נס טכנו' חתמה הסכם offshore עם BridgeCo בהודו

יקימו מרכז מו"פ לשירותי תוכנות משובצות במתקני המעבדות המנוהלות של נס טכנולוגיות בבנגלור. יתמוך בתיאום מול פעילות שירותי האיכות של BridgeCo בשווייץ
שי פאוזנר |

נס טכנולוגיות הודיעה על זכייה בחוזה offshore לשלוש שנים עם חברת BridgeCo המספקת פתרונות רשת לבידור ביתי. על פי תנאי החוזה, נס טכנולוגיות תקים מרכז מו"פ לשירותי תוכנות משובצות (embedded software services) במתקני המעבדות המנוהלות של נס טכנולוגיות בבנגלור שבהודו.

המעבדות המנוהלות של נס (Ness Managed Labs) בונות ומפעילות מרכזי פיתוח מורחבים בהודו עבור יצרני תוכנה ברחבי תבל.

מרכז הפיתוח BridgeCo Bangalore-EDC, משלים את משאבי המו"פ הקיימים של BridgeCo בשווייץ. המרכז יספק ל- BridgeCo בדיקות, פיתוח והתאמה של מוצרים, והוא צפוי לסייע לה להאיץ את זמן ההגעה לשוק של המוצרים ולהפחית עלויות פיתוח. כך נס גם תתמוך ב-BridgeCo בתחום שירותי האיכות, במטרה לתאם את עבודת ההכנה במרכז הפיתוח של BridgeCo בשווייץ להסמכה למודל CMMI.

"לאחר מחקר מעמיק בחרנו בנס כשותף לפיתוח שיסייע ל-BridgeCo בהרחבת ההתאמה לדרישות של המספר ההולך וגדל של לקוחות OEM ו-ODM ברחבי העולם" אמר אנג'לו אוג, מנכ"ל BridgeCo. "התרשמנו במיוחד משיתוף הפעולה ההדוק מצדה של נס ומיכולתה המוכחת למשוך מהנדסי תוכנה מוכשרים בשוק תחרותי".

"נס טכנולוגיות הקימה את המעבדות המנוהלות בבנגלור המונות כיום 19 מעבדות המשרתות חברות תוכנה. נס מתכוונת למנף את ניסיונה הרב על מנת לסייע ל- BridgeCo ביישום מפת הדרכים שלה בתחום המוצרים, תוך איכות גבוהה " אמר שאשנק סאמנט, נשיא השירותים האסטרטגיים המנוהלים של נס (Ness Managed Strategic Services). "אנו שמחים לשתף פעולה על BridgeCo במהלך חדשני זה".

לאחרונה קיבלו המעבדות המנוהלות של נס בבנגלור הסמכה למודל CMMI בדרגה 3, להקמה, תפעול וייצוב מרכזי פיתוח מורחבים. מודל CMMI (ראשי תיבות של Capability Maturity Model Integration) פותח ע"י המכון להנדסת תוכנה (SEI) באוניברסיטת קרנגי מלון בארה"ב. CMMI הוא מודל לשיפור תהליכים המספק best practices העונים על הדרישות לפרודוקטיביות, עלות והגברת שביעות הרצון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


יבוא יצוא
צילום: תמר מצפי

הפטור ממע"מ ביבוא אישי עולה ל-150 דולר והלחץ עובר לשוק המקומי

התקרה החדשה נכנסת לתוקף בחצות, באוצר מציגים לחץ תחרותי על המחירים, ובשוק המקומי מזהירים מפגיעה בעסקים המקומיים

ליאור דנקנר |

הלילה בחצות נכנסת לתוקף הרחבת הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כך שהתקרה עולה מ-75 דולר ל-150 דולר. בפועל זה פותח עוד שכבה גדולה של הזמנות מחו"ל שעד היום נפלו בין הכיסאות ונדרשו במע"מ.

הבדיקה נעשית לפי ערך החבילה ולא לפי מועד ההזמנה, והקובע הוא מועד הגעת החבילה למכס בישראל. המשמעות היא שאותה רכישה יכולה לקבל טיפול שונה לפי מועד השחרור, וגם לפי הדרך שבה החבילה פוצלה או אוחדה בדרך.

ההרחבה הגיעה אחרי פרסום טיוטת הצו להערות הציבור והשלמת הליך החתימה. באוצר מציגים את המהלך כחלק ממדיניות שנועדה לחזק תחרות וללחוץ את מחירי המדף בישראל דרך חלופה מחו"ל, בעיקר בתחומי האופנה ומוצרי הצריכה.


איך זה עובד בשטח ומה נחשב בתוך התקרה

הפטור מתייחס לערך המוצר עצמו. עלויות משלוח לא נכללות בחישוב המע"מ, אבל בפועל יכולות להתווסף עלויות טיפול ושחרור שמשתנות לפי אתר, ספק וחברת שילוח.

מבחינת המכס, הערך נבחן ברמת החבילה. כשכמה פריטים מגיעים יחד באותה חבילה, הם נספרים יחד לצורך התקרה, ובמקרים מסוימים המכס יכול להתייחס לפיצול שנראה מלאכותי כניסיון לעקוף את הכללים ולחייב בהתאם.