דוחות תפוז אנשים: גידול של 34% בהכנסות. הרווח הנקי עומד על 168 אלף שקל
חברת האינטרנט תפוז דיווחה הבוקר על עלייה בשיעור של 33.7% בהכנסות הרבעון השלישי שלא הצליחה לחלחל לשורה התחתונה בדוחות עקב ירידה חדה בהכנסות ממימון.
השורה העליונה בדוחות הסתכמה ברבעון השלישי של 2007 ב-10.121 מיליון שקל, עלייה של 33.7% בהשוואה להכנסות בסך 7.57 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. למרות זאת הרווח הגולמי זינק ביותר מ-80% לאחר שהחברה הצליחה לחסוך בעלויות השירותים.
הכנסות תפוז נובעות כיום משני תחומים עיקריים, מפעילות בתחומי האינטרנט והתוכן הסלולארי. הכנסות החברה מתחום התוכן הסלולרי צמחו ברבעון השלישי של השנה בשיעור של כ-60% והסתכמו בכ-6.6 מיליון שקל. בתחום האינטרנט הסתכמו הכנסות החברה ברבעון השלישי של השנה בכ-3.5 מיליון שקל.
בתוך כך, עלויות המכירה רשמו עלייה ברבעון השלישי ל-2.322 מיליון שקל מ-1.609 מיליון שקל וכמו כן, ההכנסות ממימון צנחו ל-118 אלף שקל מ-2.678 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
בשורה התחתונה הרווח ברבעון השלישי הסתכם בכ-168 אלף שקל, זאת לעומת רווח של 1.012 מיליון שקל ברבעון השלישי ב-2007. יצויין כי זהו הרבעון השני ברציפות בו רושמת החברה רווח נקי לאחר תקופה של הפסדים, וזאת בעיקר הודות לארגון מחדש שיישמה החברה, בראשותו של המנכ"ל דן חן, שמונה לתפקיד בתחילת הרבעון השני של השנה.
כאמור, בסוף חודש מרץ 2008, עם מינוי של דן חן למנכ"ל החברה החלה תפוז בתהליך רה-ארגון והתייעלות, במסגרתם היא מתמקדת בתפעול ופיתוח של פעילויות הליבה של החברה. תהליך הרה ארגון כלל בין היתר החלפה וצמצום במספר המנהלים בחברה. חלק מהתפקידים שבעליהם עזבו לא אויש ותחום אחריותם מתחלק כיום בין מנהלים אחרים בחברה.
"תפוז ממשיכה לפעול בהתאם לתוכנית העבודה שגיבשנו בתחילת השנה. אנו שבעי רצון מהתוצאות הכספיות, המלמדות על המשך מגמת הצמיחה של תפוז, תוך שיפור רווחיות החברה זה הרבעון השני ברציפות. אנו מתכוונים להמשיך ולנצל את היכולות שלנו בתחום הסלולר, הקהילות ותכני הגולשים באינטרנט וכן את מיצובה הגבוה של תפוז בשוק האינטרנט והסלולר, על-מנת להגביר את מגמת השיפור בביצועינו העסקיים גם בהמשך הדרך", אמר חן.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
