סיטי לא מוותר על כי"ל: "קנו בירידות; המניה תגיע ל-70 ש'"

האנליסטים נפגשו עם עקיבא מוזס, מנכ"ל החברה וחזרו אף יותר מעודדים. בסיטי מאמינים שנתוני האשלג וסלעי הפוספט יקפיצו את רווחי החברה
אריאל אטיאס |

שרוצים להבין את גורמים חשובים להצלחת החברה, אין דבר טוב יותר מאשר להיפגש עם מי שמנהל אותה, כך עשו כלכלני סיטיגרופ כשנפגשו עם עקיבא מוזס, מנכ"ל כימיקלים לישראל, פגישה שממנה חזרו עם מחיר יעד גבוהה יותר.

בסיטי ניסו להבין טוב יותר, 2 משתנים עיקריים לחברה, אחד לטווח הקצר והשני לטווח הארוך: הראשון, האומדן הכספי של מלאי האשלג. והשני, הגידול בתפוקת סלע הפוספט.

בסיכומה של הפגישה עם מוזס, מאמינים האנליסטים, כי החברה תטפל באופן טוב בדברים בהתחשב במחיריהם הנוכחיים.

תחילה למלאי האשלג. לכיל היה עודף של 700 קילו טון (700,000 טון) אשלג בסיומה של שנת 2007 ובסיטי מאמינים ש-400 קילו טון עשויים להימכר בשנת 2008 וה-300 הנותרים ימכרו בשנת 2009. בהתחשב במחירי היעד לחומר הגלם של 469 דולר לטון ו-562 דולר לטון בהתאמה לשנת 2008 ו-2009, דבר הצפוי להניב רווח של 0.2 דולר למנייה שיחולקו בין 2008 ל-2009.

לגבי סלע הפוספט מעריכים הכלכלנים, שכי"ל תמכור 600 קילו טון בשנת 2008 במחיר ממוצע של 197 דולר לטון (לעומת עלות של 40 דולר לטון). בסיכום השורה, צופי בסיטי, רווח נקי שווה ערך להיום של 1.1 מיליארד דולר בטווח הרחוק.

"תקנו בירידות"

"אנחנו מאמינים שכיל יכולה להרוויח עד 1.24 דולר למניה ו-1.77 דולר למניה בשנים 2008 ו-2009, בהתאמה. הרווח הנקי לטווח הרחוק מהוון להיום עשוי להגיע ל-1.4 מיליארד דולר, או 8% מנתח השוק. אנחנו רואים בכך אפשרות היכולה לשלוח את הערך האמיתי של מניית החברה ל-70 שקלים", אומרים בסיטיגרופ.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק


מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק