העצה שנתן העובד לבזוס שהכפילה את התפוקה של אמזון
בשנת 1994 ג'ף בזוס התפטר מעבודתו בקרן גידור בניו יורק ועבר לפרברי סיאטל. שם, הוא שכר בית והקים את אמזון במוסך שלו. שנה לאחר מכן האתר של אמזון הושק, ותוך חודש, החברה מכרה ספרים לאנשים בכל 50 המדינות בארה"ב.
"באותם ימים (בשנת 1995), כשהקמתי את החברה באותה תקופה, היינו עדיין חברה די קטנה, אבל צמחנו מהר, וזה היה מאוד מרגש" אמר בזוס בפורום של מרכז בוש למנהיגות. למרות הצמיחה הזו, היה מקום לשיפור, אמר בזוס.
"היינו כל כך לא יעילים עם הפעילות והלוגיסטיקה שלנו בימים הראשונים שבהם היינו רק 10 עובדים" אמר בזוס, והוסיף כי חוסר היעילות התבטא גם בשיטת האריזה שלהם.
במהלך החודש הראשון להשקת אמזון, בזוס ועובדיו היו אורזים הזמנות על ידיהם וברכיהם על רצפות בטון, כאשר לאחד מעשרת עובדיו היה רעיון שבסופו של דבר "הכפיל" את התפוקה שלהם.
- מה יקבע האם הדולר ימשיך להתחזק או שדווקא ייחלש?
- מה משמעות העליות של יום שני? איך נכון ולא נכון להשתמש ב-RSI?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"לא היו לי שולחנות אריזה", אמר בזוס. "אמרתי לאחד ממהנדסי התוכנה שארז לצדי, 'אתה יודע מה עלינו לעשות? עלינו להשיג רפידות ברכיים. 'והוא הביט בי כאילו הייתי הבחור הכי מטומטם שראה בחייו, ואמר, ג'ף, עלינו לקנות שולחנות אריזה''.
בזוס אמר כי שולחנות אריזה היה "הרעיון המבריק ביותר" ששמע מעולם, ולמחרת, כתוצאה מכך, אמר הוא קנה שולחנות אריזה וזה "הכפיל את התפוקה שלהם".
בשנת 1997 אמזון יצאה להנפקה בבורסה, ובסיס העובדים של החברה צמח ל-614. כיום, לאמזון 750 אלף עובדים במשרה מלאה (נכון לספטמבר 2019) ויש לה שווי שוק של יותר מ 946 מיליארד דולר.
לאורך ההיסטוריה של אמזון היו כמה פעמים ראויות לציון שבזוס הקשיב לעובדיו, אפילו כשהרעיונות שלהם נראו קצת "מפחידים". לפני הקמתו של אמזון פריים, בזוס ועובדיו ניסו לעשות סיעור מוחות וריאציה לגבי תוכנית נאמנות, כאשר "סוג של מהנדס תוכנה זוטר הגה את הרעיון הזה, לא כתוכנית נאמנות, אלא כרעיון שאנחנו יכולים להציע לאנשים סוג של מזנון הכול-כלול של משלוח מהיר בחינם", הוא נזכר.
- מסמך תמים, שפותח דלתות: כך פועלת יחידת הסייבר של חמאס שנחשפה על ידי פאלו אלטו
- בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- משקיעים בחאקי: כך הפכו החיילים את הבסיסים לחממת השקעות לוהטת
"צוות הכספים הלך ועיצב את הרעיון הזה, והתוצאות היו מחרידות. רק לחשוב שאנו מציעים משלוח ללא הגבלה," לדבריו של בזוס, למרות שלקוחות אוהבים את זה, "המשלוח הוא סיפור יקר". לאחר השקת המשלוח החופשי האינסופי, ההוצאות היו גבוהות, אך הכל הסתדר טוב בסופו של דבר.
- 5.כותבי תרחישים 04/04/2020 13:40הגב לתגובה זולפני מלחמת יום הכיפורים-תיכנון גשר חציה על תעלת סואץ-ממשרד שר הבטחון משה דיין- והמערכת דחו המסקנה- בטיעון- אנו לא נחצה וסאדאת לא יעיז לחצות- זה עלה לנו ב 2700 + 500 הרוגים הצעתי הצעות אנהארטיות נוספו - וכלום
- 4.אני 09/01/2020 16:43הגב לתגובה זוהתגמול פה לא רלוונטי, עצם העובדה שעובד יודע שהוא יכול לגשת לבוס שלו ולהציע רעיון שנופל על אוזניים קשובות זה רווח עצום לעובד בנוסף התגמול של אותו עובד זה שהחברה שבה הוא מועסק הגיע למיימדים עצומים כאלו שבטוח השפיעו על השכר שלו
- 3.אני 09/01/2020 08:20הגב לתגובה זוהאם הוא תיגמל את המהנדסים האלה על הרעיונות שלהם כמו שצריך?
- אולי... במכתב פיטורין... (ל"ת)שולמן ישלם 10/01/2020 07:50הגב לתגובה זו
- שאלה של בהמה קומוניסטית פרמיטיבית (ל"ת)קפיטליסט 09/01/2020 22:12הגב לתגובה זו
- 2.זה נקרא ענווה (ל"ת)שימי 09/01/2020 00:14הגב לתגובה זו
- 1.דוב 08/01/2020 17:23הגב לתגובה זוהשאלה היא איך ובכמה תגמל בזוס את מי שהפיק לו תועלת כה עצומה, אם בכלל.
- אם זה בכותרות, סימן שהוא אכן תגמל אותו (נדמה לי) (ל"ת)אלמוני 08/01/2020 18:55הגב לתגובה זו
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
