נס טכנו' חתמה הסכם offshore עם BridgeCo בהודו

יקימו מרכז מו"פ לשירותי תוכנות משובצות במתקני המעבדות המנוהלות של נס טכנולוגיות בבנגלור. יתמוך בתיאום מול פעילות שירותי האיכות של BridgeCo בשווייץ
שי פאוזנר |

נס טכנולוגיות הודיעה על זכייה בחוזה offshore לשלוש שנים עם חברת BridgeCo המספקת פתרונות רשת לבידור ביתי. על פי תנאי החוזה, נס טכנולוגיות תקים מרכז מו"פ לשירותי תוכנות משובצות (embedded software services) במתקני המעבדות המנוהלות של נס טכנולוגיות בבנגלור שבהודו.

המעבדות המנוהלות של נס (Ness Managed Labs) בונות ומפעילות מרכזי פיתוח מורחבים בהודו עבור יצרני תוכנה ברחבי תבל.

מרכז הפיתוח BridgeCo Bangalore-EDC, משלים את משאבי המו"פ הקיימים של BridgeCo בשווייץ. המרכז יספק ל- BridgeCo בדיקות, פיתוח והתאמה של מוצרים, והוא צפוי לסייע לה להאיץ את זמן ההגעה לשוק של המוצרים ולהפחית עלויות פיתוח. כך נס גם תתמוך ב-BridgeCo בתחום שירותי האיכות, במטרה לתאם את עבודת ההכנה במרכז הפיתוח של BridgeCo בשווייץ להסמכה למודל CMMI.

"לאחר מחקר מעמיק בחרנו בנס כשותף לפיתוח שיסייע ל-BridgeCo בהרחבת ההתאמה לדרישות של המספר ההולך וגדל של לקוחות OEM ו-ODM ברחבי העולם" אמר אנג'לו אוג, מנכ"ל BridgeCo. "התרשמנו במיוחד משיתוף הפעולה ההדוק מצדה של נס ומיכולתה המוכחת למשוך מהנדסי תוכנה מוכשרים בשוק תחרותי".

"נס טכנולוגיות הקימה את המעבדות המנוהלות בבנגלור המונות כיום 19 מעבדות המשרתות חברות תוכנה. נס מתכוונת למנף את ניסיונה הרב על מנת לסייע ל- BridgeCo ביישום מפת הדרכים שלה בתחום המוצרים, תוך איכות גבוהה " אמר שאשנק סאמנט, נשיא השירותים האסטרטגיים המנוהלים של נס (Ness Managed Strategic Services). "אנו שמחים לשתף פעולה על BridgeCo במהלך חדשני זה".

לאחרונה קיבלו המעבדות המנוהלות של נס בבנגלור הסמכה למודל CMMI בדרגה 3, להקמה, תפעול וייצוב מרכזי פיתוח מורחבים. מודל CMMI (ראשי תיבות של Capability Maturity Model Integration) פותח ע"י המכון להנדסת תוכנה (SEI) באוניברסיטת קרנגי מלון בארה"ב. CMMI הוא מודל לשיפור תהליכים המספק best practices העונים על הדרישות לפרודוקטיביות, עלות והגברת שביעות הרצון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טראמפ בישראל CHATGPTטראמפ בישראל CHATGPT

ארה״ב סירבה להפחתת המכסים: שיעור המכס על יבוא סחורות מישראל יהיה 15%

לאחר מו"מ של מספר חודשים של משרד הכלכלה מול משרד הסחר האמריקאי, במטרה להוריד את המכס מרמה של 17% לשיעור של 10%, הושגה הפחתה מוגבלת בלבד; ארה״ב הודיעה כי תעמיד את שיעור המכס על יבוא סחורות מישראל על 15%; גורמים מוסרים כי טראמפ מחזיק בקלף של 10% והפחתה מלאה של המכסים, כמנוף במו"מ להסכמים אזוריים 

רן קידר |

ממשל טראמפ הודיע כי שיעור המכס הכללי שיוטל על יצוא סחורות מישראל לארה״ב יעמוד על 15%, נמוך מהרמה של 17% שנקבעה בתחילה אך גבוה מהיעד המרכזי שאליו כיוונה ישראל, מכס מינימלי של 10%. ההחלטה התקבלה לאחר חודשים של מגעים אינטנסיביים בין נציגי משרד הכלכלה והתעשייה לבין משרד הסחר האמריקאי, ונחשבת בירושלים לפשרה חלקית בלבד, שאמנם כוללת הקלות משמעותיות ברמת המוצרים, אך אינה מספקת מענה מלא לחשש מפגיעה מתמשכת ביצוא הישראלי.

ההחלטה צפויה לקבל תוקף רשמי עם פרסום הודעת משרד הסחר האמריקאי עד סוף החודש, כחלק מהשלמת מערך הסכמי המכסים המעודכנים של ארה״ב עם שותפות סחר נוספות. מדובר במהלך רחב יותר שמוביל ממשל טראמפ, שמטרתו לעדכן את מדיניות הסחר האמריקאית ולצמצם גירעונות מסחריים, גם מול מדינות ידידותיות.

מו״מ ממושך והישג חלקי בלבד

במהלך המגעים ביקשה ישראל להוריד את תקרת המכס הכללית מ-17% ל-10%, רמה שנקבעה על ידי ארה״ב עבור מספר מדינות אחרות. המשלחת הישראלית, שכללה בכירים ממשרד הכלכלה והנספחים המסחריים בארה״ב, הדגישה את מעמדה הייחודי של ישראל כמדינה בעלת הסכם סחר חופשי מלא עם ארה״ב מזה עשרות שנים, ואת תרומתה של התעשייה הישראלית לשרשראות אספקה אסטרטגיות עבור המשק האמריקאי.

למרות זאת, וושינגטון עמדה על כך ששיעור של 15% יהיה הרף התחתון במסגרת מדיניות המכסים החדשה, החלה על מדינות בעלות מאזן סחר שלילי מול ארה״ב. גורמים כלכליים בישראל ציינו כי הנשיא טראמפ אינו מוכן בשלב זה לרדת מתחת לרמה זו, מתוך רצון לשמור על אחידות מדיניות ולהותיר לעצמו מרחב תמרון להסכמים עתידיים.

פטורים רחבים ומאות מוצרים ללא מכס

לצד האכזבה מהשיעור הכללי, ההסכם המתגבש כולל שורה ארוכה של פטורים והקלות סקטוריאליות. לפי גורמים המעורים בפרטים, מאות מוצרים ישראליים צפויים ליהנות מפטור מלא ממכס, בהם רכיבים לתעשיות התעופה והרכב, שבבים, תרופות גנריות, וקטגוריות נרחבות בתחומי הכימיה, המתכות, המזון והתוספים הרפואיים.

משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.