וולמארט בדרך לדוחות: האם המומנטום החיובי יימשך?
ענקית הקמעונאות, שזינקה ב-73% אשתקד, צפויה להציג ירידה ברווח למניה ברבעון הרביעי - אך המשקיעים מתמקדים בהתייעלות שרשרת האספקה ובצמיחת פעילות הדיגיטל
ענקית הקמעונאות וולמארט Wal-Mart Stores Inc. תפרסם את דוחותיה לרבעון הרביעי ביום רביעי, 20 בפברואר, לפני פתיחת המסחר. הציפיות בשוק גבוהות במיוחד לאור העלייה המרשימה של 73% במניה בשנת 2024, ותוספת של 15% מתחילת
2025. האנליסטים צופים רווח למניה של 0.53 דולר, הכנסות של 180.2 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 6.8 מיליארד דולר. נתונים אלו משקפים צמיחה שלילית של 12% ברווח למניה, צמיחה של 4% בהכנסות וירידה של 6% ברווח התפעולי בהשוואה לרבעון המקביל.
הרבעון הרביעי מציב אתגר משמעותי בפני וולמארט, שכן ברבעון המקביל אשתקד החברה הציגה צמיחה של 5.5% בהכנסות, 13% ברווח התפעולי ו-5% ברווח למניה. המכירות בחנויות זהות צמחו ב-8%, כאשר רשת Sam's Club הציגה צמיחה מרשימה של 12%.
ברבעון
השלישי של 2025, וולמארט הציגה תוצאות חזקות עם צמיחה של 5% בהכנסות, 11% ברווח התפעולי ו-14% ברווח למניה. תחום הסחורה הכללית הציג שיפור משמעותי, והשוליים התפעוליים עלו ב-10 נקודות בסיס ל-4.7%.
לשנת הכספים 2026, האנליסטים צופים הכנסות של 707.8 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.75 דולר, המשקפים צמיחה של 4% ו-10% בהתאמה. השוק יתמקד במיוחד בתחזית ההנהלה לרבעון הראשון ולשנת 2026 כולה.
- עד סוף השנה: אמזון צפויה להפוך לקמעונאית הגדולה באמריקה
- וולמארט מפרסמת דוחות מעורבים - המניה יורדת 3%; האם המניה יקרה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכפיל המכירות של וולמארט
אחד הנתונים
המעניינים ביותר הוא מכפיל המכירות של החברה. במשך 89 רבעונים רצופים, וולמארט נסחרה במכפיל מכירות נמוך מ-1, ורק ברבעונים האחרונים חצתה רף זה. אם החברה תעמוד בתחזיות, היא תיסחר במכפיל של 1.22 לאחר פרסום הדוחות.
מכפיל הרווח של החברה התרחב משמעותית, מ-25 ברבעון הראשון של 2024 ל-41 כעת, בהנחה שהחברה תעמוד בציפיות. התרחבות זו מעלה שאלות לגבי הצורך בתיקון במחיר המניה. איכות הרווח של וולמארט נחשבת חזקה, כאשר ב-3 מתוך 5 הרבעונים האחרונים, תזרים המזומנים התפעולי כיסה את הרווח הנקי ביותר מ-200%.
בעיית המלאי שהתעוררה לאחר הקורונה, בעקבות הזמנות יתר מסין ומספקים מקומיים, השפיעה משמעותית על איכות הרווח במשך 6-7 רבעונים, ופגעה בנתוני תזרים המזומנים בכל ענף הקמעונאות. היכולת של וולמארט לנהל את שרשרת האספקה ולהעביר סחורה מהספקים ללקוחות היא קריטית לבריאות תזרים המזומנים של החברה.
- טסלה נכנעת ללחץ הסיני ומשיקה מודל חדש במחיר "הולם"
- פלנטיר נופלת ב-9% - מה עשויה להיות הסיבה?
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- מנהלי מאנדיי נפגשו עם חצי מיליארד דולר
50% מהחיסכון הצפוי כבר הושג
החברה נמצאת בתהליך של התייעלות בשרשרת האספקה, כאשר על פי דברי ההנהלה, כ-50% מהחיסכון הצפוי כבר הושג. המשקיעים מאמינים כי וולמארט תהיה מוטבת מהשימוש בבינה מלאכותית והמשך הלחץ על הוצאות שרשרת האספקה.
מקור נוסף לשיפור בשולי הרווח התפעולי הוא הצמיחה ב"זרמי הכנסה אלטרנטיביים", הכוללים מסחר אלקטרוני גלובלי, פעילות פרסום עולמית ושירותי מרקטפלייס והפצה. המסחר האלקטרוני של וולמארט עדיין אינו רווחי, אך ההפסדים מצטמצמים. על פי דברי ההנהלה, נראה כי הפעילות מחוץ לארה"ב מצליחה יותר מהפעילות המקומית.
