מנכ"ל חברת החשמל: "הבירוקרטיה עוברת כל דמיון לרעת תושבי מדינת ישראל"
במהלך כנס של רמי"י מתח מאיר שפיגלר ביקורת חריפה על רשות החשמל והאשים אותה ברגולציה מיותרת שהובילה בין היתר למחירים נמוכים במכרזים על קסם ושורק - "הגיע הזמן לעשות שידוד מערכות שם. שיתנו לשוק להיות בתחרות אמיתית"
"הרגולציה והבירוקרטיה עוברות כל דמיון אפשרי לרעת תושבי מדינת ישראל...מי אחראי על זה? רשות החשמל. מי משלם על זה את המחיר? כתוצאה מקשר כזה בכל זאת ישנו סידרי בראשית? אף אחד. הם הראשונים לברוח מאחריות". את הדברים החריפים הללו אמר היום מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, שבחר להאשים את הרשות בין היתר במה שהוא רואה ככישלון של המכרזים על קסם ושורק.
שפיגלר שהשמיע את הדברים במהלך כנס של רשות מקרקעי ישראל, התייחס גם לשיתוף הפעולה של חברת החשמל עם גורמים נוספים במשק האנרגיה, בהם חברת נגה, במטרה להכניס אנרגיות מתחדשות ולשפר את איכות הסביבה. לדבריו, "תחרות אמיתית זה כשיש היצע
שהוא שווה או גדול מהביקוש. אז אתה מניח שהמחירים ירדו. אנחנו רוצים ומאמינים שמחירים יירדו. לא באמירה, במעשה. אנחנו אלה שעובדים מסביב לשעון לשפר בצורה בלתי רגילה את רשת ההולכה והחלוקה כדי לאפשר לכמה שיותר גורמים להכניס אנריגה מתחדשת, נקייה, למשק".
בנוגע למכרזים שערכה לאחרונה רשות החשמל, שפיגלר ציין כי הכשלים במכרזים הובילו למחירים נמוכים מהצפוי, דבר שפוגע במשק: "לאחרונה היה מכרז על קסם ושורק. הצפי היה שלכל קילוואט לשעה יקבלו 5.1 אגורות וזה נגמר ב3.8 אגורות ו-3.18 בהתאמה. זה בגלל כישלון
חרוץ של רשות החשמל בעריכת מכרזים במשק החשמל. הגיע הזמן לעשות שידוד מערכות שם. שיתנו לשוק להיות בתחרות אמיתית".
לדבריו, יש להפחית את הרגולציה ולצמצם את הבירוקרטיה כדי לאפשר למשק החשמל להתפתח בצורה יעילה: "אנחנו עושים הפחתה בבירוקרטיה, אנו רוצים להקל לוחות זמנים לממצם, להפחית רוגולציה. יש לנו מה לעשות, משתדלים לגרום לכך שאכן מה שאנו עושים יהיה ראוי לתושבים שאותם אנו אמורים לשרת - אבל יש לנו בפועל הרבה רגולציה ובירוקרטיה" - סיכם שפיגלר.
- 3.אנונימי 20/03/2025 18:00הגב לתגובה זונפוטיזם ואבטלה סמויה רווחים בכל משרדי חברת החשמל...לשלוח חצי מהעובדים הביתה אף אחד לא ירגיש באמת שהם לא שם.. כולל את המנכל הלחוץ.. להפריט את חברת החשמל שבמשך שנים מסרבת לשדרג את התשתיות בגלל שיקולים לא רלוונטים וסחטנות של ועד העובדים. לרוקן את קופת ועד העובדים שמקבלת 1% מכל הכנסות החברה...
- 2.זורזיניו 20/03/2025 15:05הגב לתגובה זומיליארדי שקלים הולכים כל שנה באופן אוטומטי למקומות שאין בהם צורך או לחלופין למקומות לא יעילים במגזר הממשלתי כל אחד שעבד שם יודע שהכל עובד לאט בלי לחץ ובלי צורך להוכיח יעילות מהשניה שהתקבלת לעבודה....שמה הכסף נמצא לא אצל אף אחד אחר זה האמת תבדקו מספרים לא פרשנים...
- 1.אנונימי 20/03/2025 13:32הגב לתגובה זויצרני החשמל יקבלו מחיר נמוך יותר וזה טוב לצרכני החשמל

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת
משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026
משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%.
דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.
מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות
משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן.
בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.
- 830 אלף שכירים היו אמורים לקבל החזרי מס בשווי 664 מיליון שקל - אך בערעור לבית המשפט העליון ההחלטה בו
- רפורמת מס טורקית תפגע במשקי הבית, בעסקים קטנים ובינוניים וייתכן שאף בשוק ההון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס דומה.

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת
משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026
משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%.
דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.
מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות
משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן.
בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.
- 830 אלף שכירים היו אמורים לקבל החזרי מס בשווי 664 מיליון שקל - אך בערעור לבית המשפט העליון ההחלטה בו
- רפורמת מס טורקית תפגע במשקי הבית, בעסקים קטנים ובינוניים וייתכן שאף בשוק ההון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס דומה.
