
ישראל במקום הרביעי בעולם במיסוי על הכנסות גבוהות
מס היסף החדש - המדינה מרוויחה מההצלחה שלכם. אתם שותף זוטר לרווחים; העלייה במס היסף מביאה את היקף המיסוי בארץ למספרים חסרי תקדים - על המצוי ועל הרצוי
בתחילת שנת 2025 במסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית מס היסף קפץ בעוד 2% והעלה את שיעור המס הכולל המוטל על
הכנסות גבוהות לשיא חדש ועל הכנסות מסוימות יחול מס בשיעור שיא של 52%(!).
ומכאן שהנישום הוא ה"שותף הקטן" בפעילות הכלכלית,
בעוד המדינה היא השותף הראשי.
מהו בעצם מס היסף?
מדובר במס שמתווסף לשיעורי המס הקיימים וקיים בהכנסה גבוהה במיוחד - מעל 721,560 שקל בשנה נכון לשנת 2025, המס נועד במטרה לצמצם פערים חברתיים, ולעשות צדק חברתי עם מיסוי פרוגרסיבי (מס הכנסה שבו שיעור המס עולה ככל שההכנסה עולה).
איפה האבסורד?
עד היום, הכנסות שלא נקבע להן שיעור מס מיוחד, חויבו במס פרוגרסיבי בהתאם למדרגות המס כאשר שיעור המס על הכנסה היה משתנה בהתאם לרמות ההכנסה. מדרגות המס החלו מ-10% (בגין הכנסות אקטיביות) ונעו עד 47% מס פרוגרסיבי רגיל + 3% עבור הכנסה שעברה את ה"תקרה", כך ששיעור המס המירבי במדינת ישראל עמד על 50% ובמצב זה נשמר העיקרון שלפיו לפחות מחצית מהרווחים נשארים בידי האדם.
החל משנת 2025 במסגרת חוק ההתייעלות, שיעור מס היסף התעדכן ועלה ב2% נוספים עבור הכנסות שאינם מיגיעה אישית, מה ששינה לחלוטין את התמונה הכלכלית– במקרים בהם אדם מפיק הכנסה שאינה מיגיעה אישית אולם חייבת במס שולי, נוצר מצב כי חלה עליו חבות מס של 52% מה שיוצר מצב שבו האדם הוא השותף הזוטר, והמדינה היא השותף העיקרי, בפעילות הכלכלית שאותו אדם יזם, תוך השקעת מרצו זמנו וממונו.
- איך מחשבים את מס היסף? רשות המסים מסבירה
- מס השיתוק: הגדלת מס היסף היא חרב פיפיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוגמאות רלוונטיות בהן שיעור המס יהא 52%:
1. השכרת נכס מסחרי (חנות או משרד) בידי יחיד: כאשר יחיד משכיר נכס מסחרי, חל עליו שיעור מס שולי (החל מ-31% ועד 47% ובתוספת מס יסף של עד 5% נוספים). כתוצאה מכך, נוצרת מציאות שבה המס הכולל על הכנסות של יחיד מנכס מסחרי מגיע לכדי52% מס!
2. בעל מניות נותן הלוואה לחברה בשליטתו ומקבל ריבית: כאשר יחיד, שהוא בעל מניות בחברה, מעניק הלוואה לחברה שבבעלותו ומקבל ריבית בעבורה – הריבית שהתקבלה חייבת במס לפי שיעור המס השולי שבו הוא נמצא, וגם במקרה הזה יחול שיעור מס מירבי של 52% (מקום בו היחיד מחויב במס יסף).
3. תמלוגים: יחיד המקבל תמלוגים עשוי אף הוא להגיע לשיעור מס מירבי של 52%.
4. שכר דירקטורים שאינו עולה לכדי עסק: במקרים בהם שכר הדירקטור לא משולם בתלוש שכר, והפעילות לא עולה לכדי עסק, עשוי לחול חיוב בשיעור מס מקסימאלי של 52%.
- הכנסות המדינה ממסים עלו ל-42.7 מיליארד שקל בספטמבר - גידול שנתי ריאלי של 4%
- השפעות המלחמה: התוצר הרבעוני התכווץ ב-3.9%
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- גז ישראלי - רווח מצרי; כך א-סיסי מרוויח מיליארדי דולרים בשנה...
מס ההכנסה בישראל - מהגבוהים בעולם
לאחר תיקון החוק החדש, ישראל מתמקמת בצמרת מדינות העולם מבחינת שיעור המס המרבי. שיעור המס המירבי בישראל עומד כיום על 52%, מה שמציב אותה במקום הרביעי בעולם ברמת המיסוי על הכנסות גבוהות.
