וולמארט בדרך לדוחות: האם המומנטום החיובי יימשך?
ענקית הקמעונאות, שזינקה ב-73% אשתקד, צפויה להציג ירידה ברווח למניה ברבעון הרביעי - אך המשקיעים מתמקדים בהתייעלות שרשרת האספקה ובצמיחת פעילות הדיגיטל
ענקית הקמעונאות וולמארט Wal-Mart Stores Inc. תפרסם את דוחותיה לרבעון הרביעי ביום רביעי, 20 בפברואר, לפני פתיחת המסחר. הציפיות בשוק גבוהות במיוחד לאור העלייה המרשימה של 73% במניה בשנת 2024, ותוספת של 15% מתחילת
2025. האנליסטים צופים רווח למניה של 0.53 דולר, הכנסות של 180.2 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 6.8 מיליארד דולר. נתונים אלו משקפים צמיחה שלילית של 12% ברווח למניה, צמיחה של 4% בהכנסות וירידה של 6% ברווח התפעולי בהשוואה לרבעון המקביל.
הרבעון הרביעי מציב אתגר משמעותי בפני וולמארט, שכן ברבעון המקביל אשתקד החברה הציגה צמיחה של 5.5% בהכנסות, 13% ברווח התפעולי ו-5% ברווח למניה. המכירות בחנויות זהות צמחו ב-8%, כאשר רשת Sam's Club הציגה צמיחה מרשימה של 12%.
ברבעון
השלישי של 2025, וולמארט הציגה תוצאות חזקות עם צמיחה של 5% בהכנסות, 11% ברווח התפעולי ו-14% ברווח למניה. תחום הסחורה הכללית הציג שיפור משמעותי, והשוליים התפעוליים עלו ב-10 נקודות בסיס ל-4.7%.
לשנת הכספים 2026, האנליסטים צופים הכנסות של 707.8 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.75 דולר, המשקפים צמיחה של 4% ו-10% בהתאמה. השוק יתמקד במיוחד בתחזית ההנהלה לרבעון הראשון ולשנת 2026 כולה.
- וולמארט תאפשר קניות ישירות דרך ChatGPT - המניה קופצת ב-5%
- עד סוף השנה: אמזון צפויה להפוך לקמעונאית הגדולה באמריקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכפיל המכירות של וולמארט
אחד הנתונים
המעניינים ביותר הוא מכפיל המכירות של החברה. במשך 89 רבעונים רצופים, וולמארט נסחרה במכפיל מכירות נמוך מ-1, ורק ברבעונים האחרונים חצתה רף זה. אם החברה תעמוד בתחזיות, היא תיסחר במכפיל של 1.22 לאחר פרסום הדוחות.
מכפיל הרווח של החברה התרחב משמעותית, מ-25 ברבעון הראשון של 2024 ל-41 כעת, בהנחה שהחברה תעמוד בציפיות. התרחבות זו מעלה שאלות לגבי הצורך בתיקון במחיר המניה. איכות הרווח של וולמארט נחשבת חזקה, כאשר ב-3 מתוך 5 הרבעונים האחרונים, תזרים המזומנים התפעולי כיסה את הרווח הנקי ביותר מ-200%.
בעיית המלאי שהתעוררה לאחר הקורונה, בעקבות הזמנות יתר מסין ומספקים מקומיים, השפיעה משמעותית על איכות הרווח במשך 6-7 רבעונים, ופגעה בנתוני תזרים המזומנים בכל ענף הקמעונאות. היכולת של וולמארט לנהל את שרשרת האספקה ולהעביר סחורה מהספקים ללקוחות היא קריטית לבריאות תזרים המזומנים של החברה.
- AMD עקפה את הציפיות וצופה צמיחה מואצת בשוק הבינה המלאכותית
- אפולו נסוגה מהעסקה - פאפא ג'ונס צונחת ב־20%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
50% מהחיסכון הצפוי כבר הושג
החברה נמצאת בתהליך של התייעלות בשרשרת האספקה, כאשר על פי דברי ההנהלה, כ-50% מהחיסכון הצפוי כבר הושג. המשקיעים מאמינים כי וולמארט תהיה מוטבת מהשימוש בבינה מלאכותית והמשך הלחץ על הוצאות שרשרת האספקה.
מקור נוסף לשיפור בשולי הרווח התפעולי הוא הצמיחה ב"זרמי הכנסה אלטרנטיביים", הכוללים מסחר אלקטרוני גלובלי, פעילות פרסום עולמית ושירותי מרקטפלייס והפצה. המסחר האלקטרוני של וולמארט עדיין אינו רווחי, אך ההפסדים מצטמצמים. על פי דברי ההנהלה, נראה כי הפעילות מחוץ לארה"ב מצליחה יותר מהפעילות המקומית.
וולמארט ואמזון מתקרבות זו לזו מבחינת מודל העסקי, כאשר וולמארט מתקדמת לקראת מוצר מסחר אלקטרוני בר-קיימא, בעוד אמזון נכנסה לחנויות פיזיות עם רכישת Whole Foods. שתי החברות צפויות להגיע למכירות של 700 מיליארד דולר בשנת 2025, אך אמזון צפויה לעקוף את וולמארט עם תחזית הכנסות של 769 מיליארד דולר, לעומת 708 מיליארד דולר של וולמארט.
ההזדמנות העיקרית של וולמארט טמונה בהרחבת שולי הרווח בשנים הקרובות, הן באמצעות זרמי ההכנסה האלטרנטיביים והן באמצעות התייעלות בפעילות הליבה.
