נמאס לכם לקבל שיחות ספאם? מעכשיו, יש דרך להיפטר מהן
כמה פעמים קרה לכם, רק בשבועות האחרונים, שקיבלתם שיחת שיווק מבלי שביקשתם ומיהרתם לנתק את השיחה? עכשיו, הרשות להגנת הצרכן רוצה לעשות סוף לשיחות הללו. המאגר החדש שפתחה נקרא "מאגר אל תתקשר אליי". החוק יאסור על עוסק, החל מה-1 בינואר, להתקשר לצורך שיחות שיווק אם נרשמתם למאגר. ההרשמה נפתחה היום. בחודש נובמבר 2020 פורסם תיקון לחוק הגנת הצרכן הקובע, בין היתר, מגבלות על שיחות שיווק טלפוניות. התיקון מחייב עוסק המבצע שיחת שיווק באמצעות הטלפון או בדרך אלקטרונית לברר האם מספר הטלפון שאליו מתבצעת השיחה רשום במאגר אל תתקשרו אליי. לצורך כך נקבע כי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תקים ותנהל מאגר, שבו יירשמו מספרי טלפון של צרכנים שאינם מעוניינים שיבוצעו למספר הטלפון שלהם שיחות שיווק. עוסקים שמבצעים פנייה שיווקית לא יפנו לצרכנים שנרשמו במאגר. כמו כן, נקבעה הסמכות להטיל קנס של כ-46 אלף שקל, על כל עוסק שפעל בניגוד להוראות החוק. עקרונות המאגר: 1. המאגר מיועד לצרכנים המעוניינים לרשום מספרי טלפון נייד ונייח ישראלים 2. המאגר הינו שירות ללא עלות. 3. הנתונים במאגר מאובטחים והמאגר אינו דורש או אוסף כל מידע נוסף מהצרכן מלבד מספר הטלפון שנרשם למאגר. 4. יש להירשם למאגר פעם אחת בלבד, לאחר ההרשמה מספר הטלפון יישאר במאגר ללא הגבלת זמן. 5. ניתן להסיר את מספר הטלפון מהמאגר בכל שלב. 6. כל אדם יכול רשום כל מספר טלפון. למשל, בן משפחה שירשום את הוריו (אך נדרש שהטלפון אותו רושמים למאגר יהיה נגיש למבצע הרישום). ברשות הבהירו אילו עוסקים מחוייבים לבדוק במאגר בטרם הם מבצעים שיחת שיווק: המאגר מיועד לעוסקים המבצעים שיווק טלפוני לצרכנים ישראלים, אבל היא לא יחול על עוסקים בתחום הביטוח, מוסד פיננסי, ובנקים. האפשרויות לרישום: אינטרנט: בכתובת: https://dnc.fta.gov.il, ניתן להיכנס אל המאגר גם מאתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.
טלפון: באמצעות מענה ממוחשב בטלפון שמספרו 1-800-071-171. בנוסף, הוקם מוקד ייעודי אנושי לרישום ותמיכה לצרכנים שמספרו 1-800-071-170 (שעות פעילות: יום א' 14:00-17:00, ימים ב'-ה' 9:00-13:00). וואצאפ – לינק ישיר נמצא באתר המאגר. שרת הכלכלה והתעשייה, אלופה במיל׳ אורנה ברביבאי: "מדובר בכלי אפקטיבי שנועד להגן בעיקר על האוכלוסייה המבוגרת החשופה לפגיעה יותר מאחרים". השרה לשוויון חברתי, מירב כהן: "המטרה היא בראש ובראשונה להגן על צרכנים מוחלשים שחברות טלמרקטינג רואות בהם טרף קל".
- 3.ש.ח.ם. 12/12/2022 12:42הגב לתגובה זוולא של בן _כלבב פוליטיקאי... ואת זה הם לא יחסמו.
- 2.ומה עם מתרימים למינהם?? (ל"ת)קצת מציאות 12/12/2022 12:38הגב לתגובה זו
- 1.אורי 12/12/2022 10:56הגב לתגובה זואחר כך כל אחד יקרא לעצו מוסד פיננסי כי הוא מלווה בריבית חח
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