וולמארט ואמזון מתקרבות זו לזו מבחינת מודל העסקי, כאשר וולמארט מתקדמת לקראת מוצר מסחר אלקטרוני בר-קיימא, בעוד אמזון נכנסה לחנויות פיזיות עם רכישת Whole Foods. שתי החברות צפויות להגיע למכירות של 700 מיליארד דולר בשנת 2025, אך אמזון צפויה לעקוף את וולמארט עם תחזית הכנסות של 769 מיליארד דולר, לעומת 708 מיליארד דולר של וולמארט.
ההזדמנות העיקרית של וולמארט טמונה בהרחבת שולי הרווח בשנים הקרובות, הן באמצעות זרמי ההכנסה האלטרנטיביים והן באמצעות התייעלות בפעילות הליבה.
לקראת פרסום הדוחות, השוק יתמקד במיוחד בתחזית החברה לשנת 2026 ובהתקדמות תוכנית ההתייעלות בשרשרת האספקה, שעשויה להוביל לשיפור משמעותי ברווחיות. החוזק המתמשך של הצרכנים האמריקאים מהווה גורם תמיכה משמעותי בפעילות החברה, ועשוי לסייע לה לעמוד בציפיות השוק למרות האתגרים.
התוצאות לרבעון השלישי
ענקית הקמעונאות הציגה תוצאות חזקות
ברבעון השלישי של 2024, כאשר ההכנסות הסתכמו ב-169.59 מיליארד דולר, עלייה משמעותית מ-160.80 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. התוצאות עקפו את תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 166.62 מיליארד דולר. הרווח הנקי של החברה עמד על 4.58 מיליארד דולר, או 0.57 דולר למניה,
גם הוא מעל לציפיות השוק שעמדו על 4.25 מיליארד דולר ו-0.53 דולר למניה.
מגזרי הצמיחה המרכזיים של החברה - המסחר האלקטרוני והפרסום הדיגיטלי - הציגו ביצועים מרשימים במיוחד עם צמיחה של 27% ו-28% בהתאמה. הצמיחה במגזר הפרסום הדיגיטלי, שמתאפיין ברווחיות
גבוהה, מסייעת לחברה לקזז את ההפסדים שעדיין נרשמים בתחום המסחר האלקטרוני.
המכירות בחנויות זהות בארה"ב, כולל פעילות המסחר האלקטרוני, עלו ב-5.3%, שיפור משמעותי בהשוואה לעלייה של 4.2% ברבעון הקודם ו-3.8% ברבעון הראשון. העלייה משקפת
ביקוש חזק במגוון קטגוריות, כולל מזון, מוצרים לבית וצעצועים.
לאור התוצאות החזקות, החברה העלתה את תחזיותיה לשנת 2025 וכעת צופה צמיחה בהכנסות של 4.8%-5.1%, לעומת התחזית הקודמת של 3.75%-4.75%. תחזית הרווח המתואם למניה עודכנה כלפי מעלה
לטווח של 2.42-2.47 דולר, מהתחזית הקודמת של 2.35-2.43 דולר למניה.
וולמארט נסחרת כעת לפי שווי של 835.7 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה עלתה ב-15% מתחילת השנה וב-85% ב-12 החודשים האחרונים.

מטא מתכוננת להדיח את הסמארטפון: משקפיים חכמים ב-800 דולר בלבד
החברה תשיק בחודש הבא את "היפרנובה" - משקפיים עם מסך מובנה ויכולות מציאות רבודה שעשויים לשנות את כללי המשחק בטכנולוגיה האישית, בעוד המניה מתקרבת לשווי של 2 טריליון דולר
מטאMeta Platforms -2.27% , שהחלה את דרכה כפלטפורמת פייסבוק, מתכוננת להשיק בחודש הבא דגם חדש של משקפיים חכמים שעשוי לשנות את כללי המשחק בשוק הטכנולוגיה. המוצר, המכונה "היפרנובה", יגיע עם מסך פנימי ובמחיר מפתיע של כ־800 דולר בלבד.
המועד אינו מקרי. מניית מטא נסחרת כעת ב־765 דולר, קרוב לשווי שוק של 2 טריליון דולר – אבן דרך היסטורית שהחברה עדיין לא חצתה. כל עלייה מעל 796 דולר למניה תציב אותה במועדון החברות היקרות בעולם. השקעת מטא במשקפיים החכמים כבר נושאת פרי. החברה מכרה יותר משני מיליון זוגות של משקפי Ray-Ban Meta, שפותחו בשיתוף עם EssilorLuxottica. המכירות זינקו השנה ב־200%, ונתח השוק של מטא הגיע ל־73% בתחום המשקפיים החכמים.