לקראת פרסום הדוחות, השוק יתמקד במיוחד בתחזית החברה לשנת 2026 ובהתקדמות תוכנית ההתייעלות בשרשרת האספקה, שעשויה להוביל לשיפור משמעותי ברווחיות. החוזק המתמשך של הצרכנים האמריקאים מהווה גורם תמיכה משמעותי בפעילות החברה, ועשוי לסייע לה לעמוד בציפיות השוק למרות האתגרים.
התוצאות לרבעון השלישי
ענקית הקמעונאות הציגה תוצאות חזקות
ברבעון השלישי של 2024, כאשר ההכנסות הסתכמו ב-169.59 מיליארד דולר, עלייה משמעותית מ-160.80 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. התוצאות עקפו את תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 166.62 מיליארד דולר. הרווח הנקי של החברה עמד על 4.58 מיליארד דולר, או 0.57 דולר למניה,
גם הוא מעל לציפיות השוק שעמדו על 4.25 מיליארד דולר ו-0.53 דולר למניה.
מגזרי הצמיחה המרכזיים של החברה - המסחר האלקטרוני והפרסום הדיגיטלי - הציגו ביצועים מרשימים במיוחד עם צמיחה של 27% ו-28% בהתאמה. הצמיחה במגזר הפרסום הדיגיטלי, שמתאפיין ברווחיות
גבוהה, מסייעת לחברה לקזז את ההפסדים שעדיין נרשמים בתחום המסחר האלקטרוני.
המכירות בחנויות זהות בארה"ב, כולל פעילות המסחר האלקטרוני, עלו ב-5.3%, שיפור משמעותי בהשוואה לעלייה של 4.2% ברבעון הקודם ו-3.8% ברבעון הראשון. העלייה משקפת
ביקוש חזק במגוון קטגוריות, כולל מזון, מוצרים לבית וצעצועים.
לאור התוצאות החזקות, החברה העלתה את תחזיותיה לשנת 2025 וכעת צופה צמיחה בהכנסות של 4.8%-5.1%, לעומת התחזית הקודמת של 3.75%-4.75%. תחזית הרווח המתואם למניה עודכנה כלפי מעלה
לטווח של 2.42-2.47 דולר, מהתחזית הקודמת של 2.35-2.43 דולר למניה.
וולמארט נסחרת כעת לפי שווי של 835.7 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה עלתה ב-15% מתחילת השנה וב-85% ב-12 החודשים האחרונים.
זוהראן ממדני (X)זוהראן ממדאני נבחר לראש עיריית ניו יורק
הדמוקרט הסוציאליסט בן ה־34 הדיח את המושל לשעבר קואומו; יהיה המוסלמי הראשון ובן העדה הדרום־אסייתית הראשון בתפקיד
במערכת בחירות שתוארה על ידי פרשנים כאחת המשמעותיות בעיר בעשורים האחרונים, בחרו תושבי ניו יורק בזוהראן ממדאני לראשות העיר - והעניקו לו רוב של 50.3% מהקולות. ממדאני הדיח את מושל ניו יורק לשעבר אנדרו קואומו, שהתמודד הפעם כמועמד עצמאי לאחר שהפסיד
לממדאני בפריימריז הדמוקרטיים. הרפובליקני קרטיס סליווה קיבל רק 7.2% מהקולות.
רק בן 34 שנים ועם פרופיל פוליטי נמוך יחסית, וכבר ראש העיר ניו יורק. ממדאני סחף אחריו קהל רחב של צעירים, מהגרים ובוחרים מהשכונות הפחות מבוססות. בכך הפך ממדאני לראש העיר המוסלמי הראשון בתולדות ניו יורק, ולבן העדה הדרום־אסייתית הראשון שעומד בראש עיר בת כ־400 שנה. מדובר גם בראש העיר הצעיר ביותר מזה מאה שנה.
אג'נדה פרוגרסיבית במרכז הבמה
המסר המרכזי של ממדאני לאורך הקמפיין היה אחד - ניו יורק חייבת להיות נגישה יותר, שוויונית יותר, ובעיקר - ניתנת למגורים. בין ההצעות המרכזיות בקמפיין: הקפאת שכר הדירה בלמעלה ממיליון דירות בפיקוח, מימון תחבורה ציבורית חינמית באוטובוסים, הקמת מעונות יום אוניברסליים, הטלת מסים נוספים על תאגידים ועל עשירים, והקמת חנויות מזון עירוניות בשכונות מוחלשות.
בנוסף לכך, ממדאני קרא לסיים את השליטה של ראש העיר על מערכת החינוך ולהקים יחידה ייעודית בתוך משטרת ניו יורק שתתמקד בטיפול באירועי בריאות נפש - מהלך שמצביע על תפיסת ביטחון ציבורי שמרחיבה את תחום האחריות מעבר למשטרה בלבד.
- ממדאני יכול להפוך את ניו יורק - בירת הקפיטליזם - למעבדה סוציאליסטית; והקשר לישראל
- "לא נשקיע באג"ח ישראל" ו"אינתיפאדה גלובלית"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קמפיין אישי, גיוס המונים ותמיכה מהשטח
למרות שהיה חסר ניסיון ממשלתי רחב, הוא כיהן שלוש קדנציות קצרות בלבד בפרלמנט המקומי - ממדאני הצליח לייצר קמפיין שובר שוויון. דרך גיוס המונים מבוסס תרומות קטנות, שיווק אינטנסיבי במדיה החברתית וצבא של מתנדבים, הצליח להפוך לאופציה ממשית מול הממסד הדמוקרטי המסורתי בעיר.
