תמיכה משמעותי בפעילות החברה, ועשוי לסייע לה לעמוד בציפיות השוק למרות האתגרים.


התוצאות לרבעון השלישי

ענקית הקמעונאות הציגה תוצאות חזקות ברבעון השלישי של 2024, כאשר ההכנסות הסתכמו ב-169.59 מיליארד דולר, עלייה משמעותית מ-160.80 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. התוצאות עקפו את תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 166.62 מיליארד דולר. הרווח הנקי של החברה עמד על 4.58 מיליארד דולר, או 0.57 דולר למניה, גם הוא מעל לציפיות השוק שעמדו על 4.25 מיליארד דולר ו-0.53 דולר למניה.

מגזרי הצמיחה המרכזיים של החברה - המסחר האלקטרוני והפרסום הדיגיטלי - הציגו ביצועים מרשימים במיוחד עם צמיחה של 27% ו-28% בהתאמה. הצמיחה במגזר הפרסום הדיגיטלי, שמתאפיין ברווחיות גבוהה, מסייעת לחברה לקזז את ההפסדים שעדיין נרשמים בתחום המסחר האלקטרוני.


המכירות בחנויות זהות בארה"ב, כולל פעילות המסחר האלקטרוני, עלו ב-5.3%, שיפור משמעותי בהשוואה לעלייה של 4.2% ברבעון הקודם ו-3.8% ברבעון הראשון. העלייה משקפת ביקוש חזק במגוון קטגוריות, כולל מזון, מוצרים לבית וצעצועים.


לאור התוצאות החזקות, החברה העלתה את תחזיותיה לשנת 2025 וכעת צופה צמיחה בהכנסות של 4.8%-5.1%, לעומת התחזית הקודמת של 3.75%-4.75%. תחזית הרווח המתואם למניה עודכנה כלפי מעלה לטווח של 2.42-2.47 דולר, מהתחזית הקודמת של 2.35-2.43 דולר למניה.


וולמארט נסחרת כעת לפי שווי של 835.7 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה עלתה ב-15% מתחילת השנה וב-85% ב-12 החודשים האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.