הדגם הנוכחי מציע יכולות מוגבלות – צילום תמונות וסרטונים, השמעת אודיו ואינטראקציה בסיסית עם בינה מלאכותית. הדגם החדש צפוי להוות קפיצת מדרגה משמעותית, עם מסך מובנה שיאפשר חוויית מציאות רבודה מלאה.
מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא, כבר שיתף את חזונו הרחב יותר: "מכשירים אישיים כמו משקפיים, שרואים מה שאנחנו
רואים, שומעים מה שאנחנו שומעים ומתקשרים איתנו לאורך היום – יהפכו למחשבים האישיים המרכזיים שלנו", כתב בתזכיר פנימי.
- התחרות על המשקפיים החכמים גוברת: קוואלקום, גוגל וסמסונג מאחדות כוחות
- ההשקעה הבאה של מטא כנראה לא תהיה בחברה טכנולוגית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מירוץ חימוש
מטא אינה מסתפקת בהצלחה הנוכחית. לאחרונה השקיעה החברה 3.5 מיליארד דולר נוספים ב־EssilorLuxottica, כדי לחזק את השותפות לקראת התחרות הצפויה עם גוגל, שמפתחת משקפיים מתחרים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד.

דיפסיק הסינית משיקה גרסה חדשה למודל ה-AI שלה
החברה מציגה יכולת לעיבוד כמויות מידע גדולות יותר בשיחה אחת – בחלק מעלויות הפיתוח של מתחרותיה; אך העדר שקיפות ועיכוב בהשקת הדגם הבא R2 עלולים לפגוע באימוץ הגלובלי
דיפסיק הכריזה על שחרור גרסה מעודכנת למודל הבינה המלאכותית V3 שלה, כשהיא ממשיכה להוכיח שחברות סיניות יכולות להתחרות עם ענקיות אמריקאיות בחלק מעלויות הפיתוח. החברה פרסמה הודעה קצרה ברשת החברתית WeChat על V3.1, שכולל יכולת לעבד כמויות מידע גדולות יותר בשיחה אחת.
השיפור הטכני נשמע פשוט, אך הוא משמעותי. מודל שיכול לעבד כמויות מידע גדולות יותר במהלך שיחה ארוכה פותח אפשרויות חדשות לשימוש עסקי ואישי. ההבדל דומה לזה שבין מערכת המסוגלת לעבד רק פניה יחידה למערכת השומרת על רצף ההקשר לאורך כל האינטראקציה.
תוצאות דומות בחלק מהעלות
המעניין הוא לא
רק מה שדיפסיק עושה, אלא איך היא עושה את זה. החברה הסינית הצליחה לפתח מודלים שמתחרים עם OpenAI ואחרות תוך השקעה של חלק מהתקציב. המודל R1 שלה הדהים את עולם הטכנולוגיה בתחילת השנה כשהביס מתחרים
מערביים במבחנים סטנדרטיים.
זה מעמיד סימני שאלה גדולים על האסטרטגיה של החברות האמריקאיות. אם סטארט-אפ סיני יכול להשיג תוצאות דומות בחלק מהעלות, מה זה אומר על מיליארדי הדולרים שגוגל, מיקרוסופט ו-OpenAI משקיעות? האם הן מבזבזות כסף או שדיפסיק פשוט יותר יעילה? החסרון של דיפסיק הוא שהיא לא מספקת מספיק פרטים על החידושים שלה. החברה לא פרסמה תיעוד מפורט על המודל החדש באתרים מקצועיים, מה שמקשה על מפתחים לבדוק ולהשתמש בטכנולוגיה. זה עלול להאט את האימוץ בשוק העולמי.
- מנכ"ל אנבידיה: "המודל והיכולות של דיפסיק הם A+"; דיפסיק היא אויב או חבר?
- סין עומדת על סף מהפכת בינה מלאכותית: דיפסיק היא רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתח כעת סובב סביב המודל הבא - R2 - שנמצא בעיכוב. התקשורת הסינית מייחסת את האיחור לפרפקציוניזם של המנכ"ל ליאנג וונפנג. המצב מעמיד את החברה בפני דילמה: האם להשיק מוקדם ולשפר בהדרגה, או להמתין עד להשגת מוצר מושלם? ההחלטה תקבע אם דיפסיק תוכל לשמור על היתרון התחרותי שלה מול החברות האמריקאיות.