דוחות תפוז אנשים: גידול של 34% בהכנסות. הרווח הנקי עומד על 168 אלף שקל

השורה העליונה בדוחות הסתכמה ברבעון השלישי של 2007 ב-10.121 מיליון שקל, עלייה של 33.7% בהשוואה להכנסות בסך 7.57 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
אריאל אטיאס |

חברת האינטרנט תפוז דיווחה הבוקר על עלייה בשיעור של 33.7% בהכנסות הרבעון השלישי שלא הצליחה לחלחל לשורה התחתונה בדוחות עקב ירידה חדה בהכנסות ממימון.

השורה העליונה בדוחות הסתכמה ברבעון השלישי של 2007 ב-10.121 מיליון שקל, עלייה של 33.7% בהשוואה להכנסות בסך 7.57 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. למרות זאת הרווח הגולמי זינק ביותר מ-80% לאחר שהחברה הצליחה לחסוך בעלויות השירותים.

הכנסות תפוז נובעות כיום משני תחומים עיקריים, מפעילות בתחומי האינטרנט והתוכן הסלולארי. הכנסות החברה מתחום התוכן הסלולרי צמחו ברבעון השלישי של השנה בשיעור של כ-60% והסתכמו בכ-6.6 מיליון שקל. בתחום האינטרנט הסתכמו הכנסות החברה ברבעון השלישי של השנה בכ-3.5 מיליון שקל.

בתוך כך, עלויות המכירה רשמו עלייה ברבעון השלישי ל-2.322 מיליון שקל מ-1.609 מיליון שקל וכמו כן, ההכנסות ממימון צנחו ל-118 אלף שקל מ-2.678 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בשורה התחתונה הרווח ברבעון השלישי הסתכם בכ-168 אלף שקל, זאת לעומת רווח של 1.012 מיליון שקל ברבעון השלישי ב-2007. יצויין כי זהו הרבעון השני ברציפות בו רושמת החברה רווח נקי לאחר תקופה של הפסדים, וזאת בעיקר הודות לארגון מחדש שיישמה החברה, בראשותו של המנכ"ל דן חן, שמונה לתפקיד בתחילת הרבעון השני של השנה.

כאמור, בסוף חודש מרץ 2008, עם מינוי של דן חן למנכ"ל החברה החלה תפוז בתהליך רה-ארגון והתייעלות, במסגרתם היא מתמקדת בתפעול ופיתוח של פעילויות הליבה של החברה. תהליך הרה ארגון כלל בין היתר החלפה וצמצום במספר המנהלים בחברה. חלק מהתפקידים שבעליהם עזבו לא אויש ותחום אחריותם מתחלק כיום בין מנהלים אחרים בחברה.

"תפוז ממשיכה לפעול בהתאם לתוכנית העבודה שגיבשנו בתחילת השנה. אנו שבעי רצון מהתוצאות הכספיות, המלמדות על המשך מגמת הצמיחה של תפוז, תוך שיפור רווחיות החברה זה הרבעון השני ברציפות. אנו מתכוונים להמשיך ולנצל את היכולות שלנו בתחום הסלולר, הקהילות ותכני הגולשים באינטרנט וכן את מיצובה הגבוה של תפוז בשוק האינטרנט והסלולר, על-מנת להגביר את מגמת השיפור בביצועינו העסקיים גם בהמשך הדרך", אמר חן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

אפליקציית egg של אגד. קרדיט: רשתות חברתיותאפליקציית egg של אגד. קרדיט: רשתות חברתיות

אגד משיקה את egg, אפליקציית תחבורה ציבורית ללא פרסומות

קבוצת אגד, השיקה אפליקציית ניווט חדשה תחת השם "Egg", עם חוויית משתמש נטולת פרסומות לחלוטין, בתקופה שבה השוק נשלט על ידי אפליקציות מסחריות עתירות פרסומות כמו Moovit

רן קידר |
נושאים בכתבה אגד

קבוצת אגד השיקה אפליקציית ניווט חדשה תחת השם "egg" , שמבטיחה חוויית שימוש נטולת פרסומות לחלוטין. המהלך מתפרש כמהלך אסטרטגי משמעותי בעולם התחבורה החכמה, בתקופה שבה השוק נשלט על ידי אפליקציות מסחריות עתירות פרסומות כמו מוביט.

אפליקציית egg מתיימרת להציע לא רק חוויה חלקה אלא גם פתרון שלם למשתמשי התחבורה הציבורית מכל הסוגים – אוטובוסים של כלל החברות, רכבת ישראל, הרכבות הקלות, הכרמלית, קורקינטים ואופניים שיתופיים. האפליקציה כוללת מידע בזמן אמת, ניווט חי, הצגת מחירי נסיעה, תיקוף דיגיטלי ותשלום, הזמנת כרטיסים מראש ועוד. כל זאת תוך שמירה על ממשק נקי, ללא הסחות דעת פרסומיות או דרישות למעקב אחר משתמשים. בנוסף, נוסעי קווי אגד יקבלו שירותים נוספים, ביניהם הזמנת כרטיסים והבטחת מקום לנסיעות לאילת, שירות חדש לדיווח ואיתור אבדות וכן מוקד שירות לקוחות משולב המאפשר פנייה ישירה בכל נושא - מתקלות ועד הצעות שיפור.

מנכ"ל קבוצת אגד, גלעד ריקלין, אמר: "אחרי שנים של פרסומות בלתי נגמרות - אגד משנה את כללי המשחק. אנחנו גאים להיות קבוצת התחבורה הציבורית הראשונה בישראל שמשיקה אפליקציה שמאפשרת לכלל נוסעי התחבורה הציבורית לתכנן מסלול נסיעה, להטעין רב קו, לתקף נסיעה, להזמין כרטיסים ולפנות לשירות הלקוחות - וכל זאת ללא פרסומות". ריקלין הוסיף: "'egg' מסמנת את סוף עידן הפרסומות בתחבורה הציבורית ומציבה סטנדרט חדש של חוויית נסיעה - פשוטה, מדויקת ונקייה מהסחות דעת. המטרה שלנו ברורה - לאפשר לנוסעים להגיע ליעד בקלות וביעילות, ולהוביל את התחבורה הציבורית לעידן חדש".

משנה את הכללים?

על פניו, זוהי אפליקציה שיכולה להתחרות ישירות ולהדיח את Moovit, האפליקציה הדומיננטית בישראל ובעולם. אמנם מוביט מציעה פונקציונליות רחבה אך סובלת מפרסומות רבות, הסחות דעת ופופ־אפים שעלולים לפגוע בחוויית המשתמש. במקביל, HopOn הישראלית מציעה שירותים דומים באפליקציה שפותחה לטובת מפעילים שונים, אך כוללת פרסומות ולעיתים מגבלות תפקודיות. "Egg", שנבנתה למעשה כווייט לייבל על הפלטפורמה של HopOn, מציעה את אותו בסיס טכנולוגי,  אך בגרסה סטרילית, ממוקדת ואינטגרטיבית יותר עבור המשתמש. 

השאלה שנותרת פתוחה היא איכות האלגוריתם שמאחורי האפליקציה: האם היא יודעת לבחור את המסלול המהיר ביותר? האם היא מתעדפת מסלולים עם פחות הליכה או החלפות? אלו פרמטרים קריטיים עבור נוסעים יומיומיים - והם יקבעו אם "Egg" תוכל באמת להתחרות באפליקציות הוותיקות.