לשם השוואה, רק שלוש מדינות מטילות מס הכנסה גבוה יותר: דנמרק (55.9%), פינלנד (55%) ואוסטריה (55%) כאשר במדינות אלו נהוגה מערכת סוציאלית המשלבת בין שיעורי המס גבוהים, רווחה ברמה גבוהה לאזרחים, ושיעור תעסוקה גבוה. מנגד, בארצות הברית – אחת הכלכלות המובילות בעולם – שיעור המס המרבי עומד על 37% בלבד, ובמרבית מדינות אירופה שיעור המס המרבי לא עולה על 45%.
מאת אריאל כץ רו"ח (עו"ד), עמוס כץ ושות', רואי חשבון
- 14.די לסחיטת השכבות החלשות 24/08/2025 19:03הגב לתגובה זולפי נתוני משרד האוצר העשירון התחתון משלם מעל 50% מס! למה על זה לא עשיתה כתבה
- 13.אנונימי 24/08/2025 18:23הגב לתגובה זולאן עוד יגיע המיסוי בארץ
- 12.ישראל 24/08/2025 11:55הגב לתגובה זוככל שיגדילו מס כך יהיו יותר העלמות.ערימות של כסף שחור במגזר הערבי והדוסי ובעלי מקצוע
- 11.אנונימי 24/08/2025 09:54הגב לתגובה זוציינת את המס בארצות הברית.האם שם נהוגות מדרגות מס ונקודות זיכוי המשנות את המס בפועל למעמד הנמוך ומעמד הביניים
- אריאל כץ 24/08/2025 12:22הגב לתגובה זוכן גם בארהב יש מדרגות ומנגנונים שגורמים לכך שהמערכת הינה פרוגרסיבית מס נמוך יותר למי שמשתכר פחות.
- 10.אורי 23/08/2025 22:16הגב לתגובה זוכולם מתחמקים הן ממס שבח והן ממס על השכרת דירות. לכן אנשים מעדיפים בישראל להשקיע בנדלן ומעלים את המחירים לזוגות הצעירים.על עבודה קל למדינה לגבות אז כל הזמן מעלים שם את המסים עוד ועוד
- 9.שניאור 23/08/2025 16:31הגב לתגובה זוכדי לממן את האברכים הפרזיטים החרדים שמסרבים לשרת בצהל.
- חיים רוטר 24/08/2025 13:26הגב לתגובה זובכפייה
- אנונימי 25/08/2025 12:24למה אחרילמה לא ביחדלמה לאברכים מותר ולתושבי תל אביב אסור!ואיך הגעת למסקנה שכל מי שנמצא בקפלן לא עשה צבא!אגב לא הייתי בקפלן מעולם וגם לא אהיהאף אחד במדינה הזו לא מעל המדינה גם לא תלמידי הישיבות
- אנונימי 24/08/2025 13:56גוש דן תל ביוב ומחבלי מחראת קפלן.
- אני חרדי ושילמתי השנה למעלה ממיליון שקל מס תספר לי מה החרדים מקבלים (ל"ת)דניאל 24/08/2025 02:38הגב לתגובה זו
- 8.Bb 23/08/2025 15:18הגב לתגובה זוRich people will leave or already left
- 7.מעולה צדק חברתי. 23/08/2025 13:52הגב לתגובה זוככה צריך להיות ככול שמרוויחים יותר לשלם יותר מיסים ככה זה תקין.
- 6.גולדנקנופף מרוצה (ל"ת)אנונימי 23/08/2025 13:46הגב לתגובה זו
- 5.יש מס נוסף על דיבידנד כפוי כך ששיעור המס גבוה עוד יותר ושכחת לציין את בל (ל"ת)אנונימי 23/08/2025 12:43הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי 23/08/2025 11:43הגב לתגובה זוחייבים לקחת 68% . אם עצמאים 49% נא לחלק זאת לפי קבוצות עובדים. שופטים 55% וכן הלאה
- 3.רוני 23/08/2025 11:18הגב לתגובה זושאלה מי משלם 10% מס הכנסהעל איזה העכמסנ
- 2.אנונימי 23/08/2025 11:17הגב לתגובה זוובמקום הראשון בהכנסות
- 1.אנונימי 23/08/2025 09:56הגב לתגובה זואיפה המסים גבוהים יותר תפרט מעבר לכותרת שהשגת
- אריאל כץ 24/08/2025 09:43הגב לתגובה זוהייתה תקלה טכנית והכתבה הייתה חתוכה. תקרא כעת.